LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Bea dunk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2021 11:52

Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Bea dunk »

Mijn man is nu 65 alle metingen lopen tot 65 of zijn 65 plus. Welke categorie valt mijn man onder vragen wij ons af. Wij hebben het gevoel dat 65 jaar niet bestaat. Hoe komt dit?

Methusalah
Berichten: 1171
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hoe en wat? Mijn vader is 82 en reeds ingeënt. Dus ik weet niet zo goed waar je het over hebt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
10 mar 2021 12:31
Hoe en wat? Mijn vader is 82 en reeds ingeënt. Dus ik weet niet zo goed waar je het over hebt.
82 is geen 65 :lol: :lol:

In de kaart van het RIVM met de vaccinatiestrategie staat overigens gewoon "vanaf 65 jaar". Helder dus.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... ategie.pdf

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Sinds eind januari worden er uitnodigingen verstuurd naar mobiele, thuiswonende 65-90 jarigen. Mensen tussen de 85 en 90 jaar hebben vermoedelijk al een uitnodiging gehad, want zij zijn als eerste aan de beurt. Hierna volgen mensen van tussen de 80 en de 85 jaar, daarna die tussen de 75 en 80 gevolgd door de groep 70- tot 75-jarigen en als laatst Nederlanders tussen de 65 en de 70.

Als u tussen de 65 en 90 jaar bent, maar nog geen prikuitnodiging heeft gehad, dan komt dat dus omdat uw categorie nog niet aan de beurt is. U bent dus niet over het hoofd gezien. Wat wel zeker is, is dat mensen binnen deze groep hun prik zullen krijgen op een daarvoor aangewezen GGD-priklocatie.”

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door scontra »

Bea dunk schreef:
10 mar 2021 12:04
Mijn man is nu 65 alle metingen lopen tot 65 of zijn 65 plus. Welke categorie valt mijn man onder vragen wij ons af. Wij hebben het gevoel dat 65 jaar niet bestaat. Hoe komt dit?
Vanaf week 12 worden de de mensen van 70 t/m 74 uitgenodigd.
Kort daarna zal de groep 65 t/m 69 een uitnodiging krijgen.

Maar "pas op" , volgens de minister kunnen alle data weer veranderen als er meer en andere vaccins voor deze leeftijdsgroepen beschikbaar komen.
Niets is zeker en "geduld is een schone zaak" want de uitnodiging valt vanzelf op de mat als je aan de beurt bent. :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het kan ook zo zijn, dat als je man dit jaar 65 is geworden hij nog valt onder degene die 64 jaar zijn en daardoor een oproep krijgen voor die categorie entingen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
10 mar 2021 12:49
Niets is zeker en "geduld is een schone zaak" want de uitnodiging valt vanzelf op de mat als je aan de beurt bent. :roll:
Dat is inderdaad het beste advies.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zie heel veel van dit soort vragen en zelf heb ik ook mijn twijfels (ik ben 62) maar ik heb het maar opgegeven te begrijpen hoe het zit. De planning wijzigt zo'n beetje per dag. Hoe het mogelijk is dat men denkt dat iedereen in juli weer vrolijk rond kan lopen begrijp ik ook niet. Zelfs al zou heel Nederland dan gevaccineerd zijn met een eerste prik, je bent toch pas goed beschermd na de tweede. Maar goed, ik vind het eigenlijk een mega-prestatie wat hier allemaal uit de kast wordt getrokken door alle onderzoekers en iedereen die werkt op een test- of priklokatie, dat ik blij ben dat ik het zelf niet hoef te bedenken allemaal. Dit jaar nog even uitzingen, in de hoop dat volgend jaar weer iets normaler is (want helemaal normaal zie ik het niet meer worden).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Miepje1 schreef:
10 mar 2021 15:21
. Dit jaar nog even uitzingen, in de hoop dat volgend jaar weer iets normaler is (want helemaal normaal zie ik het niet meer worden).


Ik persoonlijk denk wel dat het eens weer helemaal normaal gaat worden.

Voor de rest ben ik het met je eens, het is veel werk voor die mensen maar vind het wel erg chaotisch.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
10 mar 2021 15:53
Miepje1 schreef:
10 mar 2021 15:21
. Dit jaar nog even uitzingen, in de hoop dat volgend jaar weer iets normaler is (want helemaal normaal zie ik het niet meer worden).


Ik persoonlijk denk wel dat het eens weer helemaal normaal gaat worden.

Voor de rest ben ik het met je eens, het is veel werk voor die mensen maar vind het wel erg chaotisch.
Dat is niet zo gek. Normaal worden grote programma lang vooruit uitgedacht en gepland. Nu moet je plannen en uitvoeren tegelijkertijd (en soms zelfs andersom: uitvoeren en dan pas plannen). Dan gaat het nog allemaal soepel op wat aanloopproblemen na. Ik denk niet dat we eerder zo'n groot project hebben gehad waar in zo'n korte tijd zulke grote beslissingen moeten worden genomen, en nog altijd op incomplete input (domweg omdat niemand waar dan ook het weet).

Methusalah
Berichten: 1171
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
10 mar 2021 12:36
Methusalah schreef:
10 mar 2021 12:31
Hoe en wat? Mijn vader is 82 en reeds ingeënt. Dus ik weet niet zo goed waar je het over hebt.
82 is geen 65 :lol: :lol:

In de kaart van het RIVM met de vaccinatiestrategie staat overigens gewoon "vanaf 65 jaar". Helder dus.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... ategie.pdf

Yep, compleet verkeerd gelezen. :roll:

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Entingen: bestaat 65 jaar niet?

Ongelezen bericht door de auditu »

Altijd gedacht dat 65+ betekent: 65 jaar en ouder, dus...

Gesloten