Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

k2p schreef:
20 dec 2021 11:13
Lowieze schreef:
20 dec 2021 10:59
Wanneer is het in uw ogen dan medische noodzaak?
Dat bepaalt een arts, aan de hand van wet- en regelgeving. In de praktijk zal er een medische noodzaak zijn geweest, als de implantatie onder de basisverzekering viel.
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die vanwege medische noodzaak een borstprothese kreeg. Wel ken ik vrouwen waarbij de prothese vanwege medische noodzaak verwijderd moest worden.
Het plaatsen is altijd, en soms wordt dat vergoed, vanwege cosmetische redenen.
Misschien beseft u niet goed wat de term “medische noodzaak” in dit geval betreft.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door k2p »

Lowieze schreef:
20 dec 2021 11:26
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die vanwege medische noodzaak een borstprothese kreeg. Wel ken ik vrouwen waarbij de prothese vanwege medische noodzaak verwijderd moest worden.
Het plaatsen is altijd, en soms wordt dat vergoed, vanwege cosmetische redenen.
Misschien beseft u niet goed wat de term “medische noodzaak” in dit geval betreft.
Samengevat: Omdat jij nooit een vrouw hebt ontmoet die een medische noodzaak had voor haar implantatie, weet ik niet wat medische noodzaak betekent?!

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

k2p schreef:
20 dec 2021 11:30

Samengevat: Omdat jij nooit een vrouw hebt ontmoet die een medische noodzaak had voor haar implantatie, weet ik niet wat medische noodzaak betekent?!
U weet in dit geval inderdaad niet wat medische noodzaak betekent.
Ik ken heel veel vrouwen die een borstimplantaat hebben of hebben gehad.
Maar u mag me die medische noodzaak voor het plaatsen uitleggen hoor. Ik denk dat u dit verwart met een medische indicatie.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door k2p »

Lowieze schreef:
20 dec 2021 11:34
U weet in dit geval inderdaad niet wat medische noodzaak betekent.
Ik ken heel veel vrouwen die een borstimplantaat hebben of hebben gehad.
Maar u mag me die medische noodzaak voor het plaatsen uitleggen hoor. Ik denk dat u dit verwart met een medische indicatie.
Wat een belachelijke en ononderbouwde conclusie. Speel je het altijd op de man af, als je iets leest dat je niet zint?

Ik zou zeggen, lees je in voordat je zoiets zegt. Hier een klein stukje over medische noodzaak en vergoedingen: https://www.skbwinterswijk.nl/medische- ... ehandeling . Maar ik zal erkennen, dit is maar een stukje tekst van een ziekenhuis. Die weten natuurlijk ook niet waar ze het over hebben. Ten minste niet zoveel als dat Lowieze het weet.

Ik zal je een beetje op weg helpen: een medische noodzaak bestaat in deze gevallen wanneer bijvoorbeeld de vrouw een ziekte of ongeluk heeft meegemaakt waardoor de (vorm van de) borst(en) moeten worden hersteld. Maar ook bijvoorbeeld wanneer een vrouw door het gewicht van haar borsten rugklachten ontwikkelt en de borsten laat verkleinen. En tegenwoordig bijvoorbeeld ook: wanneer een vrouw, na de groei van de pubertijd, in zijn geheel geen borstvorming heeft.

Medische noodzaak is er niet, wanneer een vrouw, enkel aan de hand van haar borstgrootte vindt dat zij met een cosmetische behandeling beter kan overkomen naar potentiële partners of om bekenden naar de kroon te steken.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Oh, wat hebben we weer lange tenen. We hebben het hier over, uw woorden “medische noodzaak” voor het plaatsen van een prothese.
Wat u er allemaal bij haalt, heeft er weinig of niets mee te maken.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

k2p schreef:
20 dec 2021 10:55
Een ieder die zonder medische noodzaak deze implantaten heeft laten plaatsen, dient maar zelf te zorgen dat deze zonder de basisverzekering te gebruiken worden verwijderd. Waarom zou ik mee moeten betalen, enkel omdat een ander er graag aantrekkelijk uit wilt zien? Met of zonder dat zij wisten van de risico’s, zijn ook deze kosten onderdeel van de niet-noodzakelijke medische ingrepen die ze bewust ondergingen. Ze vechten het maar uit met de leveranciers/behandelaren, zonder dat ik hoef mee te betalen.
Geniale oplossing voor de groei van de zorgkosten: iedereen betaalt voortaan de kosten die voortvloeien uit eigen keuzes. Rokers hun eigen chemo, skiërs de kosten voor het herstellen van gebroken benen.
Het idee van solidariteit en verzekeren is nou juist dat we gezamenlijk de kosten betalen.
Wel ben ik er voorstander van dat de kosten verhaald worden op de producenten maar dat moeten zorgverzekeraars of overheden doen, niet de slachtoffers.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Jablan schreef:
20 sep 2021 20:23

Meer ontopic: zijn er alternatieven voor siliconen implantaten?
Volgens mij is er een keer op tv voorbij gekomen dat je eigen weefsel kan gebruiken (uit dijbeen of buik) voor borst-reconstructie.
Maar verder ben ik voorstander van een verbod op borstvergrotingen. Bij hoge uitzondering op speciale aanvraag eventueel een uitzondering maken als er sprake is van "medische noodzaak" - om psychische redenen -.
Voorop staat dat we normaal moeten gaan doen over alle soorten en maten die er bestaan, dat zou al heel veel schelen.

mariska lagrouw
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2018 15:06

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door mariska lagrouw »

Je moet dit als vrouw simpel weg niet willen. Denk eerst aan de gevaren.
En accepteer je lichaam zoals je bent.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door k2p »

HandigeHarrie schreef:
21 dec 2021 16:52
Geniale oplossing voor de groei van de zorgkosten: iedereen betaalt voortaan de kosten die voortvloeien uit eigen keuzes. Rokers hun eigen chemo, skiërs de kosten voor het herstellen van gebroken benen.
Het idee van solidariteit en verzekeren is nou juist dat we gezamenlijk de kosten betalen.
Wel ben ik er voorstander van dat de kosten verhaald worden op de producenten maar dat moeten zorgverzekeraars of overheden doen, niet de slachtoffers.
Ik voel geen solidariteit voor mensen die onheil op zich afroepen.

Daarnaast ben ik het eens dat de producenten/behandelaars moeten opdraaien voor de kosten. Een falende implantaat moet als garantiewerk worden gezien. Ook na 30 jaar.

masja1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 15:58

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door masja1 »

Ik heb in 2009 en in 2013 na borstkanker en borstamputatie siliconen borstprotheses gekregen. Nu ben ik al vanaf 2015 aan het klungelen met mijn gezondheid met wazige klachten. Na veel getouwtrek is de kogel door de kerk ze willen mijn protheses verwijderen en dit wordt vergoed. Maar nu het volgend probleem als ze weggehaald worden hou ik 2 zakken over van huid ze hebben bij mij met de borstamputatie ook de borstspier moeten verwijderen. Nu had mijn plastische chirurg het voorstel van lipofilling dit ook naar de verzekering gestuurd om te kijken of ze dat ook vergoeden maar nee dat doen ze niet.

Dus nu weet ik het niet meer ik heb 24 uur per dag pijn aan mijn borsten en diverse andere klachten maar ik wil niet niks terug en absoluut niet plat.
Wie heeft er nog een idee voor mij ik weet het echt niet meer.

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u over deze nadelen van lipofilling wel gelezen?

https://www.kliniekbeaucare.com/vrouw-p ... n-vet.html

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moeilijke situatrie. Misschien kunt u er een met een psycholoog over praten om zo de voor- en nadelen met een onafhankelijk persoon op een rijtje te zetten zodat u de voor u beste keuze kunt maken.

marga1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2023 18:16

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door marga1980 »

Als reactie op masja1.
Sinds dit jaar wordt lipofilling bij borstkankerpatienten door de zorgverzekeraar vergoed.
https://www.zorginstituutnederland.nl/a ... -vetcellen Hier kan je lezen wat de voorwaarden zijn.
Anders zou je ook contact op kunnen nemen met de Borstkankervereniging. Deze hebben ook meegewerkt aan de TRAIL en totstandkoming van dit traject. Mogelijk kan je daar ook in contact komen met lotgenoten die hetzelfde traject hebben ondergaan.
Voor de klachten door je borstimplantaten (helaas herkenbaar, ik had ze ook na borstkanker) kan je eventueel contact opnemen met [email protected].
Succes Marga (Meldpunt Klachten Siliconen)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door moederslink »

masja1 schreef:
11 mar 2023 14:39
(...)maar ik wil niet niks terug en absoluut niet plat.
Wie heeft er nog een idee voor mij ik weet het echt niet meer.
Nu ben je al zo.n 10 jaar borstkankervrij. 🚩🚩
Zorg nu eerst dat je borsten pijnvrij worden , dan maar verder zien.
Er gaat niets boven een gezond lijf .
En het " plat " zijn is wel wat op te vullen .

ZeerPrivé
Berichten: 5431
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
12 mar 2023 12:42
masja1 schreef:
11 mar 2023 14:39
(...)maar ik wil niet niks terug en absoluut niet plat.
Wie heeft er nog een idee voor mij ik weet het echt niet meer.
Nu ben je al zo.n 10 jaar borstkankervrij. 🚩🚩
Zorg nu eerst dat je borsten pijnvrij worden , dan maar verder zien.
Er gaat niets boven een gezond lijf .
En het " plat " zijn is wel wat op te vullen .
Masja heeft het niet over 'niet plat willen zijn voor de buitenwereld', maar over haar eigen lichaam.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze wil absoluut niet plat, dát is wat zij schrijft.
En daar haakte ik op in. :wink:

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt hier https://www.borstkanker.nl/leven-met-bo ... onstructie ervaringsverhalen lezen over verschillende soorten reconstructies.
Ook kunt u, als u vragen hebt, contact opnemen met hun Serviceteam.

ZeerPrivé
Berichten: 5431
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
12 mar 2023 13:03
Ze wil absoluut niet plat, dát is wat zij schrijft.
En daar haakte ik op in. :wink:
Wat je aanhaalt is maar de helft, want ze schrijft ook: maar ik wil niet niks terug. en daar haak ik op in. :wink:

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan meer een opgevulde bh. Pijnvrij is het belangrijkste. En dan nog afgezien van de eventuele andere nadelen van die opvullingen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alle siliconen borstimplantaten zijn potentieel gevaarlijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
12 mar 2023 13:17
Dan meer een opgevulde bh. Pijnvrij is het belangrijkste. En dan nog afgezien van de eventuele andere nadelen van die opvullingen.
Dat vindt u, iemand anders kan een reconstructie heel belangrijk vinden. Ik snap volkomen dat dit je zelfvertrouwen goed doet.

Plaats reactie