LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring ziekenhuizen over plaatsing liesbreukmatje

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Johandig
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2019 11:55

Ervaring ziekenhuizen over plaatsing liesbreukmatje

Ongelezen bericht door Johandig »

Heb alle berichten rondom het wel of niet plaatsen van een liesbreukmatje gelezen. Ik kom bij Dr. Koch in Duitsland uit als ik een matje wil laten plaatsen.

Zijn er geen ziekenhuizen dichter in de buurt die dit ook doen?

Ik heb inmiddels 3 ziekenhuizen gebeld, zij houden zich allemaal aan de zg. (heilige) standaard en wijken hier dus niet van af. Ze hebben bij het herstellen zonder matjes hier dus ook geen ervaring mee. Dit vind ik dus een soort eng.

Hoor graag reacties.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Ervaring ziekenhuizen over plaatsing liesbreukmatje

Ongelezen bericht door Duc »

Uhm ik begrijp m niet helemaal, wil je nu wel of niet een matje?
In de eerste alinea heb je het over “als ik een matje wil laten plaatsen”.
In de 2de alinea “ ze hebben bij het herstellen zonder matjes hier dus ook geen ervaring mee”

Kan mij niet voorstellen dat hier in NL geen ziekenhuizen zijn die een liesbreuk kunnen herstellen zonder matje. Met matje zal het herstellen sneller gaan, dus waarschijnlijk ligt daar de voorkeur in de ziekenhuizen ondanks alle uitzendingen en gegevens over de problemen die veroorzaakt worden door de matjes.

Vraag de zorg verzekering eens, misschien kan de zorg bemiddelaar beter een weg in vinden?

Johandig
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2019 11:55

Re: Ervaring ziekenhuizen over plaatsing liesbreukmatje

Ongelezen bericht door Johandig »

Hallo,
Dank voor je reactie. Heb nu last van een dubbele liesbreuk en wil dit laten herstellen zonder matjes. Mijn angst is nu als ik me laat opereren door een arts met weinig of geen ervaring in het herstellen zonder het gebruik van een matje dat dit niet goed gaat. Ik vind het alleen zo gek dat er geen ziekenhuizen blijken te bestaan die er ook voor uitkomen dat ze het herstellen ook zonder matjes doen. Ik zal inderdaad bij mn zorgverzekering navraag doen.

Gesloten