LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik twijfel over een borstverkleining

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Saar33
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2020 23:57

Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Saar33 »

Lieve gebruikers,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben een meisje van nu bijna 18 jaar. Ik ben 1.60 meter, weeg bijna 60 kilo en heb cupmaat 65J. Momenteel ben ik heel erg aan het twijfelen over een borstverkleining. Mijn zelfvertrouwen is eigenlijk pas echt gaan groeien toen ik mijn borsten kreeg omdat dat iets was waardoor meiden tegen me op zagen. Ik had iets wat andere meiden niet hadden en meiden waren daar jaloers op. Natuurlijk niet een reden om geen borstverkleining te doen, dat mensen dan niet meer jaloers op je zijn, maar ik ben wel bang dat ik dalijk een heel groot deel van mijn zelfvertrouwen kwijt zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een borstverkleining en me daar een advies over kunnen geven? Misschien wel mensen die ook veel twijfels hadden en waarom ze die keuze wel of niet hebben gemaakt. en of ze daar nu nogsteeds achter staan.

Alvast dank jullie wel,
Veel liefs

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk, dat je op het Viva Forum al veel antwoorden kunt vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Te grote kunnen pijnlijk zijn bij lopen of sporten, 65J zegt me niet veel, maar zweet of als ze gaan hangen, eenmaal te laat word het voor artsen ook moeilijker, en als je ooit kinderen gaat krijgen, dat word volgens mijn flesjes geven.

Zijn ze nu uitgegroeid en gestopt...
Viva weet meer, ooit een lang gesprek gehoord in wachtkamer, en die had het over cup DD.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als er een medische reden is dan zou ik dit zeker doen. Als je door het gewicht bevoordeeld rugklachten hebt, dan lijkt het mij evident dat dit een te nemen stap is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door kokka »

Als je er last van hebt, of je er waarschijnlijk last van gaat krijgen is het wellicht een goede optie.
Vergeet niet dat je meer ben als alleen maar grote borsten, als je je zelfvertrouwen alleen aan je cupmaat hebt gekoppeld is het misschien raadzaam om daar ook hulp bij te zoeken als je doorgaat met een verkleining

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn wederhelft had eenzelfde probleem. 70 K en ze mat 1,64m. Op haar 19e verjaardag heeft ze zichzelf een verkleining getrakteerd. Na de operatie was het 70 E . Kleiner werd afgeraden( oa met het oog op het kunnen geven van borstvoeding ), maar het verschil voor haar was enorm. Minder last van nek, rug èn benen. Er zitten namelijk twee enorme spieren op je rug die je benen recht onder je lijf houden.
Vanuit haar perspectief "moet" je het zeker doen, maar wel via overleg met je huisarts en de plastisch chirurg. Die houden ook je toekomst in het oog.
Succes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door moederslink »

Je bent nog geen 18 , maar 1.60 lang en weegt nog geen 60 kg , maar wel zo.n beetje de grootste cupmaat die er is ?

En áls je een borstverkleining krijgt ga je misschien je zelfvertrouwen verliezen , schrijf je.
Waarom zou je het dan overwegen , want je was er dus blij mee :!:
Heb je er medisch gezien dan ook last van , want daar lees ik niets over.

Ik twijfel wat aan dit topic, is dit wel serieus?
Is het wél serieus, dan bij deze alvast mijn oprechte excuses. Ga er dan met behulp van je moeder én HA mee aan de gang.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Emcede »

Als je zelfvertrouwen afhankelijk is van je cupmaat heb je eerst een psycholoog nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een gewicht van 54kg bij een lengte van 160cm is voor een jonge vrouw een prima gewicht. Mag zelfs nog een paar kilo minder zijn.

Een dochter van een vriendin van me heeft op 16-jarige leeftijd haar borsten laten verkleinen naar cup C omdat ze veel pijn had in schouders/rug. Bespreek het op je gemak met je huisarts.

mh73

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door mh73 »

Komkommertijd schreef:
08 mei 2020 20:33
65J zegt me niet veel

Ter info, de maat begint bij cup A. AA is voor de jonge beginnende beha draagsters. In de gewone lingeriezaak denk ik dat je blij mag zijn als je een cup F vindt.

Ik heb nog nooit van een cup J gehoord en dat lijkt me voor iemand die 60 kg weegt ook wel heel erg veel. Ik zie net dat beha's in deze maat wel verkrijgbaar zijn, dus het is mogelijk maar ik denk dat je er dan wel zoveel last van zou hebben dat je niet zou twijfelen over een verkleining.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door mahadma »

Effe advies gevraag aan mijn partner, ze heeft ook geen a of aa cup, maar die zegt: "Dat zou ik ook doen"
Stel je even voor dat je zwanger wordt en je borsten nog groter worden, dan moet je je bh's op maat laten maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:
09 mei 2020 14:04
Ik heb nog nooit van een cup J gehoord en dat lijkt me voor iemand die 60 kg weegt ook wel heel erg veel. Ik zie net dat beha's in deze maat wel verkrijgbaar zijn, dus het is mogelijk maar ik denk dat je er dan wel zoveel last van zou hebben dat je niet zou twijfelen over een verkleining.
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar bij zo.n gewicht en deze lengte lijkt mij dit buitenproportioneel dus daar móet je wel last van hebben en ook daarom twijfel ik wat aan dit topic, sorry. :(

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dan ben je met deze maat 65 J wel superslank . Klopt dat

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Frantic2 »

klinkt als Barbiepop met basketballen voor de borst idd. Waarom twijfel je eigenlijk dan? Ik ga met Moederslink mee, ik kan mij er niets bij voorstellen en twijfel wel, maar dan aan de topistarster....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat vele zonder iets te melden een operatie doen, maar ik heb in een weinig om 't lijf film dit soort extreme wel eens gezien.

Van een Cup DD gehoord dat sneller lopen pijnlijk was en bij warm weer zweet vlekken en irritatie en rode plekken.

Zowel kleine Erwtjes als deze enorme worden wel vaker geholpen.
Vraag je eigen huisarts voor verwijzing.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Ik twijfel over een borstverkleining

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Ik heb toen ik een jaar of 20 was zo'n operatie laten doen. Voorr meer info kun je beter op het Borsten forum kijken, dat heb ik toen ook gedaan. Heb er nooit spijt van gehad. Het resultaat zal een paar maten kleiner zijn, dus het is niet alsof je ineens amper meer borsten zou hebben. Je moet wel toestemming vragen aan je verzekering om het vergoed te krijgen, maar ik zou denken dat dat bij zo'n maat wel zal lukken. Eerste stap is sowieso een afspraak met de huisarts, want die zal je door moeten verwijzen. Tegen de tijd dat alles dan rond is ben je waarschijnlijk de 18 ook wel gepasseerd :wink:

Gesloten