Medische klachten door borstimplantaten

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door Radar »

Steeds meer vrouwen krijgen medische klachten door borstimplantaten. Ze stellen dat er meer aandacht moet komen voor de negatieve gevolgen. Ken jij iemand die medische klachten heeft door borstimplantaten of heb je hier zelf last van?

Kijk hier de uitzending terug:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... plantaten/

ToonvanMeel
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 20:35

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door ToonvanMeel »

Goed dat er aandacht voor is.
Aansluitend hierop:
De overheid dwingt transgenders om te kiezen voor deze onveilige borstimplantaten. Subsidieregeling voor transgender voor borstvergroting is alleen beschikbaar als je kiest voor onveilige implantaten. Mijn dochter moest paar duizend euro subsidie terugstorten omdat ze voorkeur had voor borstvergroting met eigen vetweefsel.

marcello.randolfi
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 21:24

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door marcello.randolfi »

Het helpt natuurlijk niet voor mensen die al een inplantaat hebben maar waarom geen verwijdering bijdrage bij het plaatsen van zulke inplantaten. Dan is het probleem voor de toekomst toch gewaarborgd

Jeanne clemens
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 21:54

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door Jeanne clemens »

Weten jullie waar je de haarcontrole kan laten doen om te onderzoeken of er siliconen in mijn lichaam zitten na een lekkende implantaat?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom dienen de kosten van dit soort cosmetische onzin op de maatschappij verhaald te worden?
Petitie explantatie moet in basispakket.
Wat mij betreft logischer om die kosten neer te leggen bij fabrikanten, klinieken die implantaten plaatsen, of de vrouwen die op dag 1 wel geld hadden voor hun schoonheidsideaal.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
29 sep 2020 07:25
Waarom dienen de kosten van dit soort cosmetische onzin op de maatschappij verhaald te worden?
Petitie explantatie moet in basispakket.
Wat mij betreft logischer om die kosten neer te leggen bij fabrikanten, klinieken die implantaten plaatsen, of de vrouwen die op dag 1 wel geld hadden voor hun schoonheidsideaal.
ik ageer toch wel wat tegen het woord onzin. Ik ben het met je eens dat er een grote hoeveelheid cosmetische ingrepen plaats vinden die niet medisch noodzakelijk zijn, maar in het geval van borstimplantaten, worden die ook gebruikt in bijvoorbeeld reconstructie chirurgie na een borstamputatie, en dat is toch wel serieus andere koek.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door 16again »

Van die "reconstructie chirurgie na een borstamputatie" was in de getoonde gevallen in de uitzending geen enkele sprake.
Bot gezegd: Omdat de jonge dame bij aanschaf van een fles wijn haar ID moest tonen, werd naar de implantaten gegrepen.

De reconstructie chirurgie na een borstamputatie kan overigens ook met lichaams eigen weefsel worden uitgevoerd, kans op lekken van siliconen is dan nul.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
29 sep 2020 09:55
Waarom zou je je borsten niet mogen vergroten @16again?
Dat schrijft hij niet. Hij vraagt zich af waarom de maatschappij ervoor moet betalen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Voor de duidelijkheid dan ook maar even een link naar het betreffende artikel

https://www.ad.nl/gezond/keuringsbedrij ... ~ace38bb8/

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Medische klachten door borstimplantaten

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op beide vragen kan ik ontkennend antwoorden. Maar dat is zeker niet bedoeling :mrgreen:

Gesloten