LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderooglidcorrectie

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
hoeishetmogelijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2014 12:25

Onderooglidcorrectie

Ongelezen bericht door hoeishetmogelijk »

Mijn ervaring:
1 jaar geleden een onderooglidcorrectie en bovenooglid correctie laten doen. Chirurg gaf aan dat deze tegelijk gedaan kon worden. Uiteindelijk was de ingreep een hel. (Veel pijn etc) Arts besloot de behandeling dan toch maar versnel af te handelen. In plaats van kleine vetophopinkjes heb ik nu nog veel grotere wallen onder mijn ogen. Dit ivm vochtophoping (lymphedrainage werkt niet meer) Arts en directeur hebben aangegeven dat dit niet de bedoeling was, dat zij hier niets meer aan kunnen doen, dat dit een probleem is wat zeer weinig voorkomt. Ik heb een klacht ingediend waarna oas de arts als verweer een aantal onwaarheden heeft vermeld om zichzelf in te dekken. Na een hoorzitting bij de klachtencommissie van deze kliniek blijf ik achter met een gezicht wat er nooit zo slecht uit heeft gezien. Deze commissie is totaal niet onafhankelijk. Hoe is het mogelijk dat plastisch chirurgen er zo makkelijk mee wegkomen? Wie heeft soortgelijke ervaring betreft deze oedeemvorming en heeft een tip. En wie heeft of zit in hetzelfde schuitje van: patiënt is vogelvrij en plastisch chirurg kan zijn gang gaan? Wie weet kunnen we ons samen sterk maken of heb je een tip.

Als laatst wil ik mensen er op wijze echt heel goed na te denken voordat zij zich laten behandelen. Voor je het weet is je leven verprutst. Je leven kan zo drastisch op een negatieve manier veranderen door een ingreep. Wees blij met wie je bent.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onderooglidcorrectie

Ongelezen bericht door kokka »

wat naar om te horen.
was de ooglid correctie medisch noodzakelijk of puur cosmetisch?
wat van belang is in een strafzaak tegen een arts, is of ze vooraf alle risico's goed besproken hebben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onderooglidcorrectie

Ongelezen bericht door sjohie »

hoeishetmogelijk schreef:Mijn ervaring:
1 jaar geleden een onderooglidcorrectie en bovenooglid correctie laten doen. Chirurg gaf aan dat deze tegelijk gedaan kon worden. Uiteindelijk was de ingreep een hel. (Veel pijn etc) Arts besloot de behandeling dan toch maar versnel af te handelen. In plaats van kleine vetophopinkjes heb ik nu nog veel grotere wallen onder mijn ogen. Dit ivm vochtophoping (lymphedrainage werkt niet meer) Arts en directeur hebben aangegeven dat dit niet de bedoeling was, dat zij hier niets meer aan kunnen doen, dat dit een probleem is wat zeer weinig voorkomt. Ik heb een klacht ingediend waarna oas de arts als verweer een aantal onwaarheden heeft vermeld om zichzelf in te dekken. Na een hoorzitting bij de klachtencommissie van deze kliniek blijf ik achter met een gezicht wat er nooit zo slecht uit heeft gezien. Deze commissie is totaal niet onafhankelijk. Hoe is het mogelijk dat plastisch chirurgen er zo makkelijk mee wegkomen? Wie heeft soortgelijke ervaring betreft deze oedeemvorming en heeft een tip. En wie heeft of zit in hetzelfde schuitje van: patiënt is vogelvrij en plastisch chirurg kan zijn gang gaan? Wie weet kunnen we ons samen sterk maken of heb je een tip.

Als laatst wil ik mensen er op wijze echt heel goed na te denken voordat zij zich laten behandelen. Voor je het weet is je leven verprutst. Je leven kan zo drastisch op een negatieve manier veranderen door een ingreep. Wees blij met wie je bent.
Je kan naar de Geschillencommissie Zelfstandige Klinieken, mits het niet langer dan 3 maanden geleden is?

En gelukkig heb ik nooit besloten tot operatie van mijn aangeboren hangende oogleden, ook al is me dat wel aangeboden door mijn ouders, en zou dat door de zorgverzekering vergoed worden.

hoeishetmogelijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2014 12:25

Re: Onderooglidcorrectie

Ongelezen bericht door hoeishetmogelijk »

kokka schreef:wat naar om te horen.
was de ooglid correctie medisch noodzakelijk of puur cosmetisch?
wat van belang is in een strafzaak tegen een arts, is of ze vooraf alle risico's goed besproken hebben.

hoeishetmogelijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2014 12:25

Re: Onderooglidcorrectie

Ongelezen bericht door hoeishetmogelijk »

kokka schreef:wat naar om te horen.
was de ooglid correctie medisch noodzakelijk of puur cosmetisch?
wat van belang is in een strafzaak tegen een arts, is of ze vooraf alle risico's goed besproken hebben.

Hi Kokka,
De ingreep was cosmetisch. Over de risico's is niet duidelijk gesproken. Toen ik daarnaar heb gevraagd is alleen 1 risico besproken maar deze staat geheel los van wat bij mij is ontstaan. De arts heeft een inschattingsfout gemaakt om beide ingrepen tegelijk te doen. Dat kwam ook ten uiting tijdens de behandeling. De arts besloot om het laatste gedeelte anders af te sluiten (ivm pijn en dikte van de ogen die alsmaar opliep tijdens de behandeling) door zodat we eerder klaar zouden zijn. Zij heeft in haar schriftelijke verweer vermeld dat ik tegen haar zin erop had gestaan deze twee behandelingen tegelijk te doen. Dat zou ik toch nooit doen. Ik heb alle drie de getuigen aangegeven maar daar wilde men geen gebruik van maken tijdens de zitting. Dus iedereen! let op! Je bent vogelvrij in deze wereld. De patiënten Klachten Commissie waar je dan terecht zou kunnen is geheel niet onpartijdig. Zij dekken elkaar in.

Gesloten