Orthopeed wil schroeven niet meteen verwijderen.

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Luuk27

Re: Orthopeed wil schroeven niet meteen verwijderen.

Ongelezen bericht door Luuk27 » 11 nov 2019 17:32

Anders heb ik mooi pech 7 maanden lang.

Ik heb echt het gevoel dat ze me vast hebben geschroefd en dat de chirurg fouten heeft gemaakt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 11 nov 2019 17:42

Ik snap natuurlijk dat je dit hoopt , maar calculeer toch evengoed in dat die dingen er niet voor niets zitten en misschien wel goed geplaatst zijn. Dan is de teleurstelling straks niet té groot.
Ondertussen sterkte en doorzettingsvermogen gewenst.👍

Luuk27

Ongelezen bericht door Luuk27 » 02 dec 2019 00:02

Ben afgelopen Woensdag bij een Second Opinion geweest. En dat was slecht nieuws al die chirurgen denken dat het een contractuur is terwijl ik zeker weet dat het door de schroeven komt. Deze man zegt
zelfs dat heel me leven die schroeven moeten blijven zitten. Al die chirurgen kunnen ook niet verklaren waarom ik zoveel pijn heb.

Hij zei ook dat ik terug moest gaan naar de behandel arts.

Ik ben er nu wel klaar mee ik kan niks meer niet lopen, zwemmen, fietsen. Constant pijn en kan niet goed slapen en geen tv kijken omdat ik zoveel pijn heb.

Ik mag hopen dat de schroeven er wel uit mogen over een half jaar zoals beloofd. En dat die operatie wel goed gaat.

Ik denk gewoon dat die ******* van chirurg te lange schroeven heeft gebruikt in het gewricht en dat het daarom klem zit en mijn been zit nu op 40 graden gebogen ofzo.

Hij gaat gewoon niet meer plat.
En dat vind ik nog het minst erg ik vind het erg dat ik niet eens meer normaal tv kan kijken of aan me websites kan werken omdat ik zoveel pijn heb.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 02 dec 2019 01:04

Je laat je teveel leiden door de pijn. Deal with it. En ja, ik ben door dezelfde hel gegaan. Niet makkelijk, maar op de huidige manier door blijven gaan zet geen zoden aan de dijk. Ga dingen doen en negeer de pijn. Dat is ontzettend moeilijk, maar vooralsnog de enige manier. Jij moet het zelf gaan doen. Niemand anders zal je kunnen helpen. En die schroeven hebben er geen ruk mee te maken. Je oude leventje krijg je niet terug, tijd om het roer om te gooien.
Misschien kun je advies krijgen van Komkommertijd, die heeft alles al gehad en leeft nog steeds. In zijn eigen wereld, dat dan weer wel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 dec 2019 10:21

Vervelend dat de second opinion je nie theeft gebracht wat je hoopte. Maar... je weet nu wél dat het behandeltraject gewoon goed is. Nu moet je zelf nog de knop om zien te draaien en je eigen inschattingen los laten. Focus je niet meer op de discussie, maar op je herstel.
Luuk27 schreef:
02 dec 2019 00:02
Ik denk gewoon dat die ******* van chirurg te lange schroeven heeft gebruikt in het gewricht en dat het daarom klem zit en mijn been zit nu op 40 graden gebogen ofzo.
Dat kan je wel blijven zeggen, maar als zowel je eigen artsen als je second opinion het tegendeel aangeven is dat logischerwijs niet het geval. Je kunt dan wel blijven vasthouden aan je eigen lekenmening, maar je staat dan je eigen herstel in de weg.

Klinkt hard, maar dat is wel wat je nodig hebt.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 02 dec 2019 16:26

gezien wat er allemaal aan ingrepen gedaan is met schroeven en zo, was het geen simpel snijwondje. Wellicht van het idee afstappen dat je volledig de oude zal gaan worden. Er zijn echt grenzen aan wat een lijf kan hebben. Misschien is het goed hier hulp (psycholoog) bij te zoeken, want uit je berichten is het behoorlijk duidelijk dat je tegen een muur aanloopt. Die in jouw visie door de behandelaars is opgericht, maar ik krijg echt het gevoel dat je je zelf in de weg staat hierin. harde boodschap ja, dat klopt. Maar verder kom ik als leek ook niet.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 03 dec 2019 14:32

Luuk , wanneer deze second opinion heeft uitgewezen dat er sprake is van contractuur en zij jou terugsturen naar de behandelend arts zou ik dat zeker doen.
Dit is buitengewoon pijnlijk nl en komt vaak voor na een lange tijd waarin de knie gefixeerd is geweest.
Dit geeft verkromming, verstijving en bewegingsbeperking plus pijn!
Wat zegt de fysiotherapeut? Oefen je iedere dag? En genoeg?

Heeft die laatste arts ook foto.s of een scan gemaakt?
Met welke boodschap stuurden ze jou weer terug naar je oude behandelaar?

Jij kunt er als leek niet goed over oordelen of de schroeven te lang zijn of te vast aangedraaid.
Ik kan niet ontkennen dat er ' medische missers ' zijn natuurlijk en wat zegt jouw huisarts ?

Misschien kun je nog eens , toch maar wél, naar de St Maartenskliniek gaan?

Plaats reactie