LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen LOI HAVO

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

Hallo ik wil graag een loi havo diploma halen. Maar nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze opleiding? ik heb zelf VMBO gedaan maar nooit natuurkunde en scheikunde gehad.

bedankt alvast
Laatst gewijzigd door kiwiej030 op 20 mar 2012 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Linoge »

kiwiej030 schreef:Weet iemand of het dan wel te behalen is voor mij?
En hoe wordt iemand geacht te weten of jij natuurkunde en scheikunde wel begrijpt?

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

Linoge schreef:
kiwiej030 schreef:Weet iemand of het dan wel te behalen is voor mij?
En hoe wordt iemand geacht te weten of jij natuurkunde en scheikunde wel begrijpt?
ik vraag naar ervaringen van mensen die een LOI havo opleiding gedaan hebben en of hun het lastig vonden of niet.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:
kiwiej030 schreef:ik vraag naar ervaringen van mensen die een LOI havo opleiding gedaan hebben en of hun het lastig vonden of niet.
Je zal in elk geval flink aan je Nederlands moeten gaan trekken om dit op havo niveau te krijgen.

Sorry hoor dat ik me best niet doe om hier ABN te kunnen schrijven.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom zou je ook? Dat doe je alleen als het belangrijk is, nietwaar? In het dagelijks leven hoeft het niet. Zelfs in je laatste post heb je nog steeds geen ABN gebruikt.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:Waarom zou je ook? Dat doe je alleen als het belangrijk is, nietwaar? In het dagelijks leven hoeft het niet. Zelfs in je laatste post heb je nog steeds geen ABN gebruikt.
Maakt mij dat uit. NEE! Ik wil gewoon ervaringen van mensen horen over de LOI. THAT'S ALL!

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Linoge »

kiwiej030 schreef: ik vraag naar ervaringen van mensen die een LOI havo opleiding gedaan hebben en of hun het lastig vonden of niet.
Nee, je vraagt alleen naar ervaringen, niet of ze het lastig vonden en dan nog, wat lastig vonden? Als ze maatschappijleer lastig vonden, helpt je dat iets?

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

Linoge schreef:
kiwiej030 schreef: ik vraag naar ervaringen van mensen die een LOI havo opleiding gedaan hebben en of hun het lastig vonden of niet.
Nee, je vraagt alleen naar ervaringen, niet of ze het lastig vonden en dan nog, wat lastig vonden? Als ze maatschappijleer lastig vonden, helpt je dat iets?

Sorry hoor. Maar hier schiet ik ook niks mee op. Geef je ervaring of ga iets anders doen. Want vind dit een beetje kansloos.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

kiwiej030 schreef:
kuklos schreef:Waarom zou je ook? Dat doe je alleen als het belangrijk is, nietwaar? In het dagelijks leven hoeft het niet. Zelfs in je laatste post heb je nog steeds geen ABN gebruikt.
Maakt mij dat uit. NEE!
Nou, op basis van jouw taalgebruik en je houding alhier kan ik je alvast vertellen dat het zeer zwaar voor je gaat worden. Daar wordt namelijk wel op taalgebruik gelet. Zoals in het dagelijks leven ook van je verwacht wordt.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:
kiwiej030 schreef:
kuklos schreef:Waarom zou je ook? Dat doe je alleen als het belangrijk is, nietwaar? In het dagelijks leven hoeft het niet. Zelfs in je laatste post heb je nog steeds geen ABN gebruikt.
Maakt mij dat uit. NEE!
Nou, op basis van jouw taalgebruik en je houding alhier kan ik je alvast vertellen dat het zeer zwaar voor je gaat worden. Daar wordt namelijk wel op taalgebruik gelet. Zoals in het dagelijks leven ook van je verwacht wordt.
Nou bedankt. Dat taal nou misschien niet mijn beste kant is wil niet zeggen dat ik niet goed kan leren.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

kiwiej030 schreef:Dat taal nou misschien niet mijn beste kant is wil niet zeggen dat ik niet goed kan leren.
Schijnbaar dringt het nog niet geheel tot je door. Taal an sich is 1 ding, jouw houding is hetgeen ergernis opwekt. En als je de houding die je hier tentoonspreidt voortzet als je havo gaat doen ga je het zeker niet redden.

Van je docenten zal je ook kritiek krijgen, dat hoort bij het leerproces. Als je eerste reactie dan al direct zo afwijzend is als hier ("ik hoef hier geen ABN te gebruiken"), dan levert dit je gegarandeerd onvoldoendes op.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:
kiwiej030 schreef:Dat taal nou misschien niet mijn beste kant is wil niet zeggen dat ik niet goed kan leren.
Schijnbaar dringt het nog niet geheel tot je door. Taal an sich is 1 ding, jouw houding is hetgeen ergernis opwekt. En als je de houding die je hier tentoonspreidt voortzet als je havo gaat doen ga je het zeker niet redden.

Van je docenten zal je ook kritiek krijgen, dat hoort bij het leerproces. Als je eerste reactie dan al direct zo afwijzend is als hier ("ik hoef hier geen ABN te gebruiken"), dan levert dit je gegarandeerd onvoldoendes op.
Even voor de duidelijkheid ik geef die houding hier omdat jij hier kansloos bezig bent. Ik vraag hier duidelijk om ervaringen van mensen en niet om een mening over mijn abn.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Linoge »

kuklos schreef:an sich
Duits. Dat gaat hij dus nooit begrijpen. Dat is nog veel moeilijker dan scheikunde!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

kiwiej030 schreef:Even voor de duidelijkheid ik geef die houding hier omdat jij hier kansloos bezig bent.
Als je die houding nu ook aanneemt naar je docenten toe, en net zo openstaat voor kritiek, dan gaat het vast helemaal goedkomen met jouw vervolgopleiding.
:: Schudt het hoofd ::

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:
kiwiej030 schreef:Even voor de duidelijkheid ik geef die houding hier omdat jij hier kansloos bezig bent.
Als je die houding nu ook aanneemt naar je docenten toe, en net zo openstaat voor kritiek, dan gaat het vast helemaal goedkomen met jouw vervolgopleiding.
:: Schudt het hoofd ::
Ja dankje.... Mag ik dan nu serieuze reactie krijgen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Linoge »

kiwiej030 schreef: Ja dankje.... Mag ik dan nu serieuze reactie krijgen.
OK. Niet aan beginnen. Voor schei- en natuurkunde heb je inzicht nodig en daar ontbreekt het je aan.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

Linoge schreef:
kiwiej030 schreef: Ja dankje.... Mag ik dan nu serieuze reactie krijgen.
OK. Niet aan beginnen. Voor schei- en natuurkunde heb je inzicht nodig en daar ontbreekt het je aan.
Hoe weet je dat nou! Je kent me helemaal niet!

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Linoge »

kiwiej030 schreef:
Hoe weet je dat nou! Je kent me helemaal niet!
Nee, maar deze opmerking bevestigd het dus.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

Mijn reacties zijn tot nu toe enkel serieus geweest, en ik zal ze nogmaals herhalen, met wat ander advies erbij.
Sta open voor kritiek, en neem niet direct zo'n arrogante houding aan. Jouw beheersing van het Nederlands is niet iets wat je slechts af en toe nodig hebt, maar continu nodig hebt gedurende de opleiding. Vandaar dat er daarom hier een punt van gemaakt wordt.

Aangaande scheikunde en natuurkunde: Als jij dit nog nooit gehad hebt zal je niet zomaar over kunnen stappen. Voor die twee vakken zal je compleet opnieuw moeten beginnen. Wellicht dat je met vakken die je wel hebt gehad op het vmbo direct door kan gaan naar de latere jaren. Maar vakken die je nog nooit eerder gehad hebt zal je vanaf het begin moeten starten (dus 1e klas stof, of welk jaar die vakken ook voor het eerst gegeven worden op de havo).

Verder is het best een flinke stap van vmbo naar havo, dus bereid je sowieso voor op een pittige rit.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:Mijn reacties zijn tot nu toe enkel serieus geweest, en ik zal ze nogmaals herhalen, met wat ander advies erbij.
Sta open voor kritiek, en neem niet direct zo'n arrogante houding aan. Jouw beheersing van het Nederlands is niet iets wat je slechts af en toe nodig hebt, maar continu nodig hebt gedurende de opleiding. Vandaar dat er daarom hier een punt van gemaakt wordt.

Aangaande scheikunde en natuurkunde: Als jij dit nog nooit gehad hebt zal je niet zomaar over kunnen stappen. Voor die twee vakken zal je compleet opnieuw moeten beginnen. Wellicht dat je met vakken die je wel hebt gehad op het vmbo direct door kan gaan naar de latere jaren. Maar vakken die je nog nooit eerder gehad hebt zal je vanaf het begin moeten starten (dus 1e klas stof, of welk jaar die vakken ook voor het eerst gegeven worden op de havo).

Verder is het best een flinke stap van vmbo naar havo, dus bereid je sowieso voor op een pittige rit.
Kijk dit neem ik wel van je aan. En ik weet dat het een erg pittige opleiding voor me zal worden. Bedankt voor het advies iig.

Gesloten