LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderroute

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Gastouderroute

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Heeft iemand ervaring met de opleiding gastouderroute?

Ik kan er inmiddels een boek over schrijven, het is een opleiding die weet je binnen te halen beloven veel dingen maar helpen je niet waar je het nodig hebt. Betreft 8 weken cursus en met 10 weken je diploma op zak. Nu na zoveel gebeuren ben ik erachter gekomen dat ze in de clinch liggen en het geen officiële diploma is om verder door te kunnen naar de SPW wat mijn wel op het hart gedrukt is. Het bedrijf waar ze mee samen doen gaat niet met hun verder door vele omstandigheden. Doordat ik te horen kreeg dat ik niet alles op tijd had ingeleverd en er als verrassing een paar dagen tussenuit kado had gekregen heb ik alles maar dan alle huiswerk ingeleverd. Hun vertelde mij bij de ena laatste belafspraak erg achter te lopen met het nakijken van het huiswerk en dat ik niet alles ingeleverd had en moest stoppen. Ook omdat ik met de test voor ouderenvragen gezakt was. Kort maar krachtig kreeg ik dat door. Had een bruiloft en gezegd door de telefoon niet bereikbaar te zijn die dag en dat ik 24 mei pas de mail kon lezen bij het laatste belmoment dat ik dan alles kan corrigeren die dag en dat ik de boeken mee zou nemen naar Spanje die paar dagen. De belafspraken stonden niks in de weg volgens hun wel. En het examen had gewoon door kunnen gaan, was nergens problemen. Bij het allereerste belmoment gaf ik al aan moete te hebben en niks in me op te kunnen nemen betreft ouderenvragen dat ik dat niet snap, ben meer praktijk dan theorie. Ze beloofden me daarin te helpen maar niets. Ik kwam donderdag 23 mei savonds laat thuis met de brief van gastouderroute dat ik uitgeschreven ben. En dat ik 300 euro moet betalen terwijl mij door de telefoon gezegd werd nog voor ik begon kan nooit meer als 100 euro worden.
En na telefoongesprek van 17 mei heb ik mijn gevoel geuit in de mail van hoe hard ze zei je bent gezakt en ik aangaf er al vanaf het begin van de cursus aan te geven en niks mee gedaan werd heb ik ook in de mail gezet telefonisch niet bereikbaar te zijn ivm een bruiloft. Wat gebeurd er had me telefoon op stil nummer ken ik niet neem op geef aan dat ik niet kan praten ivm met bruiloft word er door hun doorgedramd dat het niet lang zou duren half uur later zo ver bloed onder mijn nagels vandaan heb ik gezegd jullie doen maar wat jullie willen ik kan nu iet spreken ik schrijf je uit ik zeg ik kan vrijdag 24 mei telefonisch te woord staan ik ga morgenochtend vroeg vliegen en donderdagavond laat ben ik thuis en ben nu op een bruiloft en maar doordrammen heb ik gezegde hang nu op. Vind het onbeschoft om toch te proberen op een plechtigheid te bellen. En ja mijn fout had m moeten laten gaan. Achteraf

Heeft iemand nog ervaringen met dit bedrijf.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door Barman »

Alleen de laatste zin begrijp ik. Voor de rest is het een onsamenhangend verhaal. Je springt van de hak op de tak. Er valt geen touw aan vast te knopen, maar als je zo je huiswerk inlevert en je tests maakt, vind ik het niet gek dat je gezakt bent.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Correctie na wat ik nu tegenkwam op internet.

Ik ben in maart de opleiding gaan startten voor Gastouderroute, ze hadden een actie dat het tot een bepaalde tijd 0 euro kostte, nou ik wil graag de opleiding SPW volgen en ben er eerst iets verder in gaan duiken en het zou na meerdere telefoontjes met gastouderroute echt een officieel diploma zijn dat ik dan de SPW kan gaan doen. En als er iets tussenkwam of door omstandigheden zou je nooit meer als 100 euro kwijt zijn ook niet na lesweek 7 of 8. Als je ergens moeilijkheden mee had zouden ze je helpen, enzovoort, koeien met gouden hoorns werden er beloofd. Echter had ik het in April behoorlijk zwaar en nam even niks in mij op, wat ik ook aangaf in de wekelijkse telefoontjes en waar ik het allermoeilijkst me heb / had zijn de ouderenvragen, ik heb daar niks mee. Wel met kinderen. En ben meer een praktijk persoon dan een theorie. Echter hielpen ze je niet met die problemen waardoor ik even de moed opgaf en zei dan schrijf je me maar uit. maar na goed overleg door de telefoon is mij op het hart gedrukt nooit meer dan 100 euro kwijt te zijn, heb ik ze nog een kans gegeven om het toch af te maken. In mei kreeg ik met moederdag te horen dat mijn zusje een cadeau had geregeld om een paar dagen naar het buitenland te gaan, waar ik dus echt alles aan gedaan heb tot aan het eind van mijn school alles af te hebben en opgestuurd te hebben. Is mij ook gelukt vraag mij niet hoe. 17 mei 2013 kreeg ik een ouderenvragen test. Ik heb het daar heel moeilijk mee en eerlijk aangegeven dat ik het echt niet weet en moeite mee heb en dat ze er mij bij zouden helpen zodat ik het wel door kan krijgen. Dus die 17 mei bij de belafspraak heb ik de helft fout beantwoordt, en werdt echt als een slechte leerling neergezet door de telefoon. Echt tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds moeilijk, ik heb echt mijn best gedaan en meer dan dat kan je niet doen lijkt mij.

Ik heb daarna direct een e-mail gestuurd dat ik een trap in me gezicht kreeg na wat er door de telefoon gezegd is dat ik een slechte leerling ben met de ouderenvragen, terwijl ik echt meer dan 1000% mijn best gedaan heb om het in mij op te nemen en te snappen. Ik ben een praktijk mens en theorie heel slecht. Maar met kinderen lukt het me wel aardig allemaal voldoendes al terugkoppeling.
In diezelfde e-mail heb ik aangegeven een bruiloft te hebben en niet gebeld kan worden die dag.
Echter zitten wij in de plechtigheid van het bruidspaar en gaat er een telefoon, denk nee he kan niet, maar aangezien ik ook werk zoek, dacht ik eigenlijk dat het een uitzendbureau was en die snel af kan kappen van sorry zit nu in een plechtigheid. Maar bleek dus van het gastouderbureau te zijn. Maar omdat ik een e-mail stuurde dat ik niet bereikbaar was ging ik er niet van uit dat het het gastouderbureau was.
Ik heb erop aangedrongen telefonisch niet te kunnen spreken, maar die persoon haalde zo het bloed onder je nagels vandaan waar ik steeds meer van begon te iriiteren, omdat het gewoon een stoorzender is in de plechtigheid. Waardoor ik ze de keus liet van dan schrijf je mij maar uit in een gefrustreerde opwelling en heb ook gezegd van bel volgende week vrijdag terug dan kunnen we het erover hebben ik zit nu in de plechtigheid waaronder ook de koffer al gepakt staat met boeken en ik het in de paar dagen weg nog verder leer en er niks in de weg staat dat ik die vrijdag erop gewoon telefonisch bereikbaar was en 5 juni het examen af had kunnen leggen.
Ik heb ook duidelijk gezegd niet te willen stoppen en het af wil maken en niks in de weg staat.

Wat staat er nog in de weg als al het huiswerk ingeleverd is, de belafspraken niet in de weg staan dat ik dan thuis was, en met examen ook thuis ben. Niks toch

Hun antwoord je mag niet op vakantie.

De belafspraak was vrijdag de 17e en die vrijdag erop die woensdagnacht kwam ik thuis. Dus dat is dan Donderdag de hele dag thuis en vrijdag de belafspraak heb niks aan de hand toch ook alles was ingeleverd. Echt alles was gewoon afgehandeld, alleen ik moest de ouderenvragen leren. voor het examen op 5 juni.

Na thuiskomst lag er een brief dat ik 300 euro moet dokken omdat ze mij uitgeschreven hadden. Ik zei dat ze die vrijdag erop moet bellen waarop ze haar eigen conclusie trok. In het telefoongesprek onder het storen van de plechtigheid.
Terwijl ik me voor ik me inschreef bij de cursus van kost het echt niet meer als 100 euro ook niet als er wat is na lesweek 7 of dat je alles al ingeleverd heb nee echt niet meer als 100 euro.
Dan is die 300 euro onterecht.
En wekt dat vraagtekens op bij mij.

Ik ben gaan googlen en ze hebben rechtzaken gehad. En wat blijkt het is geen officieel diploma, dus ik had dan alsnog geen SPW kunnen gaan doen.
Ik heb niet willen stoppen had het af willen maken. nog voordat ik ging googlen


In april heb ik gekeken op de website toen was de cursus zelf 100 euro met onder andere dat als je het niet afmaakt niet meer als 100 euro kwijt te zijn.
En nu 18 juli 2013 keek ik op de site dan moet je 200 euro betalen om te starten en ook niet meer als 100 euro kwijt te zijn als je tussentijds stopt of er gebeurt iets.

Dit is een bedrijf waar ik mijn vraagtekens heel groot bij heb. En ze reageren ook niet meer op de mails die ik stuur. Omdat het ze nu te heet wordt onder hun voeten denk ik.

De opleiding waar ze mee samen doen gaat niet verder met ze eind van dit jaar.

Iemand ervaringen mee

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik heb de gastouderroute gevolgd, via gastouderbureau Roodkapje. Ik heb er uiteindelijk niets mee gedaan, en ik geloof dat ik inderdaad ook €300 moest betalen.

Toen ik klaar was kreeg ik een diploma voor helpende, inclusief een pin, ik ga er vanuit dat dit een officieel diploma is.

Wat bedoel je met 'oudervragen'? En moest jij tests via de telefoon doen?

Ik heb volgens mij alleen van die schriftelijke opdrachten moeten inleveren. En aan het einde een praktijk- en schriftelijk examen.

Doe (deed) je de route via een gastouderburo of puur omdat je SPW wilt doen?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door Barman »

skippy2009 schreef: Dit is een bedrijf waar ik mijn vraagtekens heel groot bij heb. En ze reageren ook niet meer op de mails die ik stuur. Omdat het ze nu te heet wordt onder hun voeten denk ik.
Of omdat ze niet weten hoe te reageren op dit soort ellenlange epistels van jou.

Je hebt dit hele verhaal toch al eens eerder geplaatst.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Beetje jammer dat Skippy weer weggeskipperd is..

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik ben nog steeds met gastouderroute bezig.
Deze zaak loopt nog steeds. Ik ben niet van plan te gaan betalen omdat ze een rechtzaak hebben lopen en, door valse beloftes in een keer een rekening van 300 euro te geen versturen terwijl mij meer dan 1000X telefonisch gezegd is geen geld te hoeven betalen en echt een gratis cursus betreft.
Ik deed het inderdaad om een opstap richting opleidingen en werkplekken te gaan. Om toch diploma op zak te krijgen. Ik heb nooit een contract getekend zoals hun het nu ineens noemen

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Gastouderroute

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Maar was je dan niet van plan om gastouder te worden?

Gesloten