LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cursus engels

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
yewannes
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012 06:47

cursus engels

Ongelezen bericht door yewannes »

Ik wil graag een cursus Engels leren, zie zoveel aanbiedingen op internet.
Wie heeft ervaring met een goede cursus Engels, ik wil Engels leren spreken en verstaan.
Niet alleen woorden maar complete zinnen.
IK wil dat graag ik werk met tussen heel veel Engels sprekend personeel, ik wil graag communiceren met hen.

Bedankt hans

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

yewannes schreef:Ik wil graag een cursus Engels leren, zie zoveel aanbiedingen op internet.
Wie heeft ervaring met een goede cursus Engels, ik wil Engels leren spreken en verstaan.
Niet alleen woorden maar complete zinnen.
IK wil dat graag ik werk met tussen heel veel Engels sprekend personeel, ik wil graag communiceren met hen.

Bedankt hans
Wat is je huidige niveau?

yewannes
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012 06:47

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door yewannes »

LBO

Ik heb weinig Engels gehad en dat is 40 jaar geleden ben nu 55

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het zo lang geleden is kan je beter een cursus Engels "in het echt" doen, dus geen webcursus. Dat kan klassikaal of individueel. Ik denk dat je dan veel sneller resultaat boekt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik weet geen cursus voor je, maar begin eens met kijken op de site Nu Beter Engels.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

yewannes schreef:LBO

Ik heb weinig Engels gehad en dat is 40 jaar geleden ben nu 55
Inderdaad geen online cursus of iets dergeljiks volgen maar iets klassikaals. Een bevoegde docent of native speaker die het Nederlands machtig is en mogelijk privéles kan verzorgen zal je voorkeur moeten hebben.

Let wel dat het op jouw leeftijd erg lastig (if not impossible) zal zijn om een nieuwe taal te leren als er geen basis aanwezig is.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door hidr »

Julie4444 schreef:if not impossible
Dit betekent dus: indien niet onmogelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2015 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door wieder »

hidr schreef:
Julie4444 schreef:if not impossible
Dit betekent dus: indien niet onmogelijk.
Vergeet je de eerste Engelse toevoeging van Julie: "native speaker"
Da's iemand die engelstalig ìs.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door moederslink »

yewannes schreef:Ik wil graag een cursus Engels leren, zie zoveel aanbiedingen op internet.
Wie heeft ervaring met een goede cursus Engels, ik wil Engels leren spreken en verstaan.
Niet alleen woorden maar complete zinnen.
IK wil dat graag ik werk met tussen heel veel Engels sprekend personeel, ik wil graag communiceren met hen.

Bedankt hans
Ook ik denk dat je beter naar een avondles of zo kunt gaan met een kleine klas en een goede docent i.p.v. het volgen van een schriftelijke cursus LOI of NTI.
In een klas leer je de taal sneller, ook omdat je vaak in het Engels moet communiceren, met elkaar en met de docent tijdens zo.n les.
En als ik jou was zou ik gewoon proberen te communiceren met je Engelse collega.s.
Fouten maken geeft niks , daar zul je niet op worden afgerekend ,neem ik aan, door je collega.s; integendeel ik denk dat ze het kunnen waarderen dat je het in ieder geval probeert. Het zal niet meevallen , maar ik vind het hartstikke goed van je! Succes!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou eens kijken of er in de buurt geen school is waarvan een aanwezige leraar Engels priveles geeft in zijn/haar vrijetijd. Die kan je dan eventueel ook een goede lesmethode aanbevelen, waar je met zelfstudie op verder kan bouwen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:Ik zou eens kijken of er in de buurt geen school is waarvan een aanwezige leraar Engels priveles geeft in zijn/haar vrijetijd. Die kan je dan eventueel ook een goede lesmethode aanbevelen, waar je met zelfstudie op verder kan bouwen.
Was gisteren laat dus ben het een en ander vergeten te melden.

Ik kan de methode Headway aanraden. Dat is een lesmethode van Oxford (tegenwoording ook specifieke versies voor Nederlandse sprekers). Deze wordt op een aantal middelbare scholen gebruikt en heeft achter in de Student books ook antwoorden van de opgaven staan.

Als je veel moeite hebt met woordvolgorde is de methode Stepping Stones misschien ook leuk om even door te bladeren, ik zou zeggen een boek van havo-vwo klas 1-2 of 3, afhankelijk van je niveau. Leerjaar 3 voor atheneum of havo heeft ook de zogenoemde "stones" waarmee je met zinnen kan puzzelen.

Boeken die doorgaans voor bovenbouwleerlingen gebruikt worden zoals All right! van Malberg zijn niet aan te raden om mee te beginnen, aangezien deze voor 50% of meer op leesvaardigheid gefocust zijn en je er dan een apart lerarenboek bij moet proberen te krijgen voor antwoorden.

Als je niveau erg laag is zou ik gewoon met Headway Beginner of Elementary beginnen en doorwerken tot op zijn minst Intermediate of (beter) Advanced. Als het even kan een docent Engels zoeken voor lessen m.b.t. de grammatica en dergelijke. Die docent kan je dan begeleiden bij het werken met de methode.

Hans, als je via een PB aangeeft in welke omgeving je woont kan ik je eventueel met 1 van mijn collega's die privéles geven in contact brengen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Verwijderd omdat de moderatie mijn bericht heeft aangepast.
Laatst gewijzigd door Miepje1 op 16 jul 2015 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Miepje1 schreef:Misschien leuker voor hem als hij inderdaad gewoon fijn met iemand mondeling aan de slag gaat, en zo eerst bepaalde zinnen leert.
Ik kan het weten... ik heb een graad in Vertaler Engels maar aangezien ik zelfs de Nederlandse grammatica niet begrijp, heb ik hier voor bepaalde onderdelen veel harder moeten studeren.
Met zoveel hulp gaat Hans vast een goede cursus/training vinden!
Nee, alleen mondeling is een zeer slecht idee. Zelf zit ik in het onderwijs als native speaker docent Engels (dit is waarom ik ook Nederlands kan). Zeker voor leerlingen die geen "taalgevoel" hebben of uit zichzelf grammatica ontwikkelen zijn regeltjes juist nodig. Anders leren ze het nooit.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Verwijderd omdat de moderatie mijn bericht heeft aangepast.
Laatst gewijzigd door Miepje1 op 16 jul 2015 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.

yewannes
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012 06:47

Re: cursus engels

Ongelezen bericht door yewannes »

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik weet zal niet makkelijk wezen, maar wie thuis blijf zitten heeft niks.
Ik merk wel dat ik steeds meer Engelse woorden oppik, en het beter ga begrijpen.
Dus als ik cursus wil moe tik het inderdaad nu doen, kan ik veel in de praktijk leren.
Ik woon in Kaatsheuvel, als iemand een in de omgeving van Kaatsheuvel een goede cursus weet graag.
Bedankt
groetjes Hans

Gesloten