LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cursus Frans gaat niet door

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Chainaz66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2018 22:17

Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door Chainaz66 »

Ik ben mij twee maanden gelden ingeschreven + betaald voor een intensieve Cursus Frans van Twee weken. Ik heb hiervoor twee weken verlof opgenomen voor mijn werk. Ruim drie weken geleden bevestiging van betaling ontvangen. Twee weken geleden mijn boeken opgehaald. Vandaag is het 5 juli, maandag 9 juli zou de cursus starten. Nadere gegeven omtrent tijd ect zou ik eind juni ontvangen. Omdat ik deze afgelopen maandag nog niet ontvangen had heb ik dinsdagochtend een mail gestuurd of dat klopte. Ik kreeg woensdag antwoord dat zij donderdag het roosters zouden maken en zij mij dan de gegevens zouden doormailen en of de cursus door zou gaan. Ik schrok! Ik zou maandag starten met de cursus. Nooit gehoord en ook nooit vermeld in alle email contacten dat er een kans zou zijn dat ik een dag voor start door zou kunne krijgen dat de cursus niet door zou gaan. Nog sterker. Ik heb netjes een bevestiging ontvangen en dat het geld van de cursus ontvangen was en dat ik de boeken op kon halen! Wat zijn mijn rechten hierin?

En ja hoor ik krijg een uur geleden 21.15 uur een mail dat mijn cursus niet door gaat!

( Ik heb nu dus voor niets twee weken vrij, kan deze niet op mijn werk retourneren)

Groet,
Chainaz
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2018 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zal vast wel, even goed lezen bij de regeltjes, dat er bij te weinig belangstelling de cursus niet door kaan gaan. :Logischerwijze moeten dan wel de betaalde penningen terugbetaald worden, uw boek heeft u niet aan, dus dat moet u dan wel retour doen. Pluspuntje: U heeft nu wel 2 hele weken vrij!

Chainaz66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2018 22:17

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door Chainaz66 »

* Holy53: Dank Holy53 voor je opmerking.
*Mahadma: Dank voor je info. Betreft twee weken vrij. Ik neem nooit zomaar verlof op om thuis te blijven. :-) Vind ik niets. Had ik het beter kunnen besteden aan een reis. Ik kan nu niet op reis omdat ik een fanatiek welren kijker.. :-) Dus had anders smorgens gewoon gaan werken en alleen de middag vrij genomen om het wielrennen te kijken op TV. Inmiddels heb ik besloten om een hoger niveau te volgen. Die start ook maandagochtend. Hoop dat ik daaraan voldoe. Instituut gaf aan van wel. Hoop niet dat zij dit zeggen om mij tevreden te stellen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Succes!

Chainaz66
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2018 22:17

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door Chainaz66 »

Dank voor het succes. :-) Inmiddels is de cursus bijna voorbij. Uiteindelijk heb ik gemerkt dat het instituut moeite had om genoeg cursisten te hebben. Onze groep is gezellig maar het niveau ligt niet op 1 lijn. Bovendien merk ik dat mijn spreken ver boven dit niveau ligt. (Terwijl ik eigenlijk getest was voor een niveau lager) Grammatica gaat. Maar ik heb hier wel een goede ervaring opgedaan betreft cursussen. Hoe het allemaal verloopt. Ik ben niet zo positief over. Ik ga proberen een goede prive leraar te vinden. Deze instituut biedt het ook aan. Elke les duurt 1,5 uur. De kosten zijn 75 euro per uur! Naast dat ik dit best kostbaar vind en nu helemaal met mijn ervaring met hen ga ik daar natuurlijk niet voor kiezen. Mocht er iemand een goede prive leraar Frans weten omgeving Den Haag? Ik hoor het graag. :-)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door mahadma »

Ideetje:ga een weekje naar Frankrijk. Leer je 20.000 keer meer als op school.

HansieZant

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door HansieZant »

mahadma schreef:Ideetje:ga een weekje naar Frankrijk. Leer je 20.000 keer meer als op school.
*dan op school ;-)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door tttlocke »

HansieZant schreef:
mahadma schreef:Ideetje:ga een weekje naar Frankrijk. Leer je 20.000 keer meer als op school.
*dan op school ;-)
* 20000 keer zoveel als op school

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door alfatrion »

Chainaz66 schreef:Wat zijn mijn rechten hierin?
Je hebt recht op nakoming of een volledige schadevergoeding, hieruit kin je kiezen. Voor het eerste zal je een kortgeding moeten starten en voor het laatste een bodemprocedure. De schadevergoeding geeft je recht op o.a. de kosten van het boek, de vakantiedagen en kosten van het volgen van de cursus elders.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
Chainaz66 schreef:Wat zijn mijn rechten hierin?
Je hebt recht op nakoming of een volledige schadevergoeding, hieruit kin je kiezen. Voor het eerste zal je een kortgeding moeten starten en voor het laatste een bodemprocedure. De schadevergoeding geeft je recht op o.a. de kosten van het boek, de vakantiedagen en kosten van het volgen van de cursus elders.
Zijn de opgenomen vakantiedagen niet als gevolgschade te beschouwen?
Ik zou denken dat de algemene voorwaarden hier van belang zijn en in welke mate aansprakelijkheid daar wordt beperkt. Het beperken van aansprakelijkheid in de algemene voorwaarden is toch toegestaan?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Cursus Frans gaat niet door

Ongelezen bericht door Regggy »

De curus Rietdekken gaat ook niet door. Riet is ziek.

Gesloten