LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nti, mijn fout

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Tinis289
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2014 05:54

Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Tinis289 »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Tinus en zit met een probleem met het NTI, zou graag jullie mening willen. Ik heb me op 6 Oktober aangemeld via kun Kluscursus. Ik woon nu samen met m'n vriendin in een mooie tussenwoning maar ik wil graag wat handiger worden. Daarom leek de cursus wel wat. Maar ik dacht dat we ook Praktijk kregen, dus dat we mekaar bijvoorbeeld opzochten en in de praktijk met onze ''klusdocent'' het ook leerden maar dat blijkt niet. Het is een volledige thuis studie kwam ik later achter.
Nooit meer een klusser in huis, maar altijd zelf het kluswerk uit kunnen voeren? Start dan vandaag met de cursus Zelf klussen van het NTI. Je leert tijdens deze praktijkgerichte cursus om te gaan met de verschillende soorten gereedschap en bevestigingsmiddelen. Daarbij krijg je aanwijzingen van een ervaren klusjesman.

Tips en trucs voor alledaagse klusproblemen
Heb je al enige ervaring in het klussen, maar wil je net even wat meer kunnen? Dan start je vandaag met de cursus Zelf klussen. Eenvoudig en moeilijk kluswerk passeert de revue. Je ontvangt tips en trucs voor alledaagse klusproblemen. Het lesmateriaal samengesteld in samenwerking met de Consumentenbond. Hierdoor ben je verzekerd van uitstekend cursusmateriaal!
Ik ging er van uit dat we ook wat praktijk kregen maar je krijgt alleen een boek thuis gestuurd! En online mailen met je docent ik vind t staat er wat verlijdelijk nu moet ik wel het lesgeld betalen, terwijl dat ik op ongeveer 20 oktober telefonisch heb afgezegd toen ik belde met de klantenservice en dat ik een vraag had. Toen kwam ik erachter, toen zei ik meld me maar af, de vrouw zei als u t pakketje die u krijgt retour stuurt menneer is er niks aan de hand. Maar het NTI zegt u had zich voor die twee weken maar moeten afmelden! wij willen het lesgeld. Helaas hebben ze het gesprek helemaal niet opgenomen dat ik zei schrijf mij maar uit, toen ik er achter kwam dat het echt letterlijk een thuis studie is zonder praktijk lessen. Ik weet dat het ook wel wat dom van mij is, Kan hier wat aan doen?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt vragen of ze de cursus omzetten naar een cursus Nederlands begrijpend lezen. Kunt u voortaan eerst de voorwaarden lezen voor u ergens aan begint.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Niet zo flauw Jantje. Je kunt hier op het forum ongeveer 10.000 topics vinden die gaan over het wel of niet lezen van voorwaarden.
Ik kan me ergens voorstellen dat je bij een kluscursus denkt aan bijeenkomsten en niet aan een boek. Bovendien had de klantenservice gemeld dat de cursus nog afgezegd kon worden en nu ineens niet meer...

sinasje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 sep 2014 16:11

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door sinasje »

Jantje7 schreef:U kunt vragen of ze de cursus omzetten naar een cursus Nederlands begrijpend lezen. Kunt u voortaan eerst de voorwaarden lezen voor u ergens aan begint.
:lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door moederslink »

@tinis , tinus? 289 : u zegt: 6 oktober aangemeld..... ongeveer 20 okt afgemeld , zit daar niet de clou?
Binnen 14 dagen afmelden immers....? :D

Tinis289
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2014 05:54

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Tinis289 »

Jantje we zijn niet allemaal zo snugger als jou(à) ben nog maar een kleine vent van in de twintig! Misschien heb jij alles al meegemaaktin t leven en weet je alles ouwe rakker! Wat doe je hier? Jullie hebben allemaal gelijk dat ik de voorwaarden beter heb moeten doorlezen. Omstreeks de 20e belde ik ongeveer met een vraag over de cursus en zo kwam het ook te sprake dat er geen praktijk bij zat. Het is een domme fout van mij, maar ik vind ook dat het er wat duidelijker hoort te staan in de tekst. Toen ik telefonisch met de klantenservice belde, en het toen afzegde toen ik hoorde dat t geen praktijk bij zat heb ik t afgezegd er werd toen tegen me gezegd menneer als u t pakket binnenkrijgt en netjes terug stuurt, is er niks aan de hand! Maar ik krijg wel de rekening en moet van ze betalen de opname dat ik telefonisch het heb afgezegd hebben ze niet! Heb ik naar gevraagd nou is mijn vraag aan jullie zou t kans hebben als ik im bezwaar Ga? Hartelijk bedankt voor antwoorden

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:@tinis , tinus? 289 : u zegt: 6 oktober aangemeld..... ongeveer 20 okt afgemeld , zit daar niet de clou?
Binnen 14 dagen afmelden immers....? :D
Heb je dit nu nagekeken?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Tinis, ook al ben je maar een kleine vent van in de twintig, je hebt toch minimaal lagere school gehad?

Lees je beide stukjes proza eens na. Het krioelt van de spellings- en grammaticafouten. Dat leidt af van het onderwerp en krijg je reacties zoals die van jantje.

En af en toe op een nieuwe regel beginnen kan ook geen kwaad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door moederslink »

Een telefoontje plegen om iets af te zeggen is sowieso niet handig , ik zou zeggen altijd via de mail en een ontvangstbevestiging vragen,
Dan heb je het zwart op wit + de precieze datum vh afzeggen, want dat weet ik nu nog steeds niet;
ongeveer de 20e kan de 18e zijn , maar ook de 23e bij wijze van spreken.
Zo.n juf ad telefoon kan zoveel zeggen- toezeggen , maar je hebt geen bewijs.

PS : met de boeken en het gewoon klussen leer je snel genoeg de praktijk. Succes....

Tinis289
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2014 05:54

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Tinis289 »

Bedankt voor de reacties we kunnen helaas niet allemaal vlekkeloos Nederlands typen het spijt me dat ik werk als DTA deskundig toezichthouder asbestsloop en ik heb vmbo en een mbo niv 2 opleiding gehad helemaal achterlijk ben ik dus niet.. En als ik dan gelijk zulke onsympathieke reactie gelijk lees zoals jantje met gelijk haar heerlijke opmerking van begrijpend lezen zeg ik van kom lekker morgen naar Medemblik.. Ons project, en dan zonder beschermend pak he!! Zullen we even plezier hebben. Gaan we begrijpend asbest saneren

De rest bedankt voor jullie reacties en tips hoop dat m'n typewerk wat beter leesbaarder is

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door 53078 »

Tinis289 schreef:... Ons project, en dan zonder beschermend pak he!! Zullen we even plezier hebben. Gaan we begrijpend asbest saneren

De rest bedankt voor jullie reacties hoop dat m'n typewerk wat beter leesbaarder is
Dat slaat werkelijk nergens op. En daarmee geeft je Jantje7 volmondig gelijk. En dat je dat niet doorhebt is inderdaad af te lezen aan je gebruik van de Nederlandse taal. En dat samen met je "probleem" is voor velen op internet aanleiding om je direct verbaal bij je enkels af te zagen. Laat die mensen, terugkoppen dat je een bepaalde functie hebt zorgt alleen maar voor hilariteit en dan verzandt een topic in ge-pingpong

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zal gewoon on topic blijven, het is geen taalforum, iedereen maakt daar wel eens een vaud in. Als het u zo boos maakt, gewoon verder lezen naar de reacties die wel op de inhoud verdergaan. En die gestoorde bedreiging zal ik ook even negeren.

Maar goed.
Tinis289 schreef:Omstreeks de 20e belde ik
Hier zit meteen het mogelijke probleem. Belde u de 20e of de 21e? Die ene dag maakt namelijk wel het grote verschil. Heeft u binnen 14 dagen of binnen 15 dagen afgezegd. Er zijn misschien geen opnames van, mogelijk kunt u met uw telefoonrekening wel aantonen dat u gebeld heeft. Dat is al 1 ding.
Tinis289 schreef:de opname dat ik telefonisch het heb afgezegd hebben ze niet!
Die hoeven zij ook niet te hebben. U claimt iets, dan moet u bewijzen dat dat wat u claimt ook waar is. In Nederland bestaat het principe "wie eist, bewijst". U eist uw recht op ontbinding, dat betekent dan ook dat u moet bewijzen dat u heeft opgezegd.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door langste adem »

klopt helemaal.
Je hebt je ervoor opgegeven en niet voor de wettelijke termijn opgezegd. Je zegt zelf al - mijn fout. Gewoon dokken.

Zo zijn er velen die zich voor zo'n cursus hebben ingeschreven en achteraf bleken er toch andere verwachtingen te zijn, maar dan zit je eraan vast.
Maar goed je bent niet de enige. De oprichter is er schatrijk mee geworden, die voer op het laatst op een enorm luxe jacht met gouden kranen en tandenborstels, omringd door sexy aziatisch personeel aan boord :mrgreen:

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Tinis289 schreef:Hallo iedereen,

Mijn naam is Tinus en zit met een probleem met het NTI, zou graag jullie mening willen. Ik heb me op 6 Oktober aangemeld via kun Kluscursus. Ik woon nu samen met m'n vriendin in een mooie tussenwoning maar ik wil graag wat handiger worden. Daarom leek de cursus wel wat. Maar ik dacht dat we ook Praktijk kregen, dus dat we mekaar bijvoorbeeld opzochten en in de praktijk met onze ''klusdocent'' het ook leerden maar dat blijkt niet. Het is een volledige thuis studie kwam ik later achter.
Nooit meer een klusser in huis, maar altijd zelf het kluswerk uit kunnen voeren? Start dan vandaag met de cursus Zelf klussen van het NTI. Je leert tijdens deze praktijkgerichte cursus om te gaan met de verschillende soorten gereedschap en bevestigingsmiddelen. Daarbij krijg je aanwijzingen van een ervaren klusjesman.

Tips en trucs voor alledaagse klusproblemen
Heb je al enige ervaring in het klussen, maar wil je net even wat meer kunnen? Dan start je vandaag met de cursus Zelf klussen. Eenvoudig en moeilijk kluswerk passeert de revue. Je ontvangt tips en trucs voor alledaagse klusproblemen. Het lesmateriaal samengesteld in samenwerking met de Consumentenbond. Hierdoor ben je verzekerd van uitstekend cursusmateriaal!
Ik ging er van uit dat we ook wat praktijk kregen maar je krijgt alleen een boek thuis gestuurd! En online mailen met je docent ik vind t staat er wat verlijdelijk nu moet ik wel het lesgeld betalen, terwijl dat ik op ongeveer 20 oktober telefonisch heb afgezegd toen ik belde met de klantenservice en dat ik een vraag had. Toen kwam ik erachter, toen zei ik meld me maar af, de vrouw zei als u t pakketje die u krijgt retour stuurt menneer is er niks aan de hand. Maar het NTI zegt u had zich voor die twee weken maar moeten afmelden! wij willen het lesgeld. Helaas hebben ze het gesprek helemaal niet opgenomen dat ik zei schrijf mij maar uit, toen ik er achter kwam dat het echt letterlijk een thuis studie is zonder praktijk lessen. Ik weet dat het ook wel wat dom van mij is, Kan hier wat aan doen?
@tinis

Gewoon die cursus betalen en afmaken en op youtube de theorie in de praktijk brengen. Er staan genoeg klussen op.
https://www.google.nl/search?q=youtube+ ... 8gf68oDADQ

Tinis289
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2014 05:54

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door Tinis289 »

Jullie hebben allemaal gelijk ik ga t ook gewoon doen. Ik heb voor nu geleerd echt de volgende keer beter uitzoeken hoe t zit, en echt beter de kleine letters lezen..:-) bedankt iedereen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nti, mijn fout

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
moederslink schreef:@tinis , tinus? 289 : u zegt: 6 oktober aangemeld..... ongeveer 20 okt afgemeld , zit daar niet de clou?
Binnen 14 dagen afmelden immers....? :D
Nou we zijn er uit gelukkig! Veel succes met klussen en laat je niet gekmaken !
groetjes

Gesloten