LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Mw. Spronk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2017 13:33

Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Ongelezen bericht door Mw. Spronk »

Beste Radar,
Onlangs heb ik besloten om mezelf om te scholen naar een beroep die ik voor mezelf kan uitoefenen en koos voor Nagelstyliste allround. Ik had geen idee wat te verwachten, maar wist zeker dat ik op zoek ben naar een een waar ik 1 op 1 les wil hebben. Ik heb de internet afgespeurd naar een klassikale opleiding en prijzen, tja ook geen idee van. Ik ging uit van de aangeboden pakketten en een avondopleiding, daar het feit dat ik overdag werk. Ik koos voor Jolange Opleidingen in Rotterdam, mijn woonplaats die hun diensten aanbood voor €1000,- die ik verspreid kan aflossen.

Op hun site staat dat je meteen kan instromen. Fijn, want ik wou ook meteen beginnen. Ik heb me online ingeschreven en kreeg een standaard antwoord e-mail dat ik binnen 14 dagen antwoord krijg op mijn inschrijving en dat ik €285,- voor moet schieten bij inschrijving, wat ik ook heb gedaan. Daarbij kreeg ik ook een enorme lijst met materialen, die ik moest aanschaffen bij een door hun aangewezen partner. (wat gelukkig niet verplicht was, gezien hun prijzen) Alleen bleek dat de materialen niet in de lesgeld zat, deze was excl. met een meerprijs van €450,- waarbij heel veel niet beschikbaar was. Ik heb in de tussentijd mijn hele materialenlijst ergens anders in zijn geheel gevonden en heb deze voor een veel schappelijker prijs aangeschaft.

Op dag 13 heb ik nog niets van Jolange Opleidingen vernomen, dus heb ik de opleiding gebeld, om te weten te komen wanneer de lessen gaan beginnen. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn die vertelde dat haar collega erover ging en op het moment niet aanwezig was en dat de mailing wel zsm uitgestuurd zal worden, tussen toen en de volgende (14de) dag.
Geen probleem dacht ik, het is tenslotte binnen 14 dagen. Maar op de 14de dag om 8 uur 's avonds kreeg ik uiteindelijk de met spanning afgewachte antwoord en kreeg bijna een hartverzakking.

In de e-mail stond dat de opleidingen waar ik me voor ingeschreven had vol was en dat er nieuwe opleidingen in januari van start gaan. Ik dacht, wacht even, dit was niet de bedoeling en schreef hun een e-mail met de opmerking dat er op hun site stond dat er frequente instroming was en dus elk moment met je opleiding kon beginnen.
Ook gezien het feit dat ik oorspronkelijk van Curacao kom en mijn moeder in januari 85 wordt en ik er graag naartoe wil, heb ik hun gevraagd hoe het zit met afwezigheden en met inhaalmogelijkheden, indien ik toch in januari van start wil. Hierbij kreeg ik als antwoord, dat je maar 1 les mag verzuimen om je diploma in ontvangst te krijgen en inhalen is niet mogelijk, tenzij je €100,- per inhaaldag wilt neerleggen. Ik was flabbergasted en vroeg hun wat de consequenties zijn van uitschrijving om een ander opleiding te zoeken die wel meteen van start gaat, waarbij hun antwoorden, dat er €135,- van de inschrijfgeld afgaat ivm administratiekosten.

Beste Radar, ik heb maar 1 automatische e-mail ontvangen en een ander op de 14de dag om 8 uur 's avonds, waarbij ik dus geen bezwaar kon tekenen, omdat ik na 14 dagen geen aanspraak meer kan maken op mijn volledige inschrijfgeld. Ik weet niet eens of ik überhaupt kans maak, indien ik toch nog een advocaat ter hande wil nemen. Daarom heb ik mezelf alleen door principe, volledig van die opleiding gedistantieerd, ten gevolge dat ik mijn geld kwijt ben. Inmiddels is de rest van mijn inschrijfgeld wel teruggestort, maar ik was zo geschokt!

Ik kan niet met woorden omschrijven hoe genaaid ik me voel door zulke schurken en heeft me voorgenomen ze dus via een instantie aan te melden, om een einde aan hun praktijken te maken. Bij deze meld ik me dus bij jullie. Ik hoop dat dit genoeg voer is om twijfelachtige cursussen te onderzoeken die op internet aangeboden worden.

Met vriendelijke groeten,
Mw. Spronk

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ik mis in het verhaal wat er zo dubieus is u kunt instromen bij de volgende groep. Annuleren na 14 dagen kost € 39,00 en u kunt ook 1 dag na het inplannen nog annuleren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Ongelezen bericht door renewouters »

[off topic] Weet je zeker dat je je geld in zo'n opleiding wilt stoppen? In heel veel lege winkelpanden zie je tegenwoordig opeens zo'n nagelstudio. Het wachten is op de grote shake-out.

Rebeldoom
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:21

Re: Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Ongelezen bericht door Rebeldoom »

Op hun site staat het volgende. Heeft u dat ook gedaan?

Kan de geplande startdatum gewijzigd worden indien deze mij niet schikt?

Wanneer je je hebt ingeschreven voor een opleiding en een voorkeursdatum hebt aangegeven gaat de afdeling Planning bekijken of deze datum nog beschikbaar is. Indien de lessen vol zijn op de door jou aangegeven voorkeursdatum word je op een andere datum ingepland.

Binnen 14 dagen na inschrijving ontvang je een email met daarin de startdatum van jouw opleiding. Schikt deze datum niet dan moet jij binnen 24 uur een bericht sturen naar Jolange Opleidingen om dit door te geven. De afdeling Planning zal dan een andere startdatum plannen, hierover ontvang je opnieuw bericht.

Mucha

Re: Dubieuze nagelstyliste-cursussen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten