Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Lowieze

Re: Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven

Ongelezen bericht door Lowieze » 27 jun 2019 11:54

Moneyman schreef:
27 jun 2019 11:51
Natuurlijk. Want dat klinkt veel interessanter :lol:
Mag u vinden. Wat dacht u van “bachelor” en “master” ?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 jun 2019 12:17

Lowieze schreef:
27 jun 2019 11:54
Moneyman schreef:
27 jun 2019 11:51
Natuurlijk. Want dat klinkt veel interessanter :lol:
Mag u vinden. Wat dacht u van “bachelor” en “master” ?
Maar dat zijn officiële engelse titels aan een universiteit.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 jun 2019 14:28

Loes Schouten schreef:
27 jun 2019 10:54
Onze opleidingen staan hoog aangeschreven in de branche.
Heeft u daar voorbeelden van, bv een vermelding op een website van een beroepsorganisatie?

Gedurende het jaar kijken wij steeds met een frisse blik naar onze lesstof en passen deze steeds aan zodat de opleiding meegaat met de snelle wereld van Fashion.
Wat verandert er zo snel in de "wereld van Fashion" dat de opleiding gedurig moet worden aangepast? De actuele modetrend misschien, maar daarin geeft u toch geen les? Een goede opleiding richt zich toch op de professionele basiskennis? Die basis verandert in ieder geval niet: kleurenleer, materiaalkennis, patroontekenen, vormleer, enz. Daarvoor hoeft u de opleiding niet steeds aan te passen.

Wij staan voor de kwaliteit van onze opleiding en voor die van onze educators.
Tip: De gebruikelijke term is tutor of gewoon teacher.

Wij leggen de lat namelijk graag hoog.
Als dat zo is, waarom is uw opleiding dan niet erkend door het ministerie van onderwijs met een crebo- of croho-nummer?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 27 jun 2019 22:32

Op elke goede school heb je altijd gezakte leerlingen die gaan klagen.

Maar een niet erkende opleiding die vrij stevig aan de prijs is, en vele klagers elders.

Ik ben wel klagers tegen gekomen, maar nergens tevreden leerlingen die tevreden waren over de opleiding en nu een goede baan dankzij hun hebben gekregen!
Ik twijfel na het zien van de website of dit een goede opleiding is.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 jun 2019 23:10

Ik twijfel niet. Fatsoenlijke opleidingen zijn erkend door het ministerie, ook modevakopleidingen op mbo- en hbo-niveau.

anouck7474

Ongelezen bericht door anouck7474 » 28 jun 2019 22:32

Graag wil ik reageren op dit open forum vanuit mijn eigen ervaringen met B Fashion Academy.
Ik zal dan ook reageren op de punten van directie van B Fashion Academy:
“Hoog aangeschreven in de branche”:
Waar kunnen wij dat vinden? Zijn er referenties van branche organisaties? Is de opleiding überhaupt wel bekend binnen de branche? Zijn oud-studenten succesvol binnen de branche? Overigens zijn er nergens referenties of ervaringen van oud-studenten te vinden. Kortom ‘hoog aangeschreven binnen de branche’ is nergens op gebaseerd. Sterker nog, ik weet vanuit mijn netwerk binnen de branche dat deze stelling niet terecht is!

“Gedurende het jaar kijken wij steeds met een frisse blik naar onze lesstof en passen deze steeds aan zodat de opleiding meegaat met de snelle wereld van Fashion”.
Hoe kan lesstof steeds aangepast worden? Is er geen curriculum waaraan u zich dient te houden? “Snelle wereld van Fashion” heeft inderdaad alles te maken met modetrends, maar niets met een gedegen opleiding of vakkennis.

Onze educators zijn gerenommeerde professionals in de mode en zij geven allen op meerdere academy’s les”
Kunt u mij 1 gerenommeerde professional uit de mode aangeven die binnen uw opleidingsinstituut werkzaam is?
Hoe kan een professional uit het vak, die succesvol is, tijd hebben om les te geven op meerdere academies? Dit lijkt toch meer op mensen die docent zijn geworden, omdat ze binnen hun vakgebied niet succesvol bleken te zijn.
Een Fashion Director die niet uit de branche of uit het onderwijs komt? Dit lijkt mij geen gerenommeerde professional in de mode.

[b]“Op onze locaties hebben we lokalen met ramen en uiteraard hebben die verwarming en airco.
Ik kan u verzekering dat de lesruimte bij locatie Amsterdam geen ramen en verwarming heeft. Tijdens de winter is het leslokaal ijskoud en tijdens de zomer bloedheet.
Maar wat verwacht je ook ander in een container op een industrieterrein. En niet te vergeten 2 toiletten voor alle opleidingen: B Fashion, B Hair en B Make-up en B Beauty. Voor zowel dames als heren en docenten....ohhh sorry....educators.
Dit is dus een onwaarheid!

“Onze klassen bestaan uit 12 studenten voor Fashion Design en max 20 studenten voor de opleiding Mode&Media Styling”
Dit zou ik heel graag na willen vragen bij studenten van voorgaande jaren.
Wellicht is men ergens de tel kwijt geraakt.

“Tevens willen wij graag vermelden dat Sandra2019, Lot11352 en Annadijks, die beweren studenten van dit opleidingsjaar te zijn, geen opleiding bij B Fashion Academy volgen”

Hieruit blijkt dat directie niet op de hoogte is van haar studenten. Waarom zouden dit geen studenten van dit opleidingsjaar zijn? Studenten zijn niet gek en gebruiken niet hun eigen naam!
Maar goed, B Academy Fashion pretendeert, veel persoonlijk aandacht te geven. en regelmatig 1 op 1 gesprekken met studenten te hebben.

Nathalie245

Ongelezen bericht door Nathalie245 » 29 jun 2019 23:21

Een beetje merkwaardig dat er bovenaan het forum een ontevreden student haar ongenoegen uit over
de prijs/kwalitiet verhouding van deze opleiding bij B Academy. Schijnbaar voelt ze zich misleidt en duidelijk
niet gehoord anders had ze dit niet hoeven te melden op het forum.
Dan komt er een reactie van de directie van B Academy waarin dit totaal genegeerd wordt…….
Vervolgens gaat de directie van B Academy onwaarheden vertellen om hun eigen opleiding te promoten, en sluiten ze af met:...
“We leggen de lat hoog”!!!! Wat een dooddoener zeg. Waarschijnlijk bedoelen ze met "de lat" de prijs en zeker niet de kwaliteit.
Dank aan vandeRidderHeimen dat U de moed hebt gehad dit te melden, want gezien de overige
reacties heeft U wel degelijk een punt en heeft U wellicht anderen weten te behoeden voor deze school.

Annadijks

Ongelezen bericht door Annadijks » 02 okt 2019 22:25

Ik heb zeker wel aan B Academy gestudeerd. Afgelopen jaar waren docenten tijdens de les te druk met hun eigen bedrijven om ons les te geven. Ons werd verteld dat wij later werden geholpen of het maar zelf uit moesten zoeken omdat zij dus geen tijd voor ons hadden.

Wat de één op één gesprekken betreft: die hebben 2x in het hele jaar plaatsgevonden, zeker hebben wij geklaagd met de klas maar hier is niets mee gedaan. We kregen te horen dat het even niet anders was door omstandigheden, en dat we het er maar mee moesten doen. Maar ja, wij hebben wel ruim 8000 euro neergelegd voor deze ‘hoog aangeschreven’ opleiding.

En natuurlijk gebruik ik niet mijn eigen naam. Ik moest nog beoordeeld worden door de docenten ;)

wowc4rm3n

Ongelezen bericht door wowc4rm3n » 05 okt 2019 12:11

Ook ik wil wel even een boekje open doen over deze opleiding. Zoals al enkele oud studenten hebben aangegeven is dit gewoon een oplichters bende. Ze deden dat natuurlijk al bij de kappers, zie google recensies, en nu vallen ze door de mand bij de andere opleidingen die ze aanbieden. Mensen trap er niet in, de mevrouw die zich directie noemt hebben we het hele jaar niet gezien. Zijn er klachten dan spelen ze verstoppertje en ja je bent bang dat je je certificaat dan niet krijgt. Je geld terugkrijgen kun je wel vergeten, je krijgt niemand aan de lijn. De directie van B Academy roemt zich over het feit dat hun educators gerenommeerde professionals zijn. Even op Linkedin gekeken bij B Academy, staan er een tekenlerares die styling les geeft, en een mevrouw die zich voordoet als styliste maar in werkelijkheid een beruchte coffeeschophoudster is.

Zie:

https://www.gelderlander.nl/tiel/nieuw- ... ~a7798460/

https://www.gelderlander.nl/rivierenlan ... ~adbcf171/

Alles van deze opleiding is fake, zelfs de likes en posts op instagram zijn fake of gemanipuleerd. Dit bedrijf is zo doortrapt in het bedriegen van jonge studentes die een droom willen verwezenlijken. Dus ga voor je droom alleen niet bij deze bende.

Plaats reactie