Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
vandeRidderHeimen

Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven

Ongelezen bericht door vandeRidderHeimen » 09 jul 2018 19:31

Wie kan ons meer vertellen over de Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven en Amsterdam onze dochter studeert- er kost een buld geld 2017 7800 euro 2018 9075 euro ze verhogen elk jaar met 1000 euro

Wij hebben veel klachten over deze opleiding en zoeken reactie of opmerkingen over de opleiding

Lady1234

Re: Fashion Design & Styling opleiding in Eindhoven

Ongelezen bericht door Lady1234 » 09 jul 2018 20:32

Maar als ik dat zo lees is zij in één jaar klaar met 40 weken van 16 lesuren,

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 jul 2018 20:48

Het instituut B Acadamy ken ik weliswaar niet, maar na het raadplegen van de website bekruipt mij een ongemakkelijk gevoel.

Ten eerste gaat het niet om een geaccrediteerde opleiding voor een erkend diploma op mbo- of hbo-niveau. Na voltooiing wordt slechts een certificaat van deelname uitgereikt. Ik vraag mij af welke waarde potentiële werkgevers daaraan hechten.

In de algemene voorwaarden staat ook dit:
10.2 Al het werk dat door de cursist/student tijdens de lessen wordt vervaardigd, is eigendom van B Academy. Alle rechten van de cursist/student vervallen ten aanzien van het door de cursist/student vervaardigde werk.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij creatieve opleidingen gebruikelijk is. Ik vraag me ook af of het wettelijk wel is toegestaan voor een opleiding (het kan wel bij een bedrijf waar men in loondienst is). Het is in ieder geval zeer nadelig voor succesvolle, creatieve studenten.

Kortom: een niet erkende opleiding, zonder diploma, met zeer ongunstige voorwaarden.

vandeRidderHeimen

Ongelezen bericht door vandeRidderHeimen » 19 jul 2018 10:42

Wij zijn van mening dat deze opleiding van Fashion Design & Styling in eindhoven en amsterdam totaal geen waarde heeft en dat het B-academie alleen maar begonnen is om geld en dat het weg gegooit geld is

vandeRidderHeimen

Ongelezen bericht door vandeRidderHeimen » 19 jul 2018 11:03

Mijn dochte ris voor haar gevoel ernstig misleid voor deze opleiding en we raden dan ook aan geen bij deze groep te doen

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 19 jul 2018 12:08

@vandeRidderHeimen, ik ben benieuwd welke klachten uw dochter heeft over deze "opleiding".
U schrijft hier 3 reacties, maar het is mij niet duidelijk wat het probleem is. De site is vrij duidelijk dat dit een particuliere (dure) opleiding is en dat er geen diploma maar een certificaat wordt uitgereikt.
Had uw dochter iets anders verwacht of zich niet goed voorbereid? Waardoor voelt zij zich misleid?

Als u hier klachten deponeert over een bepaalde opleiding, is het wel wenselijk uit te leggen waarom deze opleiding zo tegen viel.

lot11352

Ongelezen bericht door lot11352 » 15 aug 2018 16:44

Waarschijnlijk gaat het over de opleiding Fashion Design & Styling van B ACADEMY. Dit is niet duidelijk in de topic, wellicht even aanpassen. De kans dat mensen hierop zullen reageren is dus heel klein. Door nader te informeren via facebook heb ik van verschillende oud studenten, die de Mode opleiding in Amsterdam gevolgd hebben, vernomen dat zij €2.000 meer moesten betalen dan voorgaande studiejaar. Er werden kleinere klassen beloofd, echter was dit niet het geval. Studenten werden opgehokt in een ruimte zonder ramen en geen verwarming in de winter. Zoals de voorgaande reactie, komt dit vrij dubieus over.

lot11352

Ongelezen bericht door lot11352 » 23 aug 2018 16:09

Na meer informatie te hebben gekregen is ons verteld dat iedereen bij B Academy slaagt. Ongeacht onvoldoendes aan cijfers of hoge absenties. Welke waarde heeft een 'certificaat' dan. Het is interessant om te onderzoeken hoeveel mensen die een certificaat van B Academy hebben, daadwerkelijk in het vakgebied werkzaam zijn.

meneerjanssen95

Ongelezen bericht door meneerjanssen95 » 04 dec 2018 15:18

Ik ben benieuwd wat voor klachten u gehoord hebt over deze opleiding..

Plaats reactie