LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over NCOI opleidingen en beoordelingen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Loesje219
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 11:16

Klacht over NCOI opleidingen en beoordelingen

Ongelezen bericht door Loesje219 »

Ik ben in 2014 gestart met een HBO-V bachelor opleiding bij het NCOI vian mijn werkgever. Door verschillende omstandigheden doe ik er langer over dan gepland. Helaas.
Echter loop ik continu tegen problemen aan bij begeleiding en beoordelingen bij opdrachten van de opleiding.

Ik zal beginnen met het eerste probleem.
- voor een eindfase opdracht had ik bij een eerst inlever poging een 5.2 gehaald dus was gezakt voor de opdracht. Door de beoordelaar feedback gekregen en een herkanisng ingedient ( a €125,-) met alle aanpassingen die er gevraagd werden door de beoordelaar. Tot mijn verbazing kreeg ik na het inleveren van de herkansing wederom een 5.2 als eindcijfer. Wat dus inhoud wederom gezakt. Om een reactie gevraagd bij het NCOI of ik contact kon krijgen met de beoordelaar , maar dit was absoluut niet de bedoeling! U kunt bezwaar aantekenen was het antwoord :shock:

Na het indienen van bezwaarschrift (a €75,- ) wat beantwoord moet worden door een onafhankelijke commissie kreeg ik het volgende antwoord.
De opdracht is door de zelfde beoordelaar beoordeeld en geeft aan dat er niet is voldaan aan de gegeven feedback en de opdraccht was de eerste keer al mild beoordeeld!!
Mocht ik verder nog vragen hebben hierover kon ik beroep aantekenen (a €350,-). Een herkansing aanvragen is dus goedkoper dan in beroep gaan. Alles waar je dus tegen in wilt gaan kost je gewoon bakken met geld!
Deze opdracht staat nogsteeds open doordat ik een deadline had voor het inleveren van een portfolio en eindscriptie, want die kun je wel gewoon afronden ondanks dat je andere opdrachten niet hebt gehaald.

Nu heb ik in feb mijn portfolio ingeleverd en kreeg hierop de beoordeling terug GEZAKT.. En wel op het niet aanleveren van de reflecties op de kernopgaven. (deze heb ik bij aanvang van de studie nooit ontvangen van het NCOI). DIt aangegeven bij het NCOI maar dat was natuurlijk allemaal mijn eigen schuld.. Maar goed uiteindelijk na veel heen en weer gebeld te hebben in goed overleg besloten om alsnog de reflecties aan te leveren. Het NCOI kwam tegmoed om de kosten hiervoor te betalen omdat er een communicatie fout is geweest bij het vervolg van de opleiding.

Nu heb ik op 9 april mijn 2e inleverpoging ingedient met de relfecties op de kernopgaven en de verwijzingen aangepast zoals gevraagd in de beoordeling van de 1e poging.
Krijg ik vanmorgen een mail met daarin vermeld dat de uitslag op econnect staat!
En wat is de uitslag?? GEZAKT!!! :shock:

DIt is het argument van de beoordelaar:
Er is in geen reflectie gedaan op de kernopgaven. Dit staat wel in de studiehandleiding. Helaas staat er in de toelichting niet waar eventueel de refecties te vinden zijn in het document. Dit was ook een feedback in de eerst poging. Het is aan de student om aan te tonen dat het bachelor niveau gehaald is op de verschillende onderdelen. Dit is nu onvoldoende te zien op het vlak van reflectie op kernopgaven.

Ik heb 26 pagina's ingeleverd met reflecties op kernopgaven, dit is terug te vinden in mijn portfolio!! Ook in mijn inhoudsopgave staat het vermeld!

Wat kan ik hier aan doen!! Het is naar mijn gevoel gewoon geldklopperij! Overal moet je voor betalen ook een bezwaar kost weer €75,- .
Dit kan toch niet!

Ik ben echt ten einde raad!

Ik zag op internet dat er in 2014 een heel item aan deze instelling is besteed omdat het regende van klachten.. Maar blijkbaar is er niet veranderd?

Wat kan ik doen om serieus genomen te worden en mijn opleiding te behalen!!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klacht over NCOI opleidingen en beoordelingen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Loesje219 schreef: Wat kan ik doen om serieus genomen te worden en mijn opleiding te behalen!!
Zorgen dat je aan de eisen voldoet. Dat luistert kennelijk nauw, wat niet echt verwonderlijk is.

U diende de 'reflecties op de kernopgaven' (wat dat dan ook moge zijn) aan te leveren. Dat deed u niet. Toen mocht u het alsnog doen. Toen verzuimde u ze op correcte wijze aan te leveren en/of te vermelden 'in de toelichting waar eventuele reflecties zijn te vinden in het document'
U vermeldde het in de inhoudsopgave (wat mogelijk in strijd is met de eisen) en de reflecties stonden niet in het document, maar in 'uw portfolio' (wat mogelijk ook in strijd is met de eisen).
Als het allemaal wel volgens de eisen is, volgens u, dan kunt u erop vertrouwen dat een eventueel bezwaar gehonoreerd zal worden. Heeft de beoordelaar gelijk, dan moet u het nog eens overdoen, en nu op de juiste wijze.

U was al ten einde raad lijkt het, ten tijde van de 5.2-beoordeling, maar waarom is mij niet duidelijk. U gaat in beroep of tekent bezwaar aan maar ook hier slaagt u er niet in duidelijk te maken waarom dat bezwaar gehonoreerd zou moeten worden. Dat is wel essentieel wil u kans maken op succes.
Nogmaals wees zorgvuldig bij het uitvoeren van opdrachten. Het luistert soms nauw.
Loesje219 schreef:Ik zag op internet dat er in 2014 een heel item aan deze instelling is besteed omdat het regende van klachten.. Maar blijkbaar is er niet veranderd?
Serieus? Alleen omdat u niet slaagt voor uw examens, terwijl u er hier niet in slaagt duidelijk te maken waarom dat onterecht is, trekt u de conclusie dat een slechte situatie uit 2014 nog steeds bestaat? Of is dit een, wat opzichtige, poging het bedrijf zwart te maken?

Gesloten