Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Wat vind de (boef) NCOI van dit commentaar? Een andere vraag is wat voor oplossing gaan ze bieden aan de cursisten.

Teutzak
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 21:07

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Teutzak »

2017 gestart met hbo verpleegkunde van de LOI, verkort . Werd ons bij start gezegd in 24 tot 28 maanden klaar te zijn. Huidige stand van zaken...nog steeds bezig.
Door de uitzending valt alles op zijn plek. Alle vertragingen kwamen van de kant van de LOI,
vele uren in de wacht gestaan als je een vraag hebt. Je word door zzper begeleid...ook door zzper s die geen eens weet hebben van de criteria . Ondertussen 42 maanden bezig, wachttijden voor opdrachten zijn mega lang. Het kost bakken met energie, tijd en geld.
Voor de opdracht van afstuderen geen lessen gehad. Je bent op jezelf aangewezen. Ik hoop nog op een diploma maar ik raad niemand aan om ooit een hbo opleiding via deze organisatie te doen.

Jelle71
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 22:04

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Jelle71 »

Ik ken NCOI als cursist en als freelance medewerker van NCOI. Als cursist heb ik gedwongen dure lunches moeten afnemen. Een docent marketing moest les geven in accounting waarvan hij echt niets af wist. Hij heeft geprobeerd zijn onkennis met een les over brand marketing te vullen, maar er kwam dan toch de vraag van de studenten wanneer we het over accounting gingen hebben. Verder ook een dansje moeten doen in een bedrijfskundige les. Zeer verwonderlijk.

Vanuit mijn rol als freelance medewerker weet ik hoe belabberd NCOI docenten betaald en hoe hard docenten worden 'gemanaged'. Er is nauwelijks tijd om als docent feedback te geven. Het enige sturingsgetal zijn omzetcijfers. Dat de student zijn studie afrond of een diploma behaalt is helemaal geen doel. De eindstreep haalt bijna niemand, maar afstuderen is ook helemaal geen doel van NCOI. Want dan ben je de student/klant/inkomstenbron kwijt.

De verslagen van accreditaties van zowel MBO als HBO spreken boekdelen! Erzijn veelvuldig MBO-opleidingen door de Inspectie van Onderwijs afgekeurd vanwege de slechte kwaliteit.

NCOI is een overnamemachine. NCOI is een marketingmachine. NCOI is het winst vehicel van de heer van Zanten met een privé-vermogen van geschat € 330 mio (Quote). Dat er ook studenten zijn met een opleidingsbehoefte is bijzaak. Intussen is NCOI monopolist op de particuliere onderwijsmarkt en maakt zich om niets druk. Niet om de klagende student, niet om de freelance docent, en niet om de vaste medewerkers.

Bijzonder schrijnend om te zien dat voor alle onderdelen van NCOI Groep gebruik is gemaakt van de financiële steunmaatregelen van de overheid...bij € 330 mio prive-vermogen.

Voor een student als Tamara die € 20.000,- kwijt is voor haar 'opleiding' zal dit bijzonder zuur zijn.

oneup
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2021 07:48

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door oneup »

Ik heb mezelf bijna een keer ingeschreven voor een opleiding bij NCOI maar heb uiteindelijk toch ergens anders voor gekozen. Na het zien van de Radar aflevering en het lezen van deze berichten ben ik erg blij dat ik er niet aan begonnen ben!
RavDelft schreef:
01 mar 2021 21:31
Daarnaast kreeg ik commentaar terug dat er Engelse benamingen gebruikt werd in mijn code. Dat is heel vreemd want je werkt standaard in het Engels als ontwikkelaar.
Dat is hilarisch

Lenneke1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2021 10:05

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Lenneke1993 »

De klachten die genoemd werden tijdens de uitzending van 1 maart, zijn voor mij (en andere medestudenten) erg herkenbaar. Ik volg sinds september 2019 een bacheloropleiding bij NCOI. Bij elke module zit je in een andere groepssamenstelling: bij iedere module hoor ik mensen klagen over NCOI. Ik ben nog niemand tegengekomen die zegt 'ik ben echt tevreden'. Het verbaasde me daarom ook dat de directeur van NCOI in de uitzending aangaf dat er een enquête is afgenomen en dat de meeste studenten tevreden zijn. Deze enquête heb ik in ieder geval niet voorbij zien komen en vraag me daarom af onder welke studenten dit is afgenomen.

Mijn ervaring met de medewerkers van de klantenservice zijn over het algemeen goed. Ze zijn meestal vriendelijk en proberen je te helpen waar mogelijk. De uitspraak die de directeur in de uitzending deed over dat elke student een studiebegeleider heeft, is onjuist. Sinds september 2019 heb ik al zes verschillende studiebegeleiders gehad en nu heb ik al een tijd geen studiebegeleider meer. Vanaf het begin van de opleiding heb ik altijd contact moeten leggen via algemene e-mailadressen en telefoonnummers. De kans dat je je studiebegeleider te spreken krijgt (mocht je die hebben) is dus ook minimaal.

De kwaliteit van de lessen verschilt enorm. Ik denk dat ik de goede docenten op één hand kan tellen. De meeste docenten zijn werkzaam in een bepaalde beroepsgroep en gaan vanuit die ervaring lesgeven. Daarbij wordt het vak 'leraar' onderschat. Er is meer nodig dan alleen vakinhoudelijke kennis. Het feit dat de beoordeling van studenten naar docenten een grote rol speelt zoals gezegd in de uitzending, was mij nog niet bekend en maakt dat ik deze beoordelingen nu anders zie.

Het belangrijkste waar ik tegenaan loopt, is de beoordeling van moduleopdrachten. Ter afronding van een module moet je voor sommige vakken een moduleopdracht indienen. Dit is een opdracht die je volgens exameneisen maakt en de docent legt meestal uit hoe dit in z'n werk gaat. De docent beoordeelt jouw opdracht niet, dit wordt door een onafhankelijke beoordelaar gedaan.
Hier zit ontzettend veel verschil in: sommige beoordelaars zijn ontzettend kritisch en vinden dat je extra zaken moet toevoegen aan de examenopdracht voor een goed punt, terwijl sommige beoordelaars alleen kijken of je alle onderdelen hebt toegevoegd. Oftewel, dit voelt oneerlijk. Daarnaast is het zo dat je voor een herkansing bijna 200 euro moet betalen. Inmiddels heb ik een 5 en een 5,4 gekregen voor twee verschillende modules. Ik heb bij NCOI aangegeven dat dit voelt als een financieel motief. Door deze werkwijze voelt het alsof je niet inhoudelijk wordt getoetst, maar alleen aan de hand van geld. Bijna 200 euro betalen voor 1/10e punt? In beide gevallen gaven mijn docenten aan dat zij de beoordeling niet begrepen en zij het zelf heel anders zouden hebben beoordeeld.
De directeur van NCOI wilde hier iets over zeggen in de aflevering, maar daar was onvoldoende tijd voor. Er werd toen aangegeven dat dit op de website zou komen te staan. Dit kan ik helaas niet vinden. Ik ben erg benieuwd wat hij hier over kwijt wilde.

Kortom, zolang je geluk hebt met goede docenten en beoordelaars, is er niet veel aan de hand. Maar aangezien ik een bacheloropleiding volg en vier jaar aan NCOI 'vast zit', wordt de kans op dat geluk veel kleiner.

Do_G
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2021 15:07

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Do_G »

Begonnen met een Post-bachelor. Inhoud van de studie komt totaal niet overeen met de brochure. Nu ik alle reacties lees ben ik bang voor wat nog gaat komen en hoeveel geld het nog gaat kosten.

Wat moet ik nu doen? Heb ik recht op geld terug?

Nalalala
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2021 15:54

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Nalalala »

De klachten die in deze uitzending naar voren komen zijn heel herkenbaar helaas.
Het is nu inmiddels 4 jaar geleden dat ik me heb ingeschreven bij NCOI voor het volgen van HBO bachelor
opleiding. De keuze om een deeltijd opleiding via NCOI te doen ipv een voltijd opleiding op een hogeschool
had te maken met mijn gezondheid. Ik was ziek en lichamelijk kostte het mij te veel energie om elke dag
naar school te gaan, dus leek mij deze keuze ideaal. Tijdens een open avond heb ik uitgelegd waarom ik dacht om
via deze weg alsnog een diploma te halen. Er werd heel aardig en meelevend gereageerd. En er werd beloofd
om mij de volgende dag terug te bellen zodat we het er nog even over konden hebben. Maar uiteindelijk een week
later was ik nog niet gebeld en voelde ik me er al helemaal niet goed bij. Toch ben ik wel begonnen met de opleiding,
maar hoe langer ik bezig was, hoe meer ik tegen dingen aan liep. Voor herexamens een belachelijk hoog bedrag moeten betalen,
een module opnieuw doen omdat ik 3x examen had gedaan + dat kost weer een paar honderd euro, docent die niet op komt dagen, geen contact kunnen krijgen, in het eerste jaar helemaal geen contact met iemand vanuit de organisatie ( ook geen studiebegeleider), klassikale lessen die worden omgezet naar e-learning vanwege te weinig aanmeldingen, les op een andere locatie + dag dan ingeschreven...
Er zijn vast nog dingen die ik ben vergeten, maar ik vind dit al een aardige waslijst aan dingen die niet kloppen.
NCOI heeft me alleen maar stress opgeleverd en het enige waarom ik niet stop is omdat ik hopelijk bijna klaar ben met de opleiding en ik niet de ruimte heb om opnieuw een opleiding te beginnen.

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door rocker »

ISBW versus ISBW.

De eerste twee modules van de curcus kwaliteitsmanagement waren nog onder auspicien van Schouten en Nelissen als eigenaar van de ISBW. Van de tweede naar de derde module werden zij overgenomen door NCOI. Berichtgeving was erg slecht en alleen doordat we andere boeken kregen was dit zichtbaar.
Eerste twee modules liepen via aan vast format, Dus hoe we de moduleopdracht moesten inleveren en op welke punten dit werdt beoordeeld en hoe de puntentelling in elkaar zat. Bij het ontvangen van de resultaten was ook goed inzichtelijk wat de verbeterpunten waren.
Al met al een beoordeling waar je wat aan had. Je kreeg ook te zien wie je beoordelaar was en uit contact met de medeleerlingen wist je ook wat de speciale aandachtspunten van zo een beoordelaar was. In ons geval was Arpa een belangrijk onderdeel.
De cursussen lopen door en je zit met steeds andere mensen in de groep. In mijn geval waren studenten al langer bezig en hadden al te maken gehad met een beoordelaar en wisten waar deze speciaal op let. Van de 2e naar de derde had ik een volledig nieuwe groep op een volledig nieuwe locatie.

Voor alle modules geldt wel dat je heel afhankelijk bent van je docent. Meestal een man uit de praktijk en daar zaten goed mensen tussen maar ook mindere. Daar mag ook naar worden gekeken om dit te verbeteren, NIet iedereen heeft de juiste vaardigheden voor het geven van les.

In de derde module was het format en alles losgelaten en dus was het zoeken naar een juiste invulling. De beoordeling: een kwart a4tje. Niet duidelijk hoe het cijfer tot stand was gekomen en ook geen aanbeveling met verbeterpunten.
De derde keer had ik een onvoldoende en omdat er geen uitleg bij zat en ik het er niet mee eens was, heb ik aan de bel getrokken bij het NCOI.
Na veel gemail is mijn klacht ook naar de originele beoordelaar gegaan. Antwoord was overweldigend, Zij/hij wilde niet bekendmaken wie zij/hij was en de beoordeling was de beoordeling volgens richtlijnen NCOI. Voor de rest geen commentaar.
Na nog veel meer gemail de mogelijkheid om mijn werkstuk nog eens na te laten kijken. Op mijn vraag of dat door een andere persoon zou gebeuren was de reactie nee, door dezelfde persoon. Laat maar zei ik, als hij mij nu een slecht cijfer heeft gegeven dan is dat de volgende keer niet anders en het minimale contact tussen ons was niet als prettig te noemen.

Nog meer gemail en nu kreeg ik de aanbieding om binnen een jaar een nieuwe poging te wagen en mocht ik gratis opnieuw een moduleopdracht indienen en laten beoordelen. Vanwege de hele strijd hiervoor had ik hier de eerste tijd geen zin in en heb dit gelaten,
Maar dacht ik, die andere twee heb ik met goed gevolg afgelegd en het zou zonde zijn om dat niet af te ronden. Dus alsnog nieuwe werkstuk ingeleverd, met goed resultaat beoordeeld en opleiding met goed gevolg af kunnen sluiten.

Daarna klantenservice, directeuren en raad van bestuur van diverse kanten gemaild en gevraagd om eens in gesprek met mij te gaan over de wijze van beoordelen. De oude formats van ISBW steeds meegestuurd om duidelijk te maken dat die een helder inzicht geven in je beoordeling en op welke punten je kunt verbeteren en hoe het cijfer is opgebouwd.

Nul, niks, nada interesse van dit bedrijf. Daar waren en zijn ze helemaal niet in geinteresseerd. Het verkopen van cursussen en dus binnenhalen van inkomsten is veel belangrijker. Ik was bereid om persoonlijk naar NCOI toe te gaan om met ze in gesprek te gaan en mijn kant van het verhaal te vertellen in de hoop dat zij hiervan kunnen leren. Hadden ze helemaal geen interesse in. Huidige manier van werken was prima en geen interesse om dit te verbeteren.

Jammer omdat ik nog steeds van mening ben dat dit een verbetering zou zijn voor alle partijen. Uitdaging is nu wel, dat als je een cursus wilt volgen er een grote kans aanwezig is dat deze toch uit de NCOI clan komt.

karin.pieterse
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021 17:34

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door karin.pieterse »

Jouw en mijn overheidsgeld wordt ook verspilt door het NCOI.

Onjuiste informatie en de modul niet kunnen afronden:
Aan het begin van dit jaar kon je je opgeven voor Nederland leert door via NCOI. Met subsidie van de overheid kon je zo gratis een module/cursus volgen om je om te scholen icm corona. Tijdens de eerste les bleek dat je voor de betreffende module al moest werken als manager/ teamleider wilde je het examen kunnen doen (maken van een opdacht). Dit stond nergens vermeld en is ook erg vreemd gezien het doel van de cursussen die werden aangeboden ivm deze subsidie. De leraar was nergens van op de hoogte en het was allemaal onze schuld. Een deel heeft niet eens een baan ivm corona. Daarvoor is de subsidie en de opleiding om weer aan het werk te komen.

Late levering lesmateriaal:
Na het zelf aan de bel trekken door verschillende studenten ontvingen wij 2 dagen voor de start van de opleiding pas de boeken. Terwijl er wel verwacht wordt dat we voorbereid de les in komen.

Kwaliteit lessen:
We hebben 4 les momenten van elke keer 3 uur. De eerste les begon met 2 uur voorstellen van iedereen waarbij de leraar zelf erg uitgebreid was en tot en details vertelde wat zijn kinderen voor studie deden. Iets met hoe praat ik de 3 uur vol? De rest van de tijd bestond uit het letterlijk voorlezen van de examenopdracht die iedereen zelf al had moeten doorlezen. Daar zat geen enkele toevoeging van de leraar zelf bij. Vervolgens vroeg hij of we vragen hadden over de stof. Die hadden we niet ivm late levering boeken. Toen heeft hij letterlijk 4 zinnen inhoud gegeven over de lesstof en deelde ons in groepjes in om maar met elkaar te gaan praten. De tweede les was niet veel beter. We hadden hem gevraagd om echt les te geven en de stof door te nemen. Wat deed de leraar: Hij ging letterlijk het boek doornemen/voorlezen en gaf daarbij aan wat hij geel gearceerd had. Bizar....

Systeem van online les:
Het systeem voor de les is erg slecht. Bij alle medekanidaten geeft dit problemen en belemmerd het de les. En dat voor zo'n bedrijf.

Natuurlijk hebben ik en mijn medekanidaten contact opgenomen met NCOI (je krijgt contact met een receptioniste die vol in de verbouwing zit en amper te verstaan is.) Ze nemen de klacht op en je wordt teruggebeld maar ik moet nog steeds teruggebeld worden.

NCOI strijkt een enorme berg met geld op vanuit de overheid en maakt hier gewoon misbruik van. Ik heb maar 1 woord hiervoor: Schandalig!

studentje10
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021 22:25

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door studentje10 »

De klachten zijn zeer herkenbaar. Er worden tal van locaties aangeboden en als je je inschrijft blijven er maar enkele locaties over waar daadwerkelijk les gegeven wordt. Zeker lastig als de eerste module wel op de gewenste locatie gegeven wordt en de opvolgende modules niet.
Het e-connect vind ik persoonlijk wel een goede omgeving waar studiemateriaal en informatie weergegeven wordt. Zelf heb ik nooit problemen gehad met de aanlevering van studiemateriaal (boeken etc). Dat was altijd netjes op tijd.
Het is grappig dat leraren hier op het forum beweren dat studenten geen klachten hebben over de opleiding maar wel over NCOI. Dat statement lijkt me onjuist en geen basis hebben. Voor de HBO opleiding die ik heb gevolgd zijn er veel te weinig contacturen voor de inhoud van de lesstof. Het is veel zelfstudie. De opzet van enkele modules was echt veel te veel voor het aantal EC's. De uiteindelijk opgedane kennis sloot wel aan bij de opleiding en daar was ik tevreden over. Maar het was veel zelf uitzoeken en het werd onvoldoende in het aantal beschikbare lesuren over gebracht.
Hetzelfde geldt voor de examens. De tijd om een examen te maken is voor een aantal vakken veel te kort. Je had gewoon meer tijd nodig (al is het maar een half uur) om behoorlijk je examen te kunnen maken.
Er wordt tevens beweerd dat het diploma van hoge scholen minder waard is doordat NCOI een diploma afgeeft dat niet HBO waardig is. Juist die persoon was van mening dat leraren op hoge scholen geen raakvlakken hadden met het bedrijfsleven en niet mee ontwikkelen met de techniek en alleen maar kennis hadden van de omgeving in school. Hij zag de (niet gekwalificeerde) leraren (ZZP-ers) als een grote plus tov leraren op hoge scholen.
Eveneens grappig dat er een menig wordt toegedaan over de waarde van het HBO diploma, want ook juist die persoon liet vooraf de examens inzien (hetzij met een minimale wijziging). Zat je in een andere groep en had je les van een andere leraar had je geen voorkennis, zat je bij de leraar die de examens maakte kreeg je ze vooraf te zien. Uiteindelijk moest je de examens wel zelf maken op de dag zelf, maar in de andere groep had je een achterstand tov de studenten in zijn groep. Lijkt me dan ook niet fair om iets te gaan roepen over de waarde van het HBO diploma als je er zelf een loopje mee neemt.
Al met al, een opleiding bij NCOI was voor mij veel zelfstudie, de contacturen waren voor mijn opleiding veel te weinig en de tijd die je krijgt om een examen te maken ook, maar er is ook best wel een hoop goed gegaan. Het is alleen vreemd als de leraar voor de klas continue de eigen NCOI organisatie afzeikt....
Als men het heeft over de enquêtes die door NCOI zelf worden afgenomen, deze worden via e-connect voorgeschoteld. Je bent "verplicht" om die in te vullen. Als je hem niet invult en weg klikt komt hij volgende keer weer terug net zolang tot je hem invult. In mijn geval wilde ik er vanaf zijn (ik heb niks met enquêtes) en klikte ik gewoon wat beoordelingen aan om er vanaf te zijn. Het is dus de vraag hoe representatief die zijn...

alberdien30
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021 11:32

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door alberdien30 »

Blij was ik dit bericht te lezen. Ik rond momenteel mijn HBO-bachelor af. Maar dit heeft af en toe heel wat voeten in aarde gehad. Grootste problemen waar ik tegenaan ben gelopen is persoonlijk contact met iemand die over de inhoud van opdrachten gaat, of een beoordeling. Als een opdrachtomschrijving niet duidelijk is, of je wilt iets vragen over een beoordeling n.a.v. een tentamen, is het vrijwel onmogelijk contact te krijgen met een betrokken persoon. Altijd word je doorverwezen naar het algemene nummer van de NCOI. En dan is de kans klein dat iemand iets van de inhoud weet. En als je dan een opmerking hebt over een beoordeling, dan moet je bezwaar maken. Dit kost tientallen euro’s. Soms wil je als student helemaal geen bezwaar maken, maar gewoon iets in een constructief overleg bespreken. Daarnaast kost dit ontzettend veel tijd.

Ik heb zelden zo’n commercieel bedrijf meegemaakt, waarbij ze er werkelijk alles aan doen om zoveel mogelijk geld te verdienen.
- bezwaar maken kost geld (terwijl bezwaar maken niet altijd gewenst is)
- ik kreeg structureel te veel studiemateriaal aangeleverd, terwijl een groot deel van mijn boeken ongebruikt is gebleven tijdens studie.

Waar ik mij onlangs erg over geïrriteerd heb, is de beoordeling van het plan van aanpak van de scriptie. Dit stuk wordt beoordeeld met een onvoldoende of voldoende. Mijn NCOI begeleider gaf eerder al aan dat een dergelijk plan van aanpak voor 90% van de studenten niet in één keer met een voldoende wordt beoordeeld. Dat laatste snap ik, want er valt vaak ook nog e.e.a. te verbeteren aan een plan van aanpak. Zo’n document is nooit perfect bij een eerste aanlevering. Maar tot mijn grote verbazing zag ik nu dat als het plan van aanpak onvoldoende is, je wordt gedwongen tot het doen van een herkansing wat zo’n €200,00 kost. Mooi verdienmodel als 90% van de studenten dit gedeelte in eerste instantie niet afrond met een voldoende. Beoordelaars zijn hier ook niet altijd van op de hoogte. Dat weet ik inmiddels. Mij is een situatie bekend dat een beoordelaar iemand gewoon maar een voldoende gaf, terwijl de beoordelaar wel feedback had. Maar omdat beoordelaar het belachelijk vond dat een student dan €200,00 moet betalen, is het op deze manier opgelost.

Tot slot, wij worden altijd strak aan termijnen gehouden / instructies waar een opdracht aan moet voldoen. Er is weinig vrijheid om ergens een eigen draai aan te geven. Op dit moment kamp ik zelf met het probleem dat ik wacht op een beoordeling van mijn portfolio. Inmiddels zijn er vijf weken verstreken (termijn is 4 weken). Als student heb je dan geen poot om op te staan. Ik heb er een paar belletjes aan gewaagd, maar nog steeds mijn cijfer niet terug...

Wilco-B
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021 12:51

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Wilco-B »

Helaas moet ik constateren dat het al jaren slecht is gesteld met de communicatie en houding van de NCOI jegens cursisten/studenten. Ik ben in 2016 gestart met een post hbo opleiding op het gebied van Recruitment. Op zich was ik wel tevreden over de docenten en redelijk tevreden over de inhoud van de opleiding. Ik vond alleen het beoordelen van een examen (in mijn geval een paper) en de onderbouwing van het cijfer kant noch wal raken. Voor het 1e onderdeel had ik een heel goed cijfer, maar voor het 2e onderdeel kreeg ik een 5,4 die ik totaal niet kon rijmen. De examinator had slechts een aantal regels gewijd aan de beoordeling en dit zat nog vol met taalfouten ook. Na veel telefoontjes en emailberichten had ik nog steeds geen duidelijke onderbouwing van het cijfer en was het voor mij nog steeds volstrekt vaag waarom ik een onvoldoende heb gehad. De houding en communicatie van de examencommissie vond ik te schandalig voor woorden. Een officiële klacht werd ook niet serieus genomen. Ze wisten mij overigens wel feilloos te vertellen dat ik een herexamen kon doen en wat de kosten hiervan waren. Ik heb mijn ervaringen gedeeld met toezichthouders en die koppelden terug dat zij het een vreemde gang van zaken vonden en dat ik recht heb op een duidelijke toelichting / onderbouwing van het cijfer, maar dat zij helaas weinig voor mij konden betekenen. Dit hele traject heeft mij heel veel tijd, energie en frustratie gekost. Ik werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd of ik kreeg überhaupt geen reactie. En uiteindelijk na heel veel moeite te hebben gedaan, nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. Ik heb mijn paper toen laten beoordelen door een hoogleraar (prof dr) uit mijn netwerk. Hij vond het verwerpelijk dat ik geen duidelijke toelichting had gehad en hij heeft aangeboden om zonder kosten mijn paper te beoordelen. Ik heb hem de opdracht, examenrichtlijnen, etc gemaild en hij zou obv alle info mijn paper met een 8,5 hebben beoordeeld. Hij heeft dit cijfer ook duidelijk onderbouwd, evenals de verbeterpunten. Ik heb de NCOI hiermee geconfronteerd, maar heb hier nooit een reactie op gehad. Uiteindelijk ben ik na circa 1,5 jaar in het gelijk gesteld door een kwaliteitsfunctionaris. Dwz dat hij zijn excuses heeft aangeboden voorde gemaakte fouten. Ik zou wel degelijk recht hebben op goede en uitgebreidere onderbouwing. Uiteindelijk heb ik ook een uitgebreidere toelichting gekregen. Maar het was nog steeds niet duidelijk hoe het cijfer tot stand is gekomen, laat staan dat het te lage cijfer gecorrigeerd zou worden. Ik had sterk het gevoel dat men elkaar het hand boven het hoofd houdt. Ipv dat men ruiterlijk toegeeft dat conform de examenrichtlijnen er niet goed beoordeeld is en dit rectificeert.

Ik was er ondertussen helemaal klaar mee en mijn vertrouwen in de NCOI was tot onder het nulpunt gedaald. Ik heb het dossier gesloten en mijn verlies genomen. Helaas geen diploma, maar je kunt je ook afvragen wat zo'n diploma daadwerkelijk waard is als er niet op een valide manier beoordeeld wordt. Het was mij duidelijk dat zij de lat voor zichzelf niet zo hoog leggen als het gaat om hun interne organisatie. Ik had sterk de indruk dat alles gericht was op sales, een hit & run strategie. Aan de voorkant ziet het er gelikt uit, maar als je eenmaal binnen bent, rammelt het aan alle kanten. Dit lijkt mij iig geen lange termijn strategie. Ik ga uiteraard zelf nooit meer een opleiding of cursus volgen bij de NCOI. Mijn eigen ervaringen zijn ronduit slecht, maar ik hoor dit ook volop om mij heen. En ik vind het ronduit schrijnend dat dit een neverending story blijkt te zijn en dat kennelijk het toezicht op het onderwijs op dit vlak jammerlijk faalt.

Tom Manshanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:31

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Tom Manshanden »

Op het moment zit ik in de laatste fase van mijn studie Fysiotherapie aan het NCOI. Voor mijn afstuderen is het noodzakelijk dat ik nog een praktijktoets afrond en mijn portfolio inlever om te laten nakijken. Nadat ik mijn praktijktoets, gek genoeg, twee keer niet had behaald heb ik een verzoek gedaan aan het NCOI voor een andere toets locatie omdat ik voor de toets 2,5 uur heen en terug moest rijden en het me een volledige werkdag aan tijd kostte om de toets te kunnen maken. Ook werd er bij die toets locatie geen rekening gehouden met wat ons jarenlang was geleerd aan skills waardoor ik me er niet op mijn gemak voelde en ik het idee kreeg dat de toets bijna niet haalbaar was. Aanvankelijk was het de toets waar ik me juist het minst zorgen over maakte omdat ik op stages eigenlijk weinig problemen had met dergelijke cliënten. De toets word afgenomen in een particuliere praktijk met een echte cliënt uit de praktijk waardoor je direct goed getoetst word, zo zou je denken. Direct werd duidelijk dat ze andere maatstaven aanhouden voor het kiezen van de cliënten en het beoordelen van je skills die je worden aangeleerd tijdens de lessen. Inhoudelijk is hier ook genoeg over te vertellen maar dit zal ik achterwege houden, het gaat vooral over mijn aanvraag voor een andere locatie.

Na zo'n 4 weken geen respons van het NCOI kreeg ik pas een bevestiging op mijn aanvraag voor een andere locatie nadat ik zelf al meerdere malen contact had opgenomen. De bevestiging kwam rond november 2020. In december 2020 (een maand later) had ik nog steeds geen actuele planning voor mijn toets. Ook wist ik nog niet waar de herkansing afgenomen zou worden. Omdat het zo lang duurde heb ik meerdere malen contact opgenomen met het NCOI. De laatste medewerkster die mijn case aanhoorde zei dat het NCOI er druk mee bezig was en was stellig over dat ik geen contact meer op hoefde te nemen. ''Je hoeft hier niet meer voor te bellen, je krijgt vanzelf een bericht als het bekend is,, waren ongeveer de letterlijke woorden van mevrouw. Ondertussen is het 5 Maart 2021 en heb ik nog steeds geen planning en locatie ontvangen voor mijn praktijktoets. Fysiotherapeuten mochten gewoon doorwerken tijdens de laatste maatregelingen dus ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren. Mijn portfolio kan pas worden ingeleverd als de beoordeling van de praktijk toets er aan wordt toegevoegd. Hierdoor sta ik op het moment stil.

Dit is nog maar het topje van de ijsberg en eerlijk gezegd verbaasd het me ook niet meer na jaren studeren aan het NCOI. De laatste betaling voor mijn collegegeld is rond april 2020 voldaan. Al om al heeft de totale studie me zo'n 13.000 euro gekost, dit is inclusief de onverwacht hoge herkansingkosten. Het bedrag is wel exclusief reiskosten. Toen ik aan de studie begon was me aangegeven dat ik lessen kon volgen in Zwolle, wat zo'n 30 minuten reizen is met de trein. Nadat ik was begonnen aan het NCOI werd ineens duidelijk dat mijn lessen voornamelijk werden gegeven in Utrecht waardoor ik veel hogere kosten had aan reizen dan aanvankelijk gepland. Hier begonnen eigenlijk de problemen.

Naast mijn toets moet ik als één van de laatste studenten een scriptie onderzoek uitvoeren. De docent heeft tijdens een les aangegeven dat wij de laatste lichting zijn. Ik ben ver op weg met het verslag en ik zal hem waarschijnlijk volgende week opnieuw in leveren voor een beoordeling. Het lastige aan de scriptie is dat je bij het NCOI inhoudelijk maar zo'n 2 lessen krijgt over het scriptie onderzoek en je het verder moet doen met de informatie uit de boeken en een aantal voorlichting filmpjes over waar het onderzoek aan moet voldoen. Tijdens de lessen werd gezegd dat je als student niet verplicht bent om programma's als SPSS en Excel te gebruiken voor het onderzoek. Het leren beheersen van beide programma's is best ingewikkeld en ik heb vernomen dat andere studies waarbij SPSS wordt gebruikt soms een jaar lang les geven over hoe het programma werkt. Het NCOI is niet zo'n instelling en er is geen enkele les over gegeven. Ik heb de programma's ook nooit eerder hoeven gebruiken waardoor het als een zure pil binnen kwam dat bij de eerste beoordeling van mijn scriptie het blijkbaar wel de bedoeling was dat dergelijke programma's gebruikt werden. Dit kost dus opnieuw 195 euro. Mijn scriptie onderzoek werd beoordeelt door 2 uiterst bekwame assessors (onderzoekers?) waardoor ik ook feedback kreeg in jargon waar ik zelf amper wat van begreep. Dit terwijl ik netjes de boeken heb gelezen. Het was ineens heel duidelijk dat er een enorme kloof zat tussen de gegeven lessen en wat er van ons verwacht werd voor het onderzoek.

Ik heb op het moment nog geen duidelijkheid en perspectief over mijn praktijktoets. Ik kan wel zeggen dat mijn vertrouwen in het NCOI verdwenen is en ik me absoluut niet gehoord voel, er gebeurd pas iets als je continu blijft bellen.

Ik zal volgende week toch maar weer contact op moeten nemen met het NCOI omdat er anders toch niks gebeurd.

DSDV
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021 18:46

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door DSDV »

Jullie weten dat de opleidingen in de reclame van "Opleiding.nl" op radio en TV allemaal NCOI is? Ze doen net of dat platform onafhankelijk is maar verre daarvan! Ook de ZZP docenten (bijna allemaal) worden uitgeknepen. Deze docenten geven ook vaak bij andere instituten les. De prijs van de opleidingen is belachelijk hoog en dat HBO verhaal is volkomen onzin!

radertjeonderhetgras
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2021 07:34

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door radertjeonderhetgras »

Anderhalf jaar geleden heb ik op de site van de Onderwijsinspectie het rapport ‘Staat van de instelling’, opgesteld in 2017, gevonden over Scheidegger (onderdeel van NCOI). Hierin staat ondermeer het volgende te lezen:
“We zien veel risico's voor de kwaliteit van het onderwijs. We hebben risico's vastgesteld voor de kwaliteit van het onderwijs, de kwaliteit van de examens, het niveau van de opbrengsten, de tevredenheid van studenten en de stabiliteit van organisatie en management. We hebben geen risico's vastgesteld voor de tevredenheid van medewerkers. We concluderen dat de kwaliteitsborging op instellingsniveau bij Scheidegger onvoldoende is.
(…)
Kwaliteit onderwijsproces is onvoldoende (zwak onderwijs). Kwaliteit examinering is onvoldoende. Kwaliteitsborging is onvoldoende. Niet-naleven van wet- en regelgeving.
(…)
Al met al constateren wij dat Scheidegger door het ontbreken van valide instrumenten en bijpassende aanpak onvoldoende systematisch de kwaliteitsbewaking van het aangeboden onderwijs ter hand neemt. De verbetering en verankering beoordelen we als onvoldoende. De dialoog en verantwoording beoordelen we als onvoldoende. Er is ook geen werkende dialoog met werkgevers en bpv-bedrijven. De kwaliteitsborging met betrekking tot onderwijstijd is niet voldoende.
Het onderzoek heeft geleid tot de volgende risicobepaling. Mate van risico’s: veel.
(…)
De inrichting en uitvoering van de opleidingen staat op veel belangrijke punten zodanig ver van
de wet af dat vraagtekens worden gezet bij het feit of er nog sprake is van middelbaarberoepsonderwijs conform de Wet educatie en beroepsonderwijs (WEB).
(…)
Bij de inschatting van het risico betrekken we ook de toezichthistorie. Het is vaker dan eens voorgekomen dat telkens nieuwe tekortkomingen zijn vastgesteld, dan wel dat het herstel van tekortkomingen beperkt effectief is gebleken.
(…)
We zien nog steeds risico’s bij het examenmateriaal en de afname en beoordeling van examens. De directie heeft hier nog niet alle tekortkomingen opgelost. Hier blijft het effect van de ingezette verbeteringen nog achter. Daarmee voldoet Scheidegger niet aan de wet.
(…)
Het examenproces van afname en beoordeling is onvoldoende deugdelijk. Hiermee wordt niet voldaan aan de Regeling standaarden examenkwaliteit mbo 2017. Scheidegger stuurt bij de inrichting van de beroepsgerichte examinering niet genoeg op gelijkwaardige afnamecondities en objectieve beoordelingen.”

Rapport Staat van de instelling
Plaats : Hilversum
BRIN nummer : 30KG
Onderzoeksnummer : 291238
Datum onderzoek : 20 september 2016
Datum vaststelling : 6 maart 2017

AGS12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2021 22:03

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door AGS12345 »

Een studie bij het NCOI komt neer op veel (alles?) zelf doen en uitzoeken.

Gelukkig heb ik voordat ik mijn HBO studie fysiotherapie ben aangegaan wel contact opgenomen met het NCOI zodat ik niet voor al teveel verrassingen ben komen te staan. Ik adviseer eenieder dat te doen. Nee je zult heel vaak niet op de gewenste locatie kunnen les krijgen. En dan veel verder moeten reizen. Maar als je dat van te voren weet kun je je keuze daarop baseren.

Over stage wordt niet gerept. (het is ook maar 1200 uur). Meer duidelijk zal helpen. En >36 maand duur ...ook erg vaag

Er zijn zaken die niet goed geregeld zijn:
Op zaterdag is er niemand bereikbaar en als je dan als student na een reis van 2 uur in Utrecht staat en er geen docent beschikbaar is en niemand te bereiken is dan ben je niet blij. Dus NCOI: een zaterdag ondersteuning voor dit soort zaken is belangrijk.
Laten we het maar niet hebben over de corona, dit was redelijk dramatisch en alhoewel nu beter toch nog steeds verrassingen dat lessen opeens wel of niet doorgaan.

Ik heb wel een vaste studiebegeleider, maar de antwoorden die ik soms terugkrijg zijn zodanig dat ik denk : heb je de vraag wel begrepen.
Er is een tijd geweest dat er niet werd gereageerd op klachten, mails en van alles. In de begintijd van corona. Doodleuk worden lessen dubbel gepland, en dan moet je zelf maar proberen een oplossing voor te stellen.

En ik ben van een 1-jarige opleiding over gestapt naar de volledige opleiding en kreeg een rekening die 2500€ te hoog was. Kost veel tijd om het uit te zoeken, maar ik heb het geld wel teruggekregen.

De verplichte lunches zijn erg lekker moet ik toegeven, maar inderdaad wel een forse kostenpost. Nu praktijklessen weer doorgaan betalen we 50€ voor een lunch met een paar lekkere broodjes. Dat is wel veel geld.

De docenten zijn erg enthousiast en leuk.

Waar ik nu bang voor ben is dat ik straks met een NCOI diploma in de nek wordt aangekeken omdat de opleiding zo slecht staat aangeschreven. En dat kost dan idd 20.000€.

bloem345
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021 12:47

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door bloem345 »

In september gestart met een para-medische HBO studie bij Pro-education. Dit is een dochterbedrijf NCOI. Hier ook misleiding op de website.

Je kan een leslocatie kiezen. Dit is geen garantie dat je daar ook alle lessen hebt. De praktijklessen zijn sowieso alleen maar in Utrecht, hoewel dat niet meer dan +- 9 avondlessen zijn over een heel schooljaar. Locaties die vaak wel doorgaan zijn Rotterdam en Utrecht. In Zwolle redelijk vaak.

Er staat 3 jarige HBO maar bijna alle studenten doen er 4 jaar over, het kan niet sneller.

Op de site staat niet duidelijk hoeveel tijdsinvestering een hbo-studie vraagt, dus denk daar niet te makkelijk over. Uiteindelijk moet je net zoveel weten en kunnen als bij een reguliere HBO waar een tijdsinvestering van 30 uur per week voor staat.

Over de inhoud:

Praktijklessen stellen weinig voor, teveel info gepropt en weinig tijd om goed te oefenen met elkaar

Het eerste examen bracht al problemen, meer dan 5 vragen over stof die niet was behandeld. Een student had succesvol bezwaar aangetekend, de overige studenten die waren gezakt worden daarna niet gecompenseerd. Zij hebben allen E 200 pp moeten betalen voor herexamen.

-de voorwaarden zijn verstopt op de website, waaraan veel meer info staat. Deze voorwaarden zijn vaak cryptisch omschreven, waardoor je alleen maar nog meer vragen krijgt.

Als je besluit om niet meteen een 3 jarige HBO te doen (totaalprijs ong 21.000) maar eerst de 1-jarige dan wordt er ong 1000 euro extra gerekend. Op de website staat verder niet vermeldt dat je nog 8% erbovenop betaald als je wel kiest voor de hele hele hbo opleiding maar dat niet in een keer wil / kan betalen. Extra kosten: 21.000 + 8% = 1600 euro extra ( nergens te vinden deze info op de website)

Ben een volle week bezig geweest om alle adddertjes te vinden!

Positieve punten:

-je mag modules uitstellen, als je er maar voor zorgt dat je de hele hbo in 6 jaar afrondt.
-gaat een leslocatie van voorkeur of tijdstip niet door, dan mag
-snelle verzendig studiemateriaal
-goede docenten
-

Tom.Hendriks1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:36

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Tom.Hendriks1990 »

Beste allemaal,

Ik had het hele NCOI gebeuren afgesloten, totdat ik hoorde van deze uitzending en de vele klachten over dit instituut. Laten dit nu net de klachten zijn die ook ik ervaren heb in mijn studieperiode bij NCOI.

Ik ben in 2016 begonnen met de opleiding tot fysiotherapeut bij NCOI (pro education). Ik wilde naast mijn werk de opleiding tot fysiotherapeut kunnen doen en NCOI leek me daarvoor de geschikte keuze. Zij bieden de opleiding in deeltijd variant aan, die je op verschillende plaatsen in het land kan volgen. Zo staat het in de Brochure: "U kunt onze HBO Bacheloropleidingen op locaties door heel Nederland volgen". Ideaal, want ik woonde destijds nog in Limburg. De brochure zag er goed uit, het introductiegesprek beloofde veel goeds en ik had zin om te beginnen en een nieuw vak te leren.

Eenmaal ingeschreven bij de opleiding, bleek al snel hoe flexibel de opleiding was. Je bent verplicht alle boeken te kopen die zij aanbieden op de boekenlijst. Normaal geen probleem, al zou eigen keuze ook fijn zijn. Echter was het zo, dat ik zeker 10 boeken van die lijst al had i.v.m. mijn vorige opleiding. Na hier netjes over gebeld en gemaild te hebben, bleek dat ik de boeken gewoon allemaal moest kopen of ik ze nu al had of niet. Dit leverde al een beetje frustratie op en de lessen waren nog niet eens begonnen.

Bij het starten van de modules, bleek vervolgens dat op de locaties die voor mij geschikt waren (Eindhoven/Maastricht) geen les mogelijk was. Één module hebben we in Eindhoven les gehad. Dit na lang aandringen, mailen en bellen vanuit onze groep, die allemaal uit de buurt van Eindhoven kwamen. Bij de rest van de modules kon dit volgens NCOI niet en mochten we naar Utrecht komen. Dit zorgde voor extra reiskosten en vooral veel extra reistijd (+- 2 uur met ov/+- 1.5 uur met de auto enkele reis).

Voorafgaand aan de opleiding krijg je kostenoverzicht en wordt er verteld dat de kosten hetzelfde blijven, ongeacht hoelang je over de opleiding zou doen. Zo staat het ook in de brochure: "Wanneer u langer over de opleiding doet dan 3 jaar, worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht". Gedurende de opleiding kom je erachter dat er nog extra kosten verbonden zijn, als je een toets moet herkansen. Vervolgens is het zelfs zo dat als je de herkansing niet haalt, je de hele module opnieuw moet volgen en betalen om de toets nogmaals te mogen doen. Verder is ons verteld dat gemiste lessen altijd ingehaald kunnen worden. Dit staat ook in de brochure: "Pro Education richt zich op mensen met een drukke baan en/of een eigen praktijk. Wij realiseren ons dat het kan voorkomen dat u een bijeenkomst mist. Vaak bestaat de mogelijkheid om, als de planning het toelaat, gemiste bijeenkomsten in een andere plaats of op een andere avond of dag in te halen". Laat het nu zo zijn dat de planning het niet tot nauwelijks toelaat, andere locaties niet beschikbaar zijn en je uiteraard, je raadt het vast al, hiervoor ook mag betalen. Dit soort zaken zetten ze niet in de brochure en geven ze niet aan in het introductiegesprek, daar kom je wel achter als je eenmaal ingeschreven bent. Al die kosten komen dus nog bovenop de prijs van 19.000 euro, waar je voorafgaand voor getekend hebt.

Tom.Hendriks1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:36

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Tom.Hendriks1990 »

Dan nog het stukje communicatie. Verschrikkelijk. De klachten die ik hier beschrijf heb ik ook aangekaart bij NCOI/Pro education. Ten eerste duurt het lang voordat je reactie krijgt, het is niet duidelijk wie eindverantwoordelijk is, je krijgt op zijn hoogst een excuses en geen oplossingen. Het lijkt alsof je niet serieus wordt genomen en ze zijn weinig tot niet bereid er iets aan te doen. Op een gegeven moment moesten we een portfolio opdracht inleveren, maar niemand wist wat de bedoeling was. Hierover werd vanuit onze groep contact gezocht me de opleiding, maar reactie bleef uit en vervolgens moesten we hem allemaal uitstellen. Door de herkansingen en extra kosten die daaraan verbonden waren heb ik in juli 2018 contact gezocht met de studieadviseur. Die gaf telefonisch aan dat je het onderwijs tijdelijk kan uitstellen en je in die periode kan werken aan de herkansingen. Je zou dan niet betalen voor het onderwijs. Ook zou ze me helpen met het plannen van deze herkansingen en ze zou contact met me opnemen. In oktober 2018, had ik nog steeds niks van haar gehoord. Ik kreeg te horen dat ze niet aanwezig was. Ook had ik ondertussen gewoon doorbetaald voor de opleiding, terwijl ik geen onderwijs had zoals afgesproken en hier ook niet voor zou hoeven betalen.

Dit was voor mij de druppel en heeft me in november 2018 doen besluiten om de opleiding stop te zetten. Dit stopproces heeft geduurd tot juli 2019! Drama, was het. I.p.v. dat ik geld terug kreeg, van die onderwijsloze maanden vanaf juli 2018, moest ik opeens extra betalen om te willen stoppen. Ik had 12.500 euro betaald en als ik wilde stoppen, dan moest ik nog 900+ euro betalen voordat ze mijn opleiding konden stopzetten. Waar dat bedrag opeens vandaan kwam, dat was voor mij onduidelijk. Ik kreeg chaotische kostenoverzichten in de mail zonder bijlage toen ik om verduidelijking vroeg. Ik kreeg citaten van "de kleine lettertjes" van hun voorwaarden etc. Ik heb constant gebeld en gemaild, dat ik het er niet mee eens was, totdat ze dreigden met het inschakelen van een incasso bureau als ik niet zou betalen. Ik had geen zin om nog meer te gaan betalen en geen zin meer in de hele situatie, dat ik uiteindelijk toch het bedrag heb betaald om er maar vanaf te zijn.

Zoals ik al aangaf in het begin, had ik dit eigenlijk achter me gelaten en heb ik mijn ambitie om fysiotherapeut te worden voortgezet. Ik ben nu 3e jaars deeltijd fysiotherapie student aan de Hogeschool Utrecht. Helaas is Hogeschool Utrecht hier pas mee gestart in september 2018, dat had me veel tijd en geld kunnen besparen. Alles is prima geregeld, zoals het hoort. Mochten er mensen zijn die twijfelen tussen de HU en NCOI, dan zou ik altijd voor de HU kiezen.
Ik kan en zal NCOI aan niemand in mijn netwerk aanraden. Ook al zal ik het geld waarschijnlijk niet meer terugkrijgen, ik hoop dat dit instituut via al deze klachten eens in gaat zien dat het zo niet langer kan. Dat ze eens waar gaan maken, wat ze beloven i.p.v. mensen zo veel mogelijk geld proberen af te troeven.

Met vriendelijke groet,

Tom

mboret
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2010 09:25

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door mboret »

Vreselijk is NCOI, en dan haar dochter: Scheidegger opleidingen B.V.
Mijn zoon heeft examen gedaan. Meerderheid van de vragen waren niet bekend, dus een dikke onvoldoende.
Er achter gekomen dat de leerstof verkeerd was opgegeven. En draaien dat Scheidegger, want het was natuurlijk niet hun fout.
Bezwaar aangetekend: van een 2.8 naar een 4.6.
Inzage vragen heeft geen zin, je mag geen aantekeningen of kopieen maken. Kom er achter dat een rechtbank wél kopieen toestaat.
We hebben een advocaat moeten inschakelen om een kopie van het examen te krijgen.
Toen bleek dat er nog meer vragen niet klopten. Van een 4.6 naar een 6.2.
Verdere vragen werden niet goedgekeurd, dus de zaak is naar de geschillencommissie particulier onderwijs gegaan.
En weer draaien en liegen. Ik was akkoord met de uitslag. Nee hoor!
Ik was bij de inzage geweest en had getekend voor akkoord. Waar is de presentielijst, waar is mijn handtekening.
Nu heeft mijn zoon een eindexamenstuk geschreven, welke als goed werd beoordeeld door de stageschool.
Scheidegger, echter, weet van de 68 criteria er 67 onvoldoende te beoordelen.
Een bevriend ROC vindt het stuk ook ruim voldoende.
Wat moet je nu met zo'n boevenbende. Geen diploma, maar wel 3 jaar en 6500 euro verder.
Opgelicht!

Plaats reactie