LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Student2018
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018 12:10

NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door Student2018 »

Ik volg een HBO Bachelor opleiding bij het NCOI. Bij de eerste module ben ik halverwege gestart, omdat ik toch de gemiste lessen ook wilde doen heb ik opnieuw voor 600 euro de module aangevraagd. De eerste 2 lessen heb ik kunnen volgen, helaas is op de 2e lesdag mijn vader overleden. Ik heb direct contact gehad met NCOI of ik de les kon inhalen, dit was niet mogelijk omdat de les niet meer gegeven werd. Bij de vraag of ik voor deze module (1 hele dag) wel mijn geld terug zou krijgen werd hier ook negatief op geantwoord. Als studenten modulesopdrachten willen inhalen kost dit geld (150eur) als je het niet eens bent met een cijfer kan je bezwaar aantekenen maar dit kost ook geld. Alles wat je wil doen kost geld, maar als jij vraagt om een refund omdat je door overmacht er niet bij aanwezig hebt kunnen zijn kan je het bekijken, geen enkele oplossing. Dan wordt zelfstudie geadviseerd.

Schandalig NCOI dit is je zakken vullen ten top, maar service ho maar.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Student2018 schreef:Ik volg een HBO Bachelor opleiding bij het NCOI. Bij de eerste module ben ik halverwege gestart, omdat ik toch de gemiste lessen ook wilde doen heb ik opnieuw voor 600 euro de module aangevraagd. De eerste 2 lessen heb ik kunnen volgen, helaas is op de 2e lesdag mijn vader overleden. Ik heb direct contact gehad met NCOI of ik de les kon inhalen, dit was niet mogelijk omdat de les niet meer gegeven werd. Bij de vraag of ik voor deze module (1 hele dag) wel mijn geld terug zou krijgen werd hier ook negatief op geantwoord. Als studenten modulesopdrachten willen inhalen kost dit geld (150eur) als je het niet eens bent met een cijfer kan je bezwaar aantekenen maar dit kost ook geld. Alles wat je wil doen kost geld, maar als jij vraagt om een refund omdat je door overmacht er niet bij aanwezig hebt kunnen zijn kan je het bekijken, geen enkele oplossing. Dan wordt zelfstudie geadviseerd.

Schandalig NCOI dit is je zakken vullen ten top, maar service ho maar.
Gecondoleerd met het overlijden.

Heel vervelend, maar... dit soort privé overmachtsituaties komen niet ineens voor risico van de NCOI.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door Brahms »

Gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Dat je een les niet hebt gevolgd is natuurlijk niet de schuld van NCOI. Maar NCOI had wel de capaciteit geregeld om de les te geven, klasruimte en leraar bijvoorbeeld. Die kosten zijn gewoon gemaakt.
Waarom moet een commercieel bedrijf omzet gaan mislopen door een bedrag terug te betalen ?

Neem je extra af, bv een les, of moet werk opnieuw bekeken worden, dan worden deze extra's vanzelfsprekend in rekening gebracht.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door A. Smit »

allereerst gecondoleerd. als NCOI een beetje klantvriendelijk en oplossingsgericht zou WILLEN nadenken kunnen ze natuurlijk ook de betreffende leraar vragen of hij/zij je even kan bijspijkeren inzake die ene gemiste les in plaats van alleen maar op algemene voorwaarden te wijzen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door R. Proctor »

A. Smit schreef:allereerst gecondoleerd. als NCOI een beetje klantvriendelijk en oplossingsgericht zou WILLEN nadenken kunnen ze natuurlijk ook de betreffende leraar vragen of hij/zij je even kan bijspijkeren inzake die ene gemiste les in plaats van alleen maar op algemene voorwaarden te wijzen.
Beetje cru gezegd maar als je dat met elke leerling dat moet gaan doen gaat het ook niet goedkomen.
Natuurlijk is een sterfgeval voor niemand leuk maar je moet als bedrijf wel ergens een grens trekken, ga je dit toestaan komt volgende week de volgende, weer een ander heeft een ander probleem 1 uitzondering maken gaat bij dit soort bedrijven geheid problemen geven met anderen.

Ben 2514
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2017 14:13

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door Ben 2514 »

Dit is totaal niet mijn ervaring met hen.
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt. Waarbij men om bewijs vroeg wat ik ook heb overlegd en ik kon zonder problemen opnieuw starten in de vervangende opleiding.
Bij een Scheidegger opleiding (zelfde concern) heb ik een derde examen gemist door een auto ongeluk. Omdat ik nog wel kon rijden arriveerde ik dus veel te laat bij het examen. Een medewerker van de examens is met mij meegelopen naar de auto en heeft het aanrijdingsformulier plus de auto gefotografeerd en ik kon later een (uniek) vierde examen doen, waarvoor ik uiteindelijk met zeer goed gevolg slaagde.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NCOI niet coulant bij gemiste lessen vanwege overlijden

Ongelezen bericht door renewouters »

A. Smit schreef:allereerst gecondoleerd. als NCOI een beetje klantvriendelijk en oplossingsgericht zou WILLEN nadenken kunnen ze natuurlijk ook de betreffende leraar vragen of hij/zij je even kan bijspijkeren inzake die ene gemiste les in plaats van alleen maar op algemene voorwaarden te wijzen.
En wie betaalt de tijd van de leraar? Moet NCOI dan maar voor iedere situatie waar iemand een les mist 100 euro uit de portemonnaie trekken om de docent een uurtje bijles te laten geven?

Gesloten