NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Chellycherry
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:32

NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Chellycherry »

Nou zal ik het maar vertellen,
12 juni heb ik mijn dochter aangemeld voor een vakopleiding nagelstyliste, omdat zij zich toch wil verdiepen in iets wat ze later heel graag wil doen. Ik dacht dat hetgeen kwaad kan om haar alvast aan een cursus te laten beginnen naast haar opleiding! We proberen online aan te melden, maar ik vond het toen nog te vroeg om de betaling te doen, dus de betaling hadden we geannuleerd. Een dag of 2 erna belt ene Priscilla mij op om te vragen of ik had aangemeld, ik zei ja voor mijn dochter. Ze zegt tegen mij dat zij ziet dat mijn dochter 16 is en ze nog jong is en dat een opleiding volgen bij NTI vanaf 18 begint. Ik zei dat ik de leeftijd grens opzocht op hun site, maar dat het nergens voorkwam, vandaar dat we er toch voor gingen. Nou het kwam erop neer dat het niet ging, dus ik gaf aan dat ze mijn dochter dan maar kon uitschrijven van het systeem! Afgesproken!
Nu vandaag staat er ineens post dat ze toch les materiaal hebben verstuurd, ik bel gelijk op om met Priscilla te praten en zij kon zich ons gesprek nog herinneren, alleen stuurt ze me door naar klantenservice. Ondertussen kijk ik even in het pakketje en ik zie tot mijn verbazing 2 boeken /6 coronazelftesten/ een klein boekje voor notitie een gids blad en geen werk materiaal!!! Nou voor mij al een zeer slechte indruk! Valse beloftes en informatie??? Nog meer reden om hun te wantrouwen!! Klantenservice komt aan de lijn een zekere mevrouw Sonja. Me verhaal vanaf begin opnieuw en ze geeft doodleuk aan dat mijn dochter zelf heeft opgegeven voor de studie , en ik geef aan ja met mijn toestemming want ik was erbij, totdat jou collega zelf aangaf dat ze te jong was en daar niet voor in aanmerking kwam. Dus moest ze de inschrijving annulerende dat is niet gebeurd want ik ontvang nog steeds een pakket die niet eens voldoet aan de dingen die jullie op jullie site schrijven. Nou mevrouw Sonja was zo boos en onbeschoft en schoof de schuld steeds op ons en uiteindelijk hebben we dan afgesproken dat ze het annuleert en als het pakket retour stuurt ik nergens meer aan vast zit.
Ik vond dit alles toch vaagjes heb een mail binnen gekregen en ik op mijn beurt heb een video gestuurd waar ik heb opgenomen wat er in het pakketje zit en me verhaal enzo en wat ik van ze vind. Want ondertussen heb ik naar reviews gekeken en me mond viel open! Bijna iedereen loopt hiertegen aan!
Ik heb toen maar weer gebeld naar mevr Sonja en zij bleef op haar standpunt dat het me dochter was die zich inschreef. Volgens mij heeft zij niet gehoord wat ik zei, en nog zeg ze dat Priscilla geen melding had gemaakt, dus met andere woorden dat wat Priscilla tegen me zei maak ik op!. Ik was superboos en hoe meer ze niet toegaf hoe giftiger ik werd!! Ze had opgehangen in mijn oor. Ik bel weer naar Priscilla toe en zij wou me blijkbaar niet te woord staan, moest ik me verhaal opnieuw doen aan haar collega, die was wel gewoon in de rust, maar ik heb ze wel aangegeven dat ik het retour stuur en alles vastlegt en bij 1 vage actie van hun meteen juridische stappen onderneem. Bij het versturen van de opname van de film met de verpakking en mijn verhaal en ook de inhoud van het pakketje naar hun mail adres, komt Sonja aangeven dat me mail is ontvangen maar ze snap eerlijk niet gezegd!
Nou ik heb haar netjes beantwoord dat ik al telefonisch net heb aangegeven dat ik elke stap vastlegt van ontvangen van het pakket tot inhoud tot retourzending en als het volgens PostNL. Al geleverd is en totdat ik een mail terug krijgt dat de inschrijving ontbonden is. Ik leg alles vast om mezelf te beschermen tegen hun strategie om mensen elke keer in een val te lokken om geld van hun klanten te plukken!
Ik zal jullie vertellen ik ben erop voorbereid. Technologie is nu zo ver dat alles gewoon op camera gelegd kan worden. Ik mail alles wat ik heb vastgelegd voor ze van de inhoud van het pakketje tot de retour zending en aangetekend erbij. Ik stuur alvast het retourbewijs. Ik zet het vast op video en op foto plus in mail en ik eis een bewijs van ontbinding en ik hou alles tenminste 20 jaren, want als jullie denken dat jullie ongestoord verder gaan met jullie duistere praktijken en dat jullie mensen onschuldig in een soort van financiële gebonden brengen en jullie dit dan bewust op jullie geweten dragen, moeten jullie eens weten dat ik een rechtvaardige rechter kent en als hij zijn oordeel uitspreekt hadden jullie maar gehoopt dat jullie rechtvaardig hadden gehandeld! En ik spreek dit uit voor alle mensen die onder jullie duistere praktijken hebben moeten lijden!!!!!
Not here and not today !!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw verhaal begint duidelijk, maar wordt steeds warriger. U hebt voor uw dochter een aanmelding gedaan, maar betalen wilde u niet. Geen idee waarom niet, een studie moet nu eenmaal betaald worden. Er is telefonisch contact en besloten wordt om de overeenkomst te annuleren. Schijnbaar gaat er iets mis of kruizen zaken elkaar, want u krijgt een pakket binnen. Wat daar in zit is niet relevant, maar u maakt zich daar enorm druk over. Maar wat had u dan verwacht qua inhoud? De opleiding kent praktijkdagen waar geoefend wordt met het opzetten van nagels en de behandeling daarvan. Het lijkt mij logischer dat daar alle gebruiksartikelen liggen en niet dat een student zonder voorkennis dit zelf thuis gaat proberen.
Daarna wordt uw verhaal een grote warboel. Is de annulering nu definitief en hebt u de doos weer terug gestuurd?

NTI is verder geen duister bedrijf die op dubieuze wijze klanten misleid, maar is een gedegen opleider. Ergens gaat er iets mis, maar tussen uw boosheid is niet te lezen wat.

Chellycherry
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:32

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Chellycherry »

Beste,
Ik zal het nog een keer in het kort aangeven.
12 juni hebben we een studie aangevraagd, maar ook meteen geannuleerd.
Ik wordt 2 dagen erna gebeld door een medewerker en die geeft aan dat me dochter nog te jong is voor de opleiding en ze 18 moet zijn.
Ik geef aan dat het niet meer hoef, ze mag haar weghalen uit het systeem. Mijn dochter zal wel over twee jaartjes haar studie volgen! En nu komt het probleem, waardoor ik hun heeel vaag vind!!!!
Een week erna staat de postbode toch voor mijn deur met een pakketje!
Ik bel meteen om aan te geven dat dit niet de afspraak was, en dat ik al had afgezegd omdat hun zelf aangaven dat me dochter jong was.
En bovendien wat ik bedoel met de inhoud, als er op de site staat aangegeven wat je allemaal krijgt, dan verwacht je het ook en niet 6 keer corona testen en de inhoud is degelijk belangrijk want je betaald keihard voor alles, dus ik snap u opmerking niet!
Bij mij gaat het erom als ik voordat het pakketje voor mijn deur was al met de NTI telefonisch had afgesproken dat wij niet verder gaan, dan vind ik het wel lef hebben dat er na een week toch een pakketje voor me deur is. En nee communicatie is duidelijk geweest, probleem is er zijn nooit aantekeningen gemaakt van het gesprek zoals de klantenservice beweerd, waardoor dingen vanuit hun kant niet zijn opgepakt!
En ja ik noem NTI wel duister, want internet zit vol met klachten over hun en is mijn fout dat ik niet verder ben gaan kijken over hoe hun werkwijze is in het begin, maar zo toevallig dat de meeste mensen juist deze zelfde dingen meemaken.
Ga maar zelf na voordat je reageert, want men kan niet profiteren van mensen hun leed, tenzij jij ook voor de NTI werkt en hun wil rechtvaardigen. Ik blijf op me standpunt
Zolang ik niet zwart op wit zie dat de retour binnen is en we geen contract daar hebben hou ik alle bewijzen vast!
Ik vertrouw ze niet !!

Chellycherry
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:32

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Chellycherry »

Dus nogmaals voor de duidelijkheid:
- dag van van aanmelding meteen geannuleerd!
-Telefonisch contact gehad en weer opgezegd vanwege meer duidelijkheid leeftijd!
- pakket na een week toch ontvangen zonder enige melding!
-inhoud pakket komt niet overeen met wat er op de site staat aangegeven!
- maakt contact en dezelfde medewerker weet waar ik over praat maar stuurt me door naar een onbeschofte klantenservice medewerkster die alleen maar aangeeft dat de aanmelding was gedaan!
- vorige medewerker heeft nooit notities gemaakt over het vorig gesprek, waardoor de communicatie moeizaam verloopt met de klantenservice medewerker, daar kwam ik achter na 4@ 5 keer bellen door weer een ander medewerker!
- nu is het afwachten op verwerking van retour,zodat ik een mail krijg als bewijs van de uitschrijving!!
Door het lezen van heel veel soortgelijke situaties op radar en internet en gaat u maar na het zijn er echt veel, heb ik alles gefilmd als bewijs! Want als NTI vanaf het begin vergeten is om mijn annulering af te handelen of überhaupt een melding van te maken en gewoon pakketje verstuurd alsof de studie doorgaat en dan nog moeten halen en trekken dat het wel is aangegeven of niet is aangegeven, sorry dan bescherm ik mezelf en leg ik alles vast van mijn kant uit! En dat hun dingen vergeten of niet nauwkeurig te werk gaan moet dat niet ineens mijn straf gaan worden, want ik heb dat wel netjes gedaan!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het verhaal is compleet duidelijk en heel fijn dat u een rechtvaardige rechter kent. Dan komt het helemaal goed.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Dorfje »

Je klinkt erg boos. Probeer je emoties erbuiten te houden. Dit geeft ruis in de communicatie. (En de gun-factor daalt aanzienlijk.)

En wat wil je met je filmpje bereiken? Je laat zien dat je wat spullen in een doos stopt -meer niet. Dit heeft helaas voor jou helemaal geen waarde als welk bewijs dan ook.

En de opmerking dat je een rechtvaardige rechter kent voelt misschien wel prettig voor jou om mee te pronken maar heeft natuurlijk nul effect.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Senso »

Hiervoor geldt hetzelfde als bij vele andere problemen met grote bedrijven. Zoveel mogelijk vastleggen, uitprinten, etc. Eventuele ongeoorloofde afschrijvingen onmiddellijk storneren.
Als, na alle moeite het te regelen, het bedrijf voet bij stuk houdt, een laatste schrijven (aangetekend) waarbij je je argumenten nog 1 maal herhaalt en aangeeft dat ze maar naar de rechter moeten stappen als ze volhouden in hun gelijk te staan. In 99% van de gevallen hoor je er dan nooit meer iets van.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door john18 »

Ik ken een goed geleerde en geduldige deurwaarder die al de ins en outs weet 😂.

Maar toch hoop ik voor je dat het wordt opgelost. Zelf goede ervaringen met nti.

Chellycherry
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2021 17:32

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Chellycherry »

Gelukkig is het voor een paar hier wel duidelijk en ja voor de rest die erom lachen of denken dat het een grap is hebben duidelijk niet goed gelezen of begrepen waar het over gaat!
Het ging niet om een betalingsachterstand of dat we al heel ver zijn met een opleiding van de NTI. Het ging om een aanmelding die ook gelijk geannuleerd en toch nog een pakket heb gekregen zonder enige communicatie, ondanks 2 keer daarvoor ook telefonisch in contact zijn geweest met de NTI. Ondertussen heb ik het pakketje aangetekend terug gestuurd en heb meteen foto van de retourbewijs voor ze opgestuurd in een mail, en desondanks krijgen we een mail van kennismaking mentor😳. Maar ja ik hou al me bewijzen totdat ik een bevestiging krijgt van de beëindiging van het contract! Want ze hebben hun pakket al in ontvangst gehad en hebben er ook voor getekend, want ik kan alles terug zien in de post nl app.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: NTI-vakopleiding: annulering, maar pakket toch gekregen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Veel ste veel tekst om door te lezen.

Je hebt vermoedelijk 14 dagen bedenktijd, daarna komt er kosten. Denk aan je lesmaterialen, de aantal cursus dagen plus een redelijke vergoeding.


Neem contact op met www.juridischloket.nl voor advies wat je kunt doen.

Lees https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... n-algemene voor wat tips.

Gesloten