LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheidegger/Multididact wil examengeld niet terug betalen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Scheidegger/Multididact wil examengeld niet terug betalen

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Het volgende is mij gebeurt :

Mijn vriendin volgt een opleiding via scheidegger/multididact, tot voor laatst (wonderlijk) zonder problemen. In augustus kreeg ze een brief waarin stond dat ze voor het laatste examen wat ze moest doen de kosten zelf moest voorschieten en het examen aanvragen bij de associatie (de examinerende partij). Het examen kost 100 euro. Na het afleggen van het examen (en uiteraard slagen) moest men de cijferlijst of diploma naar scheidegger sturen waarna deze de kosten zouden vergoeden. Vreemde gang van zaken (eerdere examens werden wel direkt door scheidegger betaald), maar goed je wil toch examen doen dus de instructies maar opgevolgt.

Eind oktober examen gedaan, half december bericht (geslaagd!! hoera) en uiteraard meteen de aanvraag voor restitutie incl. cijferlijst terug gestuurd naar scheidegger. Na +/- 1 week kregen we echter een email van de klantenservice dat de aanvraag afgekeurd was. Als argument draagt men aan dat mijn vriendin de opleiding betaald en gestart heeft bij het failliete scheidegger opleidingen, welke later is overgenomen door Multididact en nu verder opereert onder de naam Scheidegger opleidingen Nederland. Mijn vriendin moest maar blij zijn dat ze de cursus heeft mogen afmaken, aangezien ze deze bij een failliet bedrijf heeft afgesloten. Het examengeld kan ze echter naar fluiten...... Uiteraard hebben we nog gereageerd dat het niks uitmaakt dat scheidegger failliet is, en dat multididact alle verplichtingen heeft overgenomen bij de overname. Helaas tot geen resultaat, blijkbaar moesten er nog wat dikke 13e/14e maanden uitgekeerd worden......

Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Het gaat natuurlijk niet om een wereldbedrag (100 euro), maar de stank van deze werkwijze is tot in de wijde omtrek te merken. Eerst je cursisten vragen om zelf het examen voor te schieten en toe te zeggen ze na slagen terug te betalen, en als puntje bij paaltje komen jezelf verschuilen achter faillisementen en overnames om maar niet te betalen.....

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Scheidegger/Multididact wil examengeld niet terug betalen

Ongelezen bericht door jeani »

ja ik weet er ook alles van af alles, onder de naam oude scheiddeger ziek word je der van alleen daardoor loop ik bijna 900 euro mis op mijn andere cursisten!! heb in feb 2008 besloten de opleiding mkv te doen! start in oktober 2008 door operatie mijn cursus in oktober te verplaatsen naar juni 2009! kosten opleiding oude scheiddeger 2020 euro! nieuwe opleiding nu kosten 1530 euro!! wat een verschil dit is belachelijk voor een zelfde pleiding, kon toen ook een korting krijgen op de edusheque van 100 euro na vergeet het maar kon niet viel ook nog in de oude regeling van de oude scheiddeger!( en alles was keurig op tijd opgestuurd binnen hun termijn) en toen nog eens de korting op de betaling als je hem eenmalig zou doen? nou niks he heb mijn opleiding ook pas in mei 2009 betaald maar je word zo voor de gek gehouden zie alleen maar het verschil in de opleidingskosten! en je hebt geen poot om op te staan ze schuiven alles op de regeling van de oude scheiddeger en ik ben wel ff 900 euro zo kwijt!

Gesloten