LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Blesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017 14:15

Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Blesje »

Stichting de Herstart werft mensen - m.n. oudere werklozen - voor een opleiding met baangarantie. De opleiding - Commercieel Telefoneren - is verplicht en moet je vooraf betalen, 295,- Euro.
Informatie over de stichting via Google e.d is zeer summier. Zij werken vanuit de Vedische astrologie; de oprichtster heet Rachel Joe en noemt zich ook wel Lady Gold. Nogal vaag en vreemd, maar als graag wilt werken en vanwege leeftijd, beperking of weinig opleiding moeilijk aan de bak komt, pak je die kans ondanks dat je daar twijfels over hebt. Ik ben 60, heb inmiddels wat beperkingkjes en kom daardoor niet meer aan de slag in mijn eigen vakgebied; Gehandicaptenzorg en Psychiatrie.
Gaandeweg de cursus ontstonden er bij mij en mijn medecursisten steeds meer twijfels over de stichting en de slechte manier waarop de cursus georganiseerd is. Kritische opmerkingen worden beantwoord met: Bedankt voor je respons, maar niet inhoudelijk.
Onlangs had ik overleg per mail daarover met medecursisten.
Vandaag is mij per aangetekende brief te kennen gegeven dat mijn deelname aan de cursus per direct geannuleerd is o.g.v. het ter discussie stellen van de werkwijze en twijfels over de organisatie, want dat past niet in de - spirituele -filosofie van de organisatie.
Kortom; kritiek wordt niet getolereerd want dan wordt je er uit gegooid!
Bij deze wil ik anderen met gelijksoortige ervaringen met deze stichting oproepen dit ook te melden en andere werkzoekenden waarschuwen voor de dubieuze praktijken van de stichting Herstart.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Brahms »

Blesje schreef:Stichting de Herstart werft mensen - m.n. oudere werklozen - voor een opleiding met baangarantie. De opleiding - Commercieel Telefoneren - is verplicht en moet je vooraf betalen, 295,- Euro.
Informatie over de stichting via Google e.d is zeer summier. Zij werken vanuit de Vedische astrologie; de oprichtster heet Rachel Joe en noemt zich ook wel Lady Gold. Nogal vaag en vreemd, maar als graag wilt werken en vanwege leeftijd, beperking of weinig opleiding moeilijk aan de bak komt, pak je die kans ondanks dat je daar twijfels over hebt. Ik ben 60, heb inmiddels wat beperkingkjes en kom daardoor niet meer aan de slag in mijn eigen vakgebied; Gehandicaptenzorg en Psychiatrie.
Gaandeweg de cursus ontstonden er bij mij en mijn medecursisten steeds meer twijfels over de stichting en de slechte manier waarop de cursus georganiseerd is. Kritische opmerkingen worden beantwoord met: Bedankt voor je respons, maar niet inhoudelijk.
Onlangs had ik overleg per mail daarover met medecursisten.
Vandaag is mij per aangetekende brief te kennen gegeven dat mijn deelname aan de cursus per direct geannuleerd is o.g.v. het ter discussie stellen van de werkwijze en twijfels over de organisatie, want dat past niet in de - spirituele -filosofie van de organisatie.
Kortom; kritiek wordt niet getolereerd want dan wordt je er uit gegooid!
Bij deze wil ik anderen met gelijksoortige ervaringen met deze stichting oproepen dit ook te melden en andere werkzoekenden waarschuwen voor de dubieuze praktijken van de stichting Herstart.
Prima en goed dat je een waarschuwing geeft, maar een stichting met als oprichtster iemand als naam "Lady Gold" was ik meteen al afgehaakt.
Verder wat is een cursus commercieel telefoneren, ga je dan met slinkse trucjes leeftijdgenoten overhalen om abo's af te sluiten of artikelen te kopen, welke ze uit eigen beweging NOOIT hadden gekocht. Ik zou mij in zo'n baan niet prettig voelen......

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Zij werken vanuit de Vedische astrologie; de oprichtster heet Rachel Joe en noemt zich ook wel Lady Gold.
Voor 295 euro een erg dure stand up comedian show in mijn ogen.
Denk dat je alleen maar blij mag zijn dat je hier niet aan mee mag doen, persoonlijk zou ik al direct afhaken bij dingen als Vedische astrologie en een oprichter die zichzelf lady gold noemt.
Kan je beter een zelfstudie starten genoeg erkende bedrijven die dit aanbieden, vereist wel doorzettingsvermogen maar krijg je wel erkende papieren.

jutter13
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2017 14:19

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door jutter13 »

Nadat ik gisteren op de website van het UWV - Werk.nl een vacature "callcenter medewerker" van deze Stichting De Herstart tegenkwam met een tekstomschrijving die me al niet aanstond : "Namens onze organisatie vertegenwoordig jij verschillende producten en diensten waarvoor jij hele scherpe en unieke acties mag verkopen. Als Telemarketeer, werk je vanuit huis en mag je zelf je werktijden bepalen. Je bent verantwoordelijk voor de telefonische verkoop van diverse producten en/of diensten. Je benadert (potentiële) klanten commercieel, vriendelijk en volwassen" , wilde ik meer achtergrond informatie over deze stichting en ben ik gaan googelen en kwam zo o.a op deze website uit. Na het lezen van bovenstaand bericht ben ik even verder gaan spitten. Ik heb gegoogeld op : Vacatures stichting de Herstart, op het Kamer van Koophandel nummer en op het adres, in dit geval een thuisadres in het Friese Menaam (Menaldum) maar ze opereren volgens mij landelijk ( zo zag ik nl meerdere vacature advertenties op Marktplaats staan uit verschillende plaatsen ) . In andere vacatures omschrijven ze zichzelf als een onderwijsstichting zonder winstoogmerk die vanuit een maatschappelijk betrokken perspectief opereert. Maatschappelijk relevant zijn is een substantieel onderdeel van onze bedrijfsvoering. Wij geven hieraan uiting aan door een bijdrage te leveren aan een sociale(re) samenleving waarin iedereen kan bijdragen en welzijn ervaart. Deze omschrijving lijkt mij nogal botsen met de tekst uit de andere vacature van dezelfde stichting...ze werken dus met meerdere petten op blijkbaar. Via het googelen op het KvK nummer en het adres bleken er tal van domeinnamen aan deze stichting te hangen.... zoals : telemarketingacademy , salesgeheimen, ondernemersvergadering, soulmateliefde , singlesexpert , soulmateclub.... ze zijn daar maar druk ! Al met al vind ik het zeer dubieus ! en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hier te gaan solliciteren.

Wendy79
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017 18:45

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Wendy79 »

Hoi, ik ben door hun zelf benaderd en het klinkt allemaal wel heel erg mooi. De cursus bestaat uit 4 modules die je in je eigen tempo thuis doorloopt en na elke module ga je 1 dag op een locatie. 75 euro betaal je vooraf en de rest van het geld wordt verrekend met je salaris wanneer je dus voor hun gaat werken. Ik heb natuurlijk heel veel vragen gesteld en op alle vragen kreeg ik een duidelijk antwoord. En inderdaad ze adverteren ook op werk.nl van het UWV dus dan zou je toch verwachten dat het betrouwbaar is??? Ik denk dat ik eerst maar even ga informeren het UWV zelf voordat ik ergens aan begin.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Wendy, u staat natuurlijk vrij om met hun in zee te gaan maar ga hier dan niet achteraf lopen klagen. Ik denk dat de seinen hier meer dan genoeg op rood staan

Eerde
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Eerde »

Dit soort oplichting ben ik al eens tegengekomen in 2000 - 2001 :(
Ging toen over een IT bedrijf dat ging opleiden met baangarantie... inde enkel geld van de gemeente !

Verwijderd

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dit verklaart ook de naam van de stichting. Ze starten een stichting, lichten wat mensen op, sluiten de boel en beginnen daarna weer opnieuw ;)

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Stichting? handig als je geen belasting wil betalen en zo dom is deze Friese dame dus niet en vooral een naam als Lady Gold??? heeft ze ook een ALU-Hoedje????

Wendy79
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2017 18:45

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Wendy79 »

Nou juliomariner, ik zeg ook niet dat ik met ze in zee ga, maar dat ik juist wat meer ga uitzoeken voordat ik iets onderneem. En mij hoor je niet snel klagen hoor :D

Sanne1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2018 14:53

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Sanne1965 »

Dit jaar ben ik telefonisch benaderd door Stichting Herstart. Meneer gaf mij een onduidelijk beeld hoe hun stichting opereert. Enkele onderwerpen kwamen aan bod met name de projecten waarmee ze werken en de opleiding die ik volgens hen moest volgen. Verder verwees hij me naar hun website, wat in mijn optiek ook vaag is. In de mailwisseling tussen deze beste man en mij, heb ik hem gevraagd wat de kosten zijn van 'de' opleiding. Het antwoord van hem was, 297 euro met een korting van 50 euro. Ze zijn flexibel, opleiding kan verpreid betaald worden met een bedrag van 75 euro per maand met als reden dat ze gemotiveerde medewerkers er voor terug krijgen?? Gezien mijn jarenlange ervaring met klantcontact, reageer ik op hun advertentie, niet van uitgaande dat ik voor alsnog een klantencontact-opleiding moet volgen binnen hun organisatie waar ik nog eens voor moet betalen. Raar hoor. Naar mijn weten betaalt de werkgever deels of volledig de opleiding mits het niet gerateerd is aan je werk. Het komt bij mij over; als je voor hen gaat werken, dat je, de door hun gegeven opleiding, terug aan het verdienen bent.
Wat mij ook zo bevreemd dat je eerst die opleiding moet volgen alvorens je opstart met werken voor hun. Het risico loop je, stel dat, als het jou niet bevalt, ben je je geld kwijt. Dan nog eens, ze profileren zich onder de naam Lady Gold? Een stichting?? Ze zijn niet duidelijk met wat zij verkopen, allemaal erg dubieus. Ik houd er een knagend gevoel aan over. Kortom ik heb hem netjes voor bedankt zijn genomen tijd maar dat ik ervan afzie. Ik wil mensen niet afraden om met hun in zee te gaan, ieder zo zijn eigen keus.

Agom
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018 05:03

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Agom »

Ieder zijn mening toch?
Laatst gewijzigd door Agom op 23 apr 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Agom schreef:Stichtingen ontvangen geen subsidies
Kletskoek.
U mag uw mening hier verkondigen, maar als ik dit lees weet ik genoeg.

PrinsesssSia
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2018 09:27

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door PrinsesssSia »

Ik ben werkzaam voor stichting de herstart en van oplichting is geen sprake! Vindt t knap hoe iedereen hier zo bevooroordeeld reageert zonder zelf ook nog maar contact te hebben gehad met rachel zelf! Op een paar na dan. Ik ben blij met mn keuze om de cursus af te ronden en nu aan het werk zijn voor de herstart.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door grun »

PrinsesssSia schreef:Ik ben werkzaam voor stichting de herstart en van oplichting is geen sprake!
De laatste reaktie was van 23 april, de meesten waren dit topic allang weer vergeten. Door uw reaktie staat het nu weer bovenaan en wordt het onder de aandacht gebracht van bezoekers die de stichting en de werkwijze nog niet kenden. Ik betwijfel of iedereen net zo enthousiast is als u.



BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heel vreemd allemaal. Failliet, maar de website bestaat nog steeds. Zelfs een telefoonnummer wordt daar genoemd en een e-mailadres. Verdere contactgegevens ontbreken geheel op die website. Alleen dat al doet bij mij alarmbellen gaan rinkelen.

Volg ook eens de genoemde namen in dit Topic en de naam van wie hier gereageerd heeft. Het lijkt steeds gekker te worden.

Max Laadvermogen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:44

Re: Stichting De Herstart annuleert cursus na kritische vragen

Ongelezen bericht door Max Laadvermogen »

@thecure: ja fantastisch he
:-D en bestond dat echt? Nope. Daarna kwam het programma Bellende Aap. Nog mooier. En bestond dat? Ook niet.


Gesloten