LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op start PABO-opleiding bij de LOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Rutger Bemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017 12:15

Wachten op start PABO-opleiding bij de LOI

Ongelezen bericht door Rutger Bemer »

Al in april 2017 heb ik mij ingeschreven voor de PABO bij de LOI die moet beginnen in september dit jaar.
Via deze instelling heb ik een 21+ toets gehaald met een 9, echter heb ik hier nog nooit schriftelijke bevestiging van gekregen, terwijl mij dit via telefoon en mail meerdere malen beloofd is.
Hierna moest ik om toegelaten te worden op de PABO 3 toetsen maken (Aardrijkskunde, Geschiedenis en Natuur&Techniek) waarvan ik de certificaten wél in de brievenbus ontving.

Klaar om te beginnen aan de oplossing dus zou je zeggen! Of toch niet?

Omdat in september alle opleidingen beginnen en het inmiddels 22 augustus is heb ik vandaag gebeld met de vraag: "Wanneer begint mijn opleiding?"
Deze vraag kon helaas niet beantwoord worden, met als reden dat de opleiding nog niet gevuld is met studenten. Wanneer de LOI genoeg inschrijvingen heeft voor een bepaalde locatie en studiedag krijgen de studenten bericht over wanneer ze beginnen. En als er niet genoeg inschrijvingen zijn wordt er een alternatieve locatie/lesdag aangeboden. En anders "kunt u kosteloos annuleren".

Klinkt allemaal erg begrijpelijk vond ik, maar...

Ik wil niet annuleren, ik wil gewoon in september aan mijn studie beginnen, en zit helaas aan de dinsdagavond vast als het gaat om lessen volgen. Dus vroeg ik of er dan een indicatie is van wanneer ik bericht ga krijgen. Want het is nu al bijna te laat om mij nog bij bijvoorbeeld de NCOI in te schrijven.
Hier kon de klantenservicemedewerkster mij geen antwoord op geven, ook zei zij dat soms de opleidingen ook pas later in september beginnen wanneer ze daadwerkelijk genoeg studenten hebben. Hier van zou ik dan, pas op het laatste moment, bericht krijgen.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn met deze ervaringen en hoe ze zijn omgegaan met dit soort situaties. Ik heb inmiddels talloze telefoontjes gepleegd met de klantenservice en ben niet één keer voorzien van duidelijkheid over waar ik nu aan toe ben.

Met vriendelijke groet,

Rutger Bemer
Noordwijk aan Zee
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2017 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wachten op start PABO-opleiding bij de LOI

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als het kan zou ik annuleren en me ergens anders inschrijven. De LOI staat niet bekend om makkelijke oplossingen. Mij hebben ze ooit bijna geweigerd voor het vervolg van een opleiding omdat het onderwijs toen overging in de BaMa structuur. Dat vertelden ze me dan op 2 januari met de mededeling dat ik maar voor 1 januari had moeten inschrijven om verder te kunnen.
Ik haalde diep adem en heb ze beleefd doch zéér duidelijk verteld wat ik van ze vond. Ik kreeg toen gelukkig toestemming want ik heb de opleiding glorieus afgesloten maar ach, wat een lastige tent is dat LOI toch.

stofzuigertje

Re: Wachten op start PABO-opleiding bij de LOI

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft NCOI wel voldoende leerlingen?

Het zou mijn niets verbazen als ze beide het uitbesteden.
Ik weet van sommige opleidingen dat LOI, NCOI en nog enkele andere in 1 lokaal zaten met verschillende studie prijzen en dezelfde boeken!

En kijk ook naar reis tijden want elders is soms ver weg.
Wel is Pabo een nu veel gezochte dus grote kans op werk.
Als je andere verenigingen hebt op andere avonden, dan hou je weinig tijd over voor huiswerk en of je dan je diploma haalde?

Je moet meerdere avonden de tijd hebben en soms een hobby of vereniging stoppen helaas.

Gesloten