LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanspraak op lakgarantie Nissan

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
H.C.F.Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:43

Aanspraak op lakgarantie Nissan

Ongelezen bericht door H.C.F.Visser »

:evil: 7 maanden al bezig aanspraak te maken . aan de hand van een anwb taxatierapport, wat uitwijst dat de aflaklaag te wensen overlaat blijft de importeur halsstarrig vasthouden aan de bevindingen van de eigen expert. Aangezien ik er van overtuigd ben dat hier sprake is van belangenverstrengeling roep ik zoveel mogelijk nissanrijders met dezelfde klacht op. Het betreft hier de zilvergrijze kleur.

Dealer Brockhoff/vanLeeuwen te purmerend bemoeit zich hier niet mee en laat de klant het zelf uitzoeken.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: Aanspraak op lakgarantie Nissan

Ongelezen bericht door hooplol »

Om wat voor nissan gaat het?
Bouwjaar?

H.C.F.Visser
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:43

Re: Aanspraak op lakgarantie Nissan

Ongelezen bericht door H.C.F.Visser »

het gaat om een nissan micra bj.2005 en het is bij de dealer bekend dat er meerdere auto's zijn, waaronder tino's.

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Aanspraak op lakgarantie Nissan

Ongelezen bericht door haas007 »

Wij hadden een nieuw gekochte Micra, nieuw model uit 2003, kleur donkerblauw metallic.
Die auto was qua laklaag volgens mij niet helemaal af:
Er bleek een gat in het plaatwerk van een raamstijl te zitten:
gevolg de nieuwe auto werd meteen gedeeltelijk gespoten.

Na enige tijd viel me op, ondanks dat er wax-oil op de auto was aangebracht door de dealer, dat de lak grof aanvoelde.
Ik merkte dat ook bij het afdrogen van de auto na het wassen.
Hoewel die auto altijd met de hand is gewassen, was de laklaag over de hele auto bezaaid met fijne krassen. Net alsof de lak niet goed genoeg was uitgehard of een laklaag ontbrak.

Ik wijt dit alles aan een auto waarvan de carrosserie niet alle stappen in het productieproces heeft doorlopen. Deze auto na 2 jaar alweer verkocht. Ingeruild op alweer een nieuwe micra. Deze nieuwe Nissan stond na 2 dagen rijden al met een gescheurde V-snaar bij de dealer en heeft ons het afgelopen half jaar al 2 keer in de steek gelaten door onder het rijden volledig de geest te geven. Erg vervelend voor een auto die nu pas 20.000 km op de teller heeft en net 1,5 jaar oud is.

Voor ons is deze Nissan, de veertiende nieuwe, tevens de laatste.
Naar mijn mening heeft de samenwerking met Renault en de overheveling van de productie naar Engeland en Spanje alleen maar afbreuk gedaan aan de kwaliteit van de ooit zo befaamde "Japanse" Nissans.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Aanspraak op lakgarantie Nissan

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Wij rijden al sinds 1982 nissan, vroeger nooit problemen gehad tegenwoordig is het bagger met de kwaliteit. wij bezitten nu een micra uit 2006 met diverse problemen.

Gesloten