LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abs pomp peugeot boxer niet leverbaar

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Esther etc
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2018 17:04

Abs pomp peugeot boxer niet leverbaar

Ongelezen bericht door Esther etc »

De abs-pomp van onze peugeot boxer-bus is kapot. Onze garage heeft op 19 december 2017 een nieuwe besteld bij het officiele onderdelencentrum van peugeot (psa in waalwijk) in nederland. Tot op heden is er nog geen pomp geleverd, en zelfs geen leverdatum bekend. De bus had eigenlijk al gekeurd moeten worden, staat nu noodgedwongen al een aantal weken stil. De lokale peogeotdealer kan ook geen leverdatum zien, het onderdelencentrum geeft geen informatie en peugeot nederland zegt niets te kunnen betekenen voor ons omdat de fabrikant het zou moeten doorgeven . Ben ik nou gek als ik vind dat de pomp (a 1500 euro nota bene!) gewoon geleverd moet worden, en dat peugeot nederland ons hierbij moet helpen? Over twee weken Is de uiterste keurignsdatum, daarna moeten we schorsen (extra kosten!), afgezien van al de tijd dat de bus nu stilstaat.
Overigens is de abs-pomp kapot gegaan door vocht, wat ik ook al vreemd vind voor een onderdeel dat aan de onderkant van een auto zit.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Abs pomp peugeot boxer niet leverbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

En via een andere onderdelen leverancier is de pomp ook niet leverbaar?
Laatst gewijzigd door juliomariner op 23 feb 2018 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Abs pomp peugeot boxer niet leverbaar

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Eventueel een goede gebruikte via de onderdelenlijn?
Of proberen bij een Citroën dealer? Veel onderdelen zijn uitwisselbaar tussen Peugeot en Citroën, hebben zelfs hetzelfde onderdeelnummer.

v.d.Heyden

stofzuigertje

Re: Abs pomp peugeot boxer niet leverbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast sloop delen die voor nieuwere modellen soms niet werkt is revisie ook vaak mogelijk.

Of naast de Citroen eventueel ook Fiat paste, motoren vaak anders maar veel ook hetzelfde.
Omdat ABS pompen zelden stuk gaan, er rijden meer dan 20 jaren oude nog steeds.... zou ik sloop geen probleem vinden.
Bovendien goedkoper dan de originele van de dealer voor €1500,-

Verder is bij levertijd even van andere in voorraad bus halen en keuren mogelijk.
Dan verkopen ze die maar even niet.

Gesloten