LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Hallo,

Mijn dealer heeft voor € 1000 reparaties uitgevoerd ivm een leeg trekkende accu. Na 3 dagen stilstand is de accu gewoon helemaal leeg.Het resultaat van nde reparatie: nihil. Ik sta na 3 dagen weer gewoon met een lege accu. De dealer weet het nu ook niet meer en het lijkt wel dat ik her hiermee zal moeten doen.

Wat is hier aan te dien?

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Spy21 »

Als een dealer/garage een reparatie uitvoerd , wat geen resultaat heeft, vooral voor zo een groot bedrag heb je het recht op om ze hierop aan te spreken en dat ze er weer naar moeten kijken en een oplossing moeten vinden....

Volgens mij ben je gewoon door de dealer in de maling genomen..

Ga naar een andere garage voor een diagnose... En daarna naar de dealer gaan met de diagnose en ze hierop aanspreken.

Ze zullen dan de reparatie gewoon uit moeten voeren..
1000 euro betalen voor een lege accu is behoorlijk veel..

Ik raad mensen aan om altijd naar een andere garage te gaan en
hier ook een mening te vragen, ook al is dat een erkende officiele dealer, want daar begint de drama al...

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Hoi bedankt voor je reactie,

Als ik naar een andere dealer ga begint het allemaal weer van voor af aan.
Dus alle controleren op lekstroom , kost me gauw weer een hoop geld.
Ik ben nu bezig met Volkswagen Nederland, als is dit wel een bureaucratisch gedoe.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Spy21 »

maar ben je wel naar een andere garage geweest?
met je verhaal, dus dat je accu gewoon binnen 3 dagen leeg staat..

Zonder te vertellen dat je al 1000 euro hebt uitgegeven en dat er al naar is gekeken door een andere garage..
Meestal is dit gratis tot heel weinig... Dus als je maar geen reparaties laat uitvoeren...

Veel succes

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zeer waarschijnlijk heeft de garage de accu en de dynamo vervangen,

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad, en kwam er pas veel te laat achter dat de oorzaak lag in de bedrading/stekkerdoos van achteraf gemonteerde trekhaak, op een of andere manier trok deze ook stilletjes de accu leeg!,

Zoeken, zoeken dus in alle hoeken, helaas kun je elektriciteit niet zien, anders hadden we het een stuk makkelijker gehad,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

meten is weten

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

De reparatie betrof het regelapparaat van de airbag. Deze was inderdaad kapot, maar dat was hij al 2 jaar, dus ik vond het vreemd dat dit nu ineens de oorzaak zou zijn van de leegtrekkende accu. maar volgens de dealer was dit echt het probleem. Tot overmaat van ramp was ook nog het slot van de motorkap kapot gegaan (ook al zeer vreemd). De overige kosten bestonden uit het zoeken, aan de oplader, uitlezen computer, hulp aan huis bij het starten etc.
Ik heb mijn vorige dealer gevraagd wat het zou kunnen zijn, maar dan moest ik langskomen en zouden ze alles doormeten.
IK heb ook gehoord dat de radio van de new beele wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb nu maar e zekering eruitgehaald. Afwachten dus maar.
Bedankt alvast voor de tips.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er wordt klakkeloos, zonder al te goed te meten, veel te snel vervangen. Wat je ook eens kan doen bij jezelf nagaan of er veranderingen aan je auto zijn verricht. Het kan dan zijn dat er een draad defect is geraakt. Ook kan een hangend relais een oorzaak zijn. Heel het elektrisch systeem zal aan een grondig onderzoek moet worden gesteld om het defect of defecte en te vinden. Probleem is alleen wel, vaak komt de storing niet eens boven water. Het kan zelfs een sensor zijn die af en toe op speelt en bij meten met de computer niet wordt geconstateerd. Een meting met computer is nooit 100%.

Als de waarde van een apparaat, zoals de dynamo, accu, sensor etc goed zijn, zit de fout hier niet in. De fout zit dan ergens anders. Jullie worden gewoon uitgemolken omdat je niet weet wat er aan de hand kan zijn. Je gaat in volle vertrouwen naar de garage en hun zien dat aan je dat je er niets van af weet en dus staan voor hen de mogelijkheden open om je te besodemieteren. Neemt niet weg dat zij het niet altijd expres doen hoor, want soms gaat dit ook nog wel eens onbewust en melken zij je niet uit en denken echt dat iets de storing is en gaan over op vervangen. Overigens kun je de kosten terugeisen van delen die vervangen zijn, maar niet tot een oplossing zijn gekomen. Er is namelijk een verkeerde diagnose gesteld. Het apparaat moet wel een defect vertonen en dat moeten zij hardmaken en niet jij.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een juiste reparatie begint met een juiste diagnose

en daar gaan veel bedrijven idd op mank, komen er niet uit en gaan gissen, dan de accu, dan de dynamo, dan de computer and so on en aan het end was 90 % van het vervangen onnodig geweest als de werkelijk storing alsnog wordt gevonden

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door tar »

Hoi Elly,

U zei: "Na 3 dagen stilstand is de accu gewoon helemaal leeg".

Even simpel technisch: zeg de accu heeft een vermogen van 45 ampere (zie sticker bovenop de accu); de accu is niet zo nieuw meer dus ongeveer 40 ampere.

In drie dagen is de accu helemaal leeg dus het stroomverbruik is ongeveer 13 ampere per dag! :shock:

Als een garage deze grote "lekstroom" niet eens kan opsporen... Ongeveer 13 ampere per dag is namelijk erg veel.

U zei verder: "Dus alles controleren op lekstroom, kost me gauw weer een hoop geld".

U kunt zelfs de lekstroom opmeten met minimale instructies! Helemaal geen moeilijk klusje!

Met uitgeschakelde motor!
1 pool van de accu losmaken en een amperemeter tussen de losgekopelde accuklem en de accupool houden en je ziet gewoon meteen het sluipverbruik.

Met andere woorden; het opmeten van het sluipverbruik is door een monteur in 3 minuten gebeurd en hoeft geen cent (service genaamd!) te kosten.

Het zoeken naar de bron van het sluipverbruik: Een beetje automonteur heeft daar niet meer dan 1 uur voor nodig. Geeft de computer niets aan?; trek dan eens een voor een de zekeringen uit het zekeringenkastje en je ziet meestal waar de oorzaak zit.

Als ik u was zou ik naar een andere garage gaan, want ik krijg het idee dat zij u aan het oplichten zijn...

Succes!


P.S.

Als de accu totaal ontladen wordt, bestaat de grote kans dat deze kapot gaat.

prt
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door prt »

hallo Elly,

Kofferbak verlichting al gecontroleerd?
Als je de kofferbak opent wordt d.m.v. een schakelaartje de verlichting ingeschakeld.
Het komt wel eens voor dat de het schakelaartje hapert de verlichting blijft dan branden.
Een collega van mij had het zelfde probleem met een nieuwe Peugeot, garage kon ook niets vinden.
Op mijn advies is hij in de kofferbak gekropen en heeft zijn vrouw de kofferbak laten sluiten ( goed huwelijk vereist ! ).
En inderdaad het lampje bleef branden nieuw schakelaartje en het probleem was verholpen.
Het kan bij jou natuurlijk een ander probleem zijn , maar het is het proberen waard.

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Wij zijn nog geen steek verder gekomen.
Ik heb geen zin om weer met een lege accu te komen staan, dus rijd ik elke 2 a 3 dagen maar een eindje.

Tot overmaat van ramp zegt de dealer dat ik geen recht heb op mobiliteitsgarantie omdat ik niet de longlife servicebeurten heb laten uitvoeren, terwijl het helemaal geen longlife asuto meer is. Vanwege het waanzinnige olieverbruik ben ik overgegaan op normale olie en de daarbij behorende servicebeurten. Ik heb ook de mobiliteitsstempels in het service boekje staan.
Je begrijpt dat ik het helemaal heb gehad met desze dealer.
Ik ben nu in de slag met PON inzke de mobiliteitsgarantie.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

sjezus,. hoe moielijk kan het zijn

de beste stuurlui staan aan wal wellicht, maar de storing is redelijkerwijs op te sporen door te meten bij je zekeringskast en electisch onderdeel voor onderdeel uit te schakelen en te bekijken of dat effect heft op de meting

zo kom je er achter

die 1000 euro ha dik never nooit betaald iig

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Uiteraard heeft men dit ok gedaan. Het verbruik blijft binnen de toleranties zegt men.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

verbruik?

een accu die in 3 dagen leeg loopt is imo ene behoorlijke storing

men krijgt het niet gevonden en lult er een verhaal aan dat het verbruik binnen de marge ligt

klinkklare onzin

de storing moet gewoon gevonden worden en daarmee basta

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Is er aan gedacht dat de accu weleens niet helemaal top zou kunnen zijn. Vag gebruikt niet echt geweldige accu's en soms zijn deze af fabriek gewoon al slecht (meestal houden ze het net de garantieperiode uit en storten dan in).
Als een verbruik normaal is en de accu heeft na korte tijd toch te weinig fut zou ik het eerst hierin zoeken (alvorens vanalles te gaan vervangen)

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als U een andere VW dealer te ver weg vind, een Skoda of Seat dealer is goedkoper en kan vrijwel hetzelfde.....
Dus probeer het daar eens, en die zijn meestal blij dat U vreemd gaat...
De strijd tussen deze dealers is meestal alleen maar in Uw voordeel.

Veel VW rijders vinden de Skoda en Seat service goedkoper en beter...

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

ls ik nu bij een andere garage terechtkom gegint het zoeken naar de lekkage weer van voren af aan, kassa dus !!!!!

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Opladen en inruilen en dan naar handel is soms goedkoper en dan vinden wij deze miskoop weer terug in occasionhal en mensen die hier weer komen klagen.

Als dit een nette auto is en alleen dit probleem met vers geladen accu inruilen.... want zoeken kost tijd en dat is erg duur!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wat een onzin

een auto gaan inruilen met een nieuw geladen accu omdat je een storing niet gevonden krijgt

larie :roll: :roll:

Gesloten