LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Jaypee82
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2019 12:31

Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Jaypee82 »

Hallo,

Ik heb 3 jaar genoten van een leaseauto bij Lekkerleasen. Afgelopen maand liep het contract af en moesten wij de auto inleveren. Bij het inleveren zag men gebruikerssporen op de achterbumper.
Dit waren een paar stipjes ter grote van een spijkerkop. Waarschijnlijk door mensen die langs de auto zijn gelopen of door het achteruit inparkeren bij bosjes. Aanstippen en klaar dachten wij.
De man die de afhandeling deed bij de vestiging in Rotterdam zei ook dat het misschien middels spot’on afgehandeld wordt en dat de kosten rond de €100/€150 zou zijn.
Bij de afrekening schrokken wij ons een hoedje. €300,- eigen risico voor de schade. Men zegt dat de gehele bumper overgespoten moet worden, vandaar de gehele eigen risico van €300. Absurd gewoon. Vervolgens meerdere keren telefonisch en per mail contact gehad met Lekkerleasen en zij blijven bij hun standpunt. Tevens een mail gestuurd naar de directie van Lekkerleasen, maar deze geeft geen gehoor.
Ik raad mensen aan, die op zoek zijn naar een private lease auto, niet met dit bedrijf in zee te gaan. Ze zijn verre van professioneel, proberen geld van mensen afhandig te maken en zijn zeer laks. De backoffice is ook zeer slecht. Mijn eindafrekening moest 3x opnieuw opgesteld worden, omdat men foutieve bedragen hadden opgesteld. En ik moest opnieuw borg betalen, terwijl je juist borg hoort terug te krijgen. Na veel bellen en mailcontact was dit gelukkig wel verholpen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
De man die de afhandeling deed bij de vestiging in Rotterdam zei ook dat het misschien middels spot’on afgehandeld wordt en dat de kosten rond de €100/€150 zou zijn.
Misschien is geen garantie dat het ook middels de gegeven techniek afgehandeld kan worden. Ik neem aan dat de schade later beoordeelt is door een schadehersteller/autospuiter. En ja, de kosten voor een nieuwe bumper inclusief spuiten liggen wel wat hoger.
Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
Bij de afrekening schrokken wij ons een hoedje. €300,- eigen risico voor de schade. Men zegt dat de gehele bumper overgespoten moet worden, vandaar de gehele eigen risico van €300. Absurd gewoon. Vervolgens meerdere keren telefonisch en per mail contact gehad met Lekkerleasen en zij blijven bij hun standpunt. Tevens een mail gestuurd naar de directie van Lekkerleasen, maar deze geeft geen gehoor.
Tja, maar wat wilt u dan? U levert een auto in die schijnbaar schade heeft, deze schade moet hersteld worden. Hiervoor had u vooraf misschien zelf iemand voor kunnen inschakelen, is niet gebeurd, dus nu wordt het door de leasemaatschappij gedaan. Ik zie niet direct het absurde er aan af, op basis van uw verhaal kan ik niet oordelen of het "eventjes" voor een paar tientjes had gekund of dat het daadwerkelijk een complete vervanging van de bumber is.
Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
Ik raad mensen aan, die op zoek zijn naar een private lease auto, niet met dit bedrijf in zee te gaan. Ze zijn verre van professioneel, proberen geld van mensen afhandig te maken en zijn zeer laks. De backoffice is ook zeer slecht. Mijn eindafrekening moest 3x opnieuw opgesteld worden, omdat men foutieve bedragen hadden opgesteld. En ik moest opnieuw borg betalen, terwijl je juist borg hoort terug te krijgen. Na veel bellen en mailcontact was dit gelukkig wel verholpen.
hoezo proberen ze mensen geld afhandig te maken? Omdat de reparatie van de bumper toch duurder is dan wat u zelf dacht? Een verkeerde factuur is natuurlijk niet goed, maar goed, ik lees dat het opgelost is, net als het probleem met de borg.

U raad mensen af om hier een auto te leasen. Ik raad mensen sowieso af om particulier ergens een auto te leasen.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Har45 »

Uit de algemene voorwaarden:

64. Wat als ik het niet eens ben met het oordeel van de leasemaatschappij?

U kunt het niet eens zijn met het oordeel van de leasemaatschappij:

dat de vastgestelde beschadiging volgens de hiervoor genoemde maatstaven voor uw rekening komen;
over het bedrag dat volgens de leasemaatschappij voor uw rekening komt.
In die gevallen kunt u binnen 1 week na de verzending van het bericht van de leasemaatschappij de leasemaatschappij schriftelijk in kennis stellen van uw bezwaar. Als u dat niet doet, geldt het door de leasemaatschappij vastgestelde bedrag. U ontvangt dan een factuur voor dat bedrag, die u dient te betalen. Als u wel en tijdig bij de leasemaatschappij bezwaar maakt, dan schakelt de leasemaatschappij een expert in die lid is van het Nederlands instituut voor register experts (NIVRE). Deze beoordeelt volgens de hiervoor vermelde maatstaven aan de hand van door de leasemaatschappij te overleggen bewijsstukken, of de beschadigingen die volgens de leasemaatschappij voor uw rekening komen, inderdaad voor uw rekening komen en zo ja, voor welk bedrag. U betaalt dan dat bedrag. Dat kan lager, gelijk, maar ook hoger zijn dan het eerst door de leasemaatschappij vastgestelde bedrag. In dit laatste geval, of als de expert het door de leasemaatschappij vastgestelde bedrag juist vindt, betaalt u bovendien de kosten van de expert. Als het voertuig niet meer voor expertise beschikbaar is en de expert aan de hand van de door de leasemaatschappij overgelegde bewijsstukken geen oordeel kan vellen, bent u niet aansprakelijk voor bij inlevering geconstateerde schade die volgens dit artikel moet worden afgehandeld.

Bron: https://www.lekkerleasen.nl/algemene-voorwaarden

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Eerst drie jaar genieten en dan het bedrijf compleet de grond in boren over 300 euro? Of neemt u uzelf nu ook niet meer serieus?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar het leasebedrag was lekker laag natuurlijk. Dit soort bedrijven moeten ergens hun geld vandaan halen. Wees overigens blij dat het maar op 1 plekje was, u was anders voor elke kras of deuk €300 kwijt geweest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je 3x schade melden is het 3x eigen risico....

Vaak doen ze niets en leveren meerdere schades in 1x in en dan is het meestal rond de €800,- eigen risico.
Dus ik vind dit eigen risico een erg laag bedrag en erg netjes....

99% van alle ingeleverde heeft flinke schade namelijk, en pas na inleveren herstellen want ik wil geen leen auto + eigen risico factuur!

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door piet987654 »

Het is algemeen bekend dat iedere lease maatschappij een auto bij het eind van de termijn met een vergrootglas gaat
bekijken op de aller kleinste deukjes en dergelijke. ieder gebruiksspoor wordt door een leasemaatschappij beschouwd
als een beschadiging die gerepareerd dient te worden. Helaas weten veel mensen niet dat er altijd een rekening komt
voor het wegwerken van beschadigingen bij inleveren van een lease auto. Dit is eenmaal iets wat hoort bij een auto leasen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door grun »

Ik herken dat totaal niet. Dan zit er wel een heel groot verschil tussen private auto lease en de zakelijke rijders. Mijn ervaring met die laatste is dat ze totaal niet moeilijk doen. Iedereen snapt toch dat je geen nieuwe maar een gebruikte auto inlevert, die dan ook in min of meerdere mate gebruikerssporen heeft. Zoals pitjes op de voorkant en/of motorkap, als gevolg van steenslag. Dat is nauwelijks te voorkomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe zou je, als je op zoek bent naar een recente tweedehands auto, naar een auto kijken waarbij bepaalde kleine schades simpel zijn behandeld door ze weg te stippen? Ik denk dat veel mensen veel minder over hebben voor een auto met zulke 'gebruikssporen' dan voor een auto die er als nieuw uit ziet. Dat prijsverschil kan wel eens groter zijn dan de kosten van het overspuiten.

Dus hoewel het technisch niet nodig is en veel mensen voor de eigen auto dat aanstippen wel prima vinden, zal de bumper voor de verkoop er toch als nieuw uit moeten zien. En dus meestal overgespoten moeten worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door grun »

OK, maar waarom moet dat op de vorige bestuurder verhaald worden? Die moet dan de hoofdprijs betalen, terwijl de verkoper vaak mogelijkheden heeft om hetzelfde resultaat tegen veel minder kosten te bereiken.

Omgekeerd, als koper kun je profiteren van niet herstelde schade. Mijn huidige prive auto heeft een klein deukje aan de achterkant, die is kennelijk ooit tegen een trekhaak of paaltje aangereden. Hij rijdt er verder niet minder om en was bij aanschaf gunstig geprijsd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Audi Q2 koste hier vanaf ruim €22.000,- op dit moment....
Een rommelige met rondom sporen was aangeboden met vele Km dus eerlijk en niet terug gedraaide voor €12.500,-
Wel importeren uit België, en bij stippen en verder bijgewerkt kosten nihil.
Deze persoon woonde in krappe binnenstad en over enkele jaren zit er nog meer in.

Ja, als je bijna nieuwe wilt rijden en in twijfelachtige buurt woonde is een rommelige met sporen kopen beter dan dure schadevrije.
Het is niet mijn eigen auto maar van vrienden die hoge instap zochten met luxe... en dat hebben ze nu.

Ook hun vorige Audi A1 ging naar Polen, daar werken de autospuiters iets voordeliger... en de prijs viel mee, gezien de vele plekjes vooral buiten.
Een gebruiksvoorwerp en een lelijker kopen met veel voordeel, in hun wijk zeer rendabel dus overspuiten hoeft soms niet!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

En wat heeft dit met probleem en vraag van TS te maken Stofkomkommer?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

grun schreef:
15 aug 2019 08:02
OK, maar waarom moet dat op de vorige bestuurder verhaald worden?
...
Mijn huidige prive auto heeft een klein deukje aan de achterkant, die is kennelijk ooit tegen een trekhaak of paaltje aangereden. Hij rijdt er verder niet minder om en was bij aanschaf gunstig geprijsd.
Daar geef je zelf precies aan waarom dat op de vorige bestuurder moet worden verhaald. Een auto met een kleine schade kunnen ze niet tegen de zelfde prijs verkopen als een schadeloze auto, maar moeten ze 'gunstiger' prijzen. Dat kost de verkoper dus geld, veroorzaakt door de vorige gebruiker.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door grun »

kweenie schreef:
15 aug 2019 13:04
Daar geef je zelf precies aan waarom dat op de vorige bestuurder moet worden verhaald.
Daarmee ben ik het fundamenteel oneens. Waarom denk je dat iedere koper een auto wil in vlekkeloze staat voor een tweedehands prijs? Ik wil juist een auto in technisch perfecte staat maar wel met gebruikssporen, omdat die goedkoper zijn.

Daarnaast vind ik dat je er te gemakkelijk vanuit gaat dat iedere schade automatisch aan de bestuurder te wijten is. Dat hoeft helemaal niet, integendeel. Neem nou steenslag. Als dat veroorzaakt wordt door kleine kiezeltjes die in het bandenprofiel zitten van de voorganger en die bij toenemende snelheid loslaten, dan zou je nog kunnen zeggen dat ik er te dicht achter gereden heb. OK.

Maar het is me al minstens twee keer gebeurd dat ik op ruim voldoende afstand achter een vrachtwagen reed (>50 meter). Zoals je weet hebben vrachtwagens vaak dubbele montage op de achterste as, twee wielen aan elke kant op dezelfde as. Dit om de druk op de weg te spreiden zodat het laadvermogen toeneemt. Op een nieuwe kaarsrechte weg is dat prima, maar die bestaan helaas niet. Alle wegen hebben in meer of mindere mate kuilen, veroorzaakt door verzakkingen in de ondergrond of door simpel afremmen en optrekken op dezelfde plaats. En dat betekent dat de wangen, de zijkanten van de banden, nooit dezelfde afstand tot elkaar hebben.

Bij de eerste kuil klemt zo'n vrachtwagen een grote steen tussen die banden, om die bij de volgende kuil in jouw richting te katapulteren. Dan kun je nog zo'n goede chauffeur zijn en voldoende afstand houden, maar zelfs Max Verstappen kan daar niks aan doen. In mijn geval verbrijzelde de eerste steen een koplamp en de volgende leverde een scheur van 10 cm in de voorruit op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar dat maakt toch niet uit wie de schuldige is. De eigenaar van de auto wil zoveel mogelijk ontvangen bij de verkoop dus ligt die rekening bij de laatste gebruiker, dat is de huurder.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

berndv schreef:
14 aug 2019 16:53
Ik raad mensen sowieso af om particulier ergens een auto te leasen.
Private lease is goedkoper en voorspelbaarder dan een vergelijkbare auto kopen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
Bij het inleveren zag men gebruikerssporen op de achterbumper.
Dit waren een paar stipjes ter grote van een spijkerkop. Waarschijnlijk door mensen die langs de auto zijn gelopen of door het achteruit inparkeren bij bosjes. Aanstippen en klaar dachten wij.
Wat staat er in het contract over schades?

Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
De man die de afhandeling deed bij de vestiging in Rotterdam zei ook dat het misschien middels spot’on afgehandeld wordt en dat de kosten rond de €100/€150 zou zijn.
Bij de afrekening schrokken wij ons een hoedje. €300,- eigen risico voor de schade. Men zegt dat de gehele bumper overgespoten moet worden, vandaar de gehele eigen risico van €300. Absurd gewoon.
Zegt een schadehersteller dit, of vindt jij het absurd? En waarom? 300 euro heb je zo bij een professioneel schadeherstelbedrijf.
Jaypee82 schreef:
14 aug 2019 12:44
Ik raad mensen aan, die op zoek zijn naar een private lease auto, niet met dit bedrijf in zee te gaan. Ze zijn verre van professioneel,
Nogmaals: wat staat er in je contract over schades? Gevaarlijk om bedrijven zomaar te beschuldigen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

grun schreef:
15 aug 2019 19:01
Waarom denk je dat iedere koper een auto wil in vlekkeloze staat voor een tweedehands prijs? Ik wil juist een auto in technisch perfecte staat maar wel met gebruikssporen, omdat die goedkoper zijn.
Ik denk helemaal niet dat iedere keer een auto in vlekkeloze staat wil. Ik zeg alleen, wat jij nu opnieuw beaamt, dat een auto met gebruikssporen minder oplevert. Die gebruikssporen kosten de leasemaatschappij dus geld, zodat het niet gek is dat een leasemaatschappij een vergoeding wil als je een auto inlevert met zulke gebruikssporen.

klachtenajl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2015 16:33

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door klachtenajl »

In het verleden heb ik een leaseauto gehad via Lekkerleasen.nl. Ik heb in maart een aanrijding gehad, waarbij de auto na een aantal weken total loss is verklaard.

Dat de auto total loss is verklaard heb ik niet eens van Lekkerleasen.nl zelf te horen gekregen, maar van het autoschade bedrijf waar ik zelf achteraan ben gegaan. Na een week belt Lekkerleasen.nl mij op om een andere auto aan te bieden zonder eventuele BKR-checks uit te voeren. Hoe mooi is dat zijn de woorden van Lekkerleasen.nl. Zonder aan te geven dat de auto total loss is verklaard, waardoor meteen het leasecontract komt te vervallen. Dit is natuurlijk een verlies voor hun. Toen duidelijk werd dat ik geen leaseauto meer wilde van hen, kreeg ik een brief dat de auto total loss was verklaard.

Hoe verschrikkelijk kan je wel niet zijn. Zeer slecht, amateuristisch bedrijfje met alleen maar oplichters. Er werken telkens weer andere mensen, zodat de truc die het bestuur uitvoert niet wordt ingezien.

Daarnaast heb ik inderdaad ook veel verschillende facturen ontvangen, waarbij de bedragen niet klopte en vervolgens weer opnieuw moesten worden berekend. De fout ligt ook nooit bij hun en een excuus hoef je niet te verwachten van Lekkerleasen.nl!

Eveneens op de eindfactuur geen aftrek van de borg te bekennen. Ze denken echt dat je achterlijk bent! Uiteindelijk deels zelf opgelost en deels met juridische stappen!

Nu de eindfactuur binnen gekregen. Dit was een aardig hoog bedrag, waardoor ik hiervoor een betalingsregeling heb getroffen met Lekkerleasen.nl. Dit kwam overigens door deels het leasetarief van de vervangende auto en erna als huurauto.

Vervolgens na maanden netjes de betalingsregeling te hebben betaald krijg ik een mail met een nieuwe factuur en het zelfde onderwerp als de laatste factuur, waarvoor ik de betalingsregeling heb getroffen. Het bedrag verschilt een beetje om het niet op te laten vallen. Maar het gaat om het zelfde zoals dit ook in de omschrijving van de factuur staat. Lekkerleasen.nl wilt dus twee keer een bedrag bij mij innen als eindfactuur onder een ander factuurnummer en een net iets andere omschrijving.

Grote oplichters zijn het! Advies: Nooit met deze partij LEKKERLEASEN.NL in zee gaan.
Autobedrijf "de Beer" valt hier ook onder of andersom.

Spread the news!

Bren1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2019 11:43

Re: Afhandeling einde contract Lekkerleasen.nl

Ongelezen bericht door Bren1988 »

Wat fijn om lotgenoten te vinden!

Tot afgelopen Juni leasede ook ik een auto bij Lekkerleasen. Drie jaar lang heb ik met veel plezier in de Seat ibiza rondgereden. Bij inlevering van de auto zijn er door een jongedame gebruikerssporen geconstateerd, maar wel dusdanig dat ik er niets meer van zou horen. Goed geregeld toch?

Tot ik later die week een factuur gemaild kreeg, of ik even €300,00 wilde betalen voor de SCHADE!! Ik heb contact opgenomen met Esther, de niet zo vriendelijke mevrouw van de “klantenservice”, zij vertelde mij dat de schade (?!) dusdanig was dat de auto naar de spuiter moest en vandaar dat eigen risico betaald moet worden.

Na wat heen en weer gemail, geen antwoord op mijn vragen (bijvoorbeeld waar het factuur van de spuiter was, wil wel weten waarvoor ik betaal) , herhaaldelijk facturen en aanmaningen sturen (wel onder protest betaald!), geen mails meer terug op ten duur (soms zat er 3 weken tussen een mail en een antwoord terug) was ik het zat en heb de geschillencommissie ingeschakeld.
Deze heeft de zaak in behandeling genomen en zonder enige communicatie heeft Lekkerleasen het door mij, onder protest, betaalde bedrag terug gestort op mijn rekening.

Mocht iemand dit lezen en overwegen naar dit bedrijf te gaan voor een auto, denk er nog even goed over na...😉

Gesloten