LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
bibi71
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2016 11:17

Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door bibi71 »

Gezien wij naar het buitenland vertrokken (Belgie) wilde wij van onze auto af. Op internet kwamen we besteautobod tegen. Na het aanmelden kregen we snel een bod en daarmee gingen we akkoord.
Mijn uitwonende zoon hoorde dat wij de auto gingen verkopen en wilde voor hetzelfde bedrag de auto overkopen.
Geen verdere afspraken gemaakt over de levering van de auto of iets.
Mijn zoon betaalde ons het bedrag wat wij van hun ook hadden gekregen en kocht daarmee de auto.
Later werden wij geconfronteerd met een annuleringsfactuur van besteautobod, dat wij de auto niet hebben geleverd.
Meteen mijn advocaat ingeschakeld en het uit laten zoeken of dit wel kon. De advocaat adviseerde om het wel te betalen (2300 euro) en dat de factuur wel terecht was.
Dit was een hele zure appel voor ons. Lees dus de kleine lettertjes.

groetjes Bibi.

stofzuigertje

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je verhuist, vinden ze jou adres dan?

En had je garantie of een kans op het geboden bedrag....
en er zijn diverse die dit aanbieden maar niet komen en elders verkopen, zij bieden en hebben er werk aan.
Dus zij hebben wel gewerkt en nu niets maar €2300,- is dat het geboden bedrag of boete?

Zonder geboden prijs is niet te oordelen of het wel een redelijke vergoeding is.
Verder is vooraf voorwaarden lezen slimmer maar 99% doet het achteraf en dan is hier klagen ook waardeloos.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je was akkoord gegaan met het bedrag en had dus een overeenkomst. Daar heb je je dan in principe ook aan te houden. Een boete van x procent zou dan wel terecht zijn.

€2300 is wel erg veel though.. Moet die auto wel erg veel waard zijn.

mh73

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat is dat nou toch dat mensen een overeenkomst aangaan en daar later dan zomaar weer onderuit willen komen? Zou men ook een hypotheek willen afsluiten waarbij de bank na een half jaar zegt: nou toch maar liever niet. Betaalt u de lening even terug?

Hoeveel moeite is het om van te voren even de kinderen te informeren dat je je auto gaat verkopen en of ze eventueel interesse hebben?

Kortom, goed lezen en goed nadenken voordat je een overeenkomst aangaat.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U sluit een koopovereenkomst en vindt dat u daar vervolgens zo maar onderuit kunt? Hoe haalt u het in uw hoofd?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door prem »

Is dit allemaal online gegaan? Dat had TS toch herroepingsrecht?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

prem schreef:Is dit allemaal online gegaan? Dat had TS toch herroepingsrecht?
Een verkoper die herroepingsrecht heeft???

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door 16again »

Het lijkt mij dat TS zich niet aan de overeenkomst gehouden heeft,, boetebeding opzich is wel terecht.....maar laat de tegenpartij dan maar eerst de werkelijk geleden schade aantonen. 2300,- euro lijkt me heel fors

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door peteroo »

Volgens mij waarschuwt TS voor de kleine lettertjes. Ik zie geen klacht. Maar het maakt wel duidelijk dat je lelijk onderuit kunt gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:Het lijkt mij dat TS zich niet aan de overeenkomst gehouden heeft,, boetebeding opzich is wel terecht.....maar laat de tegenpartij dan maar eerst de werkelijk geleden schade aantonen. 2300,- euro lijkt me heel fors
Meestal wordt een percentage gehanteerd. En 2300 euro zou best maar slechts 5 of 10% van de waarde van de opdracht kunnen zijn. Dan is het heel redelijk.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:Volgens mij waarschuwt TS voor de kleine lettertjes. Ik zie geen klacht. Maar het maakt wel duidelijk dat je lelijk onderuit kunt gaan.
Ben het met bovenstaande eens, er wordt niet geklaagd alleen gewaarschuwd.

A

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door tijger1 »

Waarschuwen dat als je een overeenkomst aangaat, je daar niet zomaar onderuit kunt?

Lijkt me nogal logisch.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Quark »

tijger1 schreef:Waarschuwen dat als je een overeenkomst aangaat, je daar niet zomaar onderuit kunt?

Lijkt me nogal logisch.

Nee waarschuwen dat je een aangegaan contract goed moet lezen, zodat je weet wat je hebt ondertekend en wat je eventueel moet betalen

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door tijger1 »

Quark schreef:
tijger1 schreef:Waarschuwen dat als je een overeenkomst aangaat, je daar niet zomaar onderuit kunt?

Lijkt me nogal logisch.

Nee waarschuwen dat je een aangegaan contract goed moet lezen, zodat je weet wat je hebt ondertekend en wat je eventueel moet betalen

En dat is net zo logisch.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Als het hier gaat om een boete dan kan de rechter deze matigen.
2. Als het hier gaat om kosten dan kan dit beding on redelijk bezwarend zijn. Na vernietiging hiervan moet TS leveren. Dat kan TS niet. De koper mag dan een dekkingskoop sluiten en het verschil verhalen op TS.
GJvdZ schreef:Meestal wordt een percentage gehanteerd. En 2300 euro zou best maar slechts 5 of 10% van de waarde van de opdracht kunnen zijn. Dan is het heel redelijk.
Waarom vind je het dan redelijk?
Uw Jurist schreef:U sluit een koopovereenkomst en vindt dat u daar vervolgens zo maar onderuit kunt? Hoe haalt u het in uw hoofd?
Ga je in je praktijk ook zo met je aspirant cliënten om?

Mucha

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 23 mar 2016 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door kokka »

waarom ga je niet alsnog met je auto naar die zaak toe. zoon lief heeft dan dus gewoon pech.
geef hem 1000 euro.iedereen blij. mocht besteautobod er dan alsnog vanaf zien heeft uw zoon alsnog zijn auto.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Quark schreef:
tijger1 schreef:Waarschuwen dat als je een overeenkomst aangaat, je daar niet zomaar onderuit kunt?

Lijkt me nogal logisch.

Nee waarschuwen dat je een aangegaan contract goed moet lezen, zodat je weet wat je hebt ondertekend en wat je eventueel moet betalen
Daar is toch ook geen waarschuwing voor nodig? Volwassen mensen weten toch hopelijk wel wat het betekent om een overeenkomst aan te gaan? Zo niet, dan moet je misschien bepaalde zaken aan anderen overlaten.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door 16again »

kokka schreef:waarom ga je niet alsnog met je auto naar die zaak toe. zoon lief heeft dan dus gewoon pech.
Dit soort partijen bieden een goede prijs, komen langs en constateren dat er van alles mis is, en je hebt de lagere prijs of boete ivm onvolledige melding maar te slikken. Voorwaarden zijn niet te vinden op de site.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Precies.
Kun je ook een boete eisen wanneer de partij vervolgens (zoals gebruikelijk bij dit soort clubs) weer allerlei gebreken vind en daardoor de afgesproken prijs niet wenst te betalen?

Gesloten