LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
lrichard
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:18

Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door lrichard »

Ik heb een BMW diesel automaat gekocht en deze heeft 1 jaar APK. Nou zou je zeggen dat je blij moet zijn. Een jaar lang geen omkijken. Helaas. Afgelopen zondag lekker een stukje rijden. Ik parkeerde de auto en trok aan de handrem. Tot mijn verbazing reed de auto naar voren terwijl de handrem was aangetrokken. Ik vraag me in aller eerlijklheid af of deze auto wel een keuring heeft gehad.

Wie heeft hier ervaing mee? RDW een herkeuring aanvragen.

Ik rij met 2 kinderen in deze auto en zou niet willen dat er iets zou gebeuren door een mankement die bij de APK aan het licht zou moeten komen.[/u]

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door Pruim »

Volgende keer een aankoopkeuring laten doen.

lrichard
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:18

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door lrichard »

Aankoop keuring! Daar is het nu te laat voor. Bovendien is dit niet een antwoord waar ik op zit te wachten. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door Gouda »

Is het garagebedrijf aangesloten bij de Bovag? Informeer daar eens.

calvino_hobbes
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2007 15:17

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door calvino_hobbes »

APK is een moment opname. Er wordt niet naar de staat van onderhoud gekeken maar of de auto op dat moment velig genoeg is om op de weg te komen,

Het kan gebeuren dat de auto goedgekeurd wordt, handrem getest en alles, en dat je na 1 dag een niet langer werkende handrem hebt. Kabel gebroken.....

Dus, ik zou gewoon even terug gaan naar de dealer en vragen wat er aan de hand is.
Pas als je kunt aantonen dat er gerommeld is met de apk heeft het nut naar de bovag te stappen

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door hooplol »

Als je de automaat in z'n "P" zet lijkt het me sterk dat de auto doorrolt.
Trek je de handrem aan terwijl de bak nog in zijn drive staat, vond ik het ook niet gek dat de handrem naar de kl*te gaat!


Tussen de keuring en het stukje rijden op zondag zit toch minimaal 2 dagen! eerder geen last gehad?
Of trek je altijd de handrem tot de hemel?

:roll:

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Auto goed gekeurd, maar handrem werkt niet eens!

Ongelezen bericht door Sometimes »

hooplol, dat is een interessant punt.

In "P" kan de auto inderdaad niet gaan rollen (hoewel, piepklein stukje kan). In "N" zou de auto moeten blijven staan met de handrem er op.

Maar als de auto in "D" op de handrem gezet wordt, dan kan ik me goed voorstellen dat de sterke diesels van tegenwoordig daar doorheen kunnen drammen. Trap je op de voetrem, dan zorgt een drukklep er voor dat de automaat "vrij" gezet wordt. Bij de handrem dus niet.

Oftewel: meer info graag...

Gesloten