LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoservice Eigenraam Schiedam(peugeot)

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
funkiefish
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2008 12:26

Autoservice Eigenraam Schiedam(peugeot)

Ongelezen bericht door funkiefish »

Ik heb op dit moment een oneenigheid met mijn garage: eigenraam te schiedam.
Trouw als ik altijd ben, breng ik mijn 206cc al jaren (zo lang als ik deze auto bezit, 4 jaar ondertussen) bij hen. Vanwege het feit dat het een peugeotgarage is & daarbij dicht bij huis is.
Nu vind ik de prijzen die zij voor alles hanteren aan de hoge kant. Alleen wat mij afgelopen maandag gebeurd is, had ik nooit verwacht!!!!

Mijn auto was toe aan de apk. Heb dit gelijk met een grote onderhoudsbeurt gecombineerd want dat was nodig. 's ochtends voor 9u de auto binnen gebracht.
Bij het afgeven van de sleutels ed nog duidelijk aangegeven dat ik wilde dat heel goed naar de remmen gekeken moest worden. (omdat ik een tijdje geleden uit de bocht gevlogen ben op de snelweg & heel hard heb moeten remmen & id berm terecht gekomen. Destijds buiten een lekke band & minimale lakschade verder niets.)

Rond 11-en 's ochtends wordt ik gebeld met de kostenindicatie € 1200,- & of ik daar mee akkoord ging. Oke veel geld, maar sommige dingen moesten vervangen worden gezien de leeftijd van de auto.

Half 5 nog geen bericht dat ik de auto kon ophalen. Zelf gebeld. Krijg ik te horen dat tijdens een testrit gebleken is dat de remmen toch niet in orde genoeg zijn & het niet veilig is om mee te rijden.
Check ik de site van de RDW, voer mijn kenteken in, zie ik staan dat de auto als apk goedgekeurd vermeld staat!
Je mag er toch van uitgaan dat wanneer je auto apk goedgekeurd is, hij veilig genoeg is om mee te rijden. Vreemd genoeg is mijn auto in een tijdsbestek van nog geen uur! ineens niet veilig genoeg meer.

Volgende dag wordt ik nog nagebeld door de garage over wat er nu precies defect is (was een ander verhaal als wat ik maandagmiddag te horen kreeg) & dat er nog "even" €275,- bij kwam voor het vervangen van het spruitstuk.

Het is, mijns inziens belachelijk dat er eerst een kostenberaming wordt gedaan, waar ik mijn toestemming voor gegeven heb.
De auto vervolgens apk goedgekeurd is & daarna blijkt dat, tenzij ik het spruitstuk á €275,- niet laat vervangen mijn auto niet veilig is???????

Heb wel de 1200,- (zoals afgesproken & goedgekeurd) betaald. De bon voor de 2e reparatie "mag" op een later tijdstip (joepie, 2 weken uitstel) betalen. Ben dit niet van plan & heb de rekening onder protest getekend.

Heeft iemand tips/ adviezen hoe dit het beste af te handelen?
Duidelijk is wel dat ik mijn auto nooit meer bij hen breng!!! Dan maar wat meer reistijd maar het vertrouwen is zo geschonden.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Autoservice Eigenraam Schiedam(peugeot)

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

zolang jij geen opdracht heeft gegeven voor de rekening van 275 euro zou ik die dus niet betalen.

verder moeten hun maar aan de hand van alle oude onderdelen laten zien wat er mis mee is/was.

heb het grote vermoeden dat je zwaar getilt wordt.

een auto van 4 jaar oud en dan al 1500 euro kosten ondanks dat je hem altijd goed laat onderhouden ben wel benieuwd wat ze daar allemaal voor hebben gedaan.

verder ios het zo als jij denk dat je opgelicht wordt met de apk je altijd de rdw er naar kan laten kijken.

funkiefish
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2008 12:26

Re: Autoservice Eigenraam Schiedam(peugeot)

Ongelezen bericht door funkiefish »

thanx voor je reactie. Ff ter info: ik heb de auto sinds 2004 in mijn bezit; dus niet nieuw gekocht. De auto komt uit 2002.
Heb 1 en ander ook bij de anwb nagevraagd & zij adviseren mij ook die laatste reparatie niet te betalen. Alleen al vanwege het feit dat de auto om 16u APK goedgekeurd is aangemeld bij de RDW & om half 5 (nog geen half uur later) ik de auto niet meer mee kreeg omdat t niet veilig is.
Wanneer een auto goedgekeurd is, is ie veilig verklaard voor weggebruik. Ze spreken dus hun eigen keuring tegen.
Het totale bedrag is inderdaad heel hoog. Ben nu ook van plan om prijsopgaves bij andere garages op te vragen voor de zaken die gedaan zijn.

wkensler
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2008 20:48

Re: Autoservice Eigenraam Schiedam(peugeot)

Ongelezen bericht door wkensler »

wat auto bedrijf eigeraam te schiedam betreft houd maar op service zeer slecht zeer onpersoonlijk ben je een partukeliere klant tel je niet mee. Een jaar aan het lijntje gehouden met men 206 nieuwgekocht mankeerde van alles. Werd wel gerepareerd maar om de drie vier weken terug nog niet goed hoe is dat mogelijk.Maar als je veel stage loperjes heb wisselende monteurs enz. Na een jaar van elende een 207 gekocht ja bij eigeraam te schiedam zal toch weer niet weer geburen al die ellende. Nou!!!!!! Nee hij is goed..... maar een onderhouds beurt gestegen van +- 100 euro naar 280 euro standaard. ach niet zeuren en als je bekleding van je stoel in de garantie periode gaat ravelen loslaat voor de tweede keer niet zeuren word gemaakt weer foto,s maken opsturen en maar wachten. Niet tevreden dan ga je maar naar een ander.vervangend vervoer partukelier he nee dat gaat niet. Ik wacht nu al weer 5weken op bericht december loopt de garantie af dit is van de gekken.

Gesloten