LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help! ik heb een auto geanuleert

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
martijn123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 20:55

help! ik heb een auto geanuleert

Ongelezen bericht door martijn123 »

ik heb een auto gekocht.
maar vlak na de aan koop kreeg ik bericht van de woning stichting dat er een woning voor mij vrij kwam aangezien ik met mijn vriendin samen woon bij mijn ouders heb ik die kans met bijde handen genomen.
dit tot gevolg dat ik de auto die ik toen wel kon betalen niet meer kan betalen.

dit was voor mij de eerste reden om de koop te anuleren en logies dan moet ik anulering betalen

maar toen ik nog even de papieren door las bleek dat ik was voorgelogen ik zou 6 maand garantie krijgen en als er wat was kon ik maar komen zou me niets kosten maar nu blijkt uit mijn ondertekende papieren dat ik niet die garantie heb die mij is belooft dus heb hier over gebeld met de hoop wat van de prijs af te krijgen zodat ik alsnog de auto kon betalen maar de verkoper wert meteen boos en begn over anulerings kosten maar dat had ik nog niet eens voor gesteld
nu heb ik besloten dat ik door de leugens geen zaken wil doen maar moet nu wel 15 % van de auto betalen.
ik heb voor gesteld om de dingen die er voor mij aan zijn veranders een ruiten wisser en een verstel knop van de stoel te betalen en een deel van de 15% in mijn ogen ben ik nog redelijk als dat 300 euro is.

de garage gaat niet akoort wat kan ik doen?

verder horde ik dat ik de overeenkomst niet had mogen tekenen want ik ben 19 en mijn ouders schijnen dan nog finasieel verandwordelijk voor mij te zijn dus die hadden moeten tekenen.

klopt dit ?

mvg martijn

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: help! ik heb een auto geanuleert

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die overeenkomst mag je WEL tekenen. Je bent immers 19, dus meerderjarig en bevoegd om te tekenen en zelfstandig beslissingen te nemen. Dat wordt anders, als je aangeeft niet te kunnen of willen betalen. Dan kunnen je ouders wel aansprakelijk worden gesteld. Ook al hebben ze niet meegetekend. Je zult dus mee moeten gaan in het voorstel van de verkoper. Laat het een (dure) les voor je zijn, om voortaan eerst goed alles door te nemen vóór je tekent.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: help! ik heb een auto geanuleert

Ongelezen bericht door C200K »

Jij hebt een bende onzin gehoord!! Hoe kom je erbij dat je ouders toestemming moeten geven. Onzin.

Voorts is het geval van de garantie alleen steekhoudend als je de toezegging zwart-op-wit hebt, dus niet slechts mondeling. Is dit niet het geval probeer er dan af te komen met een lager percentage, maar....de garage mag de volledige som eisen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: help! ik heb een auto geanuleert

Ongelezen bericht door caruso »

Dan kunnen je ouders wel aansprakelijk worden gesteld
Je verklaart dat TS meerderjarig is. Hoe kunnen zijn ouders dan aansprakelijk worden gesteld?
ONZIN!

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: help! ik heb een auto geanuleert

Ongelezen bericht door hooplol »

Je praat alleen onzin.

Je ouders waren wel verantwoordelijk voor je studieperiode.(tot 18 jaar)
Sjezus wat een spelfouten, duidelijk dat je de koopovereenkomst niet heb kunnen lezen.

Hoeveel denk je van de prijs af te kunnen halen, zodat je de auto wel kan (onder)houden??

Ga AUB fietsen en geniet van je nieuwe huis!

Gesloten