LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan/mag dit wel???

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb in 2006 mijn autootje laten keuren bij een erkende Bovag garage, de nota ontvangen en contant aan de balie betaald.
Op die nota is Voldaan geschreven met een datum erbij.

Tot mijn grote verbazing ontving ik afgelopen week een herinnering met diezelfde nota erbij, dus ruim 2 jaar en bijna 2 maanden verder.
Het was zo'n standaard herinneringsbrief waarbij de datum met pen erop was geschreven.
Er werd direct gedreigd met een incassobureau maar dat doet me toch weinig.

Het autootje waar het om ging heb ik vorig jaar naar de sloop gebracht, met alle papieren erbij, zoals het hoort.
Die nota heb ik daarna weggegooid, die was al meer dan een jaar oud, voldaan, dus hoefde ik 'm niet langer te bewaren.
Maar nu krijg ik dus die brief van m'n garagehouder die doodleuk beweert dat ik nooit betaald heb.

Maar nu? Hij beweert dat ik niet betaald heb, en ik heb die nota niet meer.
Hoe sterk sta ik nu? Kan ik hem erop wijzen dat het ruim 2 jaar heeft geduurd voordat hij zich meldde en dat zijn administratie niet deugt?
Wat zijn mijn rechten of heb ik nu gewoon pech omdat ik die nota niet meer heb?
Wie het weet mag het zeggen.

Groetjes
Nicole

604ssb

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door 604ssb »

Vorderingen tussen burgers verjaren na twee jaar! Even heel simpel gesteld, U heeft dus niets meer te vrezen.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door NewDutchie »

verwijderd vanwege de grote boze wolf 604ssb
Laatst gewijzigd door NewDutchie op 17 jul 2008 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.

604ssb

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door 604ssb »

Voor de wet is het een burger! Als je niet weet waar je het over hebt, bemoei je er dan niet mee!

Rechtspraak maakt onderscheid in geschillen tussen burgers onderling en tussen burgers en overheid.
Maar dat leg ik je nog wel eens uit....

En voor het geval je moeite hebt met lezen: de auto staat niet meer bij de garage maar heeft een bezoekje aan de shredder gebracht, oftewel de sloop!

Bij het Kruidvat hebben ze geregeld brilletjes in de aanbieding, koop er één!

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb een mail gestuurd naar die garagehouder en gezegd dat alles destijds netjes was betaald en gelijk gevraagd waarom het dan ruim 2 jaar moet duren voordat hij een herinnering stuurt, maar ik heb er niets meer op vernomen.
De termijn is verstreken en ik ben benieuwd of er inderdaad een incassobureau komt opdagen ;)
ik verwacht eigenlijk van niet maar ik hou het toch maar in de gaten.

nou ja..hij kon het proberen ;)

Eigenlijk jammer dat ik de reactie van Newdutchie niet heb kunnen lezen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dit verhaal gaat dus toch verder.... :roll:
De garagehouder beweert nu wederom dat de nota niet was voldaan en gebruikt het feit dat ik noch de auto, noch de papieren meer heb tegen mij.
De reactie op mijn vorige mail duurde trouwens weer wekenlang, ik heb hier dus te maken met een zeer eigenwijze garagehouder ;)
Wederom wordt gedreigd met het incassobureau en ik denk dat ik die maar gewoon afwacht, misschien dat zij naar me luisteren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door D1RK »

Hij moet bewijzen dat er niet betaald is....
en dat U dat bonnetje niet meer heeft...
Je moet binnen redelijke termijn een herinnering sturen en dit zal door een rechtbank wegens gebrek aan bewijs geseponeerd worden!

Het is gebruikelijk contant te betalen, maar als pinnen mogelijk was zou ik dat voortaan doen!
Als geen pin apparaat aanwezig was is het jammer voor de garage...

Er van uitgaande dat je niet verhuist bent en dus bereikbaar was is deze termijn onredelijk!
Of je werkelijk niet betaalde is niet van belang....

Als je dreig met het plaatsen van naam garage kost dit hun erg veel klanten...
en net als hun incasso bureau... dreigen mag en ze willen niet bij Radar op het forum met kans op TV uitzending...

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik kick ff deze ouwe topic omhoog, het gaat verder...... :roll:

Na bijna een jaar niets meer gehoord te hebben ontving ik vandaag (?!) een brief van gerechtsdeurwaarder Groenewegen, of ik even 228,77 euro wil betalen!!!
Pffff ik word hier onpasselijk van, kan ik die mensen weer gaan opbellen.
Is hier nou echt niets tegen te doen?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Kan/mag dit wel???

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Update: ik zal me moeten verantwoorden voor de rechter!
Groenewegen is niet ontvankelijk voor mijn verweer, ze zeggen maar zo: het is nu woord tegen woord, dus gaat het voor de rechter uitgevochten worden.
Het is toch te belachelijk voor woorden!!!

Dus mensen...ga vooral NIET naar garagebedrijf Verkammen in Lobith, die man wil schijnbaar zo graag van zijn zwarte geld af dat hij onschuldige mensen ervoor laat opdraaien! :evil:
Er zijn namelijk meerdere gedupeerden, dit is niet de eerste keer dat hij zo'n rotgeintje flikt.

Ik heb SRK rechtsbijstand al ingeschakeld, laat ze maar komen!

Gesloten