LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krul voor Geld leerdam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
f.govers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 14:39

Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door f.govers »

Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Renault Scenic naar Krul voor Auto's gebracht met een lekkage aan het koelvloeistof systeem.
Ze hebben toen de waterpomp vervangen en afgeperst en de distubitieriem vervangen dit kosten bijna € 900,00.
Een paar dagen later merkte ik dat het nog steeds lekte door dat de vloeistof in het expansievat nog steeds zakte.
Ze hebben er toen weer naar gekeken en toen was het een afsluitring die niet goed was deze kost overigens maar een paar Euro.
Toen ik de auto kwam ophalen heb ik meteen gezegd dat ik van deze reparatie geen rekening verwachten, ze vertelde toen ga er eerst maar twee weken mee rijden.
Nu is gisteren mijn auto voor een kleine beurt en APK bij Krul voor Auto's geweest, dit zou ongeveer € 160,00 kosten maar tot mijn verbazing moest ik € 245,00 betalen dat was met de reparatie van de laaste keer dat ze die afsluitring hadden vervangen.
Ik vertelde dat ik het daar niet mee eens was en het niet eerlijk vond omdat de lekkage aan het koelvloeistof systeem niet was opgelost de eerste keer maar na een paar keer overleg hadden ze daar geen zaken mee en moest ik gewoon betalen.
Ik zelfs de auto daar gekocht en mijn tweede auto heb ik daar ook in onderhoud wat zo'n € 800,00 per jaar kost en ben sinds een jaar of 4 daar vaste klant.
Maar nu voel ik me toch aardig opgelicht want voor het zelfde geld was de waterpomp niet kapot en was alleen de afsluitring kapot.
Ik zal ook niemand aanraden om naar deze garage Krul voor Auto's te gaan niet voor een andere auto maar ook zeker niet voor een reparatie.
Want in 1 keer repareren kunnen ze schijnbaar niet liever in twee keer dan heb je weer een paar uur arbeidsloon verdiend.
Krul is niet voor auto's, niet voor klanten maar alleen voor het geld.
Mijn zin zou dan ook zijn: "Bij Krul ben je de ...!!!!"
Sorry, maar mijn vertrouwen is weg bij deze garage en ik snap echt wel waar gewerkt word vallen spaanders maar ze willen je niet eens tegemoet komen.
Maar gewoon de arrogantie waarop dit gegaan is doet mij nog het meeste pijn.

Een zeer ontevreden klant.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door DL3B »

Soms moet je eerst een aantal reparaties uitvoeren om exacte oorzaak te kunnen vinden. (bepaalde dingen uitsluiten).
Was de auto misschien ook aan distributie vervangen toe? Dan is het vrij logisch dat gelijk de waterpomp vervangen is. (want die gaan in een Renaultleven minimaal een keertje stuk)

Overigens: veel succes met uw Scénic want daarmee bent u voorlopig toch nog niet uit de kosten als u pecht heeft
Valt in dit geval nog mee dat uw koppaking niet lek was, want dat is ook een veel voorkomend kwaaltje van deze voitures............ :lol:

Tel even tot 10, doe alsof de zon schijnt & maak u even niet zo druk & praat nog een keertje met Krul of ze u toch niet wat tegemoet kunnen/willen komen. Volgens mij namelijk een bedrijf met een goede naam & niet zo'n afkraker waard!

f.govers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 14:39

Re: Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door f.govers »

Nee de auto was niet aan vervanging van de distibutieriem toe maar omdat ze de waterpomp hebben vervangen moesten ze de distributieriem er afhalen en kunnen ze deze niet meer terug plaatsen omdat deze dan niet meer bedrijfszeker is.
En U heeft gelijk als je dingen wilt uitsluiten maar dan hoef je er toch niet twee keer voor te betalen arbeidsloon bedoel ik dan want die afsluitring van een paar Euro hadden ze beter ook kunnen vervangen.
Had mij €80,00 gescheelt. En praten met Krul heeft geen zin wat denkt U dat ik gedaan heb.
Ze zijn liever een vaste klant kwijt die daar voor €800,00 Euro komt brengen als dat ze die € 80,00 niet in rekening brengen.
De baas zelf durft niet eens mijzelf op te bellen om het op te lossen.
En geloof mij zo'n goede naam hebben ze niet want ik was al een paar keer gewaarschuwd door verschillende mensen en toen zei ik altijd die ervaring heb ik niet tot nu toe dan.
Als de baas lef heeft belt hij me alsnog op en zorgt hij dat we er samen uitkomen.
Tot die tijd is het mijn garage niet meer en zal ik hem niet aanbevelen bij andere mensen.
En ik hoop dat veel mensen dit bericht lezen zodat ze ook gewaarschuwd zijn en niet zo als mij denken die ervaring heb ik niet.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik zou de andere kant een reactie van het betreffende bedrijf ook wel willen horen of zien. Een bedrijf afzeiken is heel makkelijk.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi ik heb geen ervaring met dit model maar €.900,00 voor het vervangen van de pomp en de distributieriem? Volgens mijn, zal wel simpele berekening zijn, waterpomp plus riem zeg €. 200,00. Blijft €. 700,00 arbeid. Zelfs bij een belachelijk hoog arbeidsloon van €.70,00 p.u. kom ik op een arbeids tijd van tien uur.

Ik kan het natuurlijk mis hebben maar vind het wel een hele dure reparatie.

Ronald.

f.govers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2007 14:39

Re: Krul voor Geld leerdam

Ongelezen bericht door f.govers »

Jonjo neem contact op zou ik zeggen.

Gesloten