LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Louwman Groningen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
HS2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 21:23

Louwman Groningen

Ongelezen bericht door HS2007 »

In mei 2006 heb ik bij Toyota garage Louwman in Groningen een nieuwe Toyota Avensis gekocht Bij aankoop bleek dat het stuur scheef stond, de garage heeft toen de auto uitgelijnd.Na 8 maanden, (13.000 km) bleek dat de achterbanden totaal waren versleten. Na controle van de garage bleek dat de auto van achteren door hun monteur niet was uitgelijnd. De gevolgschade van het niet goed uitlijnen zijn twee versleten achterbanden.Voorstel van de garage was: twee nieuwe banden waarvoor ik dan 180 euro moest bijbetalen. Ik vond hun voorstel niet rieel, en na vele gespreken met de balie medewerker over een goede oplossing, waren we overeengekomen: twee nieuwe banden waarvoor ik dan 110 euro moest betalen. Omdat ik een operatie moest ondergaan, zou ik na mijn ziekenhuisopname een afspraak maken om de banden te laten monteren. Toen ik deze week de garage opbelde om hiervoor een afspraak te maken, vertelde men mij dat de overeenkomst niet door ging.De reden was dat ik tegen een verkoper, die van het verhaal op de hoogte was, had verteld dat ik de manier hoe ik behandeld ben door die balie medewerker niet plezierig vond. Ondertussen heb ik deze week contact opgenomen met de importeur van Toyota Nederland. Hun hebben telefonisch contact gehad met de garage in Groningen, maar de garage wil nergens van weten en laat weten dat de garantie is vervallen op mijn nieuwe auto. Het is voor mij onvoorstelbaar dat je op een nieuwe auto totaal geen garantie hebt van de garage, en dat de importeur vervolgens niets voor je kan doen.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Louwman Groningen

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Laat de dealer dit eens op papier zetten en leg het eens voor aan een advocaat. Hij gaat gegarandeerd onderuit.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Louwman Groningen

Ongelezen bericht door Shareena »

Hier ook alleen maar slechte ervaringen met Toyota Louwman (Kerketuinen Den Haag wel te verstaan...)

In mei vorig jaar een Toyota Aygo gekocht...Op het koopcontract stond dat wij 6 weken moesten wachten op de auto UITERLIJK! Ik dus wachten op de brief... Na 5 weken had ik nog niks, dus ik besloot om maar even te bellen hoe het met betalen zat.. Ik kreeg toen te horen dat het geen 6 weken waren, maar minimaal 10! 6 weken klopte helemaal niet en hoe kon ik daarbij komen? Op het contract stond dat? Dat kon helemaal niet?! Blahblahblah, uiteindelijk 13!!! weken gewacht en er kon nog geen TomTom of wat dan ook af voor het wachten...

Er stond in het boekje van de auto dat als je ELKE deur opent er licht aan gaat.. Dat was bij mij dus niet zo en was alleen bij de bestuurdersdeur... Dus ik ben terug geweest.. Volgens de verkoper bleek dit alleen zo te zijn in Frankrijk en had ik dus het verkeerde? boekje (Lijkt mij dat ze een Nederlands boekje niet in Frankrijk gebruiken...) Het was volgens de verkoper een "optie", die NERGENS bestelbaar was... Het knopje waar ik me licht mee aandoe geeft ook aan dat het voor 4 deuren geldt en niet alleen voor de bestuurdersdeur!

Toen ik zei dat ik het gewoon in mijn auto wilde omdat het hoort wilde hij niet accoord gaan.. Het was duur, veel werk: gaten horen, draden bevestigen en door de auto trekken en erg moeilijk! Na gebeld te hebben met het hoofdkantoor bleek dat het een kwestie van een draadje trekken was, niet meer dan een half uur en ik ben dus ook terug gegaan om verhaal te halen. Ineens was het volgens de verkoper een fluitje van een cent, de gaten zaten er tenslotte al volgens hem, maar kostte het me 100 EURO. Ik zei dat ik dit te gek vond, omdat ik vond dat ik er recht op had! Toen ik voorstelde om de kosten dan te delen vond hij het niet leuk en wilde hij er eigenlijk niet meer over praten... Ben toen ook weggegaan!

Later bleek dat ik geen lakstiftje had gekregen, maar ik had wel een kras van iemand bij het uitparkeren en daar moest ik potverdorie voor betalen!!!! Dan koop je een nieuwe auto en kan dat er niet eens vanaf! Mijn reactie was toen: als ik moet betalen stop je hem maar in je donkere gat!!

Ik koop in ieder geval daar nooit meer mijn auto!!!!!

leon2
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mar 2007 16:47

Re: Louwman Groningen

Ongelezen bericht door leon2 »

Beste HS2007,
Kwik Fit heeft een aktie met de maat voor de Avensis voor Euro 65.00
Ga lekker daar laten monteren. Je hebt het over 2 tientjes.

HS2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 21:23

Re: Louwman Groningen

Ongelezen bericht door HS2007 »

Hallo Leon,

Je hebt gelijk, en er zitten ook al nieuwe banden om. Maar waar het mij omgaat is dat een dealer zelf beslist over het geven van garantie op een auto van € 30.000. Dit moet toch niet mogelijk zijn bij een wereldmerk als Toyota!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Louwman Groningen

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik je verhaal zo lees heb je een nieuwe auto die bij transport schade heeft opgelopen.

Een vriend van mij heeft dit met een Italiaans merk gehad.
Het bleek dat deze tijdens het Transport wat ongelukkig van de Trailer was gekomen en na wat te snel versleten banden en raar stuur gedrag heeft hij de wagen bij de ANWB grondig laten keuren hieruit bleek dat de auto was rechtgetrokken en bijgespoten.

De dealer heeft onder druk van de importeur alles moeten vergoeden.

Gesloten