LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MSinteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:41

Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door MSinteur »

Hallo allemaal,

Inmiddels even geleden, op dinsdag 21 juni kreeg ik pech met mijn auto. Gezien het feit ik een Hyundai heb aangeschaft bij een erkende Hyundai dealer, heb ik hierbij de Hyundai Mobiliteitsgarantie gekregen. Dit houdt in dat ik 24/7 pechhulp heb in Europa.

De dealer heeft mij een e-mail gestuurd met daarin dat ik het nummer achterop het door mij ontvangen pasje moest bellen om hulp te krijgen. Dit heb ik gedaan en degene met wie ik aan de telefoon gesproken heb, gaf aan dat er direct iemand aan kwam. Tot zover dus ook geen problemen.

De daarop volgende donderdag krijg ik echter een telefoontje van dezelfde alarmcentrale die mij mededelen dat er kosten aan mij doorberekend gaan worden, gezien het feit ik het verkeerde nummer heb gebeld. Deze was alleen geldig voor Mazda eigenaars. Dat is mij overigens nooit verteld en er is ook mij ook, ten tijde van het telefoongesprek, nooit verteld dat er kosten aan verbonden zouden zitten.

Vervolgens heb ik mijn Hyundai dealer gebeld om te vragen wat hier aan de hand is. Zij stelden zich echter zéér defensief op en vertelden mij dat ik maar beter had moeten kijken, omdat er dus blijkbaar duidelijk twee nummers op de achterkant van het pasje stonden. Een nummer voor Mazda eigenaars en een nummer voor Hyundai eigenaars. Zij konden niks voor mij betekenen en ik moest het maar uitzoeken met de alarmcentrale.

Een foto van het pasje, exact zoals het mij toegestuurd is, kunt u hierzien (http://i63.tinypic.com/2rmur2e.jpg). Zoals jullie wel kunnen zien, is het wel duidelijk wat hier mis is gegaan. Ik kan het nummer van Hyundai niet lezen. Sterker nog, deze heb ik totaal niet gezien omdat er iets overheen is geprint

De Hyundai dealer is nu bereid naar eigen zeggen 'vanuit commercieel oogpunt' om 50% van de kosten te vergoeden, maar eigenlijk vind ik dit nog steeds schandalig. Dit wordt mede versterkt door het feit zij compleet liegen over dat ik aangegeven zou hebben dat ik gewaarschuwd ben vanuit de alarmcentrale voor eventuele kosten. Dit is absoluut niet het geval geweest.

Ben ik hier nu compleet onredelijk als ik wens dat zij de kosten volledig voor zich nemen of heb ik hier wel degelijk een punt?

Met vriendelijke groet,

Marcel Sinteur

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door berndv »

MSinteur schreef:Hallo allemaal,

Inmiddels even geleden, op dinsdag 21 juni kreeg ik pech met mijn auto. Gezien het feit ik een Hyundai heb aangeschaft bij een erkende Hyundai dealer, heb ik hierbij de Hyundai Mobiliteitsgarantie gekregen. Dit houdt in dat ik 24/7 pechhulp heb in Europa.

De dealer heeft mij een e-mail gestuurd met daarin dat ik het nummer achterop het door mij ontvangen pasje moest bellen om hulp te krijgen. Dit heb ik gedaan en degene met wie ik aan de telefoon gesproken heb, gaf aan dat er direct iemand aan kwam. Tot zover dus ook geen problemen.

De daarop volgende donderdag krijg ik echter een telefoontje van dezelfde alarmcentrale die mij mededelen dat er kosten aan mij doorberekend gaan worden, gezien het feit ik het verkeerde nummer heb gebeld. Deze was alleen geldig voor Mazda eigenaars. Dat is mij overigens nooit verteld en er is ook mij ook, ten tijde van het telefoongesprek, nooit verteld dat er kosten aan verbonden zouden zitten.

Vervolgens heb ik mijn Hyundai dealer gebeld om te vragen wat hier aan de hand is. Zij stelden zich echter zéér defensief op en vertelden mij dat ik maar beter had moeten kijken, omdat er dus blijkbaar duidelijk twee nummers op de achterkant van het pasje stonden. Een nummer voor Mazda eigenaars en een nummer voor Hyundai eigenaars. Zij konden niks voor mij betekenen en ik moest het maar uitzoeken met de alarmcentrale.

Een foto van het pasje, exact zoals het mij toegestuurd is, kunt u hierzien (http://i63.tinypic.com/2rmur2e.jpg). Zoals jullie wel kunnen zien, is het wel duidelijk wat hier mis is gegaan. Ik kan het nummer van Hyundai niet lezen. Sterker nog, deze heb ik totaal niet gezien omdat er iets overheen is geprint

De Hyundai dealer is nu bereid naar eigen zeggen 'vanuit commercieel oogpunt' om 50% van de kosten te vergoeden, maar eigenlijk vind ik dit nog steeds schandalig. Dit wordt mede versterkt door het feit zij compleet liegen over dat ik aangegeven zou hebben dat ik gewaarschuwd ben vanuit de alarmcentrale voor eventuele kosten. Dit is absoluut niet het geval geweest.

Ben ik hier nu compleet onredelijk als ik wens dat zij de kosten volledig voor zich nemen of heb ik hier wel degelijk een punt?

Met vriendelijke groet,

Marcel Sinteur
vreemde gang van zaken. het nummer is inderdaad niet met goed fatsoen te ontcijferen, en als ik dit pasje zo bekijk, zou ik ook het nummer van Mazda hebben gebeld. Daarnaast ook vreemd dat u dus wel geholpen wordt, maar omdat u via de verkeerde lijn inbelde, zijn er kosten aan verbonden. Zijn dit toevallig 2 verschillende alarmcentrales ofzo?

Het lijkt mij dat het probleem is veroorzaakt door de partij die dit pasje geprint heeft, persoonlijk ben ik van mening dat u hier niet echt schuld aan heeft. Ik vraag mij echter af waar de schuld nu wel ligt. De dealer is degene die het pasje waarschijnlijk heeft geprint, die heeft daarin tekortgeschoten door over het telefoonnummer heen te printen. Maar de alarmcentrale had dit ook aan u kunnen aangeven, hoewel ik het te gek voor woorden vindt als het dezelfde alarmcentrale zou zijn, dat ze via telefoonlijn a kosteloos helpen en via telefoonlijn b kosten gaan rekenen.

MSinteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:41

Re: Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door MSinteur »

Ik durf niet te zeggen of het 2 verschillende alarmcentrales zijn. Blijkbaar zijn het echter wel 2 verschillende nummers.
Grappig detail is dat de alarmcentrale, voordat ik iemand te spreken kreeg, aangaf dat het gesprek opgenomen zou worden.

Bij beide partijen heb ik erop aangedrongen om dan het opgenomen gesprek af te luisteren, om in ieder geval te bewijzen dat mij nooit is verteld dat ik:
1. Het verkeerde nummer gebeld;
2. Hier kosten aan verbonden zouden zitten.

Dat is door beide partijen geweigerd.

MSinteur
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2014 11:41

Re: Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door MSinteur »

Zojuist wederom een e-mail gestuurd dat ik andere stappen zou moeten gaan ondernemen (Lees: Radar, Consumentenbond).

Reactie van de dealer gehad, waarin zij aangeven dat zij alsnog bereid zijn 100% te vergoeden, aangezien zij begrijpen / vinden dat de afdrukfout geleid heeft tot dit problem.

Opgelost denk ik zo. :)

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat is mooi, maar wel vreemd dat ze pas in actie komen als er hier verhalen op het forum rond gaan. Ik neem aan dat het om een jong gebruikte auto gaat?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Slechte ervaring Auto Smolders Tilburg

Ongelezen bericht door john18 »

Het mooiste is dat Smolders dealer is van beide merken!

Gesloten