LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nere
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 12:59

Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Ongelezen bericht door Nere »

Ik heb in februari 2008 een auto Volvo V70 gekocht voor een flink bedrag bij een erkende Volvo dealer. De verkoper vertelde mij dat de auto in prima staat was en ik heb tot op heden ook geen problemen gehad met het rijden ermee.

Echter heb ik in november besloten een nieuwe auto te kopen, diesel ipv benzine. Wederom een V70. Ik heb een mooi exemplaar gevonden bij een andere garage, ook een erkend dealer. Daar vertelde de garagehouder mij dat hij kon zien (met zijn kennersoog) dat de auto een keer in de kreukels heeft gezeten en hij kon mij bij inruil nog niet de helft bieden van wat ik in februari voor de auto betaald heb.

Voor mij betekent dit een schadepost van zo'n 7.000,- euro. Een bedrag dat een auto normaal niet in één jaar tijd in waarde daalt.

Kan ik schadevergoeding verhalen op de eerstgenoemde garagedealer?

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zolang je geen schadevrij garantie op papier hebt kun je weinig beginnen. Wel kun je de verkoper van de auto ermee confronteren. Je hebt trouwens schade en schade en mits goed gerepareerd hoeft een schadeauto niet veel minder waard te zijn (en is hij gewoon in "prima" staat).
Besef echter wel dat de gemaakte rekensom niet op gaat. De marge die de verkoper op jouw auto heeft gemaakt kun je er zo vanaf trekken. Verder is de markt voor dieselauto's redelijk ingestort en 5000 Euro minder is voor een ( thans veel moeilijker verkoopbare) V70 helemaal niets bijzonders.
Dus je zou de anwb kunnen laten keuren en is hij goek kun je de keuze maken om het gewoon te blijven rijden of de auto ongeacht de uitkomst gewoon (met verlies doorverkopen)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een auto een jaar houden en dan verkopen in een moeilijke markt is vragen om problemen. Waarom houd je hem niet ? Gewoon helemaal oprijden dit is veruit het voordeligst.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Ongelezen bericht door Cr@m »

Volgens mij kan je via je verzekering opvragen of je auto een schadeverleden heeft.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verkeerde informatie gekregen van een Volvo dealer

Ongelezen bericht door D1RK »

Ook kleine krassen of zo worden overgespoten dus of er echt schade was?

Verder is goed herstelde geen vermindering maar soms een waarde stijging omdat je minder steenslag en zo zult hebben.
Gewoon verder kijken naar een andere, want er worden er voldoende aangeboden.

Gesloten