LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATU Arnhem oplichters!!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
horror68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 00:06

ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door horror68 »

06 november 2009 mijn auto naar ATU in Arnhem gebracht voor montage van 4 nieuwe banden en een APK. De APK keurmeester van ATU belt mij na ongeveer een uur. De draagarm rechtsvoor is niet goed. De auto zal hier op worden afgekeurd, tenzij de onderdelen worden vervangen. Hierop heb ik gevraagd wat de kosten van de vervanging zouden bedragen. Hij gaf aan dat dit ongeveer EUR 169,-- zou zijn, waarna ik zei dat de auto mocht worden afgekeurd. Ik vertrouwde het niet. De monteur vroeg of ik zeker wist dat ik dat wilde, waarop ik bevestigend antwoordde.

De auto heb ik diezelfde middag ter keuring aangeboden bij een ander bedrijf. Hier werd hij goedgekeurd. Bij het afmelden: steekproef!! De keurmeester van de RDW keurde de auto ook goed!! Toen ik hem aangaf dat de auto diezelfde ochtend was afgekeurd op het de draagarm, gaf hij aan dat alleen het rubber scheuren vertoonde maar omdat er geen sprake was van “metaalcontact” was dit geen afkeurnorm (Het rubber laten vervangen kan overigens bij de meeste garages voor minder dan 100 Euro). De auto was dus die ochtend onterecht afgekeurd.

Meteen nadat de auto bij de steekproef was goedgekeurd ben ik terug gereden naar de ATU :evil: . Hier heb ik aangegeven dat de auto door hun was afgekeurd, terwijl een ander APK keuringsstation hem goedkeurt en zelfs na een steekproef door de controlerende instantie, de RDW, ook is goedgekeurd. Ik heb aangegeven dat het minste wat de ATU zou kunnen doen, het terugbetalen van de EUR 25,-- zou zijn. Hierover werd op dat moment geen uitspraak gedaan door de bedrijfsleider. Hij wilde eerst overleggen met de chef werkplaats en de keurmeester.

De bedrijfsleider neemt op 13 november contact op. Hij geeft aan dat hij in overleg met de chef werkplaats, de keurmeester en zijn directe chef heeft besloten om de EUR 25 niet te restitueren. De reden hiervan, zo geeft hij aan, is dat de monteur vindt dat het betreffende onderdeel dusdanig slecht was dat dit wél een afkeurnorm was en hij daarom de auto terecht heeft afgekeurd. De bedrijfsleider zei dat ik meteen had moeten aangeven dat ik vermoedde dat er iets niet klopte, waarop ik antwoordde dat ik de auto bij een ander bedrijf ter keuring heb aangeboden omdat ik het niet vertrouwde. De bedrijfsleider gaf aan dat hier 5 uren tussen zat, waarmee hij suggereerde dat er herstelwerkzaamheden uitgevoerd zouden kunnen zijn. Ik heb meteen aangeboden om langs te komen en aan te tonen dat dit niet is gebeurd en dat de auto nog in dezelfde staat is als op de dag van de keuring door ATU. Ook heb ik hem gevraagd hoe het mogelijk is dat een keurmeester van de ATU auto’s kan afkeuren die door de keurmeester van de RDW tijdens een steekproef worden goedgekeurd en aangegeven het in het geheel niet eens te zijn met de gang van zaken, te vinden dat mijn auto ten onrechte is afgekeurd en ik meen recht te hebben op restitutie van de EUR 25,-- die ik aan onterechte keuringskosten heb betaald.

De bedrijfsleider zal het nogmaals voorleggen bij de hogere leiding. Op vrijdag 20 november kreeg ik het heugelijke nieuws dat ik de 25 Euro terug zou krijgen. Dit heb ik de dinsdag daarop opgehaald. Excuses konden er niet vanaf............

Ik, zaken doen met ATU?!?!?! NOOIT MEER!!!!!!!!!!!!!!!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door jor »

De ene keurmeester is de andere niet, strikt genomen had het dan misschien niet nodig geweest voor de APK maar er is wel degelijk iets niet in orde al is dat dan kennelijk niet van invloed op de veiligheid.Om een bedrijf hiervoor oplichters te noemen is zwaar overdreven en naar mijn smaak in dit geval ook volkomen onterecht.Je zit vol met rancune en zelfs na geld terug (zou een oplichter natuurlijk nooit doen ) vind je het nodig het bedrijf zwart te maken. Ga je schamen.
horror68 schreef.....Toen ik hem aangaf dat de auto diezelfde ochtend was afgekeurd op het de draagarm, gaf hij aan dat alleen het rubber scheuren vertoonde maar omdat er geen sprake was van “metaalcontact” was dit geen afkeurnorm

jopiooo
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2009 08:45

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door jopiooo »

Helemaal mee eens Jor, zwaar overdreven.

horror68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 00:06

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door horror68 »

Ik schaam me diep :oops: ................. NOT!!!!!! :twisted:

Het rubber was idd niet goed (en wordt deze week vervangen). Het was geen afkeurnorm en de auto zou hierop wel worden afgekeurd. Hiermee is mij de keus ontnomen om al dan niet te (laten) repareren. Een norm is toch een norm of mogen de keurmeesters die ter plekke verzinnen?
Misschien is het daarom dat er een controlerende instantie bestaat.... (Goddank).

Ze wilden mij 169 Euro in rekening brengen voor het vervangen van een draagarm terwijl alleen het rubber niet goed is. Dit scheelt aanmerkelijk in de reparatiekosten. Hoeveel, weet ik aan het einde van de week......

In eerste instantie wilden ze het geld NIET teruggeven. Pas na 8 minuten telefonisch aandringen werd mij toegezegd dat er nogmaals overleg zou plaatsvinden. Een week later kreeg ik alsnog (en terecht) mijn geld.

Het bedrijf zwart maken heb ik zeker niet gedaan. Ik heb mij puur beperkt tot een chronologische opsomming van de feiten. Iedereen mag zijn eigen conclusie trekken. Mijn conclusie staat in de titel en laatste regel.......

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door jor »

A** Arnhem oplichters!!
Dit is je topic-titel en dan nog beweren dat je het bedrijf niet zwart wil maken?
Nou Nou, wel 8 minuten moeten praten om je geld terug te krijgen en dat nog terugkrijgen ook. Elk weldenkend mens op dit forum noemt dit echt geen oplichting, je bent gewoon een zeur.

horror68
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 00:06

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door horror68 »

Nee, het is pas oplichting als je je laat oplichten. Dit is deze zeur niet gebeurd. Vele anderen trappen er wel in..........

Misschien mensen die anderen een zeur vinden wanneer ze anderen waarschuwen voor de vermoedelijke intenties van dit bedrijf.

Een prettig leven verder, Jor!

jopiooo
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2009 08:45

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door jopiooo »

En toch maak je hier dat bedrijf mee zwart, met zoals je al aangeeft vermoedelijke intenties. Lijkt mij als dat bedrijf je had willen oplichten, dan had het wel met een grotere reparatie smoes gekomen lijkt mij. Snap best wel dat er misschien een andere uitleg is geweest. Maar oplichting is toch echt een zeer zware beschuldiging waar je een bedrijf veel mee kunt schaden.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Ik ben zelf ondernemer en word wel eens bang van mensen als horror68.

Je klant is niet tevreden met een geleverde dienst of produkt en gaat verhaal bij je halen. Dit wordt opgelost door het bedrijf, en vervolgens wordt je naam toch nog even door het slijk gehaald op diverse fora....

Mensen die even googlen vinden in de zoekresultaten de titel - A** Arnhem oplichters!!- en men heeft vervolgens direct een negatief beeld van het bedrijf.

Denk daar eens aan voor je een bedrijf met naam en toenaam op een forum plaatst.

Daperd1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 12:58

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door Daperd1983 »

Ik laat hier morgen heel fijn en netjes mijn auto keuren, inclusief het vervangen van de voorpijp van mijn uitlaat...

Ik heb juist goede ervaringen met de ATU, ook in het verleden hebben ze mij keurig geholpen met vragen, keuringen, service, en werkzaamheden!

Afgelopen vrijdag ben ik al bij de ATU geweest voor wat kleine werkzaamheden, en ze hebben mij prima werk geleverd... Dat zou een oplichter nooit doen!

Binnenkort zal ik jullie laten weten, wat er gebeurd is tijdens mijn APK morgen! :D

Gegroet!

bokkiebiok
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:51

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door bokkiebiok »

Ik heb mijn auto ook laten keuren bij de ATU. Afkgekeurd, wiellager rechtsachter defekt.Ze hebben het wiellager vervangen. Ik hoorde voor de keuring wel iets aan de auto,ik dacht de uitlaat. Later bleek mijn wiellager linksvoor niet goed te zijn.Ik heb deze zelf vervangen.
Dat de ATU het wiellager rechtsachter vervangt vindt ik gek terwijl het wiellager links voor defekt is. Ik vind dat ze het oude wiellager aan mij moesten laten zien. ( dit is bij de meeste garages gebruikelijk)Zo heb ik wel een bijsmaak

hsj64
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2011 11:45

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door hsj64 »

nou ik ben het weleens
ook ik ben op gelicht door de atu
auto laten keuren en als hij goed gekeurd is een kleine beurt
nou een beurt kreeg hij maar werd wel afgekeurd
en dat noem ik geen service
zelfs een rapport kunnen ze niet goed invullen
en keuren heb ik geen woorden voor dingen op een bon zetten die niet kapot zijn maar wat wel kapot is niet erop zetten
jaren hebben ze ons achterlicht goedgekeurd maar nu was het niet zo omdat de regels verscherpt waren en wij geen keurmeesters waren nou ik heb de rdw inspector persoonlijk aan de telefoon gehad en de regels waren niet verscherpt dus allemaal lulkoek van atu
ik heb ze aangemeld bij de rdw
de auto konden ze niet maken want we moesten naar een dealer
maar wel een beurtje geven dan doe je dat ook niet toch
voor het zelfde geld kunnen we de auto niet laten maken te veel onkosten
en dat beurtje hefft de auto nu dubbel gehad want we hadden een lekke uitlaatklep wat hun niet konden vinden
mijn auto is nu wel goed gekeurd zelfs met dat achterlicht en de motor loopt als een zonnetje
dus wij gaan niet meer naar de atu

ruudjoris
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2011 21:21

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door ruudjoris »

maak jezelf nog maar meer wijs , elke normale autozaak probeert het echt goed te doen voor elke klant , als de monteur per ongeluk een artikel over het hoofd zit in zijn 100 boeken voor onderdelen vind ik het niet echt een ramp , wat een bombarie voor niets hier. de consument moet zichzelf soms eens bekijken meestal kan ie lachen met zichzelf !!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door ciske »

ruudjoris schreef:maak jezelf nog maar meer wijs , elke normale autozaak probeert het echt goed te doen voor elke klant , als de monteur per ongeluk een artikel over het hoofd zit in zijn 100 boeken voor onderdelen vind ik het niet echt een ramp , wat een bombarie voor niets hier. de consument moet zichzelf soms eens bekijken meestal kan ie lachen met zichzelf !!!

laat me raden...jij hebt een garagebedrijf?

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door klaas11 »

Toch geef ik horror68 gelijk je auto moet volgens de apk normen worden gekeurd als dus zelfs een rdw keurmeester aangeeft dat een onderdeel binnen de norm valt heeft atu verwijtbaar iets fout gedaan.

apwillems
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:26

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door apwillems »

ATU oplichters - oftewel: onbekend met service.
Liet een nieuwe voorlamp inzetten - minder dan 2 minuten werk: ATU vraagt, behalve 12,50 voor de lamp (o.k.) ook 7,50 voor ht inzetten van de lamp.
Mij zien ze daar nooit meer terug.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door trebelski »

apwillems schreef:ATU oplichters - oftewel: onbekend met service.
Liet een nieuwe voorlamp inzetten - minder dan 2 minuten werk: ATU vraagt, behalve 12,50 voor de lamp (o.k.) ook 7,50 voor ht inzetten van de lamp.
Mij zien ze daar nooit meer terug.
Hun blij :wink:
Als je het allemaal zo goed weet waarom verving je die lamp dan niet zelf, tijd is geld voor een bedrijf.

ben_cal
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2011 22:21

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door ben_cal »

De meeste APK meesters zijn ook auto monteurs en kijken ook op met de gedachten van een monteur. Hiermee is niets mee, is ook goed. Ik ben zelf ook keurmeester en zit soms ook te twijfelen wat te doen. Moeilijke klanten en zeurpieten zijn altijd een probleemgeval. Zij willen goedkoop, maar als het niet goed gaat krijgen wij als garage de schuld. Voorbeeld; ik kreeg een auto aangeboden waarbij de versnellingsbak zoveel geluid maakte dat ik bang was dat deze ieder moment kon vastlopen. Volgens de apk regels is dit GEEN afkeur punt. Ik vond het erg gevaarlijk en risicovol en heb de auto terug gegeven zonder aan de keuring te beginnen. Nog een voorbeeld, ik heb een auto goed gekeurd. Opmerking uitlaat was roestig maar lekte niet. twee dagen later valt de uitlaat onder de auto vandaan. Eerste wat de klant doet; mij bellen en vragen hoe ik de auto heb gekeurd en wat voor slechte keuring ik heb verricht. Terwijl ik volgens de NORM heb gehandeld. Wat sommige hierboven in de forum vinden. Voor ons is er een risico, een versnellingsbak of een uitlaat kan/kon ook defect raken tijdens eventuele steekproef. Dan mogen wij uitleg geven. Dus NORM bestaat niet. aangezien de klaagende ATU klant de draagarm(rubber) alsnog heb vervangen is het terecht dat ATU vind dat deze vervangen moet worden. Klanten die klagen over zetten van een lampje te duur is, waarom probeert u zelf niet?? u zal niet de eerste zijn dat u het lampje niet kan monteren, of als het toch lukt verkeerd is gemonteerd (h1 en H7 lampjes vooral). Dus als u als klant het beter weet moet u zelf maken. Als een (goede ervaren) garage vind dat er iets niet goed is, afgezien van de APK norm, zal er hiervoor een reden zijn. Veiligheid staat bovenaan, ook boven de APK norm. Sommige APK normen zijn erg krom en heeft niets met veiligheid te maken, of juist tegen de veiligheid in.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Nogmaals laat je wagen keuren bij ene onafhankelijk apk station, voorkom je in 99 % van de gevallen dit soort problemen

peweetje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 08:00

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door peweetje01 »

oei, binnekort volgt misschien meer

peweetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 17:23

Re: ATU Arnhem oplichters!!

Ongelezen bericht door peweetje »

2 nieuwe voorbanden (Barum is Continental) bij ATU Arnhem laten vernieuwen. Nog die zelfde middag, nog geen 17 km met de banden gereden, rijdt de auto over het Velperbroekcircuit en neemt de afslag Arnhem Nijmegen richting Pleijweg. In de eerste bocht vanaf de rotonde begon de auto te slingeren en was niet meer te corrigeren. De auto sloeg eerst links tegen de vangrail waardoor hij op de zijkant belandde, vervolgens schoof de auto naar rechts en gleed over alle drie de rijbanen tot hij tegen de rechter vangrail tot stilstand kwam. Gelukkig was er alleen blikschade. Drie getuigen hebben het ongeluk zien gebeuren en hebben verklaard dat de auto in de bocht een zachte dan wel een lekke voorband had. Wat nu de oorzaak is geweest van de leeglopende of wel te zachte banden kan niemand hard maken, Ik heb op eigen beweging de banden laten onderzoeken bij Continental in Duitsland. In het rapport staat het volgende in de openingszin: “Nach erfolgter Überprüfung der beiden reifen ist festzustellen, dass diese mit absinkendem oder nicht ausreichendem fülldruck gefahren wurden.“ Iedereen mag hier zelf zijn conclusie uittrekken.

http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/it ... iezen/2260

Gesloten