LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door sylvesterb »

linda.mees schreef:
17 apr 2020 09:16
En dan ga je er wel snel werk van maken. Deze mensen hebben meer vijanden dan vrienden. Dan kom je al weg gauw bij 14 personen .
Uw 14 mensen maakt u verhaal compleet ongeloofwaardig en dit lijkt meer weg te hebben van een wraak topic. Jouw kwestie met deze autoverkoper is uniek voor u een rechter neemt niet mee dat er 13 andere soort gelijke problemen hebben.

Los daarvan heeft geen van deze 14 personen uw verhaal hier bevestigd.

Dat de auto beschadigde nadat u pech kreeg op de snelweg vind ik ook wonderbaarlijk en meer zorgelijk dan een auto waarvan de motor uitvalt. Uit uw verhaal maak ik op dat de motor uitviel, u al toeterend met hoge snelheid de berm bent ingedoken. Deze handeling is natuurlijk geheel uw eigen keus op dat moment en de schade is ook geheel aan uw zelf te wijten daarin. Los daarvan is het zeer gevaarlijk dat u zo reageert bij een uitval van de motor op de snelweg. U heeft geluk dat er geen politie reed anders was u zeker uw rijbewijs kwijtgeraakt voor gevaarlijk rijgedrag.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door grun »

linda.mees schreef:
17 apr 2020 09:16
Ja zeker ben ik Vlot, deze gebeurtenissen horen ook vlot opgelost te worden. Aangezien deze mensen ons vierkant uitlachen van het autobedrijf.
En dan ga je er wel snel werk van maken. Deze mensen hebben meer vijanden dan vrienden. Dan kom je al weg gauw bij 14 personen .
Ik ben wat sceptischer en ben bang dat dit een hele dure les voor je is. De verkoper laat zich nog liever failliet verklaren dan dat je een cent terug krijgt. Om dan over een tijdje onder een andere naam opnieuw te beginnen. Dat je medestanders hebt zegt niet zoveel, want de rechter zal ieder geval apart beoordelen, vermoed ik tenminste.

Aan de andere kant begrijp ik je wel want zelf was ik ook zo, vroeger. Ik kocht ook altijd auto's in het budget segment van 1000-3000 euro. Dan moet je echt geluk hebben maar meestal heb je pech. Dat heeft me een hoop leergeld gekost.

Bij de aankoop van de laatste auto, twee jaar geleden, heb ik eindelijk eens iemand meegenomen die er verstand van heeft. Een ervaren autokenner en monteur die ze niks wijs kunnen maken. Ken je zo iemand niet om je omgeving, google dan eens op autocoach. Het kost je een paar honderd euro maar het behoedt je voor miskopen. Zo iemand betaalt zichzelf terug want waar ik woon zijn de autoprijzen aan de hoge kant, dus ik haal mijn auto uit gebieden waar ze veel goedkoper zijn, vaak >200 km verderop. Dan moet de auto goed zijn want bij problemen ga je niet meer terug.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft hier weinig aan, maar haast bij de aankoop van een auto is echt funest. U heeft er ook een half uur mee gereden. En niks gemerkt.

Een testrit houdt onder meer in: Rijden op hobbels, rijden op de snelweg, stuur even loslaten en kijken of hij rechtuit rijdt, draaicirkel uitproberen, schokbrekers testen, op de brug zetten en de onderkant inspecteren, tenminste onderweg een paar keer hard remmen, van tevoren de onderhoudsgeschiedenis goed bekijken over de laatste jaren (rapport RDW voor een paar euro), letten op waarschuwingslampjes, alle verlichting en richtingaanwijzers controleren, motor goed bekijken en nog een paar dingen. Pas dan heb je een redelijke indruk van het functioneren.

Al deze dingen kosten niks. Mijn eigen ervaring. Ik heb vier maanden geleden een auto uit 2004 voor 1400 euro op deze manier gekocht. Inmiddels meer dan 3000 km. probleemloos gereden.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door cherokee »

linda.mees schreef:
17 apr 2020 01:29
Wat er precies aan de auto mankeerd.

De auto slaat om de minuut uit. Door het in de berm raken met de auto is er een deel van de zijkant flink beschadigd.

Er komt rook uit de motorkap.
Het stuur stuurde in eens niet meer (niet de stuurbekrachtiging uit maar deed niks meer)
Allerlei piepjes komen uit de auto.
Lampjes branden niet.
Km teller defect



Ik denk dat dit wel genoeg is voor een auto die je als goed verkoopt.



Test rit is gemaakt was niks mee aan de hand.
Samenvattend: de auto sloeg af tijdens het rijden, daardoor viel de stuurbekrachtiging uiteraard ook uit. Dashboard functioneerde niet meer door stroomuitval. Rook onder motorkap.
Oorzaak dus vermoedelijk kortsluiting ergens.
De schade hebt u zelf gereden.
Het enige wat u nu aangeeft zijn de gevolgen van een vermoedelijke kortsluiting, u geeft geen oorzaak aan.
Niets zegt mij dat dit niet te repareren valt, de oorzaak kan zelfs wel iets heel eenvoudigs zijn, tijdens de proefrit was er tenslotte niets aan de hand.
U maakt er heel wat van en beschuldigt het bedrijf van van alles en nog wat en haalt er uit de hoge hoed zomaar een hele rij medegedupeerden bij.
Ik zeg niet dat het bedrijf niets te verwijten valt, maar ik vind dit allemaal wel erg opgeblazen.
Ik zou wel eens willen weten wat er nu echt aan die auto mankeert.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

sylvesterb schreef:
17 apr 2020 09:38
linda.mees schreef:
17 apr 2020 09:16
En dan ga je er wel snel werk van maken. Deze mensen hebben meer vijanden dan vrienden. Dan kom je al weg gauw bij 14 personen .
Uw 14 mensen maakt u verhaal compleet ongeloofwaardig en dit lijkt meer weg te hebben van een wraak topic. Jouw kwestie met deze autoverkoper is uniek voor u een rechter neemt niet mee dat er 13 andere soort gelijke problemen hebben.

Los daarvan heeft geen van deze 14 personen uw verhaal hier bevestigd.

Dat de auto beschadigde nadat u pech kreeg op de snelweg vind ik ook wonderbaarlijk en meer zorgelijk dan een auto waarvan de motor uitvalt. Uit uw verhaal maak ik op dat de motor uitviel, u al toeterend met hoge snelheid de berm bent ingedoken. Deze handeling is natuurlijk geheel uw eigen keus op dat moment en de schade is ook geheel aan uw zelf te wijten daarin. Los daarvan is het zeer gevaarlijk dat u zo reageert bij een uitval van de motor op de snelweg. U heeft geluk dat er geen politie reed anders was u zeker uw rijbewijs kwijtgeraakt voor gevaarlijk rijgedrag.

De politie is naderhand Gebelt,en de ANWB de auto is met een ambulance naar ons huis gebracht.

Beiden adviseerden om juridisch loket in te schakelen.

Dit heeft niks te maken met niet kunnen rijden. 😂😂

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door 16again »

cherokee schreef:
17 apr 2020 10:07
Oorzaak dus vermoedelijk kortsluiting ergens.
De schade hebt u zelf gereden.
Ligt de primaire oorzaak van die schade dan niet in het technisch falen van het voertuig?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in de OP schrijft u dat u teruggereden bent naar de garage. En pas daar vandaan dat de auto door de ANWB naar uw huis gebracht is.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 17 apr 2020 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

16again schreef:
17 apr 2020 10:21
cherokee schreef:
17 apr 2020 10:07
Oorzaak dus vermoedelijk kortsluiting ergens.
De schade hebt u zelf gereden.
Ligt de primaire oorzaak van die schade dan niet in het technisch falen van het voertuig?
De auto staat bij een andere garage. Wij zullen het vandaag wel horen.

Wat ook erg vreemd was na aankoop, moesten zij de auto nog even achter gesloten deuren op de brug zetten.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Lady1234 schreef:
17 apr 2020 10:22
Maar in de OP schrijft u dat u teruggereden bent naar de garage. En hierboven dat de auto door de ANWB naar uw huis gebracht is. Het is het een of het ander.
Dat klopt maar een rit van een paar uur wij waren bij hoogeveen nog. Terug rijden naar huis wouden wij niet. Aangezien onze zoon in paniek was. Is ook voor te stellen .

Zei namen de auto niet terug dus een auto ambulance en ANWB er bij.

Vannacht ook alle ramen er uit geslaan bij ons huis, dus dan word her wel een chaos.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er komt pas een sleepwagen aan te pas als de auto niet meer rijdbaar is of te maken is. Als de ANWB (ik zeg als, uw verhaal rammelt namelijk), dan is er een diagnose gesteld. Ondanks naar meerdere keren vragen geeft u niet aan wat er mis is. Ja, het uitvallen, maar wat is de oorzaak?

Op internet zijn maar een aantal recensies te lezen. Hoe komt u in zo’n korte tijd dan aan 14 gedupeerde klanten?

En wat hebben ingeslagen ramen er mee te maken?

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Erthanax »

linda.mees schreef:
17 apr 2020 10:25
(...) Vannacht ook alle ramen er uit geslaan bij ons huis, dus dan word her wel een chaos.
Begrijp ik het nu goed dat vannacht alle ramen van uw woning zijn ingeslagen? Tjongejonge, dat zal schrikken zijn geweest. Wat een akelige ervaring. Dat u nog tijd en zin heeft om dan hier een bericht te plaatsen.
De lokale pers en de politie zullen daar dan ook wel de nodige aandacht aan gaan besteden.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:32
Er komt pas een sleepwagen aan te pas als de auto niet meer rijdbaar is of te maken is. Als de ANWB (ik zeg als, uw verhaal rammelt namelijk), dan is er een diagnose gesteld. Ondanks naar meerdere keren vragen geeft u niet aan wat er mis is. Ja, het uitvallen, maar wat is de oorzaak?

Op internet zijn maar een aantal recensies te lezen. Hoe komt u in zo’n korte tijd dan aan 14 gedupeerde klanten?

En wat hebben ingeslagen ramen er mee te maken?
Dat klopt,

Kan ik Hier een afbeelding plaatsen? En filmpjes. Dan komt het wat geloofwaardiger over voor u.

Ik heb namelijk geen grote duim waar ik Uit zuig

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

Erthanax schreef:
17 apr 2020 10:34
linda.mees schreef:
17 apr 2020 10:25
(...) Vannacht ook alle ramen er uit geslaan bij ons huis, dus dan word her wel een chaos.
Begrijp ik het nu goed dat vannacht alle ramen van uw woning zijn ingeslagen? Tjongejonge, dat zal schrikken zijn geweest. Wat een akelige ervaring. Dat u nog tijd en zin heeft om dan hier een bericht te plaatsen.
De lokale pers en de politie zullen daar dan ook wel de nodige aandacht aan gaan besteden.
Ja klopt, wij hadden al een slecht gevoel bij alles naderhand.

En laten het nu over aan deskundigen.

Het is jammer dat ik Hier geen afbeeldingen kan plaatsen.

Maar voor mij was dit een goede leer.
En achteraf gezien had ik misschien ook beter moeten kijken naar de auto.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat is nu het merk auto, uit welk bouwjaar en wat is er technisch precies mis? Deze vragen staan nog open.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:32
Er komt pas een sleepwagen aan te pas als de auto niet meer rijdbaar is of te maken is. Als de ANWB (ik zeg als, uw verhaal rammelt namelijk), dan is er een diagnose gesteld. Ondanks naar meerdere keren vragen geeft u niet aan wat er mis is. Ja, het uitvallen, maar wat is de oorzaak?

Op internet zijn maar een aantal recensies te lezen. Hoe komt u in zo’n korte tijd dan aan 14 gedupeerde klanten?

En wat hebben ingeslagen ramen er mee te maken?
Dat klopt.
de auto was nadien niet meer rijbaar

Bedrijven uit nabije omgeving benaderen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En achteraf gezien had ik misschien ook beter moeten kijken naar de auto.
Achteraf gezien, moet je misschien niet het leven van je kind in gevaar brengen, door bij een scharrelaar een auto te kopen.

linda.mees
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:26

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door linda.mees »

ZeerPrivé schreef:
17 apr 2020 10:45
En achteraf gezien had ik misschien ook beter moeten kijken naar de auto.
Achteraf gezien, moet je misschien niet het leven van je kind in gevaar brengen, door bij een scharrelaar een auto te kopen.
Als we nu alles van te voren wisten, was het leven een stuk beter he. 😆

Helaas maar van ervaringen leren, dat hebben wij zeker. En dit is niet een leven in gevaar brengen. Dat doen deze mensen wel.

Ik wens u een fijne dag.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Achteraf gezien had ik beter niet kunnen reageren op dit topic. Er komen geen antwoorden, er worden zaken geïnsinueerd en het gaat van kwaad tot erger.
Zonder het probleem te willen vermelden is het voor mij meer een wraaktopic dan dat er hulp gegeven kan worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

linda.mees schreef:
17 apr 2020 10:51
Als we nu alles van te voren wisten, was het leven een stuk beter he. 😆
Punt is natuurlijk wel dat je dit nu juist van tevoren had kúnnen weten...
NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:53
Zonder het probleem te willen vermelden is het voor mij meer een wraaktopic dan dat er hulp gegeven kan worden.
Eens. Dat gevoel krijg ik ook bij dit topic.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:53
Achteraf gezien had ik beter niet kunnen reageren op dit topic. Er komen geen antwoorden, ....
Daarom heb ik een paar vragen nog maar een keer gesteld. Maar die worden inderdaad niet beantwoord. De reactie na mij komt wel een reactie op.

@linda.mees, nogmaals dan maar:
Wat is nu het merk auto, uit welk bouwjaar en wat is er technisch precies mis? Deze vragen staan nog open.

Gesloten