LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 apr 2020 10:55
NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:53
Zonder het probleem te willen vermelden is het voor mij meer een wraaktopic dan dat er hulp gegeven kan worden.
Eens. Dat gevoel krijg ik ook bij dit topic.
Bij wraak denk ik allereerst aan de ramen bij TS.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn wel meer dingen in dit topic dat ik niet snap... Dat mensen een klein kind meenemen om een auto te kopen bijvoorbeeld. Of: hoe hebben jullie het bedrijf bereikt, en hoe zijn jullie weer thuis gekomen? Jullie zaten met zijn drieën in de auto, dus een tweede auto zal het niet geweest zijn. Dan nog het sjouwen met een kinderzitje en alles...

Als dit al waar is, denk ik dat jullie op voorhand al besloten hebben de auto te kopen. Mijn ervaring is dat 95% van de 'auto's bij handelaren rotzooi is. Een goede auto vinden is een keuze, maar er gaat heel wat tijd in zitten om er een te vinden. Dan ga je niet iedere keer met een kind, kinderstoeltje, en wal al niet meer 'even' heen en weer naar een bedrijf.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 apr 2020 11:24
Bij wraak denk ik allereerst aan de ramen bij TS.
Dan ben jij wellicht gewoon wat fysieker ingesteld :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik lees:
Lampjes branden niet.
Km teller defect

valt mij op dat: je dit ook moet zien voordat je ook maar 1 meter rijd als je het contact omdraait. Dan behoren er lampjes te gaan branden.
En als de km teller niet werkt, hoe weet je dan hoe snel je rijdt, dàt zie je ook als leek ........... en toch kopen ........

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door berndv »

kuklos schreef:
17 apr 2020 10:55
NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 10:53
Achteraf gezien had ik beter niet kunnen reageren op dit topic. Er komen geen antwoorden, ....
Daarom heb ik een paar vragen nog maar een keer gesteld. Maar die worden inderdaad niet beantwoord. De reactie na mij komt wel een reactie op.

@linda.mees, nogmaals dan maar:
Wat is nu het merk auto, uit welk bouwjaar en wat is er technisch precies mis? Deze vragen staan nog open.
Heb die vraag op de eerste pagina al gesteld, enige antwoord dat is gekomen dat het een kilometerstand van boven de 2 ton betrof en een auto uit 2007, maar geen merk of type of exacte kilometerstand.

Tja, en dat de auto schade heeft aan de zijkant, nadat de auto uitviel op de snelweg is weliswaar gevolgschade, maar goed, als u na uitval van de auto de vluchtstrook over schiet en zodanig in de berm komt dat de zijkant de auto zo beschadigt is dat deze niet meer te rijden is, heeft niet alleen met de auto te maken.

Wat betreft het plaatsen van afbeeldingen, daar staan wel instructies voor hier op de site.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Radar »

Zo, goeiemiddag!

De bedrijfsnaam heb ik uit voorzorg maar even uit de openingspost gehaald, net als de bewering van de topicstarter 'dat dit bedrijf al jaren mensen oplicht' en dat ze 'klanten een kapotte auto aan het aansmeren waren bij een tweede bezoek'. Dergelijke beweringen zijn niet alleen suggestief, maar kunnen zonder gedegen onderbouwing - die ik vooralsnog toch echt mis - ook geïnterpreteerd worden als laster.

Ik moet bekennen dat ik na wat zoekwerk zo 1-2-3 geen patroon van structurele negatieve recensies weet te herkennen. Dat 'de ramen van de woning eruit waren geslagen' en dat er binnen een dag al veertien gedupeerden zijn gevonden, is in het licht van de momenteel beschikbare informatie eerlijk gezegd - al geef ik grif toe dat ik vanzelfsprekend een inschattingsfout kan maken, net als ieder ander - niet de meest geloofwaardige verklaring.

Bewijs (idealiter per mail) is van harte welkom; daarvoor verwijs ik de topicstarter graag naar dit formulier: https://radar.avrotros.nl/over/contact/ ... -internet/

Verder gaan we het eens even aankijken met dit topic. Als het uit de hand loopt, dan is het wellicht geen gek idee om eens te kijken of de knop om er een slotje op te gooien nog werkt.

Dank voor de medewerking, hartelijke groet, Radar^SK

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Revoked »

@mods
Dit topic gewoon verwijderen. Veel makkelijker. Het hele verhaal rammelt aan alle kanten.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik zit even mee te lezen.
Heeft u nu al een precieze diagnose wat betreft het mankement?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door thecure »

En wat voor merk, type auto is het?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Revoked »

thecure schreef:
17 apr 2020 23:47
En wat voor merk, type auto is het?
Waarschijnlijk de Sapetoku Fiasco. In de HansKlok- uitvoering.

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Ivo.w »

mahadma schreef:
17 apr 2020 13:10
Als ik lees:
Lampjes branden niet.
Km teller defect

valt mij op dat: je dit ook moet zien voordat je ook maar 1 meter rijd als je het contact omdraait. Dan behoren er lampjes te gaan branden.
En als de km teller niet werkt, hoe weet je dan hoe snel je rijdt, dàt zie je ook als leek ........... en toch kopen ........
Vermoedelijk werkten deze zaken wel tijdens de proefrit, maar als ik het zo lees is er tijdens de rit naar huis ergens een kortsluiting ontstaan in een hoofd-kabel. Dan valt alle stroom uit, dus ook de computer van het motormanagement (dus de motor, stuurbekrachtiging en rembekrachtiging) en alles op het dashboard.

Doordat in een auto alles in zekere mate trilt, kan het best zijn dat even later de auto weer 'gewoon' te starten is: door de trillingen ligt dan het beschadigde stuk van de kabel wat de kortsluiting maakt toevallig even niet tegen een ander stalen deel aan. Ga je vervolgens rijden, dan tikt het beschadigde deel wel weer ergens tegen aan en heb je opnieuw kortsluiting en dus opnieuw een auto die uitvalt.
Elke keer dat het starten lukt, lijkt er even niets aan de hand: alles werkt weer. Tot de nieuwe kortsluiting.

Al met al een mankement wat voor een paar euro materiaalkosten te herstellen is. Het opsporen van de beschadiging die kortsluiting veroorzaakt kan wel wat tijd kosten. Eenmaal gevonden kun je ofwel de kabel vervangen, of wanneer dat wat lastig is de beschadigde plek herstellen met enkele lagen krimpkous en/of vulkaniserende tape.

Dat de auto beschadigd is geraakt toen het probleem ontstond, is in mijn ogen niet aan de garage te wijten. In alle voorkomende onverwachtse situaties dient een bestuurder zijn voortuig op veilige wijze tot stilstand te kunnen brengen. Voordat je op de snelweg bij motor-uitval stilstaat kun je nog een heel eind de auto laten uitrollen en naar de vluchtstrook sturen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

Ivo.w schreef:
18 apr 2020 08:41


Dat de auto beschadigd is geraakt toen het probleem ontstond, is in mijn ogen niet aan de garage te wijten. In alle voorkomende onverwachtse situaties dient een bestuurder zijn voortuig op veilige wijze tot stilstand te kunnen brengen. Voordat je op de snelweg bij motor-uitval stilstaat kun je nog een heel eind de auto laten uitrollen en naar de vluchtstrook sturen.
Geklets vanachter een toetsenbord.
Ik heb al eens meegemaakt dat een jongedame voor me reed en van rechterrijstrook in 1x 3 banen naar links schoot en stoeprand links raakte....dat was nog binnen bebouwde kom met gematigde snelheid, het enige probleem was alleen een lekke band en een jongedame die ik daarna voor de geschrokken jongedame heb verwisseld. Maar veilig tot stilstand brengen? De jongedame mocht toen blij zijn dat niets in de buurt was behalve een oplettende achterligger.
Als op snelweg iets gebeurd zoals motor uitval stuurt/remt de auto in 1x ook "loeizwaar", dan kun je alleen vanachter toetsenbord anticiperen.....de vraag in praktijk is of tijd en afstand voldoende zijn om te anticiperen of dat iemand van tegenwoordig nog weet hoe te reageren met een auto zonder rijhulpmiddelen, want ja ; "auto uit" = geen abs vsa oid etc. ..nog los van stuur/rembekrachtiging.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

jonis schreef:
18 apr 2020 10:14
, het enige probleem was alleen een lekke band en een jongedame die ik daarna voor de geschrokken jongedame heb verwisseld.
Kan de post niet meer aanpassen; moet natuurlijk zijn:

het enige probleem was alleen een lekke band die ik daarna voor de geschrokken jongedame heb verwisseld.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onzin, bij motoruitval geldt iets anders dan bij een klapband. Heb al meerdere keren gehad dat de multiriem eraf vloog bij een bus van het werk, dat is hetzelfde. De ondersteuning valt weg, maar het stuur en de rem werken nog gewoon, alleen zwaarder, en alles is dan afhankelijk van de reactie van de bestuurder. En op de snelweg heb je genoeg snelheid om nog redelijk goed te sturen, op lage snelheden wordt dit een stuk zwaarder. Koppeling intrappen en dan kun je rustig de alarmlichten aan zetten, rustig naar de pechstrook en daar tot stilstand komen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door jonis »

Onzin, bij motoruitval geldt iets anders dan bij een klapband. Heb al meerdere keren gehad dat de multiriem eraf vloog bij een bus van het werk, dat is hetzelfde. De ondersteuning valt weg, maar het stuur en de rem werken nog gewoon, alleen zwaarder, en alles is dan afhankelijk van de reactie van de bestuurder. En op de snelweg heb je genoeg snelheid om nog redelijk goed te sturen, op lage snelheden wordt dit een stuk zwaarder. Koppeling intrappen en dan kun je rustig de alarmlichten aan zetten, rustig naar de pechstrook en daar tot stilstand komen.
Het was helemaal geen klapband, band was gewoon zo goed als leeg en jongedame moest remmen voor naderende stoplicht.....ging "gewoon" 3 banen naar links. + je veiligheidssystemen werken dan nog....ook bij jou ineens zonder multiriem….
Dat alles afhankelijk is van hoe iemand reageert is toch net even anders dan:
In alle voorkomende onverwachtse situaties dient een bestuurder zijn voortuig op veilige wijze tot stilstand te kunnen brengen
Dat was waar ik voornamelijk op reageerde......je hebt als bestuurder niet altijd alles zelf in de hand helaas.
Daarbij nog vraagtekens bij:
Het stuur stuurde in eens niet meer (niet de stuurbekrachtiging uit maar deed niks meer)

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat laatste kan eigenlijk alleen een kapotte stuurinrichting zijn, maar dan waren ze niet verder kunnen rijden, want dan zou er letterlijk een mechanisch defect moeten zijn en kan dat geen electronisch defect zijn zoals kortsluiting, want de mechanische constructie zou dan nog gewoon moeten werken.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Of hij heeft onderweg een ongeval gehad waarbij hij in de berm is gevlogen en van alles beschadigd is geraakt... Zou ook meteen verklaren waarom de handelaar ze heeft uitgelachen toe ze met het "wrak" terug kwamen voor garantie...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Revoked »

PietertjeTwee schreef: Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat TS het defect ... verzonnen heeft, zoals waarschijnlijk bij wel meer elementen uit haar verhaal het geval is.
Echt waar? :mrgreen:

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door Ivo.w »

jonis schreef:
18 apr 2020 10:14
Geklets vanachter een toetsenbord.
Ik heb al eens meegemaakt dat een jongedame voor me reed en van rechterrijstrook in 1x 3 banen naar links schoot en stoeprand links raakte....dat was nog binnen bebouwde kom met gematigde snelheid, het enige probleem was alleen een lekke band en een jongedame die ik daarna voor de geschrokken jongedame heb verwisseld. Maar veilig tot stilstand brengen? De jongedame mocht toen blij zijn dat niets in de buurt was behalve een oplettende achterligger.
Als op snelweg iets gebeurd zoals motor uitval stuurt/remt de auto in 1x ook "loeizwaar", dan kun je alleen vanachter toetsenbord anticiperen.....de vraag in praktijk is of tijd en afstand voldoende zijn om te anticiperen of dat iemand van tegenwoordig nog weet hoe te reageren met een auto zonder rijhulpmiddelen, want ja ; "auto uit" = geen abs vsa oid etc. ..nog los van stuur/rembekrachtiging.
Niks geklets vanachter een toetsenbord. Gewoon ervaring uit de praktijk met een doorgesleten kabel tussen dynamo en accu. Moest ik gewoon op de A27 van de linker rijstrook naar de vluchtstrook.

Die jonge uit jouw verhaal had natuurlijk al eerder moeten merken dat de band leeg was. In zo'n geval trekt de auto de hele rit opzij. En dan moet je natuurlijk niet je weg blijven vervolgen met als excuus "er is iets raars maar ik heb er geen verstand van, dus ik vraag later wel of er iemand naar kijkt".

Uitvallen van stuurbekrachtiging merk je amper op de snelheid. Je hebt immers nauwelijks stuuruitslag nodig om van strook te wisselen richting vluchtstrook.

JohnAuto
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2020 21:39

Re: Auto blijkt direct na aankoop gevaarlijke mankementen te hebben

Ongelezen bericht door JohnAuto »

Geachte Lezers,

Van begin af aan volg ik dit topic en stond erg in twijfel om te gaan reageren of het te laten wezen. Veel mensen bemoeien zich er mee en wil nu toch mijn kant van het verhaal gaan vertellen. Ik ben namelijk de verkoper van deze auto aan deze mensen. Een Peugeot Partner van 2003 met plusminus 220dkm op de klok voor € 650.- euro.

Mijn beleving van dit verhaal is nog al anders en als volgt.

Deze mensen kwamen bij mij voor deze auto en besloten hem te kopen na een normale proefrit. Echter kwamen ze na een uurtje terug omdat de kilometerteller niet na behoren functioneerde. Vervelend en niet leuk. Niet voor hun niet voor ons. Al weet ik hoe jullie in het algemeen over ons als auto handelaren denken. Maar geloof me, ik doe echt me best mensen tevreden te houden maar helaas lukt dat niet altijd. Zoals in dit geval.

Toen ze terug kwamen heb ik de auto naar binnen gereden en uiteraard de deur gesloten niks stiekems aan maar wij sluiten nu eenmaal altijd onze deur omdat we niet overal mensen willen hebben rond lopen. Vervolgens heeft de monteur gekeken en de sensor op de bak bleek stuk te zijn die het signaal door geeft aan de kilometer teller. De grossiers gebeld bij ons in de regio maar helaas had niemand hem op voorraad.

Vervolgens heb ik de mensen mede gedeeld dat ik helaas niet direct iets voor hun kon betekenen en hun een TomTom mee wou doen zodat ze de snelheid konden aflezen, en zo gauw het benodigde onderdeel binnen was hun zou bellen en ze de auto konden brengen of wij hem zelf nog bij hun zouden halen en terug brengen. En toen ging het fout..

Ik kreeg van mevrouw een scheld serenade na mijn hoofd waar de honden geen brood van lusten, waarna meneer met een ziekte begon te schelden waar ik vanwege privé omstandigheden erg veel moeite mee heb.
Ze dreigden met een advocaat en hart van Nederland(nou veracht ik niet dat het nieuwswaardig is maar toch)
Toen ging er een knop bij mij om en heb gezegd ik wacht de brief van uw advocaat af en ik doe niets meer. En dat standpunt houd ik in stand want ik laat mij door niemand zo behandelen.

Waar hun in even tijd de 3000.- euro schade weg hebben gehaald is me een raadsel. Gestrand en afgesleept zijn ze lijkt mij niet want ze zijn al twee keer terug geweest om mij te bedreigen en klanten van mij lastig te vallen.
Terwijl ze hun zoontje in de auto laten zitten en de Peugeot Partner gewoon vol in de zon staat.

Goedkope auto of niet als deze mensen menselijk gehandeld hadden was hun auto nu klaar geweest en had niemand stres gehad. Wij verkopen op jaarbasis 750 auto’s en als we echt zo gemeen en slecht waren had internet wel vol gestaan met onze naam maar er is geen recensie te vinden over ons.

Ze heeft woensdag al een aangetekende brief op de bus gedaan maar heb hem helaas nog niet mogen ontvangen.

Dit was mijn kant van het verhaal, volledig naar waarheid.

Radar mag mij aanspreken voor eventuele stukken. Dat de mensen terug kwamen staat allemaal op camera ook dat ze andere klanten lastig vallen.

Ik vind het erg jammer maar helaas....
Denk dat iedereen zijn gedachtes zelf wel
Heeft bij dit topic.

Met vriendelijke groet John

Gesloten