LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Centrum Almelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

in tussen ben ik wijzer geworden en daarom zeg ik dus ook bij dit bedrijf doen ze alles om de auto aan de man te brengen, daarom zei ik al een auto die ingevoerd is in maart 2003 en deze informatie heb ik na aandringen van het RDW gekregen en nu daarom snap ik dus nu wel waarom deze nog steeds niet is verkocht als je het juiste kenteken erbij doet
iedereen zou dan de auto links hebben laten liggen ook ik maar omdat het verhaal in de garage en de auto op het eerste gezicht er goed uit zag en ook goed reed had ik geen problemen hiermee tot dat we thuis kwamen en toen ik het juiste kenteken kreeg te horen maar alle advertenties al weg waren en ik mij niet goed het kenteken kon herinneren wat het was heb meteen gezegd dat ze mij alles moesten geven om aan te tonen
maar tot op de dag vandaag heb ik nog niest van hun gekregen omdat dit er gewoon niet bij is
de auto word pas geregistreerd als je hem hebt gekocht en moet je maar afwachten wat ermee is gebeurd en daarom wil ik hem niet hebben heb nog een koopcontract op laten stelleen met alle beloftes en als de niet goed was dat ik hem dan direct kon terug brengen natuurlijk alleen door een Citroen dealer mag dit durven ze niet aan gewoon omdat de auto niet goed is

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

De auto is ingevoerd in 2014, vriend. Dat heeft van der Heijden hier duidelijk gemaakt. Verder gebeurt er, zolang de auto niet geregistreerd is, niks mee. Hij staat gewoon te wachten op een koper, verder niks.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door wieder »

lieuwe1961 schreef:in tussen ben ik wijzer geworden en daarom zeg ik dus ook bij dit bedrijf doen ze alles om de auto aan de man te brengen, daarom zei ik al een auto die ingevoerd is in maart 2003 en deze informatie heb ik na aandringen van het RDW gekregen en nu daarom snap ik dus nu wel waarom deze nog steeds niet is verkocht als je het juiste kenteken erbij doet
iedereen zou dan de auto links hebben laten liggen ook ik maar omdat het verhaal in de garage en de auto op het eerste gezicht er goed uit zag en ook goed reed had ik geen problemen hiermee tot dat we thuis kwamen en toen ik het juiste kenteken kreeg te horen maar alle advertenties al weg waren en ik mij niet goed het kenteken kon herinneren wat het was heb meteen gezegd dat ze mij alles moesten geven om aan te tonen
maar tot op de dag vandaag heb ik nog niest van hun gekregen omdat dit er gewoon niet bij is
de auto word pas geregistreerd als je hem hebt gekocht en moet je maar afwachten wat ermee is gebeurd en daarom wil ik hem niet hebben heb nog een koopcontract op laten stelleen met alle beloftes en als de niet goed was dat ik hem dan direct kon terug brengen natuurlijk alleen door een Citroen dealer mag dit durven ze niet aan gewoon omdat de auto niet goed is
Ik zou eerst eens beginnen met een toetsenbord ( al dan niet ingevoerd ). En interpunctiegebruik. Want hetgeen is gequote is erg, erg, erg, erg lastig te decoderen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Bij mijn weten is Lieuwe een vrouw. Maar inderdaad zouden punten en komma's het verhaal leesbaarder en overzichtelijker maken.

Ik heb overigens gegoogled op de kentekens en ik kwam uit bij 2012 en 2013. Voor een C3 uit 2003 zou ik nooit van zijn leven 10.000 euro betalen.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik maak uit deze mail alleen maar op dat er over de auto in Almelo geen informatie verstrekt kan worden, niet dat het ding in 2013 is ingevoerd. Eigenlijk staat er in deze mail inhoudelijk helemaal niets, dus geen enkel bewijs voor welke uitspraak van je maar ook.

V.d. Heyden is iemand die in dit topic gereageerd heeft. Kennelijk lees je lang niet alles wat er staat.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

beste witte angora wat van interesse heb jij bij dit geval want alles wat ik zeg of doe ben je negatief heb je gisteren printscreens gestuurd, ik zou zeggen als jij dan bewijzen hebt of die v/d heyden dat de auto in 2014 is ingevoerd doe mij die dan even, ik weet namelijk zeker dat dit niet zo is
voor mij is een ding zeker dat ik van het RDW schriftelijk op papier de juiste datum heb
dus als je wilt stuur mij het even of v/d Heyden

wacht het wel even af
voor andere mensen die benadeeld zijn door dit bedrijf doe ik nogmaals de oproep laten we samen spannen om dit gedrocht uit schakelen zodat ze niet meer slachtoffers maken wij zijn er in getrapt
en wie hier niest mee maken heeft bemoei je er niet mee tenzij kunt helpen

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt nog geen enkel bewijs gegeven, en printscreens heb ik ook niet gezien. Niet in dit topic, niet via pb, en mijn mailadres heb je niet.

Ik hoef ook helemaal niets te bewijzen: jij maakt hier een bedrijf zwart, maar tot nu toe heb je nog helemaal niks aangetoond dat jouw beweringen kloppen. Daar zet ik inderdaad mijn vraagtekens bij. JIJ zult moeten bewijzen dat jouw laster waar is. Niet andersom.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik heb niet geschreven dat de auto in 2014 is ingevoerd, enkel dat het kenteken in juni 2014 door de RDW is afgegeven. Kijk even terug naar mijn post.
Ik heb alleen wat duidelijkheid proberen te scheppen in de verwarring rondom een kenteken waarvan (bijna) nergens is terug te vinden wanneer het is afgegeven.
Ik probeer niet de TS aan te vallen.
Adverteren met afgeplakte of onleesbare kentekens vind ik sowieso een "no-go".

v.d.Heyden

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus in feite is er geen enkele zekerheid wanneer de auto is ingevoerd?

En wat je zegt, (en dat schreef ik al eerder) als een bedrijf adverteert met onleesbaar/afgeplakte kentekens, dan ben ik er al klaar mee. Dan bespaar ik mezelf de rit, want er is geen enkele reden om dit zo te doen. Overigens is mijn ervaring dat, bij afgeplakte/onleesbare kentekens, er ook geen kenteken in de advertentie vermeldt staat. :idea:

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

witte angora als je de screenprints hebt gelezen dan heb je gezien dat er een kenteken bij stond.
voor jouw bestaat die zekerheid niet nee, voor mij wel omdat ik in het bezit ben van een schriftelijke brief van het RDW waarin staat dat de auto in maart 2013 is ingevoerd
dan nogmaals heb ik gekeken en kan nergens vinden dat het kenteken in 2014 is afgegeven omdat de auto nog niet is geregistreerd
dus als iemand bewijzen heeft hiervoor graag
je mag er voor de goede orde er van uitgaan als iemand een kenteken in een advertentie zet dat dit klopt
maar zoals witte angora al zei ze zijn niet te vertrouwen hen mijn les geleerd maar moet nu nog even mijn geld terug halen en dat komt

daarom nogmaals roep ik de hulp van iedereen op om te helpen zodat dit tuig niet nog meer slachtoffers kan maken
wij zijn dom geweest helaas
























































































Vervaldata en historieclick to collapse contents




Vervaldatum APK




29-06-2015

B

Datum eerste toelating




29-06-2012

I

Datum tenaamstelling




Niet geregistreerd


Tijdstip tenaamstelling




Niet geregistreerd


Datum eerste afgifte Nederland




Niet geregistreerd

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

wieder schreef:
lieuwe1961 schreef:in tussen ben ik wijzer geworden en daarom zeg ik dus ook bij dit bedrijf doen ze alles om de auto aan de man te brengen, daarom zei ik al een auto die ingevoerd is in maart 2003 en deze informatie heb ik na aandringen van het RDW gekregen en nu daarom snap ik dus nu wel waarom deze nog steeds niet is verkocht als je het juiste kenteken erbij doet
iedereen zou dan de auto links hebben laten liggen ook ik maar omdat het verhaal in de garage en de auto op het eerste gezicht er goed uit zag en ook goed reed had ik geen problemen hiermee tot dat we thuis kwamen en toen ik het juiste kenteken kreeg te horen maar alle advertenties al weg waren en ik mij niet goed het kenteken kon herinneren wat het was heb meteen gezegd dat ze mij alles moesten geven om aan te tonen
maar tot op de dag vandaag heb ik nog niest van hun gekregen omdat dit er gewoon niet bij is
de auto word pas geregistreerd als je hem hebt gekocht en moet je maar afwachten wat ermee is gebeurd en daarom wil ik hem niet hebben heb nog een koopcontract op laten stelleen met alle beloftes en als de niet goed was dat ik hem dan direct kon terug brengen natuurlijk alleen door een Citroen dealer mag dit durven ze niet aan gewoon omdat de auto niet goed is
Ik zou eerst eens beginnen met een toetsenbord ( al dan niet ingevoerd ). En interpunctiegebruik. Want hetgeen is gequote is erg, erg, erg, erg lastig te decoderen.
snap niet wat dit te maken heeft met auto centrum Almelo

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door wieder »

lieuwe1961 schreef:snap niet wat dit te maken heeft met auto centrum Almelo
Ik begrijp überhaupt niets van wat je schrijft. Dus begin eens bij het begin. Regel voor regel.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

moet je goed lezen wieder dit auto bedrijf heeft mij gelokt met een kenteken wat te koop stond bij een andere garage in almere.
toen ik hier was heb ik niet op het kenteken gelet, maar naderhand toen ik thuis was wou ik nogmaals de advertentie zien, maar deze advertenties waren allemaal verwijdert en ik wist het kenteken wat ik morgens had ingetoetst en gecheckt waren alle gegevens zichtbaar en stond nergens bij dat het niet geregistreerd was. toen heb ik gebeld waar de advertenties waren die hadden maar vast verwijdert en ik een totaal ander kenteken kreeg { maar dit wist ik op dit moment niet ging nog steeds ervan uit dat dit hetzelfde kenteken was als die ik morgens in de advertentie had gezien} toen ik dit bij het rdw heb gecheckt waren ineens een heleboel gegevens niet meer geregistreerd, nog steeds niest in de gaten stom maar ja

je moet het zo zien jij en je buurman hebben allebei een citroen c3, maar die van je buurman zijn alle gegevens bekent en bij die van jouw niet omdat deze is ingevoerd en hiervan niest bekent is. Dus gebruik je het kenteken van je buurman in de advertentie om zo te laten zien dat alles klopt om zo geen argwaan te creëren en mensen te lokken voor een goede auto, maar van de rest bij aankomst kloppen de foto's wel met die van de advertentie omdat je die wel van je eigen auto hebt gebruikt dus de koper heeft op het eerste gezicht geen argwaan omdat het plaatje klopt.

ik weet dat ik stom ben geweest maar ik ben er in getrapt, daarom wil ik ook met benadeelden in contact komen en zo gezamenlijk deze oplichter te pakken, in ieder geval zal ik het wel doen maar met meer sta je sterker . en natuurlijk zoveel mogelijk bekendheid hieraan geven dat mensen het weten

hoop dat je het nu een beetje snapt wat hun hebben gedaan

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door peteroo »

Als dit allemaal klopt, lijkt het sterk op moedwillig de boel bedonderen. Ik zou als ik naar een auto ging kijken de nummerplaat ook niet uit mijn hoofd kennen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze bij het bedrijf hebben gedacht: 'we hebben zo gauw geen gegevens en foto, zet deze maar op de website'.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

je hebt gelijk, maar naar dat de auto in maart 2003 is ingevoerd en je de auto gewoon niet kwijtraakt omdat blijkbaar er iets niet in orde is aan deze auto hebben dit gedaan om mensen te lokken.
ik ben ook maar een leek maar ik vind het raar als je een koop contract opstelt bij een jurist en alles wat besproken is deze niet wilt ondertekenen, omdat in het contract staat als er iets met auto is bij controle door de dealer of als de km stand niet klopt dit niet wilt ondertekenen. Dan kan er alleen maar iets mis zijn met deze auto, en als ik het moet geloven is dit niet voor het eerst
Hun hebben over huisgarantie, misschien is het juiste woord stoepgarantie want ze nergens bij aan gesloten

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

ze hebben de auto verkocht wie is er ingetrapt graag reactie

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

zijn er mensen die ook zijn opgelicht door auto centrum Almelo meld je dan

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door prem »

lieuwe1961 schreef: Hun hebben over huisgarantie, misschien is het juiste woord stoepgarantie want ze nergens bij aan gesloten
Misschien had je dat ook even vantevoren moeten onderzoeken ??

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

ik had alles van te voren moeten controleren maar als een kenteken word aangegeven mag je ervan uit gaan dat er bij hoort
maar dit is iets wat deze mensen wel vaker doen adverteren met andere kentekens van een zelfde model auto om het gebakje wat hun willen verkopen er beter uit te laten zien dit heeft de verkoper mij onlangs verteld
als je hier een auto koopt kun je er van uit gaan dat je problemen krijgt
natuurlijk adverteren met een lidmaatschap van de auto totaal formule maar weet alleen niet wat het is en welke garanties je hier van krijgt

ik wil graag zoveel mogelijk mensen hebben die hier slechte ervaringen hebben gehad

leo

GorgeousGeorge
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2014 20:58

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door GorgeousGeorge »

Onlangs hier naar een auto wezen kijken.
Uitstekende staat van onderhoud, tot 3000km terug onderhouden.
Proefrit verliep ook uitstekend en zonder noemenswaardige problemen.
Er waren wat ****-puntjes, maar die zouden verholpen worden.

Toch wat bedenktijd genomen en rond geneusd naar ervaringen met dit bedrijf en zodoende op dit forum terecht gekomen.
Na het lezen van enkele reacties heb ik ook gekeken naar het kenteken.
Het betrof een auto uit 2001 met een kenteken van na 2006 (XX-999-X), dus na nogmaals iets verder te hebben gekeken in de onderhoudsboekjes bleek dat het onderhoudsboekje in Duitsland te zijn ingevuld. Goed mogelijk, in Almelo woon je zo dicht bij de grens dat het mogelijk is dat je onderhoud in Duitsland laat uivoeren. Voor mij zelfs een pré dat het onderhoud in Duitsland was gedaan, Duitse grundlichtkeit!!
Dus vroeg ik de verkoper of de auto was ingevoerd, de auto was inderdaad ingevoerd en dat had hij zelf gedaan. Dat vond ik dan wel weer gek, aangezien het kenteken dat op de auto zat rond 2006 op de auto moet zijn gezet, terwijl de verkoper de auto zelf heeft ingevoerd en het onderhoud al jaren in Duitsland werd gedaan. Dat sprak elkaar enigszins tegen.
Maar toen besloot ik de originele advertentie op te zoeken om het precieze kenteken nogmaals te controleren. Toen ik de advertentie gevonden had,vond ik een heel ander kenteken 99-XX-XX, behorende tot dezelfde auto.
Wanneer ik vervolgens via het RDW kijk naar datum eerste afgifte in Nederland staat er dat de auto al sinds juni 2001 geregistreerd staat.

Mijn bevindingen, in combinatie met de hierboven beschreven ervaringen, maken dat ik de auto niet durf te kopen. De verkoper heb ik ook verteld dat op basis van andermans ervaringen ik niet in zee durf te gaan met zijn bedrijf. Dit werd geaccepteerd en we hebben elkaar een goeie dag toegewenst.

Conclusie:
Zorg dat je weet wat je koopt, dat geld bij iedere autogarage, maar ik zou hier niet direct na een proefrit overgaan tot koop zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Mochten de vragen, die bij je opkomen na je onderzoek, naar volle tevredenheid beantwoord kunnen worden, dan zal er vast en zeker een leuke auto tussen staan waar je nog jaren plezier van kan hebben. Maar zorg dat je weet wat je koopt!

Gesloten