LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Centrum Almelo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Oktoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 21:26

Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door Oktoz »

22 november ben ik wezen kijken naar een nieuwe auto in Almelo, bij auto centrum almelo.
Een mooie volvo s40. Deze zal afgeleverd worden met een nieuwe apk en de uitlaat was lek en dit zal ook gemaakt worden. Ik kon dinsdag of woensdag de auto ophalen. Maandag 24 november kreeg ik telefoontje dat ik de auto kon ophalen. Ik kom daar en de uitlaat was nog steeds lek, geen nieuwe apk. Lampjes waren nog defect. Heb de auto meegenomen en afspraak gemaakt dat ik donderdag 27 november terug zal komen en dan zal het in orde gemaakt worden. Ik had daarnaast de belofte gekregen als ik in April terug zal komen er gratis apk op kreeg. Ik heb de hele week na lopen denken en werd best wel huiverig i.v.m. het feit dat de afspraak niet nagekomen was. Ik heb dinsdag 25 november de auto bij mij op werk op de brug gehad. Ze hadden de uitlaat proberen te repareren met gum maar zonder resultaat. Besloten om donderdag toch de apk te eisen. Donderdag 27 november bij auto centrum almelo geweest en een stevig gesprek gehad en voor me kaar gekregen dat ik nieuwe apk kreeg en de uitlaat gelast zal worden. Maandag 2 december kon ik de auto 's morgens afleveren. Ik wist ook dat de banden en remmen niet door de apk zouden komen, en de stabilisatorstang was ook nog eens kapot. Maandag eind van de dag kon ik de auto ophalen. Apk gekeurd, geen nieuwe banden, uitlaat nog steeds zo lek als een mandje. Weer aangegeven bij de desbetreffende partij maar die bleef volhouden dat die gerepareerd was. Uiteindelijk liep hij weg en deed de deur op slot. Ik heb voor deze auto 1290 euro neergeteld maar ik wordt als nog met een gevaarlijke auto de weg op gestuurd. Veel te veel betaald.

Ik ben er kapot van. Over een paar weken wordt onze kleine geboren. En er moet nog zoveel geld neergeteld worden om de auto in orde te maken.

Ik heb alle bewijzen dat ze het in orde zouden maken. Ik ga hier aangifte van doen bij de politie en op de auto laat ik nog een second opion doen. Ik wil jullie waarschuwen dat dit bedrijf niet te vertrouwen is.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door pima »

Waarom de auto niet op 22/11 op de brug gezet???

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

Tja 1300 euro voor een auto is wel erg weinig. In die prijsklasse moet je goed opletten en een aankoopkeuring laten doen. Hoeveel km heeft de auto gereden en wat is het bouwjaar?
En waarom een Volvo als je weinig te besteden hebt. Deze zijn peperduur in onderhoud.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

oktoz schreef:Ik wist ook dat de banden en remmen niet door de apk zouden komen, en de stabilisatorstang was ook nog eens kapot. Maandag eind van de dag kon ik de auto ophalen. Apk gekeurd, geen nieuwe banden, uitlaat nog steeds zo lek als een mandje. Weer aangegeven bij de desbetreffende partij maar die bleef volhouden dat die gerepareerd was
Les voor de volgende keer: . Als u weet dat de auto zonder reparatie niet goedgekeurd had mogen worden, kunt u bestens de auto laten staan en de RDW bellen om een steekproefherkeuring aan te vragen. Dit recht heeft u gewoon.

Misschien is het aangeven dat u de RDW gaat bellen voor een herkeuring al voldoende voor actie.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door hawkwind »

Aangifte doen bij de politie? :lol:

auto centrum almelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 11:56

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door auto centrum almelo »

Bij deze willen wij toch reageren op dit totaal verdraaide verhaal. Deze betreffende Volvo V40 stond bij ons te koop voor een bedrag van €1690,-. Omdat deze klant geen inruil had zijn wij een prijs overeengekomen van €1500,- inclusief nieuwe apk alle daaruit voortvloeiende kosten zouden dan ook voor de rekening van auto centrum almelo komen. Echter heeft deze klant 2 a 3 dagen later met een andere verkoper gesproken en omdat er toch nog 9 maanden apk keuring op de Volvo zat besloten de auto zo mee te nemen voor een lager bedrag €1190,-. Toen meneer de auto had opgehaald heeft hij echter de auto bij zijn werk op de brug gehad en daar hebben zij geconstateerd dat de auto toch enkele gebreken (hoe minimaal ook) vertoonde. Daarop kwam deze klant aanspraak maken op afspraken gemaakt voor de hogere prijs. Uit service overwegingen hebben wij toen besloten de auto alsnog apk te keuren voor de klant. De keuring die zich nog op deze auto bevond was zelfs met steekproef door de Rdw en heeft een maand of 2 bij ons te koop gestaan heeft effectief dus slechts 1 maand gereden. De nieuwe apk vertoonde geen ernstige gebreken (banden voor waren advies). Kortom als bedrijf kun je je uiterste best doen om tevreden klanten te houden maar soms is zelfs dat nog niet genoeg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hoezo levert u een auto met gebreken? En waarom heeft u koper daarvan niet op de hoogte gesteld?

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door choocomell »

olaf79 schreef:Hoezo levert u een auto met gebreken? En waarom heeft u koper daarvan niet op de hoogte gesteld?
bedrag €1190,- zegt al genoeg olaf, of je moet wel onder een steen vandaan komen. het is geen fiat panda uit 1993. Voor die bedrag kan je niet verwachten een super auto zonder gebreken te krijgen. overigens heeft men over minpunten en niet grote schade, hoe lek is de uitlaat? Als het zoooo lek was dat het verboden is zou men dat bij de testproef al gemerkt hebben ipv op de brug

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door bokkel »

nou ja, maar ook voor 500 euri wil ik een goede auto. En als me dat dan beloofd wordt door een andere verkoper..prima.. moeten ze maar duidelijk onderling communiceren. En (oude) auto's zijn niet meer zo rot als vroegâh, het staal zelf is duidelijk verbeterd en elektronica is ook met sprongen vooruit gegaan.
En door de marktwerking zijn de grotere en grootste oude auto's nog het goedkoopst om te kopen. Alleen de wegenbelasting en een verzekering gooien nog wat roet in het eten..en natuurlijk het verbruik. Mijn "oude" S500 (2002) lust em ook wel. En volgens mij issie ook geen donder waard als ik em in ga ruilen.... :mrgreen:

Dodge12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:07

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door Dodge12345 »

Blijft een oplichter. Hier is nog nooit een betrouwbare auto vandaan gekomen. Voorheen was dit ewald Bruins auto's . Zelfde eigenaar en toen kapot gegaan aan onbetrouwbaarheid. Zal nu ook wel weer gebeuren

alfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 19:07

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door alfje »

Ik kan alleen maar bevestigen dat dit een zeer onbetrouwbaar bedrijf is. Ik ken de eigenaar al jaren en heb er ook 2 auto's gekocht. De 2e keer ben ik erweer ingetrapt. Oerstom ik weet het. Maar omdat de auto's er in eerste instantie goed uitzien en zoals hierbove ook wordt genoemd met een nieuwe apk worden geleverd (als men hier op staat) val je ervoor. Echter na een tijdje in beide auto's te hebben gereden en naar een echte garage te zijn gegaan komt men voor grote verrassingen en kosten te staan. In beide gevallen heb ik er duizenden euro's op moeten toeleggen om de auto's die ik daar heb gekocht veilig en (goed) gekeurd verder te gebruiken. Inmiddels een en twee jaar later zijn ze beiden aan alle ellende bezweken. Beide auto's zijn inmiddels op de sloop belandt. Ik koop hier never en nooit een auto weer. De heren hebben een leuke babbel, lijken vertrouwd over te komen, maar je wordt ongelovelijk bij de benen genomen. Geef een paar cent meer uit en koop uw auto bij een gerenomeerde garage. Ik heb dit ook uiteindelijk gedaan en ook hier kan men best 'goedkope' auto's met veel kilometers kopen. Deze heeft men tot nu toe niet in de steek gelaten, was goed onderhouden, en 1 belletje en heb een prima service...die ook vak gratis is of maar heel weinig kost. Vertrouwen is het sleutelwoord, en dat is bij genoemd autobedrijf ver te zoeken. Wees gewaarschuwd !!!

fietsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2014 19:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door fietsen »

Het is een onbetrouwbaar bedrijf.
Houden zich niet aan afspraken,beloven nieuwe apk,geen nieuwe apk,want hij is nog meer dan een half jaar geldig.Dit is tijdens de koop niet gezegd.
Er zouden 4 zomerwielen bij komen,maar na 3 weken en 5 bezoekjes nog steeds niet de goede maat.
Gevraagd om dan maar geld terug te geven,deden ze niet.
Dus koop hier NOOIT een auto.

estherrijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2014 08:42

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door estherrijssen »

Augustus vorig jaar kocht ik mijn eerste auto een twingo van bouwjaar 1999 bij bedrijf autocentrum Almelo.
De auto was mooi om te zien en ik was gelijk verkocht.
Qua onderhandelen zijn we er goed uitgekomen .
Eenmaal toen ik een tijdje de auto had moest mijn auto naar de garage voor nieuwe banden waarop de garage eigenaar zei waar heb je die auto gekocht zo mag hij niet eens gekeurd worden want er zitten 4 verschillende banden op.
Dit zette me toen aan het denken.
Afgelopen vrijdag 30-05-2014 moest mijn auto voor de APK naar de garage en wat bleek er is gerommeld met de onderkant alles was aan elkaar gemaakt en veel dingen waren kapot waardoor de auto eigenlijk al afgekeurd was maar dat ze die toch doorverkocht hadden en het blijkt dat ze een vals rdw papiertje hebben gebruikt om zo van de auto af te komen.
Helaas kan ik nu niks meer met mijn auto .
maar ik weet en ik raad ook iedereen aan koop nooit een auto bij autocentrum Almelo want hoe deze mensen met auto's omgaan kan gewoon niet want er is garantie tot de deur en daarna moet je je maar redden.

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

:evil: vorig jaar dec 2014 ben ik ook bij dit bedrijf geweest, kwam voor een citroen C3 en had deze gezien op auto site met het kenteken [persoonsgegevens verwijderd] in principe een prachtige auto, niet ingevoerd maar 16902 km gereden, wij hebben naar gepraat te hebben met de verkoper van het bedrijf die ons verzekerde dat deze auto helemaal in orde was en geen gebreken ook was op de site nog een NAP geregistreerde km stand, dus wat kan mis gaan toch alles gecontroleerd ook bij het RDW alles in orde
hebben een aanbetaling gedaan van 1500 euro omdat ons alles is gegarandeerd door de verkoper zou alle papieren opsturen nap standen onderhoudsboekje, al dit alles is voor de aanbetaling gegarandeerd Tot dat we thuis kwamen en alle advertenties waren verwijderd en ik hun heb gebeld over het nummer van het kenteken en kreeg toen een kenteken te horen van [persoonsgegevens verwijderd] een totaal ander kenteken, ik had dit nog niet door toen ik het controleerde bij het RDW, maar deze auto was ingevoerd en er waren nog heel veel ander dingen dat het om een ander kenteken gaat dan in de advertentie hebben ze mij nooit verteld daar ben ik zelf achter gekomen dat de auto met het kenteken [persoonsgegevens verwijderd] in Almere te koop stond ook nu nog steeds adverteren ze met allerlei opties maar meer dan de helft is gelogen en ik heb nu mijn aanbetaling niet terug want dit willen ze niet, deze auto is in maart 2003 ingevoerd door hun en ze kunnen hem gewoon niet kwijt, ik heb alle beloftes die ze mij hebben gedaan in een koopcontract gezet ook 6 maanden garantie was belooft maar ze willen niet ondertekenen dat wil zeggen dat de auto niet betrouwbaar is omdat ik geëist had dat ik de koop door wilde laten gaan mist een aan bovag gesloten bedrijf bij mij in de buurt de auto helemaal zou contoleren en de nap kilometerstanden op papier zouden komen tot op dag vandaag hebben iedere keer hun advertenties aangepast maar nog steeds niet de waarheid
mensen pas op met een stoepgarantie die niest waard is ik heb ook aangifte gedaan het loopt allemaal nog maar als er mensen zijn of advocaten die mij kunnen helpen heel graag ik wil maar een ding mijn geld terug, misschien kunnen we met zijn allen wat doen aan deze praktijken

gr Leo :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, persoonsgegevens verwijderd

lieuwe1961
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015 14:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door lieuwe1961 »

ik wil alle mensen die door dit {Auto} bedrijf zijn benadeeld oproepen om met mij contact op te nemen we kunnen met zijn alleen wat doen tegen deze oplichters en via het gerecht ons geld terug krijgen
neem contact via een mail aan [email protected] samen staan we sterker dan alleen
ze hebben mooie praatjes maar komen niets na en handelen met verborgen gebreken en valse advertenties

kom in actie mensen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door berndv »

lieuwe1961 schreef::evil: vorig jaar dec 2014 ben ik ook bij dit bedrijf geweest, kwam voor een citroen C3 en had deze gezien op auto site met het kenteken [persoonsgegevens verwijderd] in principe een prachtige auto, niet ingevoerd maar 16902 km gereden, wij hebben naar gepraat te hebben met de verkoper van het bedrijf die ons verzekerde dat deze auto helemaal in orde was en geen gebreken ook was op de site nog een NAP geregistreerde km stand, dus wat kan mis gaan toch alles gecontroleerd ook bij het RDW alles in orde
hebben een aanbetaling gedaan van 1500 euro omdat ons alles is gegarandeerd door de verkoper zou alle papieren opsturen nap standen onderhoudsboekje, al dit alles is voor de aanbetaling gegarandeerd Tot dat we thuis kwamen en alle advertenties waren verwijderd en ik hun heb gebeld over het nummer van het kenteken en kreeg toen een kenteken te horen van [persoonsgegevens verwijderd] een totaal ander kenteken, ik had dit nog niet door toen ik het controleerde bij het RDW, maar deze auto was ingevoerd en er waren nog heel veel ander dingen dat het om een ander kenteken gaat dan in de advertentie hebben ze mij nooit verteld daar ben ik zelf achter gekomen dat de auto met het kenteken [persoonsgegevens verwijderd] in Almere te koop stond ook nu nog steeds adverteren ze met allerlei opties maar meer dan de helft is gelogen en ik heb nu mijn aanbetaling niet terug want dit willen ze niet, deze auto is in maart 2003 ingevoerd door hun en ze kunnen hem gewoon niet kwijt, ik heb alle beloftes die ze mij hebben gedaan in een koopcontract gezet ook 6 maanden garantie was belooft maar ze willen niet ondertekenen dat wil zeggen dat de auto niet betrouwbaar is omdat ik geëist had dat ik de koop door wilde laten gaan mist een aan bovag gesloten bedrijf bij mij in de buurt de auto helemaal zou contoleren en de nap kilometerstanden op papier zouden komen tot op dag vandaag hebben iedere keer hun advertenties aangepast maar nog steeds niet de waarheid
mensen pas op met een stoepgarantie die niest waard is ik heb ook aangifte gedaan het loopt allemaal nog maar als er mensen zijn of advocaten die mij kunnen helpen heel graag ik wil maar een ding mijn geld terug, misschien kunnen we met zijn allen wat doen aan deze praktijken

gr Leo :evil:
Bizar verhaal. De auto op de advertentie staat te koop bij een bedrijf in Almere en u bent bij een autobedrijf in Almelo geweest. Welke auto heeft u in Almelo gezien? In welke auto heeft u een proefrit gemaakt? Ze adverteren dus met een auto die ze helemaal niet hebben, ik vraag mij alleen werkelijk waar af wat u daar dan wel heeft gezien bij dat bedrijf?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door thecure »

Dus je koopt een auto die je niet hebt gezien?? Dat begrijp ik uit je verhaal.
en wat waren de kentekens. Deze zijn verwijderd door radar maar volgens mij mogen deze gewoon geplaatst worden.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen bizar verhaal, maar een wazig verhaal. Ik probeer het samen te vatten.

- je zag een auto op internet met een kenteken (a)
- vervolgens ging je naar Almelo, en heb je een proefritje gemaakt in een auto met kenteken (b)
- toen je thuis kwam, bleek auto (a) in Almere te koop te staan (hoe kom je daar in vredesnaam achter?)

Klopt het zo ongeveer?

Zou het kunnen dat je tijdens je internetzoektocht zélf de auto's en de bedrijven door elkaar hebt gehaald? Dat je contact had met het bedrijf in Almere, alles in orde had bevonden, en daarna abusievelijk naar Almelo bent gereden? Almere en Almelo zijn maar twee letters verschil...
Laatst gewijzigd door witte angora op 21 mar 2015 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door prem »

Wat een fake allemaal en hoe erg als je in de low-budget sector moet werken. Willen alles en eeuwige garantie.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto Centrum Almelo

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Wat een fake allemaal en hoe erg als je in de low-budget sector moet werken. Willen alles en eeuwige garantie.
Plus,als het even kan, een speeltje en een complete kinderkamer voor de bijna-boreling.

Oktoz schreef: Ik ben er kapot van. Over een paar weken wordt onze kleine geboren. En er moet nog zoveel geld neergeteld worden om de auto in orde te maken.

Gesloten