Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door Karel123## »

Karel123## schreef:
09 jul 2021 16:43
Toen ik net op hun website keek zag ik onderin : BOVAG staan. Heb die pagina afgesloten en weer geopend..........weg het woord : BOVAG :roll:
Ooit zullen ze aangesloten zijn geweest bij de BOVAG...BOVAG RECENTIES
AUTO DE VAART
WORDT DOOR ZIJN KLANTEN BEOORDEELD
MET EEN 9 / 10 OP BASIS
VAN 195 REFERENTIES IN DE LAATSTE 12 MAANDEN.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Har45 schreef:
07 jul 2021 14:08


Beste Smokey,

Op hun website staat navolgende:

GAAT U VOOR DE SCHERPSTE PRIJS, DAN KIEST U VOOR HET MEENEEMPAKKET. HOUDT U ECHTER VAN MEER ZEKERHEID, KIES DAN VOOR HET EXTRA ZEKERHEID PAKKET MET DAARIN ONDER ANDERE EXTRA BOVAG GARANTIE, MOBILITEITSGARANTIE, LEVENSLANG GRATIS APK EN NOG VÉÉL MEER!

Link: https://autodevaart.nl/afleverpakketten/
Als niet-Bovag lid kan je natuurlijk wel gewoon garantie geven volgens de Bovag richtlijnen. Maar dat maakt je nog geen lid, en als consument kan je ook niet bij de Bovag terecht als ze die garantie uiteindelijk toch niet leveren.

Hara
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 21:11

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door Hara »

Ik heb een soortgelijke ervaring. Mij auto betaald en opgehaald, factuur zou nagestuurd worden. Is nooit gebeurd, ook niet na herinneringen (per mail, telefoon en een fysiek bezoek). Ook het garantiebewijs heb ik nooit ontvangen (ik had het extra geweldige garantiepakket erbij gekocht, hoewel ook dit dus u nergens op papier staat). De beloofde nieuwe APK zat er niet op, ik had een defect binnen een maand. Zelf uiteindelijk laten repareren voor 375 euro.

Ik heb een aangetekende brief van ingebrekestelling verstuurd, maar die hebben ze gewoon niet aangenomen en kreeg ik ongeopend retour afzender in de bus. Dus tja, wat nu?

Ik heb iig melding gedaan bij de Bovag dat ze hun naam onterecht gebruiken, maar omdat ze geen lid zijn, kan de Bovag verder niet bemiddelen. Ik heb echter wel betaald voor hun 2 jaar Bovag garantie pakket (dat dus gee Bovag is, en ik heb niet eens bewijs...)

Ondanks mijn eigen missers (ik had nooit zonder papieren met de auto moeten wegrijden) vind ik dat het bedrijf hier niet mee weg moet kunnen komen; de reviews op Opinel laten zien dat dit aan de lopende band gebeurd. En hoewel het makkelijker is om het er maar bij te laten zitten, zou ik wel meer actie willen ondernemen. Procederen is wsch te duur, en een rechtsbijstandverzekering heb ik niet. Ik heb de Autoriteit Consument en Markt gepolst maar die lopen over van allerlei zaken en gaan niet echt iets doen. Maar met een clubje mensen samen valt het aanspannen van een proces misschien wel te betalen...?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hara schreef:
25 aug 2021 21:31
Maar met een clubje mensen samen valt het aanspannen van een proces misschien wel te betalen...?
Helaas. Zo werkt het niet. Als je wilt procederen, zul je dat ieder voor zich moeten doen. Je kunt eens informeren bij het Juridisch Loket, want je belang is groot genoeg:

- geen 2 jaar garantie waar je wel voor betaald hebt;
- geen APK;
- reparatiekosten;
- geen BOVAG

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hara schreef:
25 aug 2021 21:31
.

Dus tja, wat nu?
Je hebt alles gedaan wat je kunt doen, behalve een dure rechtzaak. Wat is de inzet? 375 euro. Wel moet je dan bewijs hebben dat je de garage in de gelegenheid hebt gesteld om de reparatie uit te voeren.
Ook vind ik dat je recht hebt op teruggave van BOVAG garantie en APK, maar je hebt geen bewijs.

Ik denk niet dat de rechter akkoord gaat met het ontbinden van de koop

Bij een deurwaarder of advocaat kan je een rechtzaak starten. Ik kan je niks beloven. Recht hebben en krijgen is iets anders.


Misschien dat ik iets over mijn hoofd zie en www.juridischloket.nl of Consumentenbond iets weet.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door D34M0N »

Hara schreef:
25 aug 2021 21:31
de reviews op Opinel laten zien dat dit aan de lopende band gebeurd.
Waarom heb je daar eigenlijk een auto gekocht, terwijl je in veel reviews zag staan dat ze vaak de boel zouden bedonderen?

sake1987

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kom op hun site geen enkele verwijzing naar de BOVAG tegen.
Verkopen ze letterlijk BOVAG garantie, of wordt er verwezen naar een garantie vergelijkbaar met de BOVAG?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
09 jul 2021 20:44
Har45 schreef:
07 jul 2021 14:08


Beste Smokey,

Op hun website staat navolgende:

GAAT U VOOR DE SCHERPSTE PRIJS, DAN KIEST U VOOR HET MEENEEMPAKKET. HOUDT U ECHTER VAN MEER ZEKERHEID, KIES DAN VOOR HET EXTRA ZEKERHEID PAKKET MET DAARIN ONDER ANDERE EXTRA BOVAG GARANTIE, MOBILITEITSGARANTIE, LEVENSLANG GRATIS APK EN NOG VÉÉL MEER!

Link: https://autodevaart.nl/afleverpakketten/
Als niet-Bovag lid kan je natuurlijk wel gewoon garantie geven volgens de Bovag richtlijnen. Maar dat maakt je nog geen lid, en als consument kan je ook niet bij de Bovag terecht als ze die garantie uiteindelijk toch niet leveren.
Als een BOVAG lid de garantiebepalingen niet nakomt kun je alleen nog terecht bij de geschillencommissie. De BOVAG doet zelf niets en andere BOVAG bedrijven nemen de garantie niet over. Ook bij een faillissement kun je met een BOVAG garantie nergens terecht.
De BOVAG heeft zichzelf buitenspel gezet door de garantie niet standaard aan te bieden als je koopt bij een BOVAG dealer. De garantie maar mag je er wel bij kopen. Bij klachten doet de BOVAG zelf ook niets.
Je kunt beter een auto kopen met een aankoopkeuring dan vertrouwen op een BOVAG garage met BOVAG garantie.

sake1987

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door sake1987 »

Link: https://autodevaart.nl/afleverpakketten/
[/quote]

Als niet-Bovag lid kan je natuurlijk wel gewoon garantie geven volgens de Bovag richtlijnen. Maar dat maakt je nog geen lid, en als consument kan je ook niet bij de Bovag terecht als ze die garantie uiteindelijk toch niet leveren.
[/quote]
Als een BOVAG lid de garantiebepalingen niet nakomt kun je alleen nog terecht bij de geschillencommissie. De BOVAG doet zelf niets en andere BOVAG bedrijven nemen de garantie niet over. Ook bij een faillissement kun je met een BOVAG garantie nergens terecht.
De BOVAG heeft zichzelf buitenspel gezet door de garantie niet standaard aan te bieden als je koopt bij een BOVAG dealer. De garantie maar mag je er wel bij kopen. Bij klachten doet de BOVAG zelf ook niets.
Je kunt beter een auto kopen met een aankoopkeuring dan vertrouwen op een BOVAG garage met BOVAG garantie.
[/quote]

En zoals ik hierboven al schreef, het bedrijf is geen BOVAG lid.
Maar u wilde gewoon uw frustratie over BOVAG even kwijt ?

AK123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2023 23:32

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door AK123 »

Hoe is het trouwens verlopen? Ik vernam dat ze verder zijn gegaan onder een andere naam, genaamd LME cars. Het is nog gevestigd in Almere. Ik zou maar uitkijken met deze dealer. Op hun site staat er dat je betaald voor een reservering, een flink bedrag, wat zo absurd is! En btw weer allemaal logo’s te zien.

T1mm3hNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2023 10:07

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Ongelezen bericht door T1mm3hNL »

Zijn ze nou alweer bezig?! Ik hoop niet dat je dezelfde auto gekocht heb die ik destijds in mn mik geschoven kreeg.
Ik ben naar de Geschillencommissie geweest en heb de aankoopsom terug gehad (een jaar later) na heel veel nare leugens van dit bedrijf heb ik volgens de wet wel correct gehandeld door aangetekende brieven te sturen (die uiteraard geweigerd werden). Dat ze niet te bereiken zijn is mij niets nieuws, en dat gezeik met de factuur komt mij ook bekend voor, bij mij hadden ze hem (toen ik hem uiteindelijk kreeg) gefraudeerd en eronder gezet dat ik wist van alle problemen van de auto. Ze hebben me zelf garantie papieren mee geven destijds die nergens toe leidde. Het bedrijf (GGG) die ik toen belde wist helemaal niets van mijn garantie af.
Destijds heb ik toen bij de BOVAG geklaagd en zijn ze per direct uit de BOVAG gezet. Dit bedrijf zou ik echt nooit en te nimmer meer vertrouwen.
Gelukkig is dit na een jaar toen opgelost maar het heeft me wel een rib uit mn lijf gekost want de verzekeringen en wergenbelasting liepen gewoon door.

2x bij een erkende dealer geweest van het betreffende merk, die gaven allebei aan dat de auto eigenlijk economisch total loss was.
Ik zie op kentekencheck.nl dat de auto 2 maanden later weer verkocht is en hopelijk hebben ze hem toendertijd GOED gemaakt en heeft diegene niet dezelfde problemen die ik ermee had. Ik kan het alleen maar hopen, vertrouwen heb ik er niet in.

Plaats reactie