Auto gekocht met misleidende advertentie

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

Wij hebben 2 weken geleden een 5 jaar oude Volvo xc90 gekocht. Wij hadden een paar dingen op ons wensen lijstje staan waaronder een achteruitrijcamera. Vanwege de grote van de auto en ik zelf klein. Dus het idee dat het toch even prettiger achteruit in parkeren is. Nu hebben we uiteraard een proefrit gemaakt.. nu achteraf helemaal niet achteruit gereden. En toen we de auto op haalde en hem thuis parkeerde waren we verbaast waar is die camera met achteruit in parkeren. Dus wij stapte uit op zoek naar de camera en die bleek er dus niet te zijn! Wat wel in de advertentie vermeld stond. Dus contact met de garage opgenomen helaas niet bij de Bovag aan gesloten nu achteraf. En zegt dood leuk oh dat is een foutje van mij in de advertentie dat kan gebeuren toch. Waar bij wij niet echt blij waren en hij nu zegt de helft van de inbouw kosten te willen betalen en wij de rest. Ook kregen we bij het weg rijden de 2e sleutel en deze miste dus een knopje om de auto op slot te doen. Dus ik de man er mee geconfronteerd dat we dus met de 2e sleutel de auto helemaal niet op slot konden doen en hij weer zei. Kijk even bij de dealer of ze nog een reserve knopje hebben want ik heb ook de sleutel maar zo gekregen. En met navraag bij de dealer kost het €350 a €400 euro want er is een nieuwe sleutel nodig. Al met al nog al wat verbazing bij ons met een auto die je koopt van een halve ton. En deze sleutel wil hij trouwens niet vergoeden. En aangezien wij altijd allebei een sleutel aan onze bos gebruiken hebben we dus altijd 2 sleutels in gebruik. Nu vragen wij ons af wat kunnen we hier mee hebben niks bij de advertentie en op de website iets zien staan van dat hij niet aansprakelijk is voor typ of drukfouten en hij geeft 1 jaar garantie op z’n occasion’s. Maar kunnen ook nergens een algemene voorwaarden vinden. Wat nu? Accepteren of toch actie ondernemen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nergens bij aangesloten is altijd een risico. Ook gezien de bereidwilligheid nu is het maar de vraag of het werk de kosten waard is. Om wat voor totaalbedrag praten we hier? Het is een afweging of de tijd en kosten die nodig zijn om het gelijk te halen opwegen tegen de uitkomst. Als u bijvoorbeeld €1.000 moet uitgeven en een hoop uren kwijt bent om het gelijk te halen om €1.000 vergoed te krijgen, dan is het zonde van de tijd.
Qua sleutel hebben wij eenzelfde probleem. Het knopje mist, maar de ijzeren puntjes er onder zijn er nog wel. Ik heb een rubberen hoesje van een paar euro om de sleutel gedaan en het drukken moet iets harder. Die auto is maar een fractie van de waarde van uw auto en wij nemen daar genoegen mee. Het is een optie.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

Ergens heb ik geen zin om tijd er in te steken inderdaad maar het is nu toch ook wel meer gevoel dat ik het idee heb verkeerd te zijn geïnformeerd. Zagen ook onze vorige auto te koop staan op z’n site met allemaal opties er bij in de advertentie die daar ook niet op zaten. Dus het is eigenlijk vooral gevoel wat speelt wat dit allemaal een soort oneerlijk vind hoe dit gegaan is. Maar het gaat om de achteruitrijcamera a €1399 en de sleutel €350 a €400. En ja kan wel een hoesje kopen maar mag toch voor z’n auto en prijs wel gewoon een normaal functionerende sleutel verwachten. Nu kwam hij zelf met een andere Volvo dealer bij hem in de buurt die wilt de camera voor €1100 monteren dus daar van wilde hij dan de helft mee betalen. Met het verhaal er bij ik ben dit niet verplicht te doen. Lastige situatie vinden wij dit.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door rwolters »

Een slechts 5 jaar oude auto die via een bedrijf wordt aangeboden dat niet is aangesloten bij Bovag is een red flag. Normaal wil een Volvo dealer dit nog verkopen. Welke garage was het?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In uw plaats zou ik gebruik maken van zijn aanbod om de helft te betalen aan de inbouw. Daarna zou ik op internet een gemeende (dus geen gemene) review plaatsen. Daarin kunt u eerlijk zeggen dat de camera ontbrak en dat de uw ingeruilde auto met allerlei niet bestaande opties weer te koop stond. Met eerlijke reviews kunnen andere kopers ook hun voordeel doen.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door 16again »

bianca130 schreef:
07 jan 2023 16:38
En toen we de auto op haalde en hem thuis parkeerde waren we verbaast waar is die camera met achteruit in parkeren. Dus wij stapte uit op zoek naar de camera en die bleek er dus niet te zijn! Wat wel in de advertentie vermeld stond. Dus contact met de garage opgenomen helaas niet bij de Bovag aan gesloten nu achteraf. En zegt dood leuk oh dat is een foutje van mij in de advertentie dat kan gebeuren toch.
Omdat dit iets is dat je makkelijk zelf had kunnen controleren, komt het bedrijf er vermoedelijk nog mee weg ook.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

Ja moet eerlijk zeggen dat wij helemaal nog niet veel 2e hands auto’s hebben gekocht dus er van uit gaan de dat als je hem bij een garage koopt het wel in orde is maar nooit wat over de bovag geweten tot nu na de aankoop.. en ja eens over een review maar eerst even afwachten hoe dit afloopt het is opzich niet heel verweg zijn Volvo dealer misschien 10 min langer rijden voor ons dus maakt ons in dat opzicht niet uit.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

16again schreef:
07 jan 2023 18:13
bianca130 schreef:
07 jan 2023 16:38
En toen we de auto op haalde en hem thuis parkeerde waren we verbaast waar is die camera met achteruit in parkeren. Dus wij stapte uit op zoek naar de camera en die bleek er dus niet te zijn! Wat wel in de advertentie vermeld stond. Dus contact met de garage opgenomen helaas niet bij de Bovag aan gesloten nu achteraf. En zegt dood leuk oh dat is een foutje van mij in de advertentie dat kan gebeuren toch.
Omdat dit iets is dat je makkelijk zelf had kunnen controleren, komt het bedrijf er vermoedelijk nog mee weg ook.
Hier ben ik ook bang voor dat zijn van die leer lessen achteraf. Zijn denk iets te goed van vertrouwen denk er gewoon van uit te gaan dat als iets in de advertentie staat ook wel klopt. Iets te naïef blijkbaar.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

rwolters schreef:
07 jan 2023 18:00
Een slechts 5 jaar oude auto die via een bedrijf wordt aangeboden dat niet is aangesloten bij Bovag is een red flag. Normaal wil een Volvo dealer dit nog verkopen. Welke garage was het?
Het gaat om auto Haaglanden in Den Haag hij doet vooral auto’s importeren en deze komt ook bij de Volvo dealer in België vandaan. Hadden dat ook met de proefrit allemaal nagecheckt met de historie ect. Dus dachten al alles goed na gekeken te hebben.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door witte angora »

bianca130 schreef:
07 jan 2023 18:16
Ja moet eerlijk zeggen dat wij helemaal nog niet veel 2e hands auto’s hebben gekocht
Heb je geen aankoopkeuring laten verrichten dan?

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

witte angora schreef:
07 jan 2023 18:33
bianca130 schreef:
07 jan 2023 18:16
Ja moet eerlijk zeggen dat wij helemaal nog niet veel 2e hands auto’s hebben gekocht
Heb je geen aankoopkeuring laten verrichten dan?
Nee ook nog nooit van gehoord!
Weer wat geleerd dus. Maar goed dat zal met die 2e sleutel nog niks uitgemaakt hebben neem ik aan dat die kapot is.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door jonis »

Dat had voor de camera ook niets uitgemaakt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bianca130 schreef:
07 jan 2023 18:20
Het gaat om auto Haaglanden in Den Haag hij doet vooral auto’s importeren en deze komt ook bij de Volvo dealer in België vandaan.
https://www.autohaaglanden.nl/Volkswage ... o=gallerij
23-09-2021, op 06-05-2022 ingeschreven in Nederland. Heeft in 8 maanden maar 3200km gereden. BPM is in mijn ogen verdacht laag. Waarom zou je een dergelijke auto kopen en er niet in rijden? En waarom word deze al zo snel geëxporteerd?

https://www.autohaaglanden.nl/Land-Rove ... o=gallerij
Op 09-12-2021 op Nederlands kenteken gezet en voor het laatst op 30-04-2022 overgeschreven. In die paar maanden 3 keer op naam gezet. De auto komt uit 2020 en heeft in 2 jaar tijd slechts 11.500km gereden. Heeft die auto voor de sier in een garage gestaan?

Ik verwonder mij er altijd over dat we hier in het kleine landje veel rijden en dat in andere landen de auto schijnbaar voor de sier gekocht worden. Een type boodschappenwagen zal op hoge leeftijd nog een lage kilometerstand hebben, maar een dik uitgeruste VW Arteon uit oktober 2021 (die met 3 maanden al geïmporteerd is en wederom een erg lage bpm heeft) is niet bepaald een boodschappenauto. Het vreemde is dat de inruilers wel hoge kilometerstanden hebben. Waarbij ik mij dan ook weer verbaas dat er auto's tussen zitten die al heel snel geïmporteerd zijn. Auto's van nog geen 6 maanden oud.

Bij een dergelijke garage zou ik extra opletten.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

NeoDutchio schreef:
07 jan 2023 19:28
bianca130 schreef:
07 jan 2023 18:20
Het gaat om auto Haaglanden in Den Haag hij doet vooral auto’s importeren en deze komt ook bij de Volvo dealer in België vandaan.
https://www.autohaaglanden.nl/Volkswage ... o=gallerij
23-09-2021, op 06-05-2022 ingeschreven in Nederland. Heeft in 8 maanden maar 3200km gereden. BPM is in mijn ogen verdacht laag. Waarom zou je een dergelijke auto kopen en er niet in rijden? En waarom word deze al zo snel geëxporteerd?

https://www.autohaaglanden.nl/Land-Rove ... o=gallerij
Op 09-12-2021 op Nederlands kenteken gezet en voor het laatst op 30-04-2022 overgeschreven. In die paar maanden 3 keer op naam gezet. De auto komt uit 2020 en heeft in 2 jaar tijd slechts 11.500km gereden. Heeft die auto voor de sier in een garage gestaan?

Ik verwonder mij er altijd over dat we hier in het kleine landje veel rijden en dat in andere landen de auto schijnbaar voor de sier gekocht worden. Een type boodschappenwagen zal op hoge leeftijd nog een lage kilometerstand hebben, maar een dik uitgeruste VW Arteon uit oktober 2021 (die met 3 maanden al geïmporteerd is en wederom een erg lage bpm heeft) is niet bepaald een boodschappenauto. Het vreemde is dat de inruilers wel hoge kilometerstanden hebben. Waarbij ik mij dan ook weer verbaas dat er auto's tussen zitten die al heel snel geïmporteerd zijn. Auto's van nog geen 6 maanden oud.

Bij een dergelijke garage zou ik extra opletten.

Hier heb je zeker wat punten!
Moet zeggen dat wij eigenlijk niet van plan waren een andere auto te kopen wij hadden een Volvo v60. Zo als je die op de site ook kan vinden. Alleen wegens onverwachte zwangerschap van de 4e was het nodig een grotere auto te kopen en kwamen we volgens mij via z’n auto site zeg auto scout of iets durf even niet te zeggen waar deze precies op stond. En zo in contact gekomen en toen even online naar reviews gekeken ect en kon daar niks geks vinden en heb ook niet alle auto’s na gekeken op z’n site. Deze auto was voor de prijs en km 147000 km niet heel vreemd. Dus daardoor kregen we hele gekke gedachtes en wat ik al noemde de historie en onderhoud ect wel gecheckt dus niks geks maar nu we hem hebben ook nog niks kunnen merken. Het gaat echt om die camera en sleutel wat we vooral van de camera wel misleidend vonden.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

Hij heeft trouwens er nu wij hem er mee hebben geconfronteerd wel onder zijn advertenties gezet dat over de uitvoering en opties hij niet verantwoordelijk is. Blijkbaar toch iets geleerd van onze confrontatie.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Moet zeggen dat wij eigenlijk niet van plan waren een andere auto te kopen wij hadden een Volvo v60. Zo als je die op de site ook kan vinden.
Die zie ik niet te koop staan, hebt u een link naar de site waar die te koop staat?
bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Deze auto was voor de prijs en km 147000 km niet heel vreemd. Dus daardoor kregen we hele gekke gedachtes en wat ik al noemde de historie en onderhoud ect wel gecheckt dus niks geks maar nu we hem hebben ook nog niks kunnen merken.
Als ik vragen mag, hoe hebt u dit gecheckt? Bij een Nederlandse auto kan je gewoon de dealer bellen in het boekje staat, maar bij import word een hoop gefraudeerd. Ik zeg dit niet om u bang te maken, maar waakzaamheid is wel geboden. Vele importauto's bij nergens aangesloten verkopers (oftewel handelaren) komen per bulk naar Nederland. Onderweg gaan ze langs de kilometerdokter die de teller terug draait en nieuwe boekjes in de auto legt. Tegen bijbetaling kan je als handelaar ook gewoon stempels kopen van buitenlandse dealers.
Een ander ding is de BPM. De hoogte van de BPM hangt van vele factoren af. Bouwjaar, uitstoot en aanschaf zijn van belang. Maar op schade auto's krijg je ook een lager tarief. De auto komt als schade auto naar Nederland toe, word geïmporteerd zodat je minder BPM hoeft te betalen waarna de auto opgekalefaterd word en verkocht alszijnde goede import.

Ik zeg niet dat deze verkoper zich hiermee bezig houd, maar rode lampen zijn er en goed uitkijken is altijd het devies.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

NeoDutchio schreef:
07 jan 2023 20:10
bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Moet zeggen dat wij eigenlijk niet van plan waren een andere auto te kopen wij hadden een Volvo v60. Zo als je die op de site ook kan vinden.
Die zie ik niet te koop staan, hebt u een link naar de site waar die te koop staat?
bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Deze auto was voor de prijs en km 147000 km niet heel vreemd. Dus daardoor kregen we hele gekke gedachtes en wat ik al noemde de historie en onderhoud ect wel gecheckt dus niks geks maar nu we hem hebben ook nog niks kunnen merken.
Als ik vragen mag, hoe hebt u dit gecheckt? Bij een Nederlandse auto kan je gewoon de dealer bellen in het boekje staat, maar bij import word een hoop gefraudeerd. Ik zeg dit niet om u bang te maken, maar waakzaamheid is wel geboden. Vele importauto's bij nergens aangesloten verkopers (oftewel handelaren) komen per bulk naar Nederland. Onderweg gaan ze langs de kilometerdokter die de teller terug draait en nieuwe boekjes in de auto legt. Tegen bijbetaling kan je als handelaar ook gewoon stempels kopen van buitenlandse dealers.
Een ander ding is de BPM. De hoogte van de BPM hangt van vele factoren af. Bouwjaar, uitstoot en aanschaf zijn van belang. Maar op schade auto's krijg je ook een lager tarief. De auto komt als schade auto naar Nederland toe, word geïmporteerd zodat je minder BPM hoeft te betalen waarna de auto opgekalefaterd word en verkocht alszijnde goede import.

Ik zeg niet dat deze verkoper zich hiermee bezig houd, maar rode lampen zijn er en goed uitkijken is altijd het devies.
Wat een bijzondere wereld die auto wereld ik ben helemaal verbluft van je verhaal! Maar ja onze Volvo dealer heeft contact gehad met de Volvo dealer in België waar hij vandaan kwam. Deze stond inderdaad in de onderhoudshistorie. En zie inderdaad dat onze auto er niet meer opstaat. Vorige week nog wel dus blijkbaar verkocht of iets. Heb daar nog wel foto’s van van die advertentie.
Maar goed dit is allemaal een les en worden weer wat wijzer hoe een bizarre wereld het is. En hoop verder ook op veel geluk met deze auto zijn er verder zo blij mee.

bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Re: Auto gekocht met misleidende advertentie

Ongelezen bericht door bianca130 »

bianca130 schreef:
07 jan 2023 20:30
NeoDutchio schreef:
07 jan 2023 20:10
bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Moet zeggen dat wij eigenlijk niet van plan waren een andere auto te kopen wij hadden een Volvo v60. Zo als je die op de site ook kan vinden.
Die zie ik niet te koop staan, hebt u een link naar de site waar die te koop staat?
bianca130 schreef:
07 jan 2023 19:55
Deze auto was voor de prijs en km 147000 km niet heel vreemd. Dus daardoor kregen we hele gekke gedachtes en wat ik al noemde de historie en onderhoud ect wel gecheckt dus niks geks maar nu we hem hebben ook nog niks kunnen merken.
Als ik vragen mag, hoe hebt u dit gecheckt? Bij een Nederlandse auto kan je gewoon de dealer bellen in het boekje staat, maar bij import word een hoop gefraudeerd. Ik zeg dit niet om u bang te maken, maar waakzaamheid is wel geboden. Vele importauto's bij nergens aangesloten verkopers (oftewel handelaren) komen per bulk naar Nederland. Onderweg gaan ze langs de kilometerdokter die de teller terug draait en nieuwe boekjes in de auto legt. Tegen bijbetaling kan je als handelaar ook gewoon stempels kopen van buitenlandse dealers.
Een ander ding is de BPM. De hoogte van de BPM hangt van vele factoren af. Bouwjaar, uitstoot en aanschaf zijn van belang. Maar op schade auto's krijg je ook een lager tarief. De auto komt als schade auto naar Nederland toe, word geïmporteerd zodat je minder BPM hoeft te betalen waarna de auto opgekalefaterd word en verkocht alszijnde goede import.

Ik zeg niet dat deze verkoper zich hiermee bezig houd, maar rode lampen zijn er en goed uitkijken is altijd het devies.
Wat een bijzondere wereld die auto wereld ik ben helemaal verbluft van je verhaal! Maar ja onze Volvo dealer heeft contact gehad met de Volvo dealer in België waar hij vandaan kwam. Deze stond inderdaad in de onderhoudshistorie. En zie inderdaad dat onze auto er niet meer opstaat. Vorige week nog wel dus blijkbaar verkocht of iets. Heb daar nog wel foto’s van van die advertentie.
Maar goed dit is allemaal een les en worden weer wat wijzer hoe een bizarre wereld het is. En hoop verder ook op veel geluk met deze auto zijn er verder zo blij mee.
En over die Volkswagen arteon daar rijd hij zelf mee ja wil ook niks zeggen natuurlijk. Maar viel wel op dat hij wel de sportievere uitvoeringen van de auto’s had staan.

Plaats reactie