LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Korpel Strijen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
douwem
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 15:19

Auto Korpel Strijen

Ongelezen bericht door douwem »

Beste lezers,

Onlangs heb ik een auto gekocht bij een garage in Strijen genaamd Autokorpel. Nu heb ik voordat ik een auto ging kopen veel op internet gezocht naar wat de beste manieren zijn. Veel op review-sites gekeken en dat bleek erg handig. Toch ben ik uiteindelijk ook het bos in gestuurd. Auto Korpel wil ik mensen voor waarschuwen en om de volgende redenen.

Ik heb bij autokorpel een auto gekocht in Maart dit jaar. Ik was op zoek naar een auto waar ik een jaartje of 2 mee kon rijden voordat ik een degelijke diesel kon kopen om naar werk te rijden. De auto had dan ook redelijk wat kilometers maar genoeg om nog wat jaartjes mee te rijden. In eerste instantie was de eigenaar aan de telefoon al erg kortaf toen ik telefonisch vroeg hoe de motor in de auto was. (Had de auto gevonden op www.autokorpel.nl). Vervolgens ben ik er toch maar heen gereden omdat het een auto was met een motorvariant die ik erg graag wilde. Ik was in het begin al een beetje achterdochtig omdat de eigenaar ELKE vorm van proefrit probeerde tegen te houden met smoesjes van er staan auto's in de weg. Tijdens het bezoekje vroeg ik hem ook in welke staat de motor was (uiterlijk maakte me niet veel uit zolang hij maar motorisch goed was). De auto zou motorisch in perfecte staat zijn.
De een weekje kijken toch de auto gekocht voor net onder de duizend euro. Er was een aantal puntjes dat niet goed was en die zou hij voor de APK regelen. Op het moment dat ik de auto kocht was het een uurtje of 6 's avonds. De auto stond APKgekeurd klaar om mee te nemen. Op het moment dat ik wilde wegrijden had de auto een lekke band en stond de auto ver in het rood van de brandstofmeter en kon hiermee nog geen kilometer rijden. Toen ik hem hier op wees zij hij geïrriteerd dat ik maar ergens bij een benzinstation lucht en benzine er in moest gooien en liep hij weg. Vervolgens heb ik de auto inderdaad naar een tankstation moeten brengen en kon ik mijn weg vervolgen.

Problemen:
De auto hield na 3 dagen al ontzettend in waarvoor ik naar een lokale merkgarage (met uitstekende naam) ben gegaan. Die vroegen me na een analyse of ik hem naar de sloop wilde brengen of dat zij dat voor mij konden doen (??). Ze zeiden dat de auto op verschillende punten nooit door de keuring had mogen komen en dat hij hij het niet lang zou uithouden. Hier hadden ze gelijk in. De auto heeft het uiteindelijk 3 maanden volgehouden en is daarna motorisch overleden terwijl ik auto's goed onderhoud en rustig rij. De drijfstangen waren los, de bedrading hing met tape aan elkaar, de motor kreeg valse lucht en lekte olie op meerdere plaatsen. Ook de koppelingplaten hadden hun beste tijd gehad. Toen ik auto korpel hierover informeerde moest ik maar even langs komen en dan kon hij er wat aan doen bij zijn 'mannetje'. Aangezien ik dat niet vertrouwde heb ik het gelaten en gereden totdat hij op was. Nu heb ik inmiddels een andere auto maar Auto Korpel wil ik mensen wel voor waarschuwen.

Ben ook benieuwd of er andere mensen zijn met dit soort ervaring bij autokorpel.

Gr D

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Auto Korpel Strijen

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Tja, blijft natuurlijk altijd een heel lastig verhaal voor een paar honderd euro een auto kopen en dan verwachten er een paar jaar mee te doen. Zeker voor een diesel zit je dan in de onderkant van het segment te vissen.Het is dan net een staatslot, meestal valt de prijs dus niet, tenzij je een garage bent.

Loszittende drijfstangen rij je overigens geen meter mee, dus betwijfel of dat daadwerkelijk het probleem was. Neemt niet weg dat het allemaal enorm vervelend voor je is. Tip, als je toch in deze prijsklasse wil blijven winkelen, probeer je dan te beperken tot particulieren, een auto uit de handel in deze prijsklasse is vrijwel altijd niets dan ellende.

Jantje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:44

Re: Auto Korpel Strijen

Ongelezen bericht door Jantje01 »

Hallo douwem, zag jou stuk over garage Korpel op internet, bij tros radar.
Ik zelf heb een andere ervaring, met garage Korpel, na aankoop bleken er nog wat mankementen aan de gekochte brommobiel te zijn. De mensen die hem gekocht hadden hebben 3 mnd gewacht om contact met de garage op te nemen.
Ik heb voor de kopers de stoute schoenen aan getrokken, en Dhr Korpel gebeld. Om een lang verhaal kort te maken, binnen 10 min was er een goede afspraak met Dhr. Korpel gemaakt over een eerlijke bijdrage aan de kosten.
Het is jammer dat men soms niet de moeite neemt om echt met de gagare te onderhandelen, ik kan alleen maar zeggen dat het dedrag dat afgesproken is overgemaakt is op de rekening van de kopers.
Misschien niet zo snel mensen en/of bedrijven zo snel negatief neer zetten.
MvG Jantje01

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Auto Korpel Strijen

Ongelezen bericht door tennis »

@ douwem

Misschien kan Jantje 01 jou helpen, zoals hij heeft gedaan bij de kennissen/familie, om hier uit te komen. :roll:

Gesloten