LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto Stekelenburg grrrrrr

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
vincentpvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 20:21

Auto Stekelenburg grrrrrr

Ongelezen bericht door vincentpvm »

Begin mei ging ik bij autobedrijf Mitshubishi Stekelenburg aan de Limburghaven 1 in Nieuwegein (www.autostekelenburg.nl) kijken naar een Kia Pregio occasion die dit bedrijf te koop had. Hij was te betalen voor onze band (we hadden echt een bandbus nodig) en goed onderhouden verzekerde Richard, de verkoper, mij. "Perfect in orde", zei hij zelfs, "kan je zeker nog 5 tot 8 jaar mee doen!". Na het proefrijden borrelde de koelvloeistof een beetje, maar de verkoper haalde daar zijn schouders over op. Ook vanwege het BOVAG keurmerk en de kennelijke goede naam van de garage dacht ik een goede koop te doen.

Dat bleek tegen te vallen! Op 24 mei 2007 haalde ik de bus op, 123 kilometer rijden later DEZELFDE DAG stond ik naast de snelweg. Lekke radiator, oververhitte motor. Retour naar het bedrijf dus. Ze zetten er bij wijze van service een nieuwe radiator in, maar daarna bleef de temperatuur vreemd doen. Toen ik na een ritje naar Amsterdam vanuit Utrecht een kokende motor had was voor mij de maat vol. Ik bracht hem naar een onafhankelijk bedrijf dat me een dag later vertelde dat de koppakking lek was. Dat was niet het enige: de linker achterband was te ver versleten, de linker achterkering lekte, de ventielslangetjes in alle wielen waren uitgedroogd (terwijl ik twee nieuwe voorbanden gekregen had bij het rijklaarmaken).

"Koppakking lek? Dat kan niet! Dat hadden we dan wel gezien!" Werd mij eerst verteld bij Stekelenburg. Met veel overredingskracht kon ik hem dan toch langs brengen, ze zouden er snel naar kijken. Ik liet de auto achter, vervangend vervoer hadden ze helaas niet. Een week later (!) kreeg ik bericht dat inderdaad de koppakking lek was. Ze wilden hem wel repareren, of ik dan wel 350 euro wilde bijbetalen. Ik had de bus echt nodig, dus vooruit dan maar. Met wat afdingen betaalde ik €300 euro. Ze zouden meteen de lekke achterkering repareren en naar de ventielen kijken. Van die band zeiden ze dat ik daar nog wel even mee kon doorrijden. Ik heb bijna vier weken moeten wachten voordat hij gerepareerd was, al die tijd zonder vervoer.

Twee weken later waren we met de band op tour in Engeland. Op de snelweg rolde het linker achterwiel er bijna vanaf. Niet goed aangedraaid waarschijnlijk, we konden een ongeluk net voorkomen. Drie weken later in Denemarken ging de dynamo kapot, €700 reparatie. Nu, bijna 5 maanden na mijn aankoop, is de net gerepareerde koppakking weer lek, blijkt de uitlaat volledig doorgeroest te zijn en vol gaten te zitten (hadden ze natuurlijk niet gezien), is de linker achterkering weer (of nog steeds?) lek, is er een gebroken achterveerplaat geconstateerd. Kostenpost totaal 3000 euro.
We hebben met onze band hard gespaard om deze broodnodige bus te kunnen kopen maar in de vier maanden dat we hem actief hebben kunnen gebruiken hebben we er niets dan ellende mee gehad. Nu is hij total loss. (De dagwaarde is ongeveer €2400,- als hij geen gebreken zou hebben) Met de €3000 euro die we betaald hebben en de €1000 euro aan reparaties tot nu toe zijn we echt door ons geld heen. En we moeten echt een bus hebben om ons werk te kunnen doen als muzikanten!

Bij de vraag of garage Stekelenburg hier iets aan kon doen, terugkopen of inruilen ofzo, kreeg ik de mededeling dat dat met een lekke koppakking voor hen niet interessant was.

Stekelenburg is aangesloten bij de BOVAG, ik heb een tijd geleden gebeld maar de medewerker zei toen dat zolang er geen BOVAG garantie op de auto zit hij niets kon doen, maar BOVAG is toch ook een keurmerk voor betrouwbaarheid en kwaliteit van de garage? Is hier iets aan te doen? Of moeten we onze komende buitenlandse optredens gaan afzeggen totdat we weer genoeg geld hebben voor een nieuwe bus? En welke BOVAG garages zijn dan WEL te vertrouwen?

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: Auto Stekelenburg grrrrrr

Ongelezen bericht door herzon »

Het is dus een oud wagentje, gezien de aanschafprijs. Daar kun je niet alles van verwachten en Bovag Garantie geldt vanaf E 4500. Je dynamo kan zomaar sneuvelen, daar is geen bijzonderheid voor nodig. Hoeveel km heeft de bus? Bouwjaar? Je hebt waarschijnlijk een pechwagentje. Advies: Je verlies nemen, snel inruilen en wat nieuwers kopen!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Auto Stekelenburg grrrrrr

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Voor Euro 3000 een bus kopen die nog 5 tot 8 jaar mee zou kunnen!?

Het lichtelijk naief om dat te geloven..

Gesloten