LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autobedrijf de minden

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MAXIEM

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bembo

Vrijwel elke koper gaat uit van een auto die er mooi uitziet en in de smaak valt. Dat is een verkeerd uitgangspunt!!!. Als potentiële koper moet je altijd eerst op zoek gaan naar een betrouwbare verkoper. Meestal is een onderzoekje in je eigen sociale netwerk daarvoor voldoende. Kom je er op die wijze niet uit, struin dan eerst internet af als je een naam hebt. Is de garage wél te vertrouwen, dan tref je meestal geen of vrijwel geen reviews aan. Is de garage niet te vertrouwen, dan wemelt het meestal van de negatieve berichten. In het eerste geval, moet je ook altijd even checken hoelang het bedrijf al bestaat.

Maxiem.

Bembo
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:33

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door Bembo »

Maxiem, nou bedankt voor je reactie , maar tuurlijk hebben wij gekeken of er iets op internet stond maar toen konden wij niks vinden. En wij weten echt wel hoe wij een auto moeten kopen. Maar gelukkig weet jij hoe het moet dus zal jou dit niet zo snel overkomen. Gr

dber
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2011 17:08

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door dber »

Nooit een auto kopen bij dit bedrijf!!!! Vorig jaar een auto gekocht bij Minden, met nieuwe APK. Zag er op het oog goed uit, maar bij nader inzien bleek er heeeel veeel mis mee te zijn. Omdat de auto steeds inhield tijdens het rijden en de aanstekeringang het niet deed ben ik er mee terug gegaan. Zou wat aan gedaan worden, maar na `reparatie` was er niets verbeterd. Heb ´m daarna naar een andere garage gebracht. Er bleken mankementen te zijn aan de hoofdcomputer, lambasondse, multimassameter, spruitstuk, catalysator, remschijven, banden en reservewiel (krom). Inmiddels heeft deze auto me al meer gekost dan de aanschafwaarde. Deze week bij APK ontdekt dat achter het instumentenpaneel een ander binnenwerk zit dan er zou moeten zitten en dat de aansluiting voor het ABS lampje is dichtgekit. Doffe Ellende!!!!

deventercitty
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2011 15:38

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door deventercitty »

Oplichters zijn het,

2 broers waarvan 1 doet alsof hij mede eigenaar is, die is wel oke maar die mag niks beslissen of regelen.

Die anders van het stel is de eerste keer als je komt kijken super aardig, en zodra je de auto hebt ingeruild word het al wat minder,

We hebben 2 autos in geruild bij de minden, voor 2 autos wat 100% goed en betrouwbaar was volgens hem zeggen, idd de proefrit was normaal en bleken dus goede autos te zijn, op weg naar huis op de snel weg begon de 1e auto al te roken en te doen, dus langs de kant gezet, en de olie was op en het lampje deed het niet, ook was de koelvloeistof op, dus kan gebeuren nieuwe gekocht bij de BP, maar wel even een belletje gedaan naar de minden, en als andwoord dat is mijn probleem niet,
toen was het volgende probleem 1 auto schakelde niet meer, en de kosten zou hij betalen zei hij via de telefoon, ik naar de dealer en laten maken toen was het ik betaal de helft. Nja beter dan niks. toen kregen we problemen met de andere auto die niet meer kon rijden wegens de koelvloeistof tank die waarschijnlijk helemaal verstopt zat. Nja naar de minden gesleept en toen zei hij dit maak ik. het geld van de andere auto(schakelbak) kregen we dus niks van terug wou die verekenen, uit eindelijk had hij een warmloper en moest naar de sloop volgens hem. de andere auto waren de kleppen, olie pomp benziene pomp en de cilinder van kapot gegaan, waren al slecht volgens de echte dealer waar we hem hebben laten na kijken voor ( 60 euro ) Dus ook naar de minden terug en die moest ook maar naar de sloop. zaten zonder auto en kregen een leen auto tot hij een goede auto voor ons had, hij maakte van 2 dus 1 auto. De leen auto ( Zonder apk verzekering ) moest binnen 2 dagen terug want hij had een koper.:S dus 3 weken zonder auto gezeten en elke keer maar valse hoop aan de telefoon. Toen belde hij op een zaterdag morgen dat we nu moest komen hij had de perfecte auto !. wij vervoer geregeld en wat denk je 1 auto van 1990 dus 10 jaar ouder. met 3 ton op de teller in plaats van onze 2 autos dus. niet meer acc gegaan natuurlijk. toen gaf hij ons de keus of deze auto of helemaal niks en hij wees ons het hek van het terein, we hebben het maar gedaan om geen verder gezeur te hebben en een auto nodig hadden voor het werk. via instanties etc, konden we niks meer doen omdat hij ons te lang heeft laten hopen en geen bewijs meer hadden. auto is inmiddels gesloopt blok was kapot, PAS OP MET DEZE 2 GASTEN, KOMEN ANDERS OVER DAN DAT ZE ZIJN. Iedereen moet zelf weten waar hij of zei de auto koopt maar dit bedrijf is een puinhoop!, had ik het maar geweten voor die tijd!. er zitten tientalle autobedrijven daar zoek een ander goedkoop vind je overal en hier vind je een leuk uitziende auto goedkoop op het oog, maar voor de rest niks.!

deventercitty
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2011 15:38

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door deventercitty »

binky2004 schreef:Ook wij hebben hier 2 maanden geleden een auto gekocht.. In eerste instantie goede auto, waar op het eerste gezicht en de eerste kilometers niks mis mee was, totdat deze ineens uit de versnelling begon te schieten waardoor we telkens stil stonden.. ben terug gegaan en ze zouden er naar kijken en het repareren. Nu zijn we 2 weken verder en heb nog steeds mn auto niet terug, heb ze regelmatig gebeld en telkens zou ik worden terug gebeld maar helaas het mag niet baten..
Ook werd er bij verteld dat het slijtage was door alle heuvels in de wijk waar ik woon, dus wat inhoudt dat als ik eenmaal de auto terug heb, ik over 2 maanden weer het zelfde mankement krijg?? Mooie praatjes maar de service ho maar!
Dit was eens maar NOOIT meer....
Volvo ?

binky2004
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:16

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door binky2004 »

Tjee wat een verhaal..
Nee geen Volvo, een renault megane scenic, echt waardeloze auto was het.!!

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

ach wee wat een kommer en kwel. :(
ik heb zoals terug te lezen is een auto gekocht voor een appel en een ei :D er mankeert wel eens wat aan :cry: maar als ik bel word er gelijk opgenomen ze zijn goed berijkbaar en ik kan vaak gelijk komen :D .
de rep kosten mij tot nu niets :) .
nu moet er wat gerepareerd worden en ik kan morgen al terecht bij de minden :P .
tja voor een grijp stuiver kun je niet in de goudenkoets rijden maar ik kom er dicht bij :lol: .
de servis ben ik ook heel blij mee kreeg ik in het begin ook nog een leen auto mee was een van de broers ook nog eens berijd me te helpen na sluitings tijd .ik moest met me vrouw naar het ziekehuis in utrecht dus ik kon niet rijden zonder ruiten wissers die deden het niet maar ik reed bij hun weg in een uurtje hadden ze hem gemaakt.
tja erg vervelend voor de ontevreden klanten maar ik haal me volgende auto ook daar.
mischien heb ik dan wat meer te besteden en kan ik een betere auto kopen maar voor nu ben ik blij met wat ik heb voor dat geld koop je nog geen tandem voor het gezin . :lol: :lol: :lol:

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door otto77 »

Ik kan natuurlijk niet oordelen over de omgang en beloftes aan klanten van dit bedrijf, maar een korte blik op hun site geeft toch weer, dat er van de 72 auto's er slechts 4 duurder zijn dan EUR 3.000,=. Het merendeel zit zelfs onder de EUR 2.000,=.

Dat is evengoed veel geld, maar je koopt hiervoor gewoon een lootje uit de loterij. De kans dat het mis gaat is gewoonweg heel groot, zeker met die kilometerstanden.

Nogmaals, ik ken de praktijken van dit bedrijf niet, maar onder de 2 mille wordt het door de bank genomen toch wel linke soep !

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2011 21:23

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook ik heb hele slechte ervaringen met dit bedrijf, en raad iedereen af met ze in zee te gaan. Ze bellen nooit, maar dan ook nooit terug. Ze zeggen dingen te repareren maar doen dit niet.....Ik kocht een twingo van 3250 euro, waarvan je mag verwachten dat hij het doet. Ik kreeg 3 maanden garantie. en een goedgekeurde APK

Een kleine greep:

1) bij thuiskomst bleek het achterslot niet te werken, en kon de achterbak niet dicht. Ook bleek dat bij 118 km het stuur heel erg ging trillen. Gebeld: ik kon hem terugbrengen. Op woensdag gebracht, maar omdat ze een dingetje voor in het stuur moesten bestellen kreeg ik hem 11 dagen later terug (geen vervangend vervoer gekregen, en ik moest zelf maar bij het station zien te komen). Ze brachten hem wel netjes. Bij terugkomst bleek er een heel nieuw scala aan problemen
- het stuur maakte een heel hels kabaal
- de ruitenwisser deed het alleen in de snelste stand
-het lampje van de waterkoelvloeistof ging na 100 meter aan

Ze hebben hem opgehaald en naar eigen zeggen 2 nieuwe stuurveren ingezet en de ruitenwisser geprobeerd: niets mis mee.....

Bij terugkomst:
-piepte het stuur nog steeds, zij het in mindere mate
-deed de ruitenwisser het nog steeds niet
-brandde het waterkoelstof lampje helemaal niet meer (maar ook niet bij aanzetten van de auto) weet niet of dat klopt
-schudde het stuur nog steeds van harte bij >115km

Gebeld: ik moest dan maar een dag vrij nemen van mijn werk dan kon ik er naast gaan staan! Ik heb afgedongen naar een auto bedrijf hier in de buurt te gaan, en zij zouden dan betalen

Bij dit bedrijf bleek:
-de banden waren 0.5mm en hadden nooit door de APK mogen komen...de auto kon daarom niet uitgebalanseerd worden
-ze hadden maar 1 stuurveer vervangen, en er moesten nieuwe stuur stabilatoren op
-het motortje van de ruitenwisser was kapot
Nog wat kleinere gebreken......

totale kosten: 1032 euro. Natuurlijk geeft de Minden niet thuis ondanks ongeveer 50 telefoontjes en weigeren ze iets te betalen. Nu kan ik alleen een rechtszaak aanspannen, maar dat kost wel heel veel tijd en energie.

2) bij aankoop zeiden ze de vorige bewoners hadden gebeld: er was een beurt gedaan bij 120.000. In de auto lag een kaartje dat dat bij 112.000 was gedaan

3) na de APK brandde het lampje van de airbag. Toen ik ze hiernaar vroeg, zeiden ze dat dat bij ongeveer 130 km uit zou gaan????? dat gebeurde natuurlijk niet.

Wat ik gewoon het vervelendst vind is dat ze elke keer gouden bergen beloven (ze bellen terug, ze zullen de auto wel even goed repareren, ik kan de auto op hun kosten repareren) maar als puntje bij paaltje komt, gebeurt er helemaal niets.

Uiteindelijk beloofde ze een paar honderd euro van de reparatie te betalen als ik dit verhaal van de radar site zou halen. Dat heb ik toen gedaan, maar ik wacht nog steeds op mijn geld.....DE auto rijdt na alle reparaties, maar heeft me dus >4000 euro gekost.

rudolv
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2011 19:22

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door rudolv »

Ik wacht tot ze alles hebben opgelost. als het goed komt laat ik het weten
Laatst gewijzigd door rudolv op 23 feb 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

clementine3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2012 14:37

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door clementine3 »

Wij hebben ook een auto bij de Minden gekocht en wij zijn wel tevreden, wat ook wel gezegd mag worden!
We werden direct en correct geholpen. Mochten een proefrit maken en hebben dat ook gedaan.
Er bleek iets met de uitlaat te zijn. Dat is met de keuring verholpen en de auto rijdt perfect. En mocht er toch nog wat zijn mochten we altijd terug komen.

Ik zeg koop gewoon lekker je auto bij deze 2 mannen!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door thecure »

:lol: :lol: even speciaal hiervoor registreren, en het topic na 2 maanden omhoogschoppen om dit te melden?
Hoe doorzichtig kun je zijn. :lol: :lol:

clementine3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2012 14:37

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door clementine3 »

Als iets goed is mag het ook vermeld worden. En ja daar registreer ik mij dan voor. Ach en sommige mensen hebben denk ik niks anders te doen dan overal over te klagen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door trebelski »

clementine3 schreef:Als iets goed is mag het ook vermeld worden. En ja daar registreer ik mij dan voor. Ach en sommige mensen hebben denk ik niks anders te doen dan overal over te klagen.
Klopt,en anderen niets anders dan een bedrijfje met een hoop klachten de hemel in te prijzen. Goed he,maar slapen doen we s'nachts op dit forum.

jan carel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 20:54

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door jan carel »

nou moet ik alle mensen die een negatieve ervaring met dit bedrijf hebben toch teleurstellen!!

wij (gezin met 3 kinderen) hebben in september bij dit bedrijf een renault espace automaat gekocht en hebben er ruim 7000 km mee gereden tot de automaatbak begon te kraken. dus vorige week toch maar de minden gebeld met de vraag of zij nog wat konden betekenen voor ons. (zonder garantie gekocht)

Tot onze grote verbazing werd de auto de volgende dag opgehaald en na telefonisch overleg is er een andere bak onder gekomen en heeft het ons slechts 350 euro gekost!!
bak is echt vervangen!!! heb een markeerpuntje gemaakt (wantrouwend van aard) haha

wij hebben de auto maar 6 dagen hoeven missen en werden tussendoor nog 2x op de hoogte gehouden van de voortgang

heb echt zowel bij de aankoop als bij de reparatie echt geen enkele verkeerde indruk gekregen van deze 2 heren en ze hebben absoluut een nette prijs voor onze oude auto gegeven.

maar ben een echte nederlander en blijf altijd voorzichtig met autobedrijven, maar wat alle reactie,s op dit forum beweren kan ik alleen maar zeggen dat wij zeer zeer netjes zijn behandeld en elk verhaal zal 2 kanten hebben

p.s. ben geen werknemer,zus,neef,vader,vertegenwoordiger,kennis,of op enige vorm van bekende van de minden dus ga daar iig niet over beginnen

Familie de roos uit vleuten

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door thecure »

jan carel schreef: (wantrouwend van aard) haha
Inderdaad, ik ben ook wantrouwend van aard.

Wel veemd dat net nadat wij aan het verhaal van clementine3 twijfelen, er prompt weer iemand zich speciaal registreert om zijn super ervaring met dit bedrijf te vertellen...
Laatst gewijzigd door thecure op 07 feb 2012 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.

clementine3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2012 14:37

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door clementine3 »

Inderdaad, ik ben ook wantrouwend van aard.

Wel veemd dat net nadat wij aan het verhaal van clementine3 twijfelen, er prompt weer iemand zich speciaal registreert om zijn super ervaring met dit bedrijf te vertellen...[/quote]



Het hele rare aan het verhaal is natuurlijk dat u, thecure, of moet ik ook zeggen trebelski, nergers over de Minden een klacht heeft geschreven op dit forum. Ik vraag mij dan ook tendegen af wat u er toch steeds tot zet om te reageren???
En wij twijfelen aan het verhaal van clementine3. Wie zijn wij???

Gelukkig zijn er nog meer gezinnen met positieve ervaringen. En waarom zouden die NIET geplaatst mogen worden. Ja en daar ga je, je dan voor registeren, want anders kan je onmogelijk een reactie geven!!!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door trebelski »

clementine3 schreef: Gelukkig zijn er nog meer gezinnen met positieve ervaringen. En waarom zouden die NIET geplaatst mogen worden. Ja en daar ga je, je dan voor registeren, want anders kan je onmogelijk een reactie geven!!!
Fijn toch! Houden zo en veel succes met je aankoop.

jan carel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 20:54

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door jan carel »

het blijft altijd de vraag met een gebruikte auto maar ben van mening dat als ie gewoon goed rijd en je komt tijdens de proefrit weinig tegen is het altijd je eigen keus om de koop te doen of niet!
Wij zijn er in ieder geval wel blij mee hoe we zijn geholpen en ik moet clementine gelijk geven als ze zegt dat je er ook ervaring mee moet hebben anders moet je gewoon niet reageren. Het is natuurlijk makkelijk om je er mee te bemoeien maar dan moet je wel weten waar je over praat!!!!
[Het is niet nodig om mede-forumgebruikers persoonlijk aan te vallen. Wij vragen u vriendelijk om volgens onze gedragsregels ontopic te blijven.]
Maar ik ken deze mensen niet dus kan er niet over praten!! (hint)

jan carel de roos
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2012 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

lambada
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2012 19:57

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door lambada »

Ik heb vorige week daar een auto gekocht, het bedrijf heet nu Hofs Cartrading, en ik moet zeggen ze kwamen mij heel betrouwbaar over en ik heb ook niets te klagen we hebben bepaalde afspraken gemaakt en ga er vanuit dat ze die gewoon na komen, dus niets negatiefs.

Gesloten