LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autobedrijf de minden

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
aisha23
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:17

autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door aisha23 »

[Niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

binky2004
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:16

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door binky2004 »

Ook wij hebben hier 2 maanden geleden een auto gekocht.. In eerste instantie goede auto, waar op het eerste gezicht en de eerste kilometers niks mis mee was, totdat deze ineens uit de versnelling begon te schieten waardoor we telkens stil stonden.. ben terug gegaan en ze zouden er naar kijken en het repareren. Nu zijn we 2 weken verder en heb nog steeds mn auto niet terug, heb ze regelmatig gebeld en telkens zou ik worden terug gebeld maar helaas het mag niet baten..
Ook werd er bij verteld dat het slijtage was door alle heuvels in de wijk waar ik woon, dus wat inhoudt dat als ik eenmaal de auto terug heb, ik over 2 maanden weer het zelfde mankement krijg?? Mooie praatjes maar de service ho maar!
Dit was eens maar NOOIT meer....

aisha23
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:17

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door aisha23 »

[Niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

binky2004
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:16

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door binky2004 »

Dat is inderdaad een manier van zaken doen, nou nou.. Heb je je auto opgehaald daar? Snap niet wat er zo moeilijk aan is om mensen terug te bellen als men dat beloofd, en waarschijnlijk is het tegenwoordig ook moeilijk om eerlijk te zijn..

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door schoepioen »

Slijtage door de heuvels in je woonplaats. Een achtelijker verhaal heb ik nog nooit gehoord. Alsof we hier in NL. van die bergen hebben.... Hoe zit het dan met al die autorijders in landen waar ze echt heuvels en bergen van formaat hebben? Die hoeven echt niet om de 2 maanden een nieuwe bak en hebben ook geen aangepaste bak o.i.d. Wat een onzin. In ieder geval goed dat jullie een waarschuwing plaatsen.

Ben wel benieuwd naar wat voor auto jullie gekocht hebben en wat er aan mankeerde. Bepaalde auto's hebben bij een bepaalde leeftijd extra kans op bepaalde problemen (lekker vaag en algemeen geschreven, maar het verschilt nogal). Desondanks mag een handelaar natuurlijk niet een auto verkopen met allerlei problemen/versleten onderdelen zonder het in ieder geval te melden (want hij weet het donders goed natuurlijk).

Hopelijk zijn jullie auto's nu wel in orde en kun je er toch met plezier in rijden verder.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2011 21:23

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door [email protected] »

deleted message
Laatst gewijzigd door [email protected] op 20 mei 2011 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

aisha23
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:17

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door aisha23 »

[Niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

is het niet een idee om samen met andere gedupeerde een zaak aan te spannen ? :idea:
ik heb net bij dit bedrijf een auto gekocht :? voor ik deze berichten las.
wel heb ik gelijk gezegt dat ik niet bel als er iets niet goed is maar gelijk aan de deur sta :evil: .
natuurlijk hoop ik dat het niet nodig is maar goed als ik dit alles zo lees kan het bijna niet uit blijven :cry: .
ik zal het zien woensdag haal ik de auto op met een jaar APK er op , ik moet er met mijn gezin in rijden dus veiligheid is een must een ik heb bijna geen drempels in mijn buurt :lol: hahaha dus dat kan geen schade opleveren.
mischien moet ik me dan wel aan sluiten bij de andere gedupeerde hoop het niet natuurlijk .
ik zal mijn ervaring later nog delen.

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

vandaag moest ik de auto ophalen .hij was niet klaar een min puntje is dat er op het laatst een uur voor levering pas gebeld werd :evil: .
een plus punt is dat ze de auto goed willen afleveren aan mij :) , de remmen vervangen was wel nodig.
nog een plus is dat ik een leen auto mee kreeg een twingo hij rijd als een traktor maar het is toch vervangend vervoer :lol: .
meer nieuws volgt

binky2004
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:16

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door binky2004 »

Dat is wel raar ja zo vlak van te voren.. Wij hebben inmiddels een andere auto ergens anders gehaald waar we erg tevreden mee zijn.. De auto die we bij de minden hadden gehaald zou mee gaan met de export maar staat ondertussen alweer gewoon te koop bij de minden.. We hebben er een habbekrats voor terug gekregen en dat terwijl we er na aankoop maar in totaal een maand in hebben kunnen rijden.

Succes er mee, ik hoop dat je er meer geluk mee hebt, al heb ik er sterk mijn twijfels bij!

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

je twijfels zijn terecht. ik heb weer een leen auto de auto kwam na ongeveer 5 km stopte hij er mee. vanmorgen terug dus en net belde ron op dat het euvel gevonden is een losse bougie kabel zou het probleem zijn morgen krijg ik hem terug dan moet het dus goed zijn .
anders moeten we het anders regelen geld terug ofzo .maar ik blijf hopen voor zo een bedrag mag je ook geen limo verwachten.
maar ik moet me wel veilig voelen.en mijn vrouw en kind zeker.

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

ik heb gister de auto op gehaald dat kon om ondanks dat het bedrijf niet echt open was maar er wat werk door de heren gedaan moest worden.
maar eenmaal weer in me auto op de snel weg proef rijden begon bij 110 me stuur te schudden en hard.ik weer terug dinsdag word er weer naar gekeken.
tja de auto ben ik niet zo blij mee maar de bereidheid om me te helpen kan ik wel waarderen .
ik heb geen dag zonder auto gezeten want hun hadden een vervanger voor me toch een goede survise vind ik.
nu hopen dat de mankementen goed verholpen kunnen worden of dat we er samen uitkomen wat te doen .
ik vond de eigenaar erg schappelijk tot nu .

henkheer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2011 13:11

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door henkheer »

ben vandaag terug geweest bij de minden.
de monteur die zij inhuren is erg vakbekwaam hij heeft zonder probleem binnen een half uur het euvel opgelost.
al met al heb ik wat tegen slag gehad met de levering van de auto en een paar kleine dingetjes die verholpen zijn door de monteur.
ook heb ik geen dag zonder auto gezeten.
en ik ben netjes behandeld.
voor mij een goede ervaring dus tja ik zou er voor de volgende auto weer heen gaan zeker weten.
en ik heb de toezeging dat ik altijd terug kan komen als er toch iets niet goed mocht zijn nou is dat mooi of mooi. :P

binky2004
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:16

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door binky2004 »

Dan heb je tot nu toe inderdaad goede service gehad.. Zo begon het bij ons ook, altijd schappelijk en bereid om alles op te lossen.. tot het moment komt dat ze te veel moeite moeten doen en je constant er achter aan moet bellen omdat men op een of andere manier het te moeilijk vindt om terug te bellen ondanks dat ze dat honderd keer beloven.. Dan kom je op het punt dat je er iedere dag heen moet omdat er dan een kleine kans bestaat dat de verantwoordelijke er wel is.. Maar inderdaad Ron is degene die er altijd is, en die je zonder mooie dingen te beloven je steeds netjes te woord staat.. zo kan ik nog wel veeeel meer vermelden maar dat is de moeite niet meer waard.
Wens je in iedergeval veel geluk met je auto!! En wie weet lezen we elkaar hier binnenkort weer omdat je je verhaal weer kwijt moet..

2frankhendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:40

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door 2frankhendriks »

Ook ik ben een zeer tevreden klant van autobedrijf de minden, vorige week vrijdag een auto voor een redelijke prijs gekocht van bouwjaat 2004. Dus ik wist dat ie niet meer nieuw is en is ingeruild omdat het zo,n geweldige auto is.
En inderdaad airco moest worden bijgevuld (afgeperst) en een elektrisch raam werkte niet meer. Geen probleem werd op kosten van de Minden gerepareerd. Nadeel is wel dat ik van Limburg naar Apeldoorn moest rijden.
Ik kreeg zelfs de auto mee zonder te betalen..............................
Wat mij betreft een keurige garage van twee vriendelijke broers die hard werken voor hun centen en iedere garantie claim (op de meeste auto,s van hun zit geen garantie, gezien de lage prijzen ook wel logisch) netjes proberen af te handelen.
Bij de bovag krijg je ook pas vanaf, ik dacht 5000 euro, een zeer beperkte garantie. Van die 5 mille is 1000 euro voor de garantie......................
Neem ev een expert mee om onverwachte zaken zo veel mogelijk uit te sluiten. Koop met een gerust hart een auto bij Autobedrijf de Minden.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door madfred »

2frankhendriks schreef: Ik kreeg zelfs de auto mee zonder te betalen..............................
En dat is echt heeeeeeel geloofwaardig.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door Jezebel »

Inderdaad......overduidelijk weer zo'n reactie van een medewerker. TE positief :mrgreen: :mrgreen:

katootje1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 09:27

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door katootje1981 »

Ook wij zijn opgelicht door deze garage... :evil:

In februari 2011 ook hier een auto gekocht. Na een proefritje van max. 10 min. want meer benzine zat er niet in de tank. (wat achteraf al geen goed teken is :( ) was het alsof de rem erop bleef staan. Hebben dit gemeld en zou dus gerepareerd worden. Een paar dagen later gaan we de auto ophalen en wat blijkt, het euvel is niet opgelost! Dus weer terug de volgende dag... :? Auto weer gebracht. Volgende dag klaar, niet dus. De auto heeft minstens een week daar gestaan voor het reviseren van een remklauw. Ja hoor deskundige monteurs. :lol:
Besloten om zelf maar een andere garage te gaan zoeken die wel te vertrouwen is want ons gevoel was helemaal niet goed meer. En ons gevoel was goed want we zijn er net achtergekomen dat de kilometerstand van onze auto niet klopt en daar zijn hun verantwoordelijk voor! :evil: De garage waar we nu heen gaan heeft dit voor ons uitgezocht. De auto is nl. altijd in onderhoud geweest bij een garage en sinds hij bij hun is gekomen en wij hem gekocht hebben blijkt dat er geknoeid is met de stand. Bijna een ton teruggedraaid! :shock: Nou snap ik ook waarom wij de de aankoopnota nooit hebben ontvangen... Die werd nl. opgestuurd. Stom van onszelf ook, maar ja... :oops: Goede leer voor de volgende keer!

Mensen wees gewaarschuwd! Ga niet in zee met deze oplichters!

Hippo-attack
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2011 11:29

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door Hippo-attack »

Wij hebben een Opel Corsa gekocht bij De Minden. Onze oude auto hebben we ingeruild en met de nieuwe Corsa zijn we naar huis gereden. De kentekenpapieren waren nog niet in orde maar die waren bij de RDW aangevraagd en onderweg. Er is een nieuwe APK voor de auto verstrekt en alle papieren zouden ons gezamenlijk per aangetekende brief worden nagestuurd ("ja mevrouw, we versturen het altijd aangetekend"). Misschien niet slim dat we het zo deden, maar toch hadden we dit afgesproken.
We kregen het kentekenbewijs, onaangetekend, op een verkeerd adres toegestuurd. Het vrijwaringsbewijs van onze oude auto en de APK papieren zaten niet in de envelop. Bellen, bellen en nog eens bellen. Er wordt extreem slecht opgenomen. Aan terugbellen doen ze niet. SMS achterlaten helpt ook niet. ("Als u een sms achterlaat, bellen we u meteen terug"). Ahum. Vervolgens na veel bellen, hebben we twee weken later het vrijwaringsbewijs voor onze oude auto ontvangen. Online op de site van de RDW kun je kentekengegevens opvragen en we zagen daar dat de auto geen nieuwe APK-datum had gekregen. Bellen met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Volgens [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] duurt het een paar dagen voordat je een nieuwe APK online ziet, maar daarna veranderde zijn verhaal erin dat de keuring waarschijnlijk in de computer was blijven "hangen", vervolgens was de keuring afgegeven en de brief zaterdag op de bus gedaan ("ja, er is echt een nieuwe APK afgegeven, ik garandeer het u"), maar daarna was de brief toch in de auto van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] blijven liggen ("ja mijn broer is wat minder georganiseerd") en toen dinsdag pas verstuurd. Wij ontvingen helaas geen APK papieren. Weer met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gebeld. Hij zou het tot op de bodem gaan uitzoeken en terugbellen. Een paar dagen later zelf weer gebeld. Met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gesproken. Volgens [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is er helemaal geen nieuwe APK afgegeven. ("Mijn broer zijn hoofd loopt om, hij kan dat allemaal niet onthouden").
En wat is nu [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]'s voorgestelde oplossing?: gewoon even langskomen tegen de vervaldatum om de auto te laten keuren voor een nieuwe APK...

Volgens mij hebben ze een lol daar met al die gekke klanten die hun grappen serieus nemen....
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Bembo
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:33

Re: autobedrijf de minden

Ongelezen bericht door Bembo »

Ons verhaal over het autobedrijf Minden.

Half juni zagen wij een mooie auto te koop bij het bedrijf,die avond zijn we nog wezen kijken.
En als snel besloten wij het om de auto te kopen ( waar we achteraf spijt van hebben).
We konden de auto een week later ophalen, want wij zagen nog een aantal dingen wat veranderd moest worden en er kwam een “nieuwe” APK op.
De autobanden moesten vernieuwd worden, met namen de voorbanden die waren te ver afgesleten. Dus samen met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] overlegd en hij zorgde voor mooie nieuwe banden. En tijdens de proefrit trilde de auto een heel klein beetje, dus hij moest uitgebalanceerd worden. En de luchtfilter van de auto zat los, dus dit moest vastgemaakt worden.
Maar [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zei dat het allemaal goed komt.
Eenmaal de dag dat wij de auto op mochten halen en de koop rond was. Tot ons grote verbazing kon de motorkap niet open. Terwijl dat voorheen wel kon. Wij stonden nog bij het bedrijf dus [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zij kom van de week nog maar een keer terug, dan gaan we er na kijken.
Ach fijn wij richting huis rijden. En toen gingen we de snelweg op en hoorde we iets aanlopen. Maar wij de snelweg op en toen begon de auto zo hard te trillen, het bloed werd uit de hand getrokken bij 100 km/h. Dus wij even later de afslag af om te kijken wat er aan de hand was. En al snel kwamen we tot de conclusie dat de nieuwe voorbanden te groot waren, en tevens aanliepen in de wielkas. Dus wij [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gebeld, maar helaas nam die niet op. Dus zijn wij terug gereden naar autobedrijf Minden en daar het verhaal uitgelegd. Toen kwam er een monteur bij en die vertelde dat de te grote voorbanden wel naar achteren konden. Maar hier hielden wij een stokje voor. Want de achterbanden waren eigenlijk ook aan vervanging toe. En deze wouden wij niet voor hebben. Maar wij mochten zaterdag terug komen en hij zou 2 nieuwe passende voorbanden hebben voor ons. En dat was ook het geval en de banden werden ook uitgebalanceerd. Dus wij dachten nou nu zal het getril wel verholpen wezen. Dus wij weer de snelweg op en nee hoor het getril bleef zich aan houden.
Dus weer gebeld en zei [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] kom maandag maar weer langs , dan kijken wij er na.
Dus wij weer naar Apeldoorn rijden en toen kwamen zei tot de conclusie dat zei geen tijd hadden, omdat de RDW langs kwam voor een steekproef. Dus werd ons verteld dat de auto waarschijnlijk uitgelijnd moest worden. En dat wij moesten bellen voor een afspraak om langs te komen.
Dus wij weer terug naar huis, en daar zijn wij direct naar een vakgarage geweest en het verhaal uitgelegd van het trillende auto. En de garage had gelukkig gelijk tijd en zette de auto gelijk op de brug. En zij zagen gelijk het probleem. De achter banden waren dus danig versleten. 1 mm profiel zat er op en er zat een slag in het achterband. Dus volgens de garage was dat het probleem. Dus wij 2 nieuwe banden erop gezet en het probleem was opgelost.
Wij denken zelf dat de motorkap ontgrendeling kabel is doorgeknipt, want zo kabel kan namelijk niet zomaar door midden breken. En uiteindelijk is het luchtfilter ook niet gemaakt, daar kwamen wij achter.
Dus oftewel een heel slecht bedrijf! Zij sturen mensen de weg op met gevaarlijke auto`s!
En ze hebben er een handje ervan om je aan het lijntje te houden, en zei zijn heel goed in verschillende smoesjes mijn complimenten daarover. Dat ze zoveel verschillende smoesjes hebben.
Maar voor ons nooit meer een auto van het autobedrijf Minden in Apeldoorn, en dit had ik dus op twitter vermeld omdat wij ons gewoon opgelicht voelde. En 1 van de eigenaren had dat gelezen, en vertelde dat als ik nog iets over het Autobedrijf Minden zal vermelden dat die persoonlijk even naar ons toe kwam om te praten. Heel apart!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2012 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten