LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door dr.dre »

Ik heb voor €20.750 een auto gekocht bij autobedrijf Fred Janssen in Naarden, zonder garantie op storingen en reparaties.
Nu blijkt, 2 weken na aankoop, en nadat de auto voor het eerst voor onderhoud op de brug staat er twee achterbanden opzitten die werkelijk levensgevaarlijk zijn en elk moment konden klappen.
Aan de binnenkant van een van de banden was de band voor meer dan de helft in de looprichting tot op de staalgordel ingescheurd en dat dit nog niet tot een klapband heeft geleid mag echt een wonder heten.
Ook de andere band was zwaar beschadigd en een absolute afkeur omdat ook hier een flink stuk van het rubber diep is ingescheurd.
De verkoper zegt nu dit niet te hebben geweten omdat deze de auto niet zouden hebben bekeken voordat ze deze hadden ingeruild.
Ik geloof dit echt niet omdat ik mij niet kan voorstellen dat wanneer men een auto inruilt van ongeveer €17.000 deze niet even op een brug wordt bekeken op eventuele aanwezige gebreken.
De wielen waren pas uitgebalanceerd (lood was niet verkleurd en op de plaats waar het zal geplakt was het wiel schoongemaakt)door een amateur eerste klas, er zal totaal op 4 plaatsen lood op de velg met een totaal van 155 gram lood op een orgineel wiel zonder beschadigingen.
De uitleg dat ze niks voor mij konden doen omdat ik nu eenmaal zonder garantie had gekocht is dan ook absurd.
Als er na aankoop iets kapot zou zijn gegaan dan zou dat terecht zijn, immers de garantie is afgekocht maar dit ernstige defect was al bij aankoop aanwezig en een auto zo de weg opsturen is een absolute levensgevaarlijke misser van Fred Janssen.
Dat ze dat dan ook nog niet op een nette manier willen oplossen is voor mij een reden om dit hier te vermelden en mijn slechte service ervaring met autobedrijf Fred Janssen te delen.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Weer dezelfde vraag, Waarom geen aankoop keuring laten doen ??, en garantie afgekocht, scheelde dat veel in de prijs ??

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmmm... Het gaat om een auto van 20.750 euro, en DE klacht is twee banden die tot op het canvas versleten zijn?

Kon je nu echt niet even onder de auto gaan liggen om dat zelf te constateren? Of desnoods voor een paar tientjes een aankoopkeuring laten doen?

Wat kosten banden voor dat 'levensgevaarlijke wrak'? Per stuk iets van 120 euro? Dan komt er 200 tot 250 bij de prijs, dat is iets meer dan 1% van het aankoopbedrag.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door prem »

Te gek voor woorden dit verhaaltje.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door berndv »

dr.dre schreef:dit ernstige defect was al bij aankoop aanwezig
En was bij aankoop met het blote oog te zien....

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door thecure »

dr.dre schreef:Ik heb voor €20.750 een auto gekocht bij autobedrijf Fred Janssen in Naarden, zonder garantie op storingen en reparaties.
Nu blijkt, 2 weken na aankoop, en nadat de auto voor het eerst voor onderhoud op de brug staat er twee achterbanden opzitten die werkelijk levensgevaarlijk zijn en elk moment konden klappen.
Aan de binnenkant van een van de banden was de band voor meer dan de helft in de looprichting tot op de staalgordel ingescheurd en dat dit nog niet tot een klapband heeft geleid mag echt een wonder heten.
Ook de andere band was zwaar beschadigd en een absolute afkeur omdat ook hier een flink stuk van het rubber diep is ingescheurd.
De verkoper zegt nu dit niet te hebben geweten omdat deze de auto niet zouden hebben bekeken voordat ze deze hadden ingeruild.
Ik geloof dit echt niet omdat ik mij niet kan voorstellen dat wanneer men een auto inruilt van ongeveer €17.000 deze niet even op een brug wordt bekeken op eventuele aanwezige gebreken.
De wielen waren pas uitgebalanceerd (lood was niet verkleurd en op de plaats waar het zal geplakt was het wiel schoongemaakt)door een amateur eerste klas, er zal totaal op 4 plaatsen lood op de velg met een totaal van 155 gram lood op een orgineel wiel zonder beschadigingen.
De uitleg dat ze niks voor mij konden doen omdat ik nu eenmaal zonder garantie had gekocht is dan ook absurd.
Als er na aankoop iets kapot zou zijn gegaan dan zou dat terecht zijn, immers de garantie is afgekocht maar dit ernstige defect was al bij aankoop aanwezig en een auto zo de weg opsturen is een absolute levensgevaarlijke misser van Fred Janssen.
Dat ze dat dan ook nog niet op een nette manier willen oplossen is voor mij een reden om dit hier te vermelden en mijn slechte service ervaring met autobedrijf Fred Janssen te delen.
wat voor auto moet dit wel niet zijn? voor dit geld heb je een prachtige nieuwe b of c segmenter mét nieuwe banden!!

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

thecure schreef: wat voor auto moet dit wel niet zijn? voor dit geld heb je een prachtige nieuwe b of c segmenter mét nieuwe banden!!
Beetje vreemde opmerking. Voor dit geld koop je ook 40 nieuwe fietsen, maar bv geen gebruikte Aston Martin van een paar jaar oud. Niet iedereen wil in een nieuwe B of C segmenter rijden.

Het verhaal van dr.dre blijft overigens wazig, wellicht komt hij nog met een aanvulling/update.

v.d.Heyden

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door kokka »

ik begrijp sowieso niet dat iemand zo veel geld uitgeeft en dan niet een paar honderd extra voor de garantie.
Die banden had je inderdaad zelf kunnen zien, dus dat kan je de verkoper sowieso niet aanrekenen.
hooguit dat het een schurk is dat hij een auto op die manier verkoopt

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door thecure »

v.d.Heyden schreef:
thecure schreef: wat voor auto moet dit wel niet zijn? voor dit geld heb je een prachtige nieuwe b of c segmenter mét nieuwe banden!!
Beetje vreemde opmerking. Voor dit geld koop je ook 40 nieuwe fietsen, maar bv geen gebruikte Aston Martin van een paar jaar oud. Niet iedereen wil in een nieuwe B of C segmenter rijden.

Het verhaal van dr.dre blijft overigens wazig, wellicht komt hij nog met een aanvulling/update.

v.d.Heyden
Ik bedoel te zeggen, iemand die zon bedrag uitgeeft die let wel op wat die koopt.

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door Shyngalicious »

Los van het feit dat het veel geld betreft en of dat dan een morele verplichting geeft tot het bijkopen van extra zekerheid of extra oplettendheid, moet ELKE auto waarvan de verkoper weet dat de koper er mee de weg op gaat, voor dat doel geschikt zijn. Dat betekent dat ongeacht de leeftijd of prijs, het gebruik van de auto geen gevaar voor de verkeersveiligheid mag opleveren (behoudens simpele gebreken die eenvoudig te herstellen zijn, zoals een kapot lampje). Tenzij de koper het risico op dergelijke gebreken aanvaardde, maar daar lees ik weinig van. Of de twee banden inderdaad zo’n gevaar vormden kan ik niet beoordelen, maar het is aan TS om dat te stellen en te bewijzen. For the sake of argument ga ik voor de rest van mijn antwoord daar wel van uit.

Een garage kan dan wel zeggen dat hij geen garantie geeft, maar hij kan zich niet onttrekken aan de plicht om een zaak te leveren die aan de overeenkomst beantwoordt. Een verkeersveilige auto dus. Het feit dat een verkoper ook niet op de hoogte was van het gebrek doet daar niet aan af. Dat zou immers alleen maar een extra prikkel zijn om verkochte waar niet op veiligheid te controleren. In het geval van een consumentenkoop komt daarbij dat het uitgangspunt is dat de auto bij aflevering al gebrekkig was, aangezien het gebrek binnen zes maanden aan het licht is gekomen.

Hoe nu verder? Gegeven het feit dat de banden al vervangen zijn, is correcte nakoming alsnog niet mogelijk. In geval van een consumentenkoop heeft koper recht op vervangende en/of aanvullende schadevergoeding. Dat betekent: schrijven. Stel de garage aansprakelijk voor alle kosten die het gebrek met zich mee heeft gebracht, op grond van non-conformiteit bij een consumentenkoop. Geef daarbij aandacht aan de ernst het gebrek/gevaar en onderbouw dat. Stel bij het vorderen van de schade een fatale termijn en de prikkel voor de verkoper om in actie te komen is maximaal.

Succes. We lezen de afloop graag. Mocht u nog vragen of hulp nodig hebben, laat het me maar weten per PB.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door prem »

Dat lijkt me kansloos aangezien de banden vervangen zijn enige tijd na gebruik.
Het is ook ongeloofwaardig want rijden met banden in die conditie, totaal versleten en ingescheurd, doe je echt niet twee weken lang, hij had direct terug moeten gaan en niet ergens anders andere banden aanschaffen ...dat mag ik aannemen tenminste.

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door dr.dre »

Shyngalicious schreef:Los van het feit dat het veel geld betreft en of dat dan een morele verplichting geeft tot het bijkopen van extra zekerheid of extra oplettendheid, moet ELKE auto waarvan de verkoper weet dat de koper er mee de weg op gaat, voor dat doel geschikt zijn. Dat betekent dat ongeacht de leeftijd of prijs, het gebruik van de auto geen gevaar voor de verkeersveiligheid mag opleveren (behoudens simpele gebreken die eenvoudig te herstellen zijn, zoals een kapot lampje). Tenzij de koper het risico op dergelijke gebreken aanvaardde, maar daar lees ik weinig van. Of de twee banden inderdaad zo’n gevaar vormden kan ik niet beoordelen, maar het is aan TS om dat te stellen en te bewijzen. For the sake of argument ga ik voor de rest van mijn antwoord daar wel van uit.

Een garage kan dan wel zeggen dat hij geen garantie geeft, maar hij kan zich niet onttrekken aan de plicht om een zaak te leveren die aan de overeenkomst beantwoordt. Een verkeersveilige auto dus. Het feit dat een verkoper ook niet op de hoogte was van het gebrek doet daar niet aan af. Dat zou immers alleen maar een extra prikkel zijn om verkochte waar niet op veiligheid te controleren. In het geval van een consumentenkoop komt daarbij dat het uitgangspunt is dat de auto bij aflevering al gebrekkig was, aangezien het gebrek binnen zes maanden aan het licht is gekomen.

Hoe nu verder? Gegeven het feit dat de banden al vervangen zijn, is correcte nakoming alsnog niet mogelijk. In geval van een consumentenkoop heeft koper recht op vervangende en/of aanvullende schadevergoeding. Dat betekent: schrijven. Stel de garage aansprakelijk voor alle kosten die het gebrek met zich mee heeft gebracht, op grond van non-conformiteit bij een consumentenkoop. Geef daarbij aandacht aan de ernst het gebrek/gevaar en onderbouw dat.
Beste Shyngalicious,

Bedankt voor uw advies in deze kwestie, eindelijk iemand met een zeer goede onderbouwde reactie.
Dit in tegenstelling tot vele andere reageerders die mijn klacht niet goed hebben gelezen en totale onzin uitkramen om vooral zichzelf erg grappig en belangrijk te vinden.

De auto zoals deze door mij is aangeschaft is werkelijk in een zeer goede conditie behoudens wat achterstallig periodiek onderhoud wat ik bij aankoop wist en wat dan ook totaal geen probleem is.

Zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het hier om een ernstig verborgen technisch mankement wat, wanneer de auto normaal op de weg stond, niet zichtbaar was.
De banden waren op het loopvlak voorzien van goed profiel maar de wang van de band was aan de binnenzijde van het wiel (niet zichtbaar dus) voor meer dan de helft van de omtrek van de band tot op de staalgordel ingescheurd.

Misschien dat veel reageerders bij hun aankoop van hun +/- 8e hands auto van €1500,- wel onder een auto doorkruipen maar ik doe dat niet, als ik een auto koop bij een middelgroot goed bekendstaand autobedrijf van €20k die ook nog een klantvriendelijkste Opel dealer is, dan ga ik er van uit dat een auto die er verder zowel van binnen als van buiten perfect uitziet en dat ook is, niet op een paar levensgevaarlijke banden staat.

Maar het gaat mij allang niet meer om het probleem zelf, ik heb een engeltje op mijn schouder gehad en ben allang blij niet met mijn auto, met misschien wel mijn kinderen erin, ergens om een boom te zijn geëindigd, wat gezien de ernst van het mankement zeer reëel was geweest.

Nee, mij stoort het meest dat autobedrijf Fred Janssen niet bereid is om mij ook maar iets tegemoet te komen.
Ik heb niet om twee nieuwe banden gevraagd, ik wilde gewoon twee gelijkwaardige andere banden maar dit was niet mogelijk.
We zijn er dus helaas niet uitgekomen waardoor ik met een toch wel behoorlijk slechte ervaring blijf zitten wat betreft de service van dit autobedrijf.
Vandaar mijn klacht over dit bedrijf hier op het forum

P.S. Ik ben verder zeer tevreden met de auto zelf die na het uitvoeren van het onderhoud en het wisselen van de banden als nieuw rijdt :D

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Sneu dat u ondanks de onderbouwing er niet uit gekomen bent, je kan onderbouwen wat je wil, maar de garage heeft jammer genoeg toch het laatste woord.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door trail46 »

dr.dre schreef:

De auto zoals deze door mij is aangeschaft is werkelijk in een zeer goede conditie behoudens wat achterstallig periodiek onderhoud wat ik bij aankoop wist en wat dan ook totaal geen probleem is.

Zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het hier om een ernstig verborgen technisch mankement wat, wanneer de auto normaal op de weg stond, niet zichtbaar was.
De banden waren op het loopvlak voorzien van goed profiel maar de wang van de band was aan de binnenzijde van het wiel (niet zichtbaar dus) voor meer dan de helft van de omtrek van de band tot op de staalgordel ingescheurd.
Nee, mij stoort het meest dat autobedrijf Fred Janssen niet bereid is om mij ook maar iets tegemoet te komen.
Ik heb niet om twee nieuwe banden gevraagd, ik wilde gewoon twee gelijkwaardige andere banden maar dit was niet mogelijk.
We zijn er dus helaas niet uitgekomen waardoor ik met een toch wel behoorlijk slechte ervaring blijf zitten wat betreft de service van dit autobedrijf.
Vandaar mijn klacht over dit bedrijf hier op het forum

P.S. Ik ben verder zeer tevreden met de auto zelf die na het uitvoeren van het onderhoud en het wisselen van de banden als nieuw rijdt :D
De eerste reactie waren inderdaad hard ( ook die van mij ) en zijn terecht verwijderd..
Laatst gewijzigd door trail46 op 17 feb 2015 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

dr.dre
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2004 17:58

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door dr.dre »

Bericht door trail46 » 16 feb 2015 11:01

De eerste reactie waren inderdaad hard ( ook die van mij ) en zijn terecht verwijderd. Toch blijf ik wel achter een groot deel van de kritiek staan. Voorbeeld, ik kocht zelf een paar maanden geleden een jong gebruikte Lexus bij een dealer. De prijs was bijna gelijk en zou inclusief Bovaggarantie zijn, echter probeerde de verkoper voor een korting van €800.- de garantie af te kopen waarop ik (voor mij uiteraard) vroeg of hij wel spoorde. Niets afkopen ook al is het een jonge auto met een lage kilometerstand ( gecontroleerd omdat ik de eerste eigenaar mocht bellen en alle boekjes erbij zaten voor wat dat waard is.Heb de auto uiteindelijk gekocht na een aankoopkeuring op mijn kosten en inclusief 6 maanden Bovaggarantie. Want let wel, door de elektronica loopt een auto de ene dag prima en de volgende dag kan je €1000.- of meer kwijt zijn aan kosten. Kan ook na een half jaar maar je sluit dan wel verborgen gebreken uit. Je had op zijn minst een aankoopkeuring laten uitvoeren die je gelijk weer had terug verdient door die 2 nieuwe banden. Ik hoop oprecht dat je nog lang plezier mag hebben van de wagen. Van het autobedrijf vind ik het een tikkie dom om niet die banden te vergoeden maar ik denk dat het vaker gebeurd dat klanten garantie afkopen en dan toch garantie willen als het fout loopt. Als het mijn bedrijf was geweest had ik de banden uit coulance betaald en dan maar hopen dat die paar centen weer terug komen bij het onderhoud. [/quote]



Aankoopkeuring had gekund maar ik loop zelf al heel wat jaartjes mee en kan redelijk goed inschatten of een auto wel of niet goed is.
Bovendien is er ook nog door een monteur naar gekeken voor aanschaf van de auto en deze persoon is zeer bekwaam maar ook hier is de auto niet op de brug geweest maar daar heb ik ook niet om gevraagd.
Is dus mijn risico en dat kan ook best een keer fout gaan (gelukkig in al die jaren nog nooit gebeurd)

Maar je snapt mijn punt niet helemaal, het gaat mij niet om de garantie deze is niet voor niks afgekocht, en als morgen de uitlaat er onderuit valt of de accu geeft de geest of wat dan ook dan hadden ze mij er echt nooit over gehoord.

Maar met betrekking tot de banden heb ik sterk het gevoel dat ze er weet van hebben gehad omdat ze de auto ook niet met een nieuwe APK wilden afleveren omdat er nog ruim 6 maanden opzat.
Is wat voor te zeggen, maar adverteer er dan ook niet mee (elke auto wordt afgeleverd met nieuwe APK)!
Ook op meermaals aanbieden om foto's te sturen van de mankementen werd afwijzend gereageerd dit was niet nodig, wat mijn vermoeden hierin allen maar versterkt.
Wat ook vreemd is, dat ze een auto in de maand augustus inruilen op winterbanden, normaal staat er geen enkele auto in deze periode op winterbanden, maar ook dat kan nog.
Het nog niet verkleurde en schone lood (nieuw) in de binnenzijde van het wiel kan alleen betekenen dat de auto pas kort geleden is uitgebalanceerd.

Dat ze dan voor nog geen €200,- het risico nemen op een slechte recensie hebben ze dan ook geheel aan zichzelf te wijten en ik heb ze dit ook vooraf verteld en men vond dit jammer als ik dat zou doen maar ze bleven bij hun standpunt.
Het zij zo..
Laatst gewijzigd door dr.dre op 16 feb 2015 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik snap je punt prima en dat is ook de reden dat ik dit commentaar gaf in mijn vorige reactie. Maar goed, het bedrijf heeft zich op deze manier inderdaad erg te kijk gezet, een ontevreden klant voor de prijs van 2 banden. Dit schreef ik erover.
Veel succes verder met je aankoop.
trail46....Van het autobedrijf vind ik het een tikkie dom om niet die banden te vergoeden maar ik denk dat het vaker gebeurd dat klanten garantie afkopen en dan toch garantie willen als het fout loopt. Als het mijn bedrijf was geweest had ik de banden uit coulance betaald en dan maar hopen dat die paar centen weer terug komen bij het onderhoud.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door Barre Barry »

dr.dre schreef: Ik heb niet om twee nieuwe banden gevraagd, ik wilde gewoon twee gelijkwaardige andere banden maar dit was niet mogelijk.
Dus 2 versleten banden. Wel lullig dat je die dan niet krijgt.

Je weet het allemaal zo goed, maar de hand in eigen boezem steken ho maar. Beetje miepen dat ze de auto niet met een nieuwe APK af wilden leveren, terwijl ze daar wel mee adverteren. Dat kan je dan gewoon eisen. Heb je niet gedaan en nu is het hun schuld?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door prem »

Dr.Dre had ook beter eerst kunnen googelen:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 6&t=115022

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Autobedrijf Fred Janssen in Naarden slechte service

Ongelezen bericht door eleven »

trail46 schreef:Ik snap je punt prima en dat is ook de reden dat ik dit commentaar gaf in mijn vorige reactie. Maar goed, het bedrijf heeft zich op deze manier inderdaad erg te kijk gezet, een ontevreden klant voor de prijs van 2 banden. Dit schreef ik erover.
Veel succes verder met je aankoop.
Neen zo te lezen snap je het punt van TS niet.
Hij heeft het nu al drie keer uitgelegd, dat het niet om GARANTIE gaat, maar om een verborgen gebreken, in dit geval gescheurde banden aan het binnen vlak.
In jou commentaar geef je weer aan, dat bij het kopen van jouw auto je niet akkoord wilde gaan, met het afkopen van de garantie.
Dus wie snapt het nu niet?

Gesloten