LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
paulmoons
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 22:00

Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door paulmoons »

Afgelopen zomer op 7 juli jl een BMW 320i bouwjaar 2005 bij garage van Dohlderen te Zeist gekocht. Tijdens de testrit werd duidelijk dat het geluid van de radio niet orde was. Dit voor koop aangegeven en zou opgelost worden.

Ik ben tot 4 keer aan toe naar Zeist gereden omdat het RDW garage bedrijf dit niet kon verhelpen. De eerste poging was na 50 meter rijden mij al duidelijk dat het niet verholpen was.
Na de tweede poging kostte het mij maar liefst ca 200 meter.
Bij de derde poging hebben ze nieuwe (std) bedrading getrokken. Hierbij de isolatie van de deur kapot gesneden en tevens de tweeter bedrading doorgesneden. Ook was de deurgreep niet goed herplaatst en de deurpaneel voorzien van zwarte vingers.
De aftakking (geluid) was dmv die blauwe stroom klemmetjes (snijden 2 draden in zodat er contact is) vast gezet. Hier eas ik erg ontevreden over.
Hierop tijdens de 4de en laatste poging hebben ze deze klimmetjes verwijderd en met tape vastgeplakt. De draden kaalgemaalt zodat ze deels bloot achter de radio hangen.
Foto's zijn er maar zijn te groot voor bijvoegen helaas.

Het resultaat is dat de draden achter de radio verknalt zijn, de deur isolatie kapot, diverse klemmetjes kapot zijn, de tweeter niet doet (afgesneden) en de radio het nog steeds niet naar behoren doet.

Ik heb hierop de eigenaar geïnformeerd en hij heeft laten weten dat hij het zo wel voldoende vindt en hierbij laat.

Wie heeft raad en kan me laten weten hier mee om te gaan. Ik ben van mening dat hij de radio moet herstellen en zich nu wel erg makkelijk vanaf maakt.

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Paul

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door artilux »

Wat koste die auto?
Gevalletje 400 euro?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door madfred »

artilux schreef:Wat koste die auto?
Gevalletje 400 euro?
Tamelijk arrogante opmerking zeg!
Deze auto's worden aangeboden met prijzen vanaf 3500 Euro, dus geen "gevalletje" 400 Euro.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door vroem »

leeftijd auto of aanschafprijs doet niet ter zake waar bij koop het defect geconstateerd is en de toezegging gedaan dat het hersteld/opgelost zou worden..... dus TS staat in zijn recht herstel van en het defect, en van de gevolgschade te verlangen. Bij weigeren elders laten repareren en kosten verhalen. wel netjes schriftelijk dossier van maken, anders sta je niet sterk...

stofzuigertje

Re: Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit RDW bedrijf betekend dat zowel inruil als verkochte door hun op naam gezet mogen worden.

Dit RDW, als je niet weet wat RDW erkenning inhoud en hun zo laat door rommelen...... is vragen om problemen.
Als bij proefrit voor afleveren en op naam zetten het niet goed is de koop annuleren en niet nu gaan klagen.

Dus als je later terug komt en dan niet gelijk geld en papieren regelen maar eerst kijken of beloofde radio al hersteld is.
Nu jammer want ik vermoed dat ze de klant misleid hebben met hun erkende RDW status.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Autobedrijf van Dolderen te Zeist

Ongelezen bericht door vroem »

RDW status heeft echt 0,0 te maken met technische kwaliteiten van de garage. Geeft alleen aan dat men het recht heeft bepaalde zaken zelf te regelen direct met de rdw, mn de overschrijven naar en vanuit de handelsvoorraad. Staat echt volledig los van de aanwezigheid van kennis en kunde een radio te repareren...

Gesloten