LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Linda260664
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2017 15:36

Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door Linda260664 »

Hoi, nieuw hier dus ik weet niet goed of dit de juiste plek is voor deze vraag. Zo niet, excuses dan....

Vraag:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht, onze 'oude' ingeleverd. Een te financieren bedrag voor die 'oude' auto bleef nog openstaan en is met de nieuwe financiering meegenomen c.q. betaald. Alleen, de dealer heeft een fout gemaakt en dat openstaande bedrag niet doorberekend aan ons, daar kwamen ze trouwens pas bijna een maand later mee op de proppen en wij hadden het eerlijk ook niet gezien. Op de, door de finance maatschappij, de auto dealer/leverancier en ons, ondertekende opdrachtbevestiging/leasecontract staan de termijnen voor de aflossing en de resttermijn. De eerste termijn hebben wij al betaald aan de finance mij. Factuur is tevens zonder dit bedrag. Dealer probeert nu met telefonische stalking en 'dreigende' taal via mail ons zover te krijgen dat wij voor dat niet doorberekende bedrag ook iets komen regelen. Eerst via telefoon de schuld bij ons leggen dat wij dat niet gezien hadden en dat dat wel onze taak zou zijn. De finance mij. en de dealer hebben de overeenkomst opgesteld en wij niet. Wat gaan we doen?? Reageren op de 'dreigementen' van het uit handen geven van de zaak of hebben ze gewoon geen poot om op te staan?? Info en raad zijn super welkom, thnx.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik het goed begrijp wordt een deel van de financiering van de oude auto meegenomen in de financiering van de nieuwe, maar krijgt de verkoper dat deel niet door een administratieve fout. Als dat zo is, is het wel so netjes om het gewoon te corrigeren. Iedereen maakt wel eens een fout. Als het andersom was geweest, had je het er dan ook bij laten zitten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door kokka »

wat staat er in de koopovereenkomst dan? de bedragen die daar in staan zijn bindend.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom gaat u niet voor een goed gesprek naar de dealer toe om het geschil en een mogelijke oplossing te bespreken?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Linda260664 schreef:Hoi, nieuw hier dus ik weet niet goed of dit de juiste plek is voor deze vraag. Zo niet, excuses dan....

Vraag:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht, onze 'oude' ingeleverd. Een te financieren bedrag voor die 'oude' auto bleef nog openstaan en is met de nieuwe financiering meegenomen c.q. betaald. Alleen, de dealer heeft een fout gemaakt en dat openstaande bedrag niet doorberekend aan ons, daar kwamen ze trouwens pas bijna een maand later mee op de proppen en wij hadden het eerlijk ook niet gezien. Op de, door de finance maatschappij, de auto dealer/leverancier en ons, ondertekende opdrachtbevestiging/leasecontract staan de termijnen voor de aflossing en de resttermijn. De eerste termijn hebben wij al betaald aan de finance mij. Factuur is tevens zonder dit bedrag. Dealer probeert nu met telefonische stalking en 'dreigende' taal via mail ons zover te krijgen dat wij voor dat niet doorberekende bedrag ook iets komen regelen. Eerst via telefoon de schuld bij ons leggen dat wij dat niet gezien hadden en dat dat wel onze taak zou zijn. De finance mij. en de dealer hebben de overeenkomst opgesteld en wij niet. Wat gaan we doen?? Reageren op de 'dreigementen' van het uit handen geven van de zaak of hebben ze gewoon geen poot om op te staan?? Info en raad zijn super welkom, thnx.
Dus als ik het goed begrijp heeft de autodealer een foutje gemaakt. U erkent deze fout maar ondanks alle pogingen (vermoedelijk in wanhoop) van deze verkoper weigert u dit. En nu wilt u weten of u er met een trucje onderuit kunt komen. Een fatsoenlijk persoon gaat naar de dealer en komt er samen uit, immers erkent u de fout.

stofzuigertje

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je restschuld inruil auto met dagwaarde verrekende is er niets aan de hand...
iets meer voor je nieuwe maar je ging niet akkoord met berekening maar maandbedrag voor je nieuwe voertuig.

Als verkoper niet kan rekenen moet hij ander werk zoeken.
Bij inruil vervalt het onderpand vorige lening dus moet volledig verrekend worden met dagwaarde....
En dan bereken je pas wat de nieuwe gaat kosten......

U had bij een te hoog maandbedrag kunnen weigeren en de oude doorrijden maar nu niet meer......
U ging akkoord met maandbedrag met restbetaling later en dat hij fouten maakte, niet Uw probleem.

Het komt vaker voor, de huidige lage rente is soms rendabel om een ander voertuig te kopen en zonder boete van de dure hoge rente lening af te komen.
Mijn dochter had huis 20 jaren vast rente die vrij hoog was... boete oversluiten was ook duur en andere woning kopen met huidige rente, want bij verkoop mocht zij haar huis boetevrij de hypotheek stoppen... dus nieuwe duurdere huis was goedkoper!

Dat kan bij auto's ook zo voorkomen.
Dus nieuwe auto met lage reclame rente kan zelfs voordeliger zijn dan huidige dus zo gek is dit maandbedrag niet eens.
Zij bespaart nu maandelijks ruim €140,- voor haar nieuwe huis, en is van oude af zonder boete!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

Dus de autodealer mag nu uit eigen zak jou oude auto gaan afbetalen, en dat vind je normaal.
Vreemde wereld leven we.

Verder is het natuurlijk opvallend dat je bij een zo grote aankoop niet even de afrekening bekijkt of alles klopt.
Neem aan dat het niet over 100 euro gaat, dus het moet toch wel opvallen.......

Neem maandag meteen contact op met de dealer, en ga het regelen !

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Linda260664 schreef:Hoi, nieuw hier dus ik weet niet goed of dit de juiste plek is voor deze vraag. Zo niet, excuses dan....

Vraag:
Wij hebben een nieuwe auto gekocht, onze 'oude' ingeleverd. Een te financieren bedrag voor die 'oude' auto bleef nog openstaan en is met de nieuwe financiering meegenomen c.q. betaald. Alleen, de dealer heeft een fout gemaakt en dat openstaande bedrag niet doorberekend aan ons, daar kwamen ze trouwens pas bijna een maand later mee op de proppen en wij hadden het eerlijk ook niet gezien. Op de, door de finance maatschappij, de auto dealer/leverancier en ons, ondertekende opdrachtbevestiging/leasecontract staan de termijnen voor de aflossing en de resttermijn. De eerste termijn hebben wij al betaald aan de finance mij. Factuur is tevens zonder dit bedrag. Dealer probeert nu met telefonische stalking en 'dreigende' taal via mail ons zover te krijgen dat wij voor dat niet doorberekende bedrag ook iets komen regelen. Eerst via telefoon de schuld bij ons leggen dat wij dat niet gezien hadden en dat dat wel onze taak zou zijn. De finance mij. en de dealer hebben de overeenkomst opgesteld en wij niet. Wat gaan we doen?? Reageren op de 'dreigementen' van het uit handen geven van de zaak of hebben ze gewoon geen poot om op te staan?? Info en raad zijn super welkom, thnx.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het ronduit misselijk dat je de dealer op zo'n manier een poot uit probeert te draaien. En dan probeer je hier nog eens steun te vinden om dit door te zetten?

stofzuigertje

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ford Options bestaat al jarenlang....
Dan kun je na afloop termijn kiezen tussen restbedrag of auto inleveren....
Ook is een volgend contract mogelijk dus alleen zie je het maandbedrag en restbedrag over aantal jaren.....

Ook Opel, Renault en Toyota bieden dit soort dingen vaak aan.
Een auto voor €199,- en dan mag je er vanuit gaan dat ze goed kunnen rekenen.

De garage is verantwoordelijk voor goede verkopers die foutloos kunnen rekenen en voor tekenen contract het eerst nog even doorlopen met U en tevens controleren.. en niet even snel afhandelen....

Ik weet ook dat vele met vers VWO diploma op de Universiteiten de eerste jaar vaak 40% afvalt... en ik zag de wiskunde resultaten!
Een verkoper die dagelijks dit soort contracten moet en mag afsluiten moet beter op de hoogte zijn dan klant die alleen in maandbedrag
geïnteresseerd is.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door pedro714 »

Sorry hoor, maar vind het ronduit onfatsoenlijk geen regeling te willen treffen met de verkoper maar willens en wetens te volharden in "eigen schuld dikke bult". Zou bijna gaan wensen dat U eens flink benadeelt zou gaan worden. Laat mijn wens s.v.p. uitkomen.....ga een keuken kopen bij de mandemakersgroep. Nu even serieus, ga met de verkoper in gesprek en probeer een nette regeling te treffen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Autodealer vergeet bedrag door te berekenen. Wat nu?

Ongelezen bericht door yan »

Als de fout andersom is zijn ze ook niet mee-werkend.. dus inderdaad u hoeft dat ook niet direct te zijn.

Om hier een goed antwoord op te kunnen geven moeten we natuurlijk weten wat er exact in uw financierings overeenkomst staat.

indien deze inhoud dat het vastgestelde maandbedrag de nieuwe auto + de oude auto betreft, dan is enkel dat financieringsbedrag relevant, daar heeft u voor getekend en dat kan niet zo maar door een miscalculatie worden gewijzigd.

Gesloten