LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autohuurkoop-West.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
mwjvannimwegen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 17:45

Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door mwjvannimwegen »

Buiten het aanbod van auto,s om kwaliteit van het aangebodene,wat zijn de ervaringen van mensen die bij bovengenoemd bedrijf een auto hebben gekocht.
Maken zij waar wat men belooft?Service?
En inderdaad is het waard om onder die voorwaarden een auto op huurkoopbasis aan te schaffen?

Gelet op een aantal auto,s die aangeboden zijn op het eerste gezicht onbetrouwbaar zijn,hoe worden de auto,s afgeleverd,uitgeleefd of schoon.
Het zijn vragen om een reis van Apeldoorn naar Badhoevedorp te maken
niet onnodig is.
Jammer helaas zijn er inderdaad bedrijven hier in Apeldoorn waar ik nooit een auto zou kopen.
Doch heb ik een auto gekocht met de naam B,en rijdt met volle tevredenheid een jaar mee,natuurlijk door de kleine stukjes moest de achterdemper vervangen worden,en ja heb de auto met zichtbare schade gekocht en zonder garantie van 2.750 + 4 xtra winterbanden.
Maar is niet relevant met waar het om gaat.
Want graag hoor ik of het waard is om een auto aan te schaffen bij Autohuurkoop-West,graag uw EERLIJKE meningen.

Bij voorbaat dank.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door Fuseekogel »


D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door D1RK »

De huur is bij een firma met provisie...
de koop bij de garage!

Dus zij verdienen dubbel, zelf geld lenen tegen lager tarief en je kunt bij echt Bovag. iets uitzoeken.

gerbia
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2011 12:25

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door gerbia »

NIET KOPEN DAAR!
Wij hebben ervaring.....alleen maar ellende ze verkopen/verhuren een auto voor tip top in orde, maar er deugt niets van. Allemaal ellende en als je terug gaat met de mankementen zeggen ze dat ze gemaakt zijn of dat er helemaal niets aan de hand is

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Huurkoop is alleen interessant als je en geen eigen geld hebt en een mooie BKR notering op je naam hebt staan. Maar over het algemeen kan je zeggen huurkoop = dom kopen. Daarbij komt een auto is een duur ding, als je niet een paar duizend hebt om een auto te kopen dan kan de maandelijkse kosten ook niet opbrengen.

Als ik de verhalen zo lees en de aangebode auto's zie werken ze als volgt.

Inkoop auto 1000, huukoopsom 3000. Dus een vraaie rente als het huurkoop kontrakt 12 a 18 maanden duurd. Betalen ze niet meer dan haal je gewoon de auto op (de auto is namenlijk nog eigendom van de garage). Dus een prima deal voor autohuurkoop-west die dit in eigen beheer doet volgens de website.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Als je geen geld hebt kun je ook geen auto kopen

Lijkt mij nog de meest realistische benadering

Hofman001
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2011 13:16

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door Hofman001 »

Je kunt zeggen wat je wilt over Huurkoop, maar het is heel erg simpel:
- BKR notering: Geen probleem.
- Geen / weinig eigen geld: Geen probleem.
- Problemen met de belasting of andere (fiscale) instellingen: Geen probleem.

Wanneer je (onbedoeld) in de financiele problemen zit, is dit toch echt wel een uitkomst !

Daarbij, wanneer je dus in deze problemen zit, wil je en moet je er vaak toch uit komen. Hiervoor heb je vaak een auto nodig.

Linksom of rechtsom: Het werkt wel.
Dat zij daar marge op maken, dat mag best aangezien zij de auto voorschieten.
Banken doen hetzelfde en daar wordt niets van gemaakt.

Kortom Huurkoop West: Ga zo door !

Groet, Dhr Hofman
Alkmaar

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Er zit wat in, Europe denkt er ook zo over met Griekenland. Meer geld lenen om financiele problemen op te lossen.

Hofman001 schreef:Je kunt zeggen wat je wilt over Huurkoop, maar het is heel erg simpel:
- BKR notering: Geen probleem.
- Geen / weinig eigen geld: Geen probleem.
- Problemen met de belasting of andere (fiscale) instellingen: Geen probleem.

Wanneer je (onbedoeld) in de financiele problemen zit, is dit toch echt wel een uitkomst !

Daarbij, wanneer je dus in deze problemen zit, wil je en moet je er vaak toch uit komen. Hiervoor heb je vaak een auto nodig.

Linksom of rechtsom: Het werkt wel.
Dat zij daar marge op maken, dat mag best aangezien zij de auto voorschieten.
Banken doen hetzelfde en daar wordt niets van gemaakt.

Kortom Huurkoop West: Ga zo door !

Groet, Dhr Hofman
Alkmaar

alexbrz
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2011 14:30

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door alexbrz »

Ik kan enkel beamen wat de heer Hofman hierboven al aangeeft

Eind 2009/begin 2010 (zo uit t hoofd niet precies te zeggen) heb ik bij Autohuurkoop West een Alfa Romeo 166 aangeschaft, een auto in de toch iets luxere klasse (laten we het "alfa is onbetrouwbaar" geneuzel even achterwege laten, je bent een liefhebber of je bent het niet)

Ik had er wat haast bij vanwege schade aan de oude auto, dat was geen probleem.

Auto opgehaald; helaas niet helemaal goed in orde gemaakt. Gebeld; dit zou voor mij in orde worden gemaakt. Helaas had ik haast, dus heb ik het meteen in de buurt moeten oplossen bij een garagebedrijf. Hiervoor gelukkig wel later een financiele vergoeding gehad; waarvoor dank, netjes.

Wagen heeft zich altijd prima gedragen, was erg betrouwbaar. Eenmaal nog een probleem gehad met de aircopomp/lager, en een aandrijfas. Had de auto toen al geruime tijd, na een belletje werd het alsnog kosteloos vervangen.

Uiteindelijk door een financiele meevaller na een maand of 7 het restant in een keer afbetaald, daardoor ook nog wat korting gehad.

Al met al een prettige ervaring. Reparaties duurder soms iets langer als beloofd, maar dat is een te klein probleem om je op blind te staren.

Ik heb dan ook het idee dat de meeste reacties hier op vermoedens gebasseerd zijn, en niet zozeer op ervaring met dit specifieke bedrijf.

Groet,

Alex

(nee, ik werk er niet, krijg er niet voor betaald en heb geen contact met de heren van autohuurkoop west)

fordfocus2012
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2012 10:32

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door fordfocus2012 »

Ik heb wel ervaring met dit bedrijf, ik zou zeggen blijf er weg als je geen problemen wil. bij mijn auto is er namelijk een vuurwapen gevonden. maar het probleem oplossen ho maar. volgens de beste meneer kan ik de tiefus krijgen.vriendelijk toch.???

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door JtC »

Super toch, krijg je er een vuurwapen bij! Wie wil dat niet? Welk probleem moet er opgelost worden dan?

EndUser
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2012 18:33

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door EndUser »

Ik heb zelf een niet zo aangename ervaring met autohuurkoop west.
Mijn buurman is er al jaren klant en heeft er nooit problemen mee gehad.

In augustus dit jaar had ik een auto nodig. Ik leen voor vakanties altijd de auto van mijn vader,
die dan in de vakantie tijd mijn auto leent. Mijn eigen auto was stuk gegaan en ik zag geen kans
om deze op korte termijn te repareren. Via internet vond ik een Fiat Brava bij Aauthuurkoopwest.
Ik ben langs geweest, en gekeken. De auto had hier en daar wat deuken, wat ik opzicht geen probleem vond. Ik heb genoeg kennis om deze zelf er uit te halen en strak te maken. De deal werd gedaan dat er 100 euro vanaf ging vanwegen de deuk. De auto zou mij 1300 euro kosten, met aftrek van de 350 euro aanbetaling, en een verse APK. De APK begon al met problemen. Er moesten dingen vervangen worden, en er werd op de sloop naar onderdelen gespeurd (iets wat ik al vreemd vind voor een garage). Uiteindelijk werd mij verteld dat de uitlaat lekte, en dat er een paar gaatjes dichtgelast werden.
Uiteindelijk had de auto APK, en ik kon hem ophalen.
Direct nadat ik iets van 5km gereden had, begon de auto in te houden, en reed nog maar 90km/u en de toeren werden begrenst naar 4000. Het benzine lampje branden toen al, en ben gaan tanken. Hierna deed de auto het weer. Overigens maakte de uitlaat een sportief geluidje, maar dat zou best kunnen door de openluchtfilter die onder de motorkap zat.

Het probleem van inhouden gebeurde af en toe en was vaak naar heel even rijden weer goed.
Ik ben op vakantie gegaan en na 3 weken kwam ik weer terug. Mijn vader had inmiddels misschien 300 km gereden met de brava en vertelde dat het de ene keer wel goed ging en de andere keer niet.

Het geluid van de uitlaat was heftiger geworden en ik vertrouwde het niet echt meer. Ik heb de auto bij een kennis op de brug gezet, en wat ik aantrof bij de uitlaat was oplapwerk met plamuur, wat mijn neefje van 6 nog mooier zou kunnen. Een gat in de eind en middendemper, waat je een dikke duim in kon steken. Nog geen dag later moest ik met de auto weg, en onderweg begon de auto weer in te houden. Ditmaal liep hij op 3 cilinders, en weer de beperking. Even stilgestaan en op gegeven moment maar verder getuft. Opeens een beroerd geluid van ijzer op asfalt.. De einddemper was totaal doorgerot en sleepte over de grond. Op gegeven moment heb ik deze maar er onder uit gehaald en nog een paar honder meter verderop, op een parkeerplaatst de auto neergezet.

Na contact met autohuurkoop over de slechte wijze van apk-plamuurwerk, mocht ik de auto daar heen brengen. (want halen deden ze zo en zo niet). Ik heb de auto toen op een trailer daar heen gebracht, en ze gingen er naar kijken. Ik heb daar het probleem aan de verkoper en aan de monteur zelf voorgelegd. Hun er zwaar van overtuigd dat het alleen de uitlaat was.

2 weken later.. nog geen contact geweest. Bellen heeft eveneens geen zin aangezien ze telefonisch zwaar autistisch zijn en er gewoonweg 90% van de dag niemand opneemt. Uiteindelijk maar weer langs gereden. Er was nog niets aan de auto gedaan. Ze hadden het druk en er moest opzoek gegaan naar een andere uitlaat. De volgende dag zouden ze naar de sloop gaan om te kijken. Week later (week 3) nog niets gehoord. Na ongeveer 3 dagen bellen, iemand aan de telefoon. Deze wist er niets van af want de verkoper zelf was ziek. Weer 3 weken later (week 6 alweer) Er werd naar mij gebeld(!!!!) Er was niet betaald. Dit klopte! Ik had bewust niet betaald omdat ik dus al 6 weken op mijn auto zit te wachten voor een reparatie die in een half uur gedaan kan worden. Ik ben dus zelf an een maand belasting en verzekering verder zonder dat ik dus kan rijden in mijn auto. Wederom heb ik het hele verhaal mogen uitleggen, en gezegd dat ik niet akoord ging met 2 maand termijnen. 1 zou ik wel willen betalen aangezien er toch 3-4 weken in gereden is. Ik zou de volgende dag terug gebeld worden hier over. 3 dagen later, nog steeds geen telefoontje en na 3 dagen bellen, eindelijk weer contact kunnen leggen. Ze waren er mee eens. Als ik 1 maand zou betalen, gingen hun (alweer) opzoek naar een nieuwe uitlaat. (we zitten inmiddels al weer rond eind week 7).
Ik ben langsgegaan om contant te betalen, en nog even een woordje te doen. Er werd vriendelijke gereageerd, en het zou allemaal goed komen. Een week later (week 8) nog niets gehoord van de auto. Weer een week later (week 9) Een telefoontje(!!) ze konden geen 2e hands uitlaat vinden, en ze moesten een spiksplinter nieuwe uitlaat kopen. Kosten: 275 euro. Deze prijs vonden ze te hoog, en ze vroegen mij of ik akkoord ging om 50 euro er aan mee te betalen. Stom als ik was, omdat ik de auto toch wil hebben, heb ik ja gezegd. Morgen komt de uitlaat er onder en kan je de auto ophalen, werd er gezegd. Op de vraag of de andere problemen dan ook opgelost waren, kreeg ik een verbaasd 'welke andere problemen?' antwoord. Het hele verhaal weer uitgelegd, en er werd mij verteld dat dat te verwachten was met een rit met die auto naar Kroatië (waar ik op vakantie was). Na uitleg dat ik dit dus NIET gedaan hebt, kreeg ik te horen dat er voor dit geld (1300 euro) ook geen perfecte auto kan verwachten. Allemaal verwijten om er maar onder uit te komen. Uiteindelijk alle argumenten van tafel geveegd met de kennis die ik heb op autogebied, en ja ze gingen een nieuwe uitlaat halen en plaatsen..

Dit laatste gesprek is bijna 3 weken geleden, en sinds vorige week probeer ik al contact met ze te krijgen.
Al met al zit ik dus al bijna 3 maanden weer zonder auto, en betaal gewoon verzekering en wegenbelasting.

Voor de rest zijn er ook dingen waar ik me zorgen over maak.
Zo schrijf je de auto over op je eigen naam, maar worden er kopieën gemaakt hiervan, die je meekrijgt met je contract, en de originele houden hun zelf. Zover ik de wet kan, voldoet een kopie niet aan de regels, en kun je hier een boeten van 90 euro voor krijgen. Stel dat ik naar het buitenland ga, ben ik nog strafbaarder!

Al met al, mijn slechte ervaring met dit bedrijf, en volgende week ga ik er persoonlijk langs. Mocht mijn auto nogsteeds niet klaar zijn, dan eis ik dat de auto terplekken weer op hun naam gezet word, en dat het contract vernietigd wordt. De 50 euro van de uitlaat betaal ik niet, en ook openstaande rekeningen betaal ik niet. Dan zie ik ze wel in de rechtbank, of een keer oog in oog (waar ook verhalen in de rondte over doen).

marcussa68
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:58

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door marcussa68 »

koop geen auto bij auto huurkoop west want zoals hun werken een copie van een kentekenbewijs
is strafbaar
als je wordt aangehouden kost het je 165 euro en als ze kwaad willen kunnen ze je auto in beslag nemen ?

wij hebben nu een auto gekocht bij auto-lakeman ook op huurkoop basis
en daar wordt netjes geholpen krijg je een week de tijd om de auto uit te testen en als er daarna problemen hebt worden ze opgelost
wij hebben op de auto die we hebben op huurkoop 2 maanden garantie
en nu kwamen we er achter dat hij niet meer wil rijden op gas heb netjes de eigenaar gebeld en gemaild en het probleem uitgelegd er werd gezegd als je tijd hebt direct komen en dan krijg je een leenauto mee !
dus als je echt een leuke auto wilt kopen of op huurkoop ga dan naar auto lakeman in amsterdam

Sunsabee
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 15:13

Re: Autohuurkoop-West.

Ongelezen bericht door Sunsabee »

Nou nou, wat ik hier allemaal lees. Ik ben al vanaf 2008 klant bij AHW en ik ben ondertussen bezig aan mn derde auto. Naar volle tevredenheid. Oke, ik heb wel eens wat lang op de aflevering moeten wachten, maar voor de rest top in orde.

In tegenstelling wat ik hierboven allemaal lees heb ik een heel andere mening. Die jongens daar zijn juist heel behulpzaam en aardig. Eén ding weet ik ondertussen zeker: ze zijn harstikke betrouwbaar. Ik heb natuurlijk ook wel eens wat aan mijn auto (14 jaar oud). Maar ik hoef maar te bellen en ze staan me altijd keurig te woord en zoeken samen naar een oplossing.

Ik was er een paar maanden geleden omdat ik problemen met mijn reserveband had en toen vertelde de verkoper dat ze inderdaad ooit een auto hadden verkocht, waarbij er een vuurwapen onder de reserveband was gevonden. Hij vertelde dat ze erg waren geschrokken en dat de zaak in behandeling was bij de politie en dat hij het heel erg voor die klant vond, maar dat het natuurlijk van de gekke is om bij iedere auto onder de reserveband te gaan kijken die ze binnenkrijgen.
Dus in reactie op die meneer hierboven. Schrikken natuurlijk, maar u reageert zwaar over te top.

Die jongens hebben het ook zwaar om iedere x achter hun geld aan te moeten rennen. Natuurlijk hun eigen schuld als ze auto verkopen op afbetaling zonder voorwaarden.

Vond even dat ik dit moest zeggen, want wat ik hierboven lees staat lijnrecht tegenover mijn mening....

Dus mensen, u kunt prima terecht bij autohuurkoop west. Mijn aanbeveling...

John

Gesloten